Строеж - къде, как, колко? Тема за взаимопомощ 44

  • 35 397
  • 774
  •   1
Отговори
# 45
  • Sofia
  • Мнения: 2 357
Част от работата ни е кухненската вентилация, но за външни пазари и там е абсолютно забранено да се ползва дъкт с лайнинг за абсорбатор. Проверете регулациите за България дали го позволяват.
Смесих две различни неща и не обясних както трябва. Тръгнах да обяснявам за клапата и свързването и с абсорбатора, а от друга страна започнах да обяснявам, как съм направил входящия въздуховод за свеж въздух. Ще пробвам пак.

И аз се учудих, защото в проектите винаги се задават метални тръби ,поради опасността от натрупване на мазнини в тръбата ,които биха улеснили запалването и .С вътрешна облицовка изобщо няма да отговаря на условията на ПБ .

видео шумоизолация

Въпросния материал е от полиуретан и е импрегниран. Издържа на бактерии, плесен и температурния му диапазон е до макс 80 градуса. При мен, обаче след въздуховода, входящия въздух минава през хепа филтър и за това съвсем и не се притеснявам. Като шумозаглушаване е супер, защото когато е просто плоска (пластмаса или метален въздуховод) целия шум отвън си влиза (твърда повърхност и се отразява), докато когато е покрит с такъв тип материал нищо не преминава вътре в апартамента.

Сега, дали ще се запали - 99.9% няма - разбира се зависи къде сте сложили въпросния мат и дали не готвите примерно на газ.

При мен имам следната комбинация: филтър мазини - алуминиев въздуховод с вата посредата, шумозаглушител, канален вентилатор и отново с алуминиев въздуховод и изходящата (тройна) клапа.
Самия канален вентилатор издържа до 60 градуса и се намира на около 2м след филтъра мазнини.
Разбира се, за да не се наструпват мазини във въздуховода, задължително трябва да има въпросния филтър.

Така, в таква конфигурация, тези вентилатори работят много години без проблеми, без да се повреждат или пластмасовите перки да омекват или разтопяват. Те обикновенно (издържат до към 90-100 градуса - зависи от какъв материал са, преди да се размекнат или огънат).

Ако си мислите, че до каналния вентилатор достигат над 60 или повече градуса - се лъжете Simple Smile Заедно с нагорещения въздух или пара влиза и голямо количество хладен въздух и от стаята и се смесват.

Аз лично, ако имам въздуховод, който да излиза на фасадата, особено ако е шумно, 100% щях да сложа от същия материал и съм напълно убеден, че нищо няма да се случи.
Ако обаче готвя на газ, няма да сложа на 60 от пламъка въпросния материал. Изобщо не бих и рискувал.

И пак да натъря - говорим за нормална печка, абсорбатор, не за печка на дърва или нещо, което може да генерира много високи температури!

Последна редакция: пн, 20 мар 2023, 21:46 от julian

# 46
  • Варна
  • Мнения: 515
Част от работата ни е кухненската вентилация, но за външни пазари и там е абсолютно забранено да се ползва дъкт с лайнинг за абсорбатор. Проверете регулациите за България дали го позволяват.
Смесих две различни неща и не обясних както трябва. Тръгнах да обяснявам за клапата и свързването и с абсорбатора, а от друга страна започнах да обяснявам, как съм направил входящия въздуховод за свеж въздух. Ще пробвам пак.

И аз се учудих, защото в проектите винаги се задават метални тръби ,поради опасността от натрупване на мазнини в тръбата ,които биха улеснили запалването и .С вътрешна облицовка изобщо няма да отговаря на условията на ПБ .

видео шумоизолация

Въпросния материал е от полиуретан и е импрегниран. Издържа на бактерии, плесен и температурния му диапазон е до макс 80 градуса. При мен, обаче след въздуховода, входящия въздух минава през хепа филтър и за това съвсем и не се притеснявам. Като шумозаглушаване е супер, защото когато е просто плоска (пластмаса или метален въздуховод) целия шум отвън си влиза (твърда повърхност и се отразява), докато когато е покрит с такъв тип материал нищо не преминава вътре в апартамента.

Сега, дали ще се запали - 99.9% няма - разбира се зависи къде сте сложили въпросния мат и дали не готвите примерно на газ.

При мен имам следната комбинация: филтър мазини - алуминиев въздуховод с вата посредата, шумозаглушител, канален вентилатор и отново с алуминиев въздуховод и изходящата (тройна) клапа.
Самия канален вентилатор издържа до 60 градуса и се намира на около 2м след филтъра мазнини.
Разбира се, за да не се наструпват мазини във въздуховода, задължително трябва да има въпросния филтър.

