Кое е най-подходящото за моите интереси

  • 2 063
  • 35
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5
Мило дете, като те прочетох, първото което смятах да те питам е  би ли могла да работиш като логопед, нещата които те вълнуват се съчетават доста добре с тази професия, но видях че в последния пост по темата вече са писали по въпроса. И аз те съветвам да помислиш върху това. Като майка на студент по медицина в МУ Варна, мога да дам много подробности и редовно го правя в темите в подфорума - за подготовката, за кандидатстването, как се случват класиранията и какво става като се завъртят класиранията в други МУ в страната, но ако нямаш наглас да четеш непрекъснато, до късно вечер всеки ден, не се хващай с това.  В момента е много рано да се започва подготовка по форматите на МУ, прекалено дългата подготовка може да доведе до прегаряне и лоши резултати на КСК. Оптималната интензивна подготовка по химия е две години, по биология една. Нещата опират до стабилни навици за учене и възможност за запомняне на големи обеми с информация, като по биология си е чисто зубрене наизуст. Ако започнеш подготовка за КСК по химия ще видиш че няма много общо с това, което се учи в училищ, дори в профилирана паралелка. Фармацията и денталнат медицина са също от първа група на МУ и се влиза със същия изпит. Фармацията е много химична специалност, много латински език и ботаника също...

Само учителка по история не ставай! Или философия, география и прочие предмети дето нямат общо с наука. Това знание в съвременния свят се намира на върха на пръстите ни, на един клик разстояние и ако няма  да ходиш  да се състезаваш в Стани богат, след десетина години нито на теб ще ти вършат работа нечии имена, дати и и други подробности, нито на някой друг. Ще ти даде култура, но такава можеш да придобиещ и докато четеш вечер в леглото преди сън.... След десетина години в училищата вероятно ще се набляга на предмети които са в основата на технически и икономическия разтеж и с голяма научна стойност като физика, химия, математика, компютърни науки и т.н... Ако не ти се отдават тези предмети, не ставай учител.
Много малко от завършилите право успяват да станат адвокати, юридическо образование не е равно автоматично на професия адвокат. Така е направена системата, че за да влезеш и да стажуваш в адвокатска колегия, трябва да те препоръча някой адвокат. Имаш ли роднини работещи в системата?  И с психологията е сложно, почти няма реализация. В най близкото ми обкръжение има три деца завършили психология- двете работиха  в някакви социални програми на неплатени стажове 2 пъти седмично колкото да натрупат някакви часове по специалността, междувременно сервират кафета за да си плащат сметките, третата завърши психология в Германия и в момента е на път да се преквалифицира - учи Немска филология  в СУ....
Песимистично звучи но такова е положението в сегашната ни реалност.

Тук има много подробности за МУ, подготовка, КСК и т.н. Ако наистина имаш афинитет към това, темата би трябвало да те запали още повече.
https://www.bg-mamma.com/?topic=1458510.210
Ще потърся повече информация за работата на логопеда, благодаря на тези, които ми го предложиха!
Относно правото - така е, нямам роднини, които да са адвокати и тъй като проучих по темата, видях, че е трудно да влезеш в системата, предвид "връзкарите"(не че ги няма навскяъде всъщност) и да се докажеш предвид многото получили диплома за такива.
Прегледах доста от темата, която ми бяхте пратили за Медицината, и ме успокои факта, че не пропускам кой знае какво като не съм в профил с Биология и химия (аз съм в езиковия с Английски и испански). Въпросът е, че родителите ми не биха ме финансирали, ако уча в друг университет, освен един конкретен, както би станало ако следвам Медицина в друг. Иначе биха го направили и нямат нищо против да го сторят, стига да е в Този университет. В него има почти всички специалности, от Право до Педагогика и всичко, без Медицина. Не мисля, че ще се справя без тяхната финансова помощ, ако замина в друг град да следвам за лекар, защото и годините на обучение за дълги, и предвид голямото учене, едва ли ще имам време да уча и да работя, за да имам пари за семестриалните такси, общежитие, помагала. По-скоро трябва да се насоча към нещо друго, за да имам възможността да завърша. Мислите ли, че Приложна лингвистика(с два чужди езика или с български и чужд език), или нещо от Педагогическите специалности биха били конкурентни след време? Вярно е, че сега всеки може да провери за исторически факти в Интернет и да уча История, би било излишно. Но може би нещо с езици би било по-добро? А мога да давам и частни уроци, както и много познати на родителите ми, завършили такива специалности. Но ще обмисля и възможността за логопедия!

