
Оказа се, че за начало на „Семейство“ беше подходящ както празникът на Св. Валентин, така и Осми март:
има и любов, и красиви и силни жени.
Честит рейтинг!

Благодаря за всичко споделено!

Едва след субтитрите подредих това, което гледах снощи. Сега го виждам по следния начин:
Първата сцена изтегля нишка, която стига до финала на епизода.
Може да стигне и до финала на сериала.
https://twitter.com/i/status/1633151527480066049
Семейната маса с портрета на покойния баща над нея е като олтар: тук се изповядва семейната религия – да се събират около нея членовете на семейството. Масата, направена с ръцете на бащата, обаче е „мъртва“, по думите на майстора. „Мъртви“ са и събиращите се около нея, виждаме ние. Защото ги събира идеология, в която липсва любов. Това е започнало още с идването на Хюлия в това семейство. Не знаем дали Хюлия и Юсуф са се обичали, но дори и да е било така, свекървата е отровила снахата още в самото начало: дошла „от неизвестно къде“, нито жена, нито майка, плачела с детето си, дори млякото и не било полезно. Неопитна, Хюлия не се е справила с първото дете, но явно се е осъзнала с Аслан, който приела като „свой“. Два портрета в задната зала, където сутринта се правеха на щастливо семейство - две жени, обърнали си гръб. Вероятно са образи на отношенията снаха – свекърва, превърнали се в отношения между членовете на семейството. Тези два портрета съответстват на мъжкия портрет в представителната част на дома. Това е типичната мъжка култура, която не зачита жените като равни – сложила ги е в задното помещение, а те, подчинявайки и се, си търсят опори – най-често в наследниците. Няма живот зад тази маса, отчуждени хора, нещастни, отклонени по свои пътища, свекървата обижда снахата, а снахата забива нож в нея с думите, че синът и не е жив, при това се е самоубил. Цялата обстановка прилича на зловеща детска игра, на която батерията е напълно изтощена. Край масата са събрани живи и мъртви: бащата, масата, думите с неговия глас в съзнанието на Хюлия, но Юсуф е чувал тези думи от баща си, а баща му сигурно от своя баща…; тук са децата и момиченцето на Лейля, което в същите дрехи като на Хюлия я следва от стая в стая - явно е поело по нейния път…
Ще празнуват рождения ден на Юсуф. Само по себе си това е символично. Отваря се нова година, нов цикъл за това, което идва от далечното минало, то може да се повтори отново. Или…
Хюлия е влюбена в сина си, но тя изрази много точно каква е тази любов: „той е навън, аз съм в дома“. Идея за семейство пак по тези стари представи с правилата кой къде действа. Това не предвижда любов, а власт. Затова всяка жена до Аслан е заплаха. И тук Хюлия действа като домашния „мафиот“: тя е организирала катастрофата на Айсел, която заплаши, че ще проговори за Аслан и Хюлия. Не е поканен братът на Юсуф и той си отмъсти като разказа на Хюлия за Девин. Не се появи и най-важният - Аслан. Хюлия почти е завършила подготовката, за да започне новия годишен цикъл по стария начин, а за целта Айсел ще изчезне. Появата на Девин е изненада. Двете млади жени са една и съща опасност, не ми стана много ясно каква точно е историята на Айсел, мина ми през ум, че може Хюлия да я е изпратила при Девин, за да я откаже от Аслан. По-отдалеченият поглед към двете, обаче, ги показва като еднакво опасни за реда. Когато на финала Айсел върви към колата, а Девин излиза за срещата с Аслан, двете са облечени абсолютно еднакво, с еднакви прически са и носят синя чантичка: Айсел и Девин са едно и също. Едната не е успяла, дали другата ще успее – не знаем. Идеята е, че все някога някоя жена до някой Аслан – любовта, ще сложи кръст на стария ред.
Тук Девин, а за Айсел – в сериала.
https://twitter.com/i/status/1633425776023314433
Трите жени видяхме в червена дреха: Хюлия, Айсел в клуба и Девин. Единствено роклята на Девин е подарък от Аслан, така той казва, коя е неговата жена и къде за него е любовта. Аслан бърза – с колата, яхтата, роклята, защото знае опасностите, които заплашват Девин. Не успя да предпази Айсел, но Девин, надявам се, ще успее. Той затова я покани при майка си, защото разбра, че тя вече е взела мерки за нея. А на Хюлия каза, че са се разделили, тя иначе нямаше да ги приеме двамата. Майката, която се очаква да учи децата на любов, убива любовта. И не само това, тя е против промяната – убива нейните героини.
Айсел може би умира, а може би не, но идва Девин.
https://twitter.com/i/status/1633181892798234628
Преди да представи Девин на „моето семейство“ Аслан и изказа най-голямата си болка: баща му никога не му е казал, че го обича, не го е погалил, а той е чакал и много е искал. Това е част от същата култура, позната от почти всеки турски сериал, с която се събират и в "Семейство" на масата „заедно“.
Епизодът разказва за края на един цикъл и подготовката – от страна на Аслан, за нов. В него би имало любов - разбираме от родилата се току-що любов. А също равенство между мъжа и жената. Това беше загатнато чрез зодиите на двамата: Девин е „лъв“ като Аслан, а той – „близнаци“, знак за това, че мъжът и жената са едно цяло от две равни части. Двамата ни ги показват близо до децата: на сватбата седнаха на детската маса, мястото им на семейната маса е също до най-малките в семейството, и двамата обичат прости и достъпни за всеки неща. Това доближава Аслан и Девин до природното, държи ги по-далече от културата, особено от този етап, в който тя вече е изродена. Такава двойка от двама диви и с природна енергия е правдоподобно да може да прогледне и да има сила да променя.
И така, в началото на епизода край „мъртвата“ маса са предходниците и Хюлия като последовател на тяхната идеология, огласявана от бащата и неговия баща, но Хюлия няма връзка с телефона на Аслан, а столът му остава празен – символично тук връзката е прекъсната. Тъкмо тогава се появява надписът: „Девин - движение, усилие, достижение“. На финала на епизода Аслан вече присъства, но е довел Девин. На масата за първи път има оживление и се чува смях.
Харесаха ми четирите сцени, снимани отгоре, изразяващи „смърт“ на масата, която трябвало да държи хората заедно:
На първата след вечерята Хюлия е сама;
По-късно до нея сяда любимият Аслан, но не си говорят;
Хюлия без думи си тръгва, Аслан остава сам;
https://twitter.com/i/status/1633305912029900800
И последната, когато на масата са всички заедно с Аслан и Девин и картината се променя: има настроение, надежда.
Бащата Юсуф с многократни опити за самоубийство и двамата му сина: първородният, който е бил близо до него и не е казал каквото знае, за да предупреди, не допуснат до погребението и низвергнат от майката, а Аслан – нейният любим син: тук трябва да се изяснят още много неща. Имам много предположения, но не сега.
В този първи еп. Аслан се въоръжи с любов. И бърза, познавайки майка си и обстановката. Предупреди Хюлия, че знае, че тя следи Девин, но с това Аслан едва ли ще я откаже. Как намясто сега ми звучи това, което Девин казва на Хюлия, че пази пациентите си от техните семейства. Ибо взе мерки срещу Атила в отговор на разрушения строеж. Ще има много екшън и опасности. Започва ревизия на всичко.
Хубава вечер!