Така, в таква конфигурация, тези вентилатори работят много години без проблеми, без да се повреждат или пластмасовите перки да омекват или разтопяват. Те обикновенно (издържат до към 90-100 градуса - зависи от какъв материал са, преди да се размекнат или огънат).

Ако си мислите, че до каналния вентилатор достигат над 60 или повече градуса - се лъжете Simple Smile Заедно с нагорещения въздух или пара влиза и голямо количество хладен въздух и от стаята и се смесват.

Аз лично, ако имам въздуховод, който да излиза на фасадата, особено ако е шумно, 100% щях да сложа от същия материал и съм напълно убеден, че нищо няма да се случи.
Ако обаче готвя на газ, няма да сложа на 60 от пламъка въпросния материал. Изобщо не бих и рискувал.

И пак да натъря - говорим за нормална печка, абсорбатор, не за печка на дърва или нещо, което може да генерира много високи температури!
Сега, моля да ми обясните като на лаик, за което ще приложа и две снимки като илюстрация:


На първата се вижда разстоянието на въздуховода до стената, а на втората вида на котлоните, като готвя предимно на газ. Може ли да се сложи такава клапа, необходим ли е този шумозаглушител и другите компоненти, изброени от Вас?Сега на фасадата е един прост механичен вентилатор с решетка.

# 47
  • Sofia
  • Мнения: 2 357
Въпросната клапа бих я сложил от външната страна на стената (не от към кухнята) - със сигурност е добра идея, а пред нея решетка по ваш вкус. Разбира се уплътнете добре между клапата и стената, за да незаобикаля студа покрай клапата. Няма смисъл, нужда или място, където да се сложи шумопоглъщащия мат.

Вътре, в кухнята, бих сложил от гъвкавия въздуховод, този с ватата посредата - ще пази както от студ, така и от висока температура през лятото. В допълнение намалява и частично шума. Сега както е направено, няма място за нищо друго - нито за шумозаглушител, нито пък има шкафове до тавана, скриващи въздуховода, за да може допълнително да се шумоизолира.

Ако правилно виждам на снимката - сега е сложен алуминиев въздуховод, от тези единичните/тънките - това е най-лошия вариант - нито затихва звука, хем допълнително разнася шума от абсорбатора (т.е. по-голяма излъчваща площ), хем действа като охлаждащ елемент - студения въздух, който влиза отвън се излъчва през него.

За клапата - вижте какъв е най-близкия размер, който ще ви свръши работа - тройните клапи ги има в изпълнение на 150мм и 125мм - при вас, като че ли най-близкия вариант е 125мм, но е добре да се замери и да се прецени как ще се монтира.

# 48
  • Мнения: 549
Здравейте,
С какво мога да почистят мазилка от прозоречните первази отвътре? Те са цвят златен дъб и са леко релефни, предполагам, че здраво се е набил материалът в тях.
Някакви предложения?
Никой не се беше сетил да ги махне при мазането...

# 49
  • Варна
  • Мнения: 515
Въпросната клапа бих я сложил от външната страна на стената (не от към кухнята) - със сигурност е добра идея, а пред нея решетка по ваш вкус. Разбира се уплътнете добре между клапата и стената, за да незаобикаля студа покрай клапата. Няма смисъл, нужда или място, където да се сложи шумопоглъщащия мат.

Вътре, в кухнята, бих сложил от гъвкавия въздуховод, този с ватата посредата - ще пази както от студ, така и от висока температура през лятото. В допълнение намалява и частично шума. Сега както е направено, няма място за нищо друго - нито за шумозаглушител, нито пък има шкафове до тавана, скриващи въздуховода, за да може допълнително да се шумоизолира.

Ако правилно виждам на снимката - сега е сложен алуминиев въздуховод, от тези единичните/тънките - това е най-лошия вариант - нито затихва звука, хем допълнително разнася шума от абсорбатора (т.е. по-голяма излъчваща площ), хем действа като охлаждащ елемент - студения въздух, който влиза отвън се излъчва през него.