Браво, толкова много неща те влечат! С времето, нещата се изясняват, но изборът трябва да бъде твой и отговорността след това. Разчитай на себе си, забрави за майка си. Тя си живее нейния си живот, а ти ще живееш в едно друго време. В сърцето ти е твоя отговор, или интуиция още го наричат. Ти, само ти, знаеш отговорът. Просто си повярвай, че вече си порастнала  и можеш да го направиш.
Ако нямаш смелостта да си избереш, обстоятелствата ще го изберат (примерно няма да те приемат на всички места, майка ти няма да те пусне на квартира и др)
Обърни се към детските си години, на какво си си играла? Децата са най-чисти и още не включват мозъка и работят с емоциите. Това,  което си играла като малко детенце, може би трябва да избереш, защото си се готвила от малка за този момент.

Не може всичките ти интереси да се вплетат е една професия. Някои от уменията ще използваш пак в живота, но няма да ти бъдат професия. Или ще ти трябват за някой по-късен етап, да кажем, ще помагаш на децата си по биология.

Но мисли и за бъдещето, тези твои професии ще се изменят по някакъв начин.
Ако станеш лекар - ще бъдеш винаги на първа линия, идват времена, на 'епидемии', подобни на К19. Ще се лекува вече почти дистанционно, с разни програми, които задават на пациента въпроси  и т .н. Ще има официална линия, протокол за лечение  и алтернатвна сигурно.

Ако станеш учител, и тази професия няма да е като майка ти в момента, минава се към дистанционно онлайн обучение. Присъствено ще има само за много богатите.  Т.е. трябва да наблегнеш на технологиите, за да преподаваш. Живите контакти ще се ограничават.

Адвокат - и тази професия ще бъде много трудна в далечно бъдеще, пак ще има една общоприета линия за поведение и адвокатите ще защитават именно нея. Право ще има да кажем, спорове е имало винаги и ще има.  Хората, несъглсни с тази 'линия' ще бъдат гонени и санкционирани. Ще можеш ли да защитиш такъв човек?

Журналистиката - виждаш какви лъжи бълват журналистите? И медиите като цяло. Със силата на медиите се заблуждават хората.  Манипулации. Фалшиви новини.

И писането - ще бъде дадено на роботи и компютърни програми, готови са даже за изкуство да сътворяват, как ще стане, не си го представям. Вече преводите стават и без преводачи, както виждаш, чичо Гъгъл знае много езици.

Към днешна дата от тези твои умения, ти предлагам да станеш лекар или адвокат. Тези професии искат отдаване, целоживотно четене. Печелят се добри пари, уважавани са, помагат на хората. Иди на ареологически разкопки на бригада. Или издавай книги като хоби, или пиши за някое списание, прави клипове, влогове и др.
Като малка обожавах да си играя на "учител" - нареждах играчките си в една права линия и им преподавах/разказвах неща, каквито ми хрумнат. После дълги години пишех на една малка дъсчица с маркер важни неща от уроците и пак така разказвах на играчките. Joy Може би и затова продължавам да се замислям за учител, но пък поколението вече е ...
Идеята за адвокат е добра, но и не всеки става такъв, а и нямам роднини в тази област (на практика така е и с медицината, само в Педагогическите среди имам ). Иначе да, мога да пиша като хоби, или в някое списание:heart:

