Пусти неудачи с няколко задачи - някой ако смогне, нека да помогне :)

  • 30 707
  • 780
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 3 480
S=abc/4R се учи в 10 клас.

# 706
  • София
  • Мнения: 19 912


Стига мат, време е за похапване..Laughing

Да, и аз така мисля, Солничка - ако някъде е показана, това е друго..

# 707
  • Пловдив
  • Мнения: 1 624
Като му показвам решенията и "уф, да, дааа... Да!"
Благодаря ви, че се ангажирахте.
S=a.b.c/4R не е сигурен, че са я учили, но им била казвана като формула🙄
Явно не е учил редовно....
Неглижирах успеваемостта му в училище покрай сестра му (7 клас)..
Сега, понеже всички сме вкъщи, реши да се прави на много ученолюбив.
Благодаря ви за просветителската работа тук!
Честит празник! 😍

# 708
  • Мнения: 3 480
Тя се извежда със синусова Т, така че дори някъде да са я казали информативно, като материал си е 10 клас.

# 709
  • Варна
  • Мнения: 490
В учебника за 9 клас на Регалия я има тази формула.

# 710
  • Мнения: 21
Sashy, точният квадрат не стига, уви... При този вариант има една стойност на х, при която лявата част е точно 0 и  неравенството не  изпълнено за всяко х..Щеше да е , ако беше нестрого, тоест ако имаше и знак равно.

Злати, теоремата изисква и коефициентът(освен дискриминантата) пред кв. степен да е отрицателен, а във въпросния пример не е...Там (в подточка а) е тъкмо обратното, заради положителен коефициент и отр. дискриминанта кв. тричлен по Т е положителен за всяко х, тоест неравенството  няма решение с такава посока (<). Ако не се знаят (не са учени) теоремите, всичко се вижда и с отделяне на точен квадрат.




не са учени теоремите. Насочете ме къде да ги видим?

# 711
  • София
  • Мнения: 19 912
Обяснете си го с параболи.

Ако дискриминантата е отрицателна, значи параболата няма пресечни точки с абсцисата. Коефициентът  а  пред х^2 опрeдeля как е разположена праболата спрямо абсцисната ос:

Последна редакция: чт, 25 май 2023, 08:38 от пенсионирана русалка

# 712
  • Мнения: 3 480
В учебника за 9 клас на Регалия я има тази формула.

Проверих учебните програми, за да не съм голословна. Формулите за лице на триъгълник са в 10 клас.
И аз заявих преди няколко страници, че радианите се въвеждат в 10 клас, защото ги видях в сборника на Коала за класа, ама се оказа, че са в 11 клас по учебната програма.
Да не е учебника на Регалия от предишни години?

# 713
  • Мнения: 9 486
В учебник за осми клас видях формулите за лище на триъгълник с радиуса на вписанатата - извежда се като теорема и се полва директно в задачите... И за описаната окръжност видях, но не се зачетох в тази тема. Дали учат, че равни ъгли са с равни дъги и равни хорди... не знам.

# 714
  • Мнения: 3 480
Имаш предвид S=p.r?
Тя лесно се получава, в момента в който знаеш що е вписана в триъгълника окръжност. Виждала съм задачи за 8 клас, чието решение минава през съобразяването на това.
То технически и в 9 клас, като се въведат тригонометричните функции, вече са налице знанията да си изведеш синусова Т (дори и да не я наречеш така) и оттам да си получиш и формулата за лицето, минавайки и през S=1/2ab.sin гама, но на практика се въвеждат в 10 клас.
Интересно как е доказана формулата, използваща радиуса на описаната окръжност с материала, наличен за използване, в 8 клас.

# 715
  • Пловдив
  • Мнения: 1 624

Помогнете, моля, само с чертеж по тази задача. Защото ги няма традиционните линейни елементи a, b, c
Кои са означени с b, b1 i hc.
Предполагам е, че последното е дължината на катета към правия ъгъл С.
(9 кл.)

# 716
  • София
  • Мнения: 19 912

Метрични зависимости в правоъгълен триъгълник се ползват в задачата. а1 и b1 са проекции на катетите върху хипотенузата, а hc e височината към хипотенузата.

# 717
  • Мнения: 9 486
Имаш предвид S=p.r?
Тя лесно се получава, в момента в който знаеш що е вписана в триъгълника окръжност. Виждала съм задачи за 8 клас, чието решение минава през съобразяването на това.
То технически и в 9 клас, като се въведат тригонометричните функции, вече са налице знанията да си изведеш синусова Т (дори и да не я наречеш така) и оттам да си получиш и формулата за лицето, минавайки и през S=1/2ab.sin гама, но на практика се въвеждат в 10 клас.
Интересно как е доказана формулата, използваща радиуса на описаната окръжност с материала, наличен за използване, в 8 клас.
Ами не знам Simple Smile Един младеж миналата седмица ме пита да обясня задача, изведох му формулата S=p.r и после видях, че има наличен учебник, та погледнах, че я има изведена... и че следващия урок, на този който отворих беше "Описана окръжност. Център и радиус на описаната окръжност." Simple Smile
Не ми се рови по учебното съдържание... засега юркам моята девойка (7 клас) да си отвори учебника и да разгледа "правоъгълничтата в оранжево", че да знае да ги ползва директно. Същото напомних и на младежа осмокласник, като го видях, че решава задачи, без да е отворил учебника Smiling Imp

# 718
  • Пловдив
  • Мнения: 1 624
Метрични зависимости в правоъгълен триъгълник се ползват в задачата. а1 и b1 са проекции на катетите върху хипотенузата, а hc e височината към хипотенузата.
Благодаря!
Съвсем не го беше начертал така.

# 719
  • София
  • Мнения: 751
Здравейте,
може ли помощ за една задача за 7 клас?
В триъгълник АВС алфа към бета към гама е 2 :9 : 7.
Външно 3а триъгълника е построен квадрат АСDЕ. Намерете големината на ъгъл ВОС в градуси, ако О е пресечната точка на диагоналите на квадрата.

Предварително благодаря на всички отзовали се.

Общи условия

Активация на акаунт