Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 19 628
  • 572
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 47 352
След катастрофа обикновено и двете коли не стават за нищо или поне имат нужда от ремонт. На семейството на загиналите им е само до това да се чуди къде да държи/поправя колата-убиец.
Полицията да я дава за скрап, а сумата да се приспада от дължимото, така да.

Не че някой ще ме чуе, но смятам, че наред с другите мерки, поне при част от нарушителите, би имало ефект задължително полагане на обществено полезен труд - като санитари в травматологията и моргата.

# 16
  • Мнения: 3 854
Като им свършат парите и нямат кола - няма да карат пили. В България на всеки джигит колата е регистрирана на някого другиго за да се избегнат глоби от камерите. Нужно е и тия съучастници да бъдат подвеждани под отговорност. Като не може да им конфискуват колата - 6 месеца затвор ефективно и нещата ще се оправят.

Ама първо трябва полицията да си свърши работата. Докато полицаи закрилят убийците и самите те са над закона, то няма значение какъв е текста на закона.

# 17
  • Далечният изток
  • Мнения: 19 622
Е, хайде сега, наказателната отговорност е лична и винаги ще бъде лична. Ново наказателно право няма как да създадете...

# 18
  • Мнения: 3 854
И като е лична какво? Трябва да има само един единствен осъден? Не може да бъдеш съден за съучастие ли?

# 19
  • Далечният изток
  • Мнения: 19 622
Ами нямам намерение да изнасям лекции, но съучастие е нещо различно от това, което ти визираш.

# 20
  • Мнения: 47 352
Потърсих статистика за САЩ, където уж се спазват законите.
За 2015 г. намерих:
САЩ: загинали 37 461 души при население 320 700 000
България: загинали 708 при население 7 178 000

Приравнено за България - 31 632, което е с близо 6000 по-малко от загиналите в САЩ.

Има и други държави с подобни закони, но малко жертви на пътя. Щом законите и наказанията са еднакви, но има разлика в резултата, единственото ми обяснение са различно възпитание, традиции и създаване на навици за безопасност. Затова, успоредно с по-засилен контрол и санкции, трябва да се наблегне на часовете за безопасност (вкъщи, градина и училище). Освен теория, дискусии и за реални случаи, напомнящи информационни съобщения по телевизиите също подкрепям.

# 21
  • Мнения: 3 854
Ами нямам намерение да изнасям лекции, но съучастие е нещо различно от това, което ти визираш.
Дали ще е съпричиняване на катастрофата или ще е отделно престъпление няма значение, важното е да има ефективно наказание. Ще си изготвят текст така че да е съгласуван с останалите закони.
Ако имам огнестрелно оръжие регистрирано на мое име и го дам на някого нося наказателна отговорност. Ако го съхранявам неправилно и това позволи друг да го вземе - също. Абсолютно същото трябва да е и с МПСтата. В България те причиняват дестки пъти повече жертви от оръжията.

# 22
  • Мнения: 51 143
А не може ли глобите да са условни и при неплащане да следва задължителен затвор? Друс, една глоба от 1000 лева, ако не я плати в срок - хоп в панделата за 3 месеца или 6 месеца.

# 23
  • Мнения: 5 015
Е, хайде сега, наказателната отговорност е лична и винаги ще бъде лична. Ново наказателно право няма как да създадете...

Нали знаеш, че има и нещо, наречено съучастник. Не само извършителя, а и този, който му е помогнал да извърши престъплението, носи вина.
Много лесно могат да се хванат тия, които си дават колата и ключовете на друг. Разбира се, че носиш отговорност, когато си даваш колата на пиян и дрогиран да я кара. Всеки нормален човек ще е наясно с опасността, която този шофьор представлява на пътя - за себе си и за другите. Разбира се, че носиш вина.
Като при застраховките за кола - ти си виновен като си дал колата на друг, нищо че другия шофьор е катастрофирал, а не ти. Ти плащаш част от сумата за ремонта, ти губиш бонус по застраховката, икономическите последствия са за теб като собственик на колата и сметката от застрахователната компания ще дойде при теб, не при тоя, който е карал и причинил катастрофа.
И не, няма нужда да изнасяш лекция по право - нещата са си ясни. Има умисъл - и двамата са наясно, че извършват престъпление, също и двамата са наясно, че другия извършва престъпление. И тоя, който дава ключовете на пияния и дрогиран приятел или роднина, и пияния и дрогиран приятел или роднина, който знае, че не трябва да кара като е пиян и дрогиран. Но ако самата дума съучастник те притеснява, наречи го съизвършител и тогава собственикът на колата е съизвършител-помагач, който улеснява извършването на престъплението. Ако не си беше дал колата, нямаше да стане катастрофата. Законите са ясни - само трябва да се прилагат.

# 24
  • Далечният изток
  • Мнения: 19 622
Юрист ли си?

# 25
  • Варна
  • Мнения: 38 355
Ще си купи друга кола ама колко пъти? Веднъж, втори път? После ще му свършат парите за коли.

# 26
  • Мнения: X
единственото ми обяснение са различно възпитание, традиции и създаване на навици за безопасност.
Не е лошо да се види в статистиката по каква причина са станали жертвите такива. За САЩ зная, че коментират усилено road rage, даже филми има по този въпрос. 141 човека са починали миналата година заради стрелба по време на скандал на пътя. Такова нещо в друго държави може и да няма въобще.

Мога да кажа само за Австрия, другите не познавам добре. Да вземем статистиката от 2022: починали в/заради/ след ПТП общо 369 човека. Причини за ПТП със смъртен случай: 25,6% са били с отвлечено внимание, 22,7 % прекалено бързо за терена/ обстоятелствата и 19,8 % заради отнемане на предимство, .. Алкохолът е някъде към 5% от причините. Не, че са малко, но ето, че не е водещ фактор. Трябва обаче да наблегнат на вниманието на волана и съобразената скорост.

Хареса ми предложението за общественополезен труд.

# 27
  • Далечният изток
  • Мнения: 19 622
И тук е така. Гледах една статистика за 2019 и 2020 г. за ПТП със загинал по вина на водачите. С най-голям процент е превишена и несъобразена скорост - 30-40%, алкохол и други упойващи вещества - 1,2-1,4%.

# 28
  • Мнения: X
Ако имам огнестрелно оръжие регистрирано на мое име и го дам на някого нося наказателна отговорност. Ако го съхранявам неправилно и това позволи друг да го вземе - също. Абсолютно същото трябва да е и с МПСтата. В България те причиняват дестки пъти повече жертви от оръжията
Казваш, МПС да има същият режим на съхранение като огнестрелно оръжие, да? Joy
Интересна теза, оръжията са с основно предназначение да убиват, МПС и те ли са с такова предназначение?
С най-голям процент е превишена и несъобразена скорост - 30-40%, алкохол и други упойващи вещества - 1,2-1,4%.
Значи проблемът не е в алкохола, а заради неумението на водачите да контролират машината

# 29
  • Мнения: 5 015

Аз не. Сестра ми е адвокат. Защо?

Общи условия

Активация на акаунт