Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 15 801
  • 572
  •   1
Отговори
# 60
  • Пловдив
  • Мнения: 14 746
Цитат
Ще го напиша така "Асфалт не се яде"
?!
Асфалтът става все по-пълен с коли в последните години и десетилетия.

# 61
  • Мнения: X
В последните години дори става повече. Освен че се пълни.

# 62
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 539
Колата стана скъпо удоволствие, повечето хора вече си ги пазят, а с това пазят и останалите участници в движението. В други държави въздействието е предимно чрез цената на застраховката, като знаеш че може да се вдигне до непосилни стойности си спазваш знаците. По същия параграф някъде застрахователите предлагат доброволно да си инсталираш устройство, което следи как караш и това е причина да внимаваш повече. А за новите коли в ЕС вече има директива за черна кутия, която ще записва какво точно си правил преди и по време на катастрофа, така че после нямаш оправдания кой бил виновен за събитието, което спомага за крайния резултат дето се търси в темата, а именно налагането на наказание. Трябва просто да изчакаме тези нови автомобили да навлязат масово в страната.

# 63
  • Пловдив
  • Мнения: 14 746
А преди, когато беше по-евтино удоволствие, колите бяха по-малко, странна работа. Wink

# 64
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 126
Колите бяха скъпо и ценно имущество. Затова и сделките още от онези времена са с голяма защита - нотариална заверка, докато в останалите държави си е обикновена сделка, все едно си купуваш ябълки.

# 65
  • Пловдив
  • Мнения: 14 746
И аз това казвам - бяха скъпи и ценни преди 30+ години, не сега. Разбирам, че хората умират да впишат всичко в мантрата "народът обеднява все повече", но намалелият брой на загинали в катастрофи съвсем не е заради някаква си по-голяма трудност у нас да се поддържа кола днес в сравнение с преди. Щото колата е станала чак сега скъпо удоволствие, затова в коли се препъваме все повече, и съвсем не такива извън движение. А това, че хората, карайки, внимавали от бедност и си пазели колите, не здравето и живота си, извинявам се, ама ми звучи смешно.

Вероятно не сме станали по-дисциплинирани, а производителите на коли са се научили да правят по-безопасни коли. Аз лично предполагам, че това е факторът с най-голяма тежест, може и да не съм права.

# 66
  • София
  • Мнения: 7 810
Не знам какви промени в законодателството трябва да се направят, за да се предотвратят случаи като този, а те са съвсем немалко:
Възрастна пешеходка е починала при пътен инцидент в пазарджишкото село Добровница. Сигнал за случилото се е бил получен вчера по обед. По първоначални данни неправоспособен 18-годишен водач седнал зад волана на лек автомобил „БМВ“. При маневра на заден ход той блъснал намиращата се зад возилото 92-годишна жителка на същото село. Въпреки, че пострадалата е била транспортирана незабавно в областната многопрофилна болница тя е починала.
Тийнейджърът е тестван за употреба на алкохол и наркотични вещества, като пробите му са отрицателни. Той е задържан за срок от 24 часа в ареста на РУ-Пазарджик.

от ТУК
Как този келеш се е оказал зад волана на „БМВ“? Кой е отговорен за това и как ще си понесе отговорността?
А това?
В скута на баща си: Дете шофира със 120 км/час по АМ „Тракия“
И това са новини само от днес.
Излизам навън, вървя по улиците и се оглеждам, все едно съм в джунглата и ме дебнат опасности зад всеки ъгъл. Този народ съвсем изтрещя...  ooooh!  Какво трябва да се направи, за да се налее малко акъл в главите на такива идиоти?

