Частни училища - информативно-дискусионна тема - 58

  • 49 634
  • 787
  •   1
Отговори
# 750
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Ти имаш проблем с това колко знае чуждо дете?
Не разбирам защо?
“Напомпани деца”? 😂😂😂
Досега в никое от 5-те ЧУ, в които е било детето, не съм чувала някой да ходи и на Бел и на АЕ и на мат. Познавам две такива от СГ, но са с догонваща цел...

# 751
  • Мнения: 5 898
Ами не се правим на ударени. Но животът никога не е справедлив за всички. И да, има такива деца, но далеч не са всички и по всичко, че да го обявявате за някаква масова тенденция по всички предмети.  Т.е. едни си развиват английски и мат. Други тенис и плуване.
Така, че вие свиквайте.

И не, не познавам някой да ходи на уроци по бел, мат и английски с цел да е няколко урока преди другите в училище. Ходят по някой от предметите, заради слаб успех.

Последна редакция: нд, 23 апр 2023, 10:56 от Fancy

# 752
  • Мнения: 5 639
Е, то ако му е от природата дадено, да си учи азбуката на три, но ако не е, е грехота да се побъркват децата.

# 753
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Нот, явно не му е дадено. Иначе и частни уроци няма да му трябват...

# 754
  • Мнения: 4 765
Не разбирам какво бърка чуждите хора аз как си гледам детето, на какво училище и уроци го пращам, дали играе по 12 часа тенис седмично, дали взема по шест урока предварително или все още е в началото на учебника. Хората така разбират нещата, така правят. В подготвителен най-добрата ми приятелка си вадеше думите от новия урок предварително и после изпъкваше в час, че знае думи, които останалите не знаехме (никой в класа не беше учил езика преди това). Никой не се е вълнувал от това, най-малкото пък родителите им. А девойката, на 40+ години, продължава да ми е една от най-близките приятелки.

Всеки човек си има свои виждания за нещата и прави едно или друго не за да покаже на другите колко детето му е гениално, а заради своето собствено дете. Не мога да разбера защо това дразни другите родители. Ми да правят и те така, ако смятат за необходимо.

# 755
  • София
  • Мнения: 2 780
Аз пък съм съгласна, че има такава тенденция. Даже още преди време Хоуп беше споменавала същото, но явно е била по-успешна с изказа, та всички я разбрахме. И да, проблемът е равняването с тези, които се занимават допълнително. Просто не е редно в час по обикновена математика да се сравняват останалите със "състезател", това важи и за останалите предмети, дали ще е музика, физическо и т.н. Винаги е имало и ще има деца, които развиват заложбите си (и това е чудесно), но не е чудесно да те оценяват в училище в съответните часове според пианиста, шампиона по футбол и т.н. Аз такъв спомен нямам да ми се е случвало, ама ей на, сега се случва. Защо се увличат учителите- не ме питайте. Плюс липса на спортменство или и аз не знам как да го нарека, но самите деца да се подиграват на деца, които не ходят на състезания, а учителите да ги наричат "по-тъпите", ами не е нормално. И не, не става въпрос за СС. Затова и според мен, родителите с деца там не успяват да припознаят проблема или разбират нещо различно.

# 756
  • Мнения: 5 898
Ясно. Разбрах. Детето ми е било в среда на топ математици. Тя отказа състезания, а и мат не ѝ е "интересна" от 2 клас. Но това по никакъв начин не ѝ е съдавало комплекси. И не съм забелязала в училището ѝ да се равняват по състезателите, които имат далеч повече знания(изпреварващи) или някой да се е подигравал на НЕсъстезателите.

Ако някъде има подобна тенденция, то тя не е в границите на приемливото и нормалното. И не мога да си представя, че това ще се толерира от самите учители.
В СС след 3-4 клас състезателите по мат са по 2-3 в паралелка. И накрая остават да се явяват по 4-5 деца на випуск. Не си представям как останалите над 70 деца ще се равняват по тях, а не по стандартното високо темпо, заложено от училището. Но може би там е проблемът. Какво иска училището и собственикът!

Последна редакция: нд, 23 апр 2023, 11:50 от Fancy

# 757
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 333
Че кога състезателната математика стана  "изпреварваща"? Състезателната математика си е нещо различно от материала за следващата година, заложен от МОН.

В ЧУ часовете по мат и АЕ са достатъчно голям хорариум, за да са изпреварващи спрямо заложеното от МОН, така че всички деца от ЧУ вървят напред с материала спрямо ДУ по принцип. И на фона на това изпреварване, има деца, които искат да изпреварят собствените си съученици? Знам за деца, ходещи на уроци по АЕ, за да вземат максимума точки на сертификат, по мат за АК, защото форматът бил различен, на есе за трупане на опит, по химия и биология - отново за кандидатстване....но деца, които ходят на уроци, за да изпреварят съучениците си...аз поне не знам за такива и ми звучи доста странно.

