Етажна собственост – такава, каквато си я направим. Тема № 11

  • 28 980
  • 764
  •   1
Отговори
# 525
  • Мнения: 76 065
Ако не са сто/единица общо - чл.17, ал.4 мисля, виж.
Аз много това преобразуване не го схващам, та няма да съм ти от помощ.

# 526
  • София
  • Мнения: 4 565
Как се получава да не са 100%? Винаги трябва да са 100, освен ако няма грешка.

# 527
  • Мнения: 697
Ако сте сграда с повече от един вход няма как да са 100%, и ще трябва да ги приравните, след това всеки си поема своя процент от сумата.

# 528
  • Мнения: 14 368
В ЗУЕС пише, че идеалните части може да не са100 %
Чл.17...
(5) (Нова - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) По реда на ал. 4 се определят идеалните части от общите части въз основа на представените данни от собствениците или информацията по чл. 23, ал. 1, т. 10, когато:
1. сборът от процентите на идеалните части на собствениците в общите части на сградата не е равен на 100;
2. управлението се осъществява във всеки отделен вход, а сборът от процентите на идеалните части на собствениците от общите части във входа не е равен на 100.


https://lex.bg/laws/ldoc/2135614516

# 529
  • Мнения: 614
Здравейте ! Питането ми е свързано с асансьора  туко що платих близо 300 лв.,за  чистене на шахта, ревизия, сим карта  тези пари имам ли право да ги разделя на ползвателите на асансьора  ?
Водим спор във входа  и ми е интересно Вие как ги плащате тези суми .

# 530
  • София
  • Мнения: 8 471
При нас ( трябва да има разбивка на цената - х лева за шахта, у лева за карта, z лева за ревизия... ) почистването се поема от всички, а останалите неща само от живущите от 3ти етаж нагоре, тоест ползващите асансьор.

# 531
  • Мнения: 5 384
Всички разходи за асансьор се делят на всички собственици - единствено тока обикновено се дели на тези, които го ползват. Това е масова практика. Парите излизат от общата каса. За ремонти - от фонд ремонт.

# 532
  • Мнения: 697
В нашия вход сим картата се плаща от режийните, тоест на практика и първи и втори етаж плащат, защото са на 50% такса, но не ми се занимава да смятам по отделно, така че. Почистване на шахта бих платил от фонд Ремонт.

# 533
  • Мнения: 14 368
Здравейте ! Питането ми е свързано с асансьора  туко що платих близо 300 лв.,за  чистене на шахта, ревизия, сим карта  тези пари имам ли право да ги разделя на ползвателите на асансьора  ?
Водим спор във входа  и ми е интересно Вие как ги плащате тези суми .
ЗУЕС казва следното:
Разходи за управление и поддържане на общите части на етажната собственост (Загл. изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.)
Чл. 51. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 57 от 2011 г., доп. - ДВ, бр. 26 от 2016 г.) Разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците, ползвателите и обитателите и членовете на техните домакинства независимо от етажа, на който живеят.

(7) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) Собственици, ползватели и обитатели, които отглеждат в етажната собственост животни, подлежащи на извеждане, заплащат разходи за електрическа енергия, вода, отопление, почистване на общите части и абонаментно обслужване на асансьора за всяко животно в размер като за един обитател.

Допълнителни разпоредби

11. (предишна т. 9, изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) "Разходи за управление и поддържане" са разходите за консумативни материали, свързани с управлението, за възнаграждения на членовете на управителните и контролните органи и за касиера, както и за електрическа енергия, вода, отопление, почистване, абонаментно обслужване на асансьор и други разноски, необходими за управлението и поддържането на общите части на сградата.

# 534
  • Мнения: 76 065
Аз пък се чудя какво ви включват договорите за абонаментното обслужване?
Чели ли сте ги...в тях има ли дейности, включени в абонамента, за които да не заплащате допълнително, като например смяна на дръжка /видях в нета че е включено в абонамента това при една фирма/, или ви цакат да плащате за всяко нещо, което бутнат?
Та за какво точно плащате всеки месец такса? ми е въпросът...освен за периодичната проерка - идват, гледат, и пишат, без да бутат каквото и да било...

# 535
  • София
  • Мнения: 8 471
При нас абонаментната такса за асансьор нищо не включва, за всичко си плащаме отделно.

# 536
  • Мнения: 5 384
Последното - всичко сложено, ремонтирано се плаща отделно.
Да не казвам, че самата месечна проверка и вписване в книгата има стъпки, които никой не изпълнява. Идват пишат в книгата и "айде чао. Не се и обаждат, ако нямат да взимат пари.

# 537
  • Мнения: 76 065
Ние щото нямаме де, и ми стана любопитно.
То на едно място четох че идвали по договор три пъти в месеца...и ми стана смешно чак, защото едва ли го спазват, ама....вБГ е така, документално всьо е изрядно, копче не мож им каза, а реално....Simple Smile

# 538
  • Мнения: 697
По договор трябва два пъти в месеца да идват и да правят проверка, мяркал съм ги, ама чак пък два пъти, едва ли, но съм забелязал, че когато почне да скърца асансьора и до няколко дни скърцането изчезва, явно наистина идват често. Иначе доколкото знам в абонамента влиза труда за ремонтиране на разни неща, иначе частите си ги плащаме отделно.

# 539
  • Мнения: 76 065
По наредба на десет дена трябва да идват, тоест три пъти месечно-мернах го преди малко някъде това.

За почистване на шахтата - какви резервни части точно се ползват които ги плащате? Simple Smile

Иначе доколкото знам в абонамента влиза труда за ремонтиране на разни неща, иначе частите си ги плащаме отделно.

Общи условия

Активация на акаунт