# 67
  • Мнения: 166
За мен да се увеличават наказанията е търсене на теле под вола.

С обяснения, колко е опасно и как трябва да пазим другите, ще постигнете точно същото, както с обяснения, колко са опасни цигарите, дрогата или секс без предпазване.
Съответно снимки и филмчета с катастрофи е същата работа като снимките по кутиите с цигари - направо всичките пушачи спряха да пушат Simple Smile

Просто трябва да се строи идиотоустойчиво - да не може да се вдига скорост по разни прави писти, колкото и намахан, напоркан и напушен да е някой.
Скрит текст:
Трябва физическо намаляване на възможността да се извършва тъпотията.
Не да увеличаваш броя ленти в градовете, да премахваш легнали полицаи, светофари и пешеходни пътеки. Това насърчава хората, че е нормално да препускат като бесни. Дори когато писах веднъж тук, разни шофьорки почнаха да пишат, колко се дразнели от влачещи се пешеходци, които даже говорели по телефоните, докато пресичали на зебра. Демек пешеходците с техните 5 км/ч трябва да притичват от блока до магазина примерно, защото самозабравилият се шофьор се вбесява, че при разрешени 50 км в града, разни пешеходци и светофари го принуждават да забавя оот 80 на 79 км/ч.
Това е изкривено мислене. Което води до убийства на хора, не само по пътеки, но и на тротоари, острови и спирки. А после мамашата, за която казаха, че дори била  мащеха, а не родна майка, циври като платена оплаквачка, че убиецът щял да пропусне бала си!
Ето една картинка

# 68
  • Мнения: 166
Е, хайде сега, наказателната отговорност е лична и винаги ще бъде лична. Ново наказателно право няма как да създадете...
Заобикаля се, като на собственика на оръжие, с което е извършено престъпление, се налага наказание за неправилно съхранение.

# 69
  • Мнения: 41 616
Замърсяването от колите зависи много и от скоростта - каране на много ниска скорост води до неефективна работа на двигателя + по-дълъг престой на пътя. Затова не приемам това с изкуствените пречки, то и сега има задръствания и ми е интересно какво ще стане. Впрочем знам - със сигурност ще е по-зле, както се видя с велоалеите на "Раковски" и на "Дондуков".

Истината си е в контрола и наказанията, но не в огромните глоби, а в повишаване на вероятността да бъдеш глобена, ако нарушаваш. Сега има доста строги наказания за минаване на червено например, но колко водачи биват наказани? А да го глобяват по няколко пъти на ден, да видим как ще се отучи за по-малко от седмица.

# 70
  • Мнения: 166
Един легнал полицай просто ще спира всички, а полицай, който "поляга", ще пропуска удобно майка си, съседа си, гаджето си, кмета, общинаря, магазинера и всеки, който пусне кинти  Wink

# 71
  • Пловдив
  • Мнения: 14 746
Те изобщо не са алтернативи помежду си легналият и изправеният полицай.

# 72
  • Мнения: 2 939
Противно на твърденията на МВР високата скорост далеч не е единствената причина за катастрофи. Немските аутобани даже показват обратното. Човек можеш да убиеш и с 10 км/ч както за съжаление показват новините.
Трябва да има ефективен контрол и ефективни наказания. Да изключително важно е вероятността да те накажат при провинение да се повиши, но и наказанието трябва да е достатъчно респектиращо, а не глоби от жълти стотинки и условни присъди за убийство.
Ако тоя 18 годишния от горната новина получи 20 години ефективно, то следващият много ще се замисли преди да се качи да кара без книжка.

# 73
  • Мнения: 166
Не са, просто исках да кажа, че има "безпристрастни" мерки, които няма да подбират, кого ограничават да буйства. Като си надъниш колата в заграждение, никакъв съученик-полицай няма да ти реши проблема с парите, които ще трябва да платиш.

# 74
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 347
Е, хайде сега, наказателната отговорност е лична и винаги ще бъде лична. Ново наказателно право няма как да създадете...
Заобикаля се, като на собственика на оръжие, с което е извършено престъпление, се налага наказание за неправилно съхранение.
не ми става ясно как да си съхранявам правилно кухненският нож ? с него също може да убия.

Общи условия

Активация на акаунт