Последна редакция: сб, 20 май 2023, 17:32 от Sunny rose

# 16
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 15 409

Мислите ли, че Приложна лингвистика(с два чужди езика или с български и чужд език), или нещо от Педагогическите специалности биха били конкурентни след време? Вярно е, че сега всеки може да провери за исторически факти в Интернет и да уча История, би било излишно. Но може би нещо с езици би било по-добро? А мога да давам и частни уроци, както и много познати на родителите ми, завършили такива специалности. Но ще обмисля и възможността за логопедия!
Да, Медицина няма как да се случи без активна подкрепа от родител във всякакъв смисъл. Но имаш още 2 години да се опиташ да убедиш родителите си, че това е твоето нещо. Направо е грехота такова умно дете да не получи подкрепа за това. По биология можеш да се подготвиш и сама, ако си чела темата, там има много такива примери. За химията правилно си разбрала, училището не дава почти нищо по форматите на МУ. Ако имаш основни знания по химия, година уроци ще те подготвят за КСК, ако започнеш от нулата, трябват две. А да учиш за медицинска сестра вариант ли е за теб? Ученето е по-малко, срока също, в непрекъснат контакт с хора си, можеш да помагаш. За акушерка не ти предлагам, доста е кърваво в АГ отделенията, трябват много здрави нерви, не всяка завършила специалността я допускат до родилна зала, но можеш да работиш в частни кабинети, където има и доста бумащина...
Виждам че много искаш да работиш като учител. Предвид че в момента университетите бълват педагози и филолози като бесни (видях и пълното безумие на бургаския със задочна английска...) трябва да си много конкурентно способна, защото след няколко години и в тази сфера трудно ще се намира работа. Но има много добри възможности - примерно специалист с биология и английски или химия и английски, такъв учител може да си намери работа на доста приятно място, където 90% от децата са добре възпитани и ходят на училище за да учат -  Химия и биология на английски се преподава в езикови гимназии.
За правото, най достъпната прфоесия за жена с юридическо образование е  в някоя нотариална кантора, дано не прозвучи снисходително, нямам такова намерение, но казано на обикновен език, нещо като секретарка с юридическо образование. Имам приятелка която работи това, но заплатата и не е висока  към 20-30% над минималната. В кантората са още десетина момичета и момчета като нея, подготвят документи, справки, такива неща, директен контакт със самия нотариус нямат, контактуват с трите служителки пред неговия кабинет...
През годините докато се настройвахме за кандидатстване сме мислили за всякакви варианти. Едно от нещата които бяха любопитни за сина ми беше професия РВД (ръководител въздушно движение) Това което търсят е хора с някакво техническо образование, които минават 6 месечен курс на обучение, издържалите го получават междуналоден сертификат за работа по цял свят. Може да има промени някакви, последно сме проверявали преди повече от 2 г. Казвам го като вариант, но английският ти трябва да ти е като майчин език, а математиката на високо ниво.
Имаш още време, дръж високо ниво по всички предмети и дано до 11-ти клас да постигнеш някакъв успех с родителите си.

# 17
  • Мнения: 2 481
За РВД "някаквото" техническо образование трябва да е висше, иначе не се допуска до изпит, а и те са изключително тежки. Имам познат, който издържа до последния етап, но накрая реши да не се занимава с това.
За адвокат не ставало кой да е, жената юрист щяла да е секретарка, ама РВД се спряга... Разбирам ученичката да си мисли, че всичко, дето хвърчи, се яде, ама голям човек да твърди такива безумия като последна инстанция, не е добре.

Последна редакция: нд, 21 май 2023, 12:59 от Enter Sandman

# 18
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 15 409
Висше образование разбира се, тук за това говорим. Под "някакво" имах предвид че проучвахме какво е нужно за това, а синът ми  е с много добра подготовка по математика и компютри можеше  да се насочи  и на там, но надделя медицината... И хайде по-леко с определенията. Давам примери в нашия случай какво умувахме, написала съм го, четете с разбиране. Чакам примери от вас, да видим какво може да работи момиче с юридическо образование от местен университет и без познати в системата.

# 19
  • Мнения: 2 481
Може да е секретарка в адвокатско бюро, може да е секретарка в полицията, секретарка в юридически отдел на фирма, агенция, банка... Има си читави хора, минали по каналния ред и успели в професиите си. Смятам за изключително ограничено мисленето, че задължително някой трябва да "урежда".