За клапата - вижте какъв е най-близкия размер, който ще ви свръши работа - тройните клапи ги има в изпълнение на 150мм и 125мм - при вас, като че ли най-близкия вариант е 125мм, но е добре да се замери и да се прецени как ще се монтира.
Благодаря, julian, ще се съобразим с насоките, изключително полезни са. Сега има "маскировка" върху въздуховода - това е снимка от незавършен етап.Flowers Hibiscus

# 50
  • Sofiа
  • Мнения: 3 241
Здравейте,
С какво мога да почистят мазилка от прозоречните первази отвътре? Те са цвят златен дъб и са леко релефни, предполагам, че здраво се е набил материалът в тях.
Някакви предложения?
Никой не се беше сетил да ги махне при мазането...
Точно вчера ходих да си купувам препарати на Mellerud за премахване на следи от цименто и за почистване след ремонтни дейности.

Виж дали е подходящо за материала на перваза

# 51
  • Варна
  • Мнения: 515
Здравейте,
С какво мога да почистят мазилка от прозоречните первази отвътре? Те са цвят златен дъб и са леко релефни, предполагам, че здраво се е набил материалът в тях.
Някакви предложения?
Никой не се беше сетил да ги махне при мазането...
Аз изчистих същата дограма с масло от портокал - купих го от Лидъл, но дали сега го има...? Обаче не съм сигурна дали не ми го препоръчаха за следи от лепило и лепенки. Все пак изчисти и пръските от фасаген.

# 52
  • София
  • Мнения: 44 041
Портокалов спрей има по железариите, чудно чисти, но го пробвайте първо на някой скрит ъгъл. Иначе мазилката си се размеква и маха и с вода 🤷‍♀️ нали за гипсова иде реч.

# 53
  • Мнения: 1 621
Интересно!
Ще го пробвам.
Има го в Би Фит
https://befit.bg/arminabio-citrus-sinensis-eterichno-maslo-portokal-10-ml

# 54
  • Мнения: 549
Ами не знам точно какъв материал е. Пръскаха го с машина Simple Smile
Портокалов спрей има по железариите, чудно чисти, но го пробвайте първо на някой скрит ъгъл. Иначе мазилката си се размеква и маха и с вода 🤷‍♀️ нали за гипсова иде реч.

# 55
  • София
  • Мнения: 44 041

Това ползвам, току що махах престаряли препечени лепенки и монтажна пяна от прозорци с него, мазилката я сваля като детска играчка, но нея и с вода мога, по принцип винаги имаме за махане на гадни етикети вкъщи. Пише че маха остатъци от смола, грес, лепило и тн от дърво, камък и някои пласмаси

Последна редакция: чт, 23 мар 2023, 06:32 от Angel_Dust

# 56
  • Мнения: 518
Ъпдейт за Итонга, успяхме с “връзки” да се уредим с три палета D600. Директно от завода, присламчиха ни към някаква голяма поръчка. Надявам се нещата да тръгнат и за всички, на които им се налага да ползват да има количества.

# 57
  • София
  • Мнения: 313
Здравейте,
Аз съм от по-назадналите Sad
Вчера си входирах мотивираното задание за промяна на устройствен план, защото се оказа, че има разминаване в границите по регулация и по кадастър, т.е. едни поне 2 месеца чакане и правене на нищо. После още не знам колко за геодезия, комбинирана скица, виза, изходни данни, разрешение за строеж... Наесен, ако успеем да копнем, ще съм щастлива Simple Smile
За да не е съвсем демотивиращо, ще движим проекта с архитекта, като не знам, дали ще успее да намери данни за геологията, или ще трябва да си я правим ние.
Някой правил ли е геологично проучване? Ако може да сподели ориентировъчни цени, ще ми е много полезно!

# 58
  • София
  • Мнения: 1 392
Здравей, Таря! Аз проучвах и преди 1.5 г попаднах на цени за геоложко проучване около 1000-1200 лв, софийско. Когато започнахме проектирането, архитектката и конструктора ни обясниха, че се работи по данни за района, а когато се копае (по принцип конструктора трябва да присъства), се преценява ситуацията.
При нас конструктора даде указание да се слезе още 10 см на дълбочина и да се разшири стъпката на фундамента с 10 см.

# 59
  • Sofiа
  • Мнения: 3 241
И ние като Sofyia на етап проект ползваме данни за района.
След изкопаването на основите извикахме геолог, които даде насоки за изкопаване на допълнителни сантиметри, полагане на скална маса и трамбоване. Това беше съгласувано с конструктора и вписано в заповедната книга.
След насипване и трамбоване викахме фирма за извършване на "изпитване на деформационен модул", преди да продължим с армировка и бетон.

Общи условия

Активация на акаунт