# 758
  • София
  • Мнения: 746
Абе кофти е сигурно да ти изпреварват децата когато искаш да са в челните редици, ама това е положението. Винаги има изпреварващи, винаги има златна среда, винаги има някой на опашката. Нормално разпределение на резултатите (спомнете си графиката, която сме учили някога по статистика). Важното е детето как го приема. Моето например е в клас на топ математици, с които изобщо не може (а и мисля не иска) да се състезава, да им се нервя ли сега на децата, че решават задачи от допълнителни сборници?

# 759
  • софия
  • Мнения: 4 985
Пфууууу математик да не си в днешно време…

# 760
  • Мнения: 40 950
Че кога състезателната математика стана  "изпреварваща"? Състезателната математика си е нещо различно от материала за следващата година, заложен от МОН.

Разбира се, че е така. Състезателната математика на практика е съвсем отделен предмет и е абсурдно да се говори, че ходещите на курс по такава са по-напред с материала. Ми не, не са по-напред, така както стигналият до Айтос по пътя за Бургас не е по-напред от едва стигналия Севлиево по пътя за Варна. В СМГ учителките предупреждават на родителските срещи - не си натискайте децата да идват на курсове ако нямат интерес, защото това, което учим на курсовете, не е от полза на НВО.

Относно изпреварващото обучение - гадно е, но от него има полза, стига да е умерено. Има консенсус, че по материала се препуска и децата не смогват? Е, една лека загрявка предварително помага. Аз самата помня, че в НЕГ по БЕЛ не се преподаваше например. Всеки трябваше сам да се е подготвил предварително и в час направо се дискутираше и изпитваше. Ми, системата си работеше доста успешно. И аз самата съм установила, че ако човек си прочете предварително урока по история после много по-лесно схваща в дълбочина детайли и тънкости, има идея какви въпроси да зададе и прочее полезности, отколкото ако тепърва се опитва да схване общата картина. Та който има сили и време за това да го прави, но накрая се изпитва на преподадения материал и това, че някой го е научил миналата седмица, а друг вчера, няма значение - задачите са еднакви.

За английския - някои деца са си много напред изначално и после какво? Да спрат за да чакат другите ли? Ми нормално е да ходят на частни уроци за да си гонят своето ниво. В училището на дъщеря ми на тези деца им разрешаваха да си четат книжка или да си решават задачи и да си пишат домашното по друг предмет, само да не пречат. И пак накрая бележката се пише на база на преподадения материал, а ако някой шестокласник има С2 това с нищо не му дава бонус.  Точно както на дълъг скок от място се пише отличен за 200 см и ако някой скочи 280 нямат да му пишат 8 или 10.

И ако някой учител се води по напредналите, вината е в учителя/училището, не в напредналите, които си имат свой интерес да се развиват по-задълбочена в някаква област.

Последна редакция: нд, 23 апр 2023, 14:36 от Черна станция

# 761
  • Мнения: 5 898
Ама всичко е точно, ако в училище учителите не се равняват по тези деца. И ако не се подиграват на другите.
Но това идва или се коригира от учителите и политиката на училището. Ако обаче тези два фактора стимулират горното поведение, какво може да се направи? Да напуснеш или да те напуснат?

# 762
  • Мнения: X
Аз от личен опит на мога да кажа за частните уроци в България в ЧУ, но тъй като някой спомена китайците, да се включа. В предишното училище на децата имаше китайски семейства и ми беше наистина интересно да наблюдавам колко е различен подходът им (особено за държавата, където живеехме, където не се държеше чак пък толкова много на академичността, малко по-всеобхватен им беше фокусът в елитните ЧУ). Децата на китайците задължително от най-ранна възраст свирят на пиано (те считат, че това е много важно за развитието на мозъка), ходят на допълнителна математика, независимо дали са в най-доброто ЧУ в държавата и тренират като минимум 2 или 3 спорта (обикновено плуване и тенис са сред тях). Отделно китайски език с всичките му усложнения и пр. Имахме в съседната къща едно китайско семейство, бяхме се посближили, да ви кажа доста ми ставаше тегаво от време на време за детенцето им, чуваше се понякога как пищи, че не иска примерно да свири на пиано този следобед и пр. Не че е било някакво измъчено дете, но наистина програмата му беше "до откат".
На мен лично много ми харесваше баланса в училище - да, учи се, да важно е какъв резутат ще изкараш на Кеймбридж изпитите на края на годината, но пък и отборите по спорт в училище са важни, и клуба по шах, и училищноте представления. Зная, че и тук добрите частни училища полагат усилия за същото, но ми се струва, че все пак фокусът е наистина основно върху чисто академичните постижения на децата. Може пък и да не съм права, следя засега и черпя опит.

# 763
  • софия
  • Мнения: 4 985
Дайте да не намесваме к китайците в картинката, че ще стане страшно.

# 764
  • Мнения: 5 639
Пфууууу математик да не си в днешно време…
Вече !?

Общи условия

Активация на акаунт