# 20
  • Мнения: X
За рвд допускат до изпит с всякакво висше образование.


По темата, грозно ми се видя родителите ти да определят в кой точно уни да влезеш. Медицина не се влиза лесно и повечето студенти пробват в няколко университета, за да имат по-голям шанс. И накрая вашите да мрънкат, че не са те приели там, където те са определили…


Мисля, че за Медицина трябва сериозна подкрепа от семейството, най-вече финансова. Иначе почти невъзможно. За другите специалности като учител, юрист, ще се справяш и с работа. Казвам ти го, защото самата аз нямах подкрепа от родителите си. Завърших редовно, работила съм и съм учила. Трудно беше, но успявах да намеря и време за студентски живот. Сега съм на 30 и бутам двугодишна магистратура редовно. Не е лесно, времеемко е, но успявам.

Вашите правят грешка да те ограничават, защото ще влезеш в университет, ще си намериш работа и пак ще направиш каквото си решила. Младите хора трябва да се поощряват, а не да се ограничават.

# 21
  • София
  • Мнения: 2 141


Само учителка по история не ставай! Или философия, география и прочие предмети дето нямат общо с наука. Това знание в съвременния свят се намира на върха на пръстите ни, на един клик разстояние и ако няма  да ходиш  да се състезаваш в Стани богат, след десетина години нито на теб ще ти вършат работа нечии имена, дати и и други подробности, нито на някой друг. Ще ти даде култура, но такава можеш да придобиещ и докато четеш вечер в леглото преди сън.... След десетина години в училищата вероятно ще се набляга на предмети които са в основата на технически и икономическия разтеж и с голяма научна стойност като физика, химия, математика, компютърни науки и т.н... Ако не ти се отдават тези предмети, не ставай учител.


Вярно е, че сега всеки може да провери за исторически факти в Интернет и да уча История, би било излишно.

Не съм съгласна. История и география ще са вечните предмети съпътстващи всяко училище без значение от специализацията на заведението -  технологии, езици, кулинария и т.н.
Също не зная защо ги отписахте, че не са науки, след като спадат към т.нар хуманитаристика.
От личен опит мога да споделя, че е по-лесно да пробиеш в учителската сфера с история и география, отколкото с математика, биология, физика, химия, компютърни технологии или език, тъй като учителските места за дисциплините са сходни по брой, но конкуренцията при първите е в пъти по-ниска от вторите.

Доста е грешно да обучаваме децата, че имат всичко на върха на пръстите си и за това да не учат по хуманитарните науки. В същия ред на мисли вече компютърни специалистите, физици, астрономи, химици и математици не са ни нужни също. Отварям си ChatGPT задавам му какъв код искам да ми напише или каква задача да ми реши и имам всичко в рамките на минута без да плащам големи заплата на някого.
Вместо да наема учител по физика, който да пише скучно формули по дъската, ще сложа един екран и ще задам на компютъра да напише уравнение, докато в същото време рисува кратка анимация как ракетата ще изпълнява задачите си в космоса при еди какви си условия на безтегловност, да речем.
А, да, художници и музиканти също не ни трябват - изкуственият интелект рисува и твори музика вместо нас.
 Разбирате ли, че така превърнахме децата в зомбита? Те не могат да говорят - вадиш им думите с ченгел, защото не могат да разкажат какво се е случило през деня. Една забавна история не можеш да чуеш от млад човек без да запъва и срича. Не знаят и къде се намират, ако не отворят гугъл мапса.  Трагедията е пълна.

Ако мога да дам съвет той е да залягаш на уроците. Ако искаш да станеш медик, то фокусирай биологията, но не пренебрегвай останалите дисциплини. Няма излишно знание. Ученето на нещо никога не е излишно! Бъркаш се и те подвеждат доста - и твоята майка, която те плаши с многото четене, но и хората тук. Ако искаш да си добър специалист в сферата си и наистина да помагаш на хората ще четеш, ако трябва и 25 часа в денонощието.
Лесно ще потърсиш дадено историческо събитие, факт, но лесно ли ще си го обясниш, за да го разбереш? "Кога избухва априлското въстание?" - отговор от гугъл 1876. Но защо избухва то? Къде? Какво е довело до избухването му? Кои са личностите участвали в него? Въпроси без отговор. Когато отидеш в чужбина по туризъм ще знаеш ли къде се намираш? Ще погледнеш на телефона. Хубаво. И какво? Ще си на място, което няма да разбереш нито защо си там, нито какво има около него и защо то е специално.
Представи си излизаш на среща с любим човек. Почва да ти разказва как е бил във Варшава (вадиш телефона да видиш къде е Варшава). После ти споделя, че е видял трогателен паметник от Варшавското въстание (вадиш телефона да четеш за варшавското въстание). К'во правим?
Ако искаш да помагаш на хората, не убивай човешкото у теб.

Последна редакция: пн, 22 май 2023, 01:02 от Lunna_sonata

# 22
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 15 409
Светът става все по-глобален и се променя много бързо и ако искаме да ни има в него не  сухо поднесената история в училище ще ни задържи, а реалната наука. История в училище ще има да, но ако се следват западните модели на образование, а ние като малка страна все гледаме навън, след години тя ще заема все по-малкък дял в системата, много по-разумни обеми от сегашната. Неизбежно е, колкото и да не ви се вярва. Духът от бутилката вече е изпуснат и връщане назад от техническо развитие няма да има, това знание наистина ще е на върха на пръстите ни все повече, просто това е бъдещето. Така както имена и дати има в интернет, така могат да се четат и изключително задълбочени и обясняващи анализи за този който има афинитет към предмета. Преди 4 години като започна пандемията часовете по История класът на сина ми ги караха ту без звук, ту изобщо никак защото техническата мисъл на госпожата им беше останала в миналото и не можеше да използва наличните приложения за онлайн обучение, деца и обясняваха какво да прави за да се чуват.. И не казах да няма история в училище, думите ми към девойката бяха само учител по история да не става и че в бъдеще такива предмети ще бъдат с тенденция кам намаляване н часовете. Преди няколко години в десети клас история 4 часа седмично, 2 философия, 2 география, а математика 3 часа, физика само 2. Пълно безумие с абревиатура ПМГ! Даже не ми се мисли какво е  другаде на по-ниско ниво. Аз плащах 3 астрономически часа допълнителни уроци по математика, за да не изостава и да има и друг избор за бъдещето си.
Реалната наука дава  постиженията които водят до икономически растеж. В момента физика почти не се изучава във втори гимназиален етап, освен в математическите гимназии и вероятно в още няколко  елитни училища в София. Миналата година деца с голям потенциал не можаха да кадидатстват в някои немски технически университета заради липсващ колоквум по физика, не са знаели, изискването за брой часове по предета е било въведено наскоро, а нашето министерство неразбрало че светът върви напред. Ставаше въпрос за специалности като автомобилно и самолетно инженерство. Знаете ли че в МУ в България се учи физика? Първата година е една лекция и едно упражнение - общо 3 астрономически часа, двойно повече от  двата учебни часа в 10-ти клас. Още първия семестър се държи устен и писмен изпит, през седмица тестове. Колкото са на брой лекциите по анатомия, толкова и по физика. Втората година се учи био физика. Първата се учи химия, но не като от КСК, втората е био химия- учебника по предмета е 600 страници ситен шрифт. Учи се и статистика - 3 семестъра. Племнницата ми учи медицина също, но е в една друга чужбина, на изток от нас - там учат освен физика, също и математика. Готви се да специализира в Сингапур, там даже не мога да изговоря какви неща се искат като колоквиуми. С Априлското въстание не по-далеч от БГ университет - казвам го с тъга, не със сарказъм.
В горното мнение прекалено издребнявахте с примери пропити с ненужен сарказъм, няма даже да ги коментирам.  Като родител съм се погрижила детето ми да пътува и на запад и на изток, да знае много и да е виждало много повече история и култура от някои от учителите си.
Момичето знае че трябва да държи високо ниво по всички предмети в училище. Има още към година и половина да убеди майка си, има и тема за четене за МУ, как се кандидатства, как става подготовката, а щом майка и е в системата, вероятно познава и учители по химия, които могат да и помогнат.

# 23
  • София
  • Мнения: 18 057
Доста неща нагоре по постовете са неточни според мен..Да, за РВД се иска английски, но  документално поне - на ниво далеч от  това на матерен език, приемат се сeртификати FCE, TOEFL >=87, IELTS>=5,5, тоест общо взето ниво В2. За ниво матерен език говорим все пак при изискване за С2.  А такова няма. Също така нагоре някой правилно отбеляза, че става кандидатстването с  всякакво висше, не само техническо, просто кандидатът трябва да има минимум степен бакалавър. Та тези две изисквания лесно се покриват, трудното идва после - изпитите.. Голямата ми дъщеря завърши  в Германия бакалавър, там и магистър, пробва се за РВД там, мина напред в  етапите (подбора по документи с TOEFL >115, тестовете FEAST 1 & FEAST 2 на Евроконтрол, които се проверяват май в  Брюксел) , но заради короната (непровеждане на симулациите  в   Ланген до Хамбург и отлагането им във време на пандемия) котка й мина пътя, за симулаторите вече беше на възраст над 24 години, просто границата там е толкова, в БГ май е 30. Работи си по специалността,  пуска си книгата (на англ.) на агенти ( това е отметка към авторката, че при желание всичко е  възможно да се прави паралелно, вкл. и хобитата, въпреки че е  наясно, че шансът да се случи нещо в тази посока  е наистина минимален, граничещ с  нулата вероятно), но същевременно не е забравила и детската си мечта за РВД, може би един ден ще се пробва в БГ, Австрия или Швейцария, където възрастовата граница просто е по-висока, знае ли човек...

И в частта с медицината не е съвсем така.. Много студенти работят, колкото и да е трудно. Не давам пример с другата ми дъщеря, понеже тя следва медицина навън и там е измислено сякаш по-добре в частта  с работата, в смисъл работодателят (често самата униклиника) се съобразява изцяло със заетостта на студента. Но и тук има доста работещи... Лично познавам момче, което през цялото следване работеше..При операция за смяна на сърдечна клапа майка ми се запозна с такова девойче в Ситиклиник, дъщеря ми пък при едномесечен стаж в  Пирогов, който й се признава в чужбина, се засече с  работещо момиче от МУ София, 4 курс.. Дали го правят  децата за доп. средства , дали за трупане на полезен опит и по-лесно намиране на специализантско място един ден или и заради двете няма значение Simple Smile Важното е, че съумяват някак да съчетаят и следване, и работа Heart. По-скоро същественият проблем с финансите е при кандидатстването, за подготовката (скъпичка) под формата на курсове /уроци няма как ученикът да се включи с работа..

Последна редакция: пн, 22 май 2023, 12:51 от пенсионирана русалка

# 24
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 15 409
Русалка, първите два курса във Варна няма как да се работи, девойката спомена че  се интерсува от МУ Варна. В нашия случай лекциите и упражненията в понеделник и вторник са пръснати през целия ден, с дупка от 2-3 часа по обяд. В сряда и петък според зависи, програмата е значително по-рехава, но  се случва да се добавят упражнения  защото примерно професорът или асистентът в еди кой си ден щял да отсъства, като се има предвид че работят в болници, случва им се често да променят програмата- понякога седмица за седмица. Често тестовете се правят в съботите, защото са на компютър и в определен ден примерно при този и този професор или асистент минават по 2 групи от випуск... . Не можаха да се преборят поне тестовете им по химия да не са на компютри, че пада едно търсене и бавене  на символите на Уърд... Първия семестър имаха свободно избираема подготовка по спешна медицина която беше от 18 до 20 ч, асистента им казал че само тогава имал време...Програмата е много пръсната. В Германия могат да работят в болница и да им се води стаж,  племенницата ми там където е вече в трети курс също два пъти седмично работи, води и се като стаж, щом казваш, значи и в София има такива места, но както знаем Софгия не е като другата България. Тук работещите бъдещи медици, основно си намират работа в болница като санитари.

Последна редакция: пн, 22 май 2023, 12:14 от Беллора

# 25
  • София
  • Мнения: 18 057
Русалка, първите два курса във Варна няма как да се работи, девойката спомена че  се интерсува от МУ Варна. В нашия случай лекциите и упражненията в понеделник и вторник са пръснати през целия ден, с дупка от 2-3 часа по обяд. В сряда и петък според зависи, програмата е значително по-рехава, но  се случва да се добавят упражнения  защото примерно професорът или асистентът в еди кой си ден щял да отсъства, като се има предвид че работят в болници, случва им се често да променят програмата- понякога седмица за седмица. Често тестовете се правят в съботите, защото са на компютър и в определен ден примерно при този и този професор или асистент минават по 2 групи от випуск... . Не можаха да се преборят поне тестовете им по химия да не са на компютри, че пада едно търсене и бавене  на символите на Уърд... Първия семестър имаха свободно избираема подготовка по спешна медицина която беше от 18 до 20 ч, асистента им казал че само тогава имал време...Програмата е много пръсната. В Германия могат да работят в болница и да им се води стаж,  племенницата ми там където е вече в трети курс също два пъти седмично работи, води и се като стаж, щом казваш, значи и в София има такива места, но както знаем Софгия не е като другата България. Тук работещите бъдещи медици, основно си намират работа в болница като санитари.

Е, да, никъде не работят като лекари, те не са де факто такива, независимо дали става дума за тук или където и да е другаде, всяко нещо с времето си Wink  Дали ще е като санитари, дали ще взимат кръв и ще слагат абокати, дали нещо подобно - все НЕ е лекарска работа, освен евентуално в по-горните курсове вече - имаше тук в  София доброволци, незавършили още лекари, по време на Ковид в Пирогов....

# 26
  • Варненска клюкарка
  • Мнения: 15 409
Е аз да съм казала че студенти имат претнции да работят като дипломирани лекари?  Казах че  с тази разхвърляна програма първите 2 години не могат да работят -  не като санитари, като никакви не могат, просто нямат време... Тук даже и кръвно не мерят, камо ли кръв да им позволи някой да взимат. Радват се ако си намерят място за санитари, че поне да имат досег със системата и поне да могат да гледат някои неща.
Така е, по време на пандемията пети и шести курс работеха като доброволци.
 Не знам нататък как е, но в началото изпусне ли се упражнение, задължително се отработва с дпруга група, т.е. и така не остава време. Упражнения се отработват и след болнични, твой проблем си е как ще си попълваш пропуските спрямо интензивността на текущия си учебен график, но при две пропуснати упражнения не допускат до изпит.

# 27
  • Мнения: 3 931
Виж, в днешно време Психология биха те приели лесно, че и дори само с матури. На твое място бих се готвила за Медицина, Фармация, а бих подала и за останалите специалности с матура. Накрая избираш това, което ти е отредила съдбата. Simple Smile
П.П. Не оставяй майка ти да те демотивира по този начин, ужасно е, казвам го като родител.

# 28
  • Мнения: 757
На първо място си посмалете самочувствието, въобще не са ви толкова стабилни знанията, колкото си мислите. Бъркате дори употребата на “и-й”, която се учи в първи клас, даже по-рано от ученолюбивите деца. Теорията е най-малкият проблем в медицината, всяка специалност е много учене, практиката е това, което препъва. Не е само до това да можете да гледате малко кръв, но и всичко друго - обезобразени хора, повръщащи, умиращи, неадекватни, изпитващи много сериозна болка, моргата също е голямо изпитание и т.н., не е за лирични души. За истинската журналистика ви трябва наистина перфектна грамотност, редактор не може да стане всеки, имам предвид по линия на личните качества. За чуждите езици ви трябва перфектно владеене на родния. Посмалете самочувствието, вече е започнало да ви прави мечешка услуга.

# 29
  • Мнения: 6 610
Медицина, Акушерство, Фармация, Кинезитерапия, Логопедия - медицински и парамедицински специалности
Психология не препоръчвам. Всеки втори е психолог.
Педагогики всякакви са ясни. Там и заплатата е ясна
Лингвистика е добре, но поне два чужди езика, единият, от които да е нетрадиционен.

Общи условия

Активация на акаунт