Новите предложения за наказания на пияни и дрогирани шофьори, които убиват човек на пътя

  • 15 798
  • 572
  •   1
Отговори
# 30
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 123
Питай я тогава да ти обясни какво е съучастие, какво е съизвършителство, какво е вина и умисъл, питай я има ли уредба за предоставяне  на МПС от собственик на друг водач, употребил алкохол или наркотици и в кой закон.

# 31
  • Мнения: 29 878
Няма как да са еквивалентни оръжията и колите. Все пак оръжието е създадено с цел да убива (дори и при самозащита), а колата си е кола, предназначението ѝ е различно.
Трябва много големи наказания за пияни и дрогирани, ама много! И да се прилагат, не само на хартия да останат или пък някои да са по-равни!

# 32
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 123
Те и сега не са малки наказанията. Както вече писах снощи, проблемът е, че извършителите се възползват от някои специални производства по НПК, при които съдът е длъжен да им намали наказанията или ги осъжда условно, защото отговарят на предвидените условия.

Допълвам се по повод конфискацията на МПС.
Преди 3 години имаше едно указание на гл. прокурор към прокурорите да искат от съда отнемане на автомобилите, участвали в катастрофи, независимо от собствеността им. Вече има богата съдебна практика по въпроса, а ако не се лъжа имаше и решение на ВКС.
Какво казва съдът по повод отнемането на МПС при транспортни престъпления и защо МПС не подлежат на отнемане по смисъла на НК. Най общо: на първо място - отнемат се по смисъла на НК превозните средства, които са били предназначени или са послужили за извършване на умишлено престъпление, т. е. средството на престъплението. МПС-то обаче не е средство, а е елемент, предмет на престъпленията по транспорта, не е средство, с което деецът си служи при тези престъпления. На второ място - дори и предмет на престъпление може да бъде отнето, но само ако такъв текст е предвиден в особената част на НК. В случая при транспортните престъпления такава изрична норма не съществува. Мисля, че една-две коли конфискуваха, но много бързо тази практика се прекрати поради горните причини.

Последна редакция: нд, 21 май 2023, 11:44 от AIDA_N

# 33
  • Мнения: X
Трябва много големи наказания за пияни и дрогирани, ама много!
Е не. Само преди два поста ви сложиха статистика, че едва един процент до процент и половина са жертвите заради алкохол и наркотици. Това ли е целта, един процент?

# 34
  • Мнения: 29 878
Тези, които се качват да карат пияни, са същите с отвлеченото внимание и превишена скорост.

# 35
  • Мнения: X
Дали? Това по коя статистика на пътна полиция?

# 36
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 123
Тези, които се качват да карат пияни, са същите с отвлеченото внимание и превишена скорост.
Ако бяха същите, ПТП-то нямаше да е поставено към причина "превишена скорост", а към причина "алкохол". Не е същото.

# 37
  • Мнения: 29 878
Тези, които се качват да карат пияни, са същите с отвлеченото внимание и превишена скорост.
Ако бяха същите, ПТП-то нямаше да е поставено към причина "превишена скорост", а към причина "алкохол". Не е същото.

Може да не  е по едно и също време, но като цяло, който не спазва правилата, той просто не ги спазва - пияни, друсани, каращи рисково и т.н.

Що, според вас няма проблем с пияните, така ли? И не си струва превенцията за някакви си 1-2%.....?!? Ако в този процент е ваш близък, друга песен ще пеете!

# 38
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 123
Никъде не съм казала, че няма проблем и моля да не ми се приписват подобни твърдения. Коментирам статистиката.
Превенцията я няма никаква, в това няма спор и много пъти съм го коментирала по съответните теми. Тази е за предложените наказания в НК и общо взето се придържам към темата.

# 39
  • Мнения: 25 808
Във връзка със скорошния трагичен инцидент, дали не може да се направи нещо за защита на и от младите, неопитни шофьори? Някакви ограничения? Напр. да нямат право да карат мощни коли или да шофират без опитен придружител 1 или 2 години, докато понатрупат опит?
То не минава ден да не се пребият някъде младежи...

# 40
  • Мнения: 29 878
Нямаше ли някакво ограничение за мощността на колата или се бъркам?

# 41
  • Мнения: 46 580
единственото ми обяснение са различно възпитание, традиции и създаване на навици за безопасност.
Не е лошо да се види в статистиката по каква причина са станали жертвите такива. За САЩ зная, че коментират усилено road rage, даже филми има по този въпрос. 141 човека са починали миналата година заради стрелба по време на скандал на пътя. Такова нещо в друго държави може и да няма въобще.
Само от катастрофи е това.

Във връзка със скорошния трагичен инцидент, дали не може да се направи нещо за защита на и от младите, неопитни шофьори? Някакви ограничения? Напр. да нямат право да карат мощни коли или да шофират без опитен придружител 1 или 2 години, докато понатрупат опит?
То не минава ден да не се пребият някъде младежи...
Има ли някъде статистика колко от катастрофите със загинали са причинени от млади шофьори?
За мен е задължително след като вземат книжка да карат с придружител, но на практика има как да се приложи само спрямо датата на взимане на книжка. А много от тях започват да карат по-късно. Т.е. 1-2 г. може да не са се качвали на кола и да са забравили всичко от курсовете, но вече да не се водят млади шофьори. И пак опираме до съвестта им.
За мощността, с кола с по-малка мощност, пак могат да минат със 110 при ограничение 50...

# 42
  • Мнения: 2 939
Проблема с ограниченията за младите шофьори е, че няма как да разберат кой шофира и с каква мощност му е колата докато не го спрат и проверят. А милиционерите ги мързи да правят това и искат да си лежат докато камерите снимат автоматично.
И тук е така. Гледах една статистика за 2019 и 2020 г. за ПТП със загинал по вина на водачите. С най-голям процент е превишена и несъобразена скорост - 30-40%, алкохол и други упойващи вещества - 1,2-1,4%.
A гледала ли си репортажа за автобус на ГТ катастрофирал на Владая с 1 км/ч и катаджията пише "несъобразена скорост" тросвайки се на репортерите, че трябвало да кара с 0 км/ч. На АМ Струма/Люлин имаше поне двама загинали след сблъсък с добитък излезнал на магистралата. Познай причината според полицията. А автобус дето изгоря на Тракия с 7 жертви, помниш ли?
В България пишат "несъобразена скорост" винаги когато вина има и държавата/общината за да не ги съдиш.

Казваш, МПС да има същият режим на съхранение като огнестрелно оръжие, да? Joy
Интересна теза, оръжията са с основно предназначение да убиват, МПС и те ли са с такова предназначение?
Не същи режим на съхранение, а на отговорност на собственика.
Всъщност повечето оръжия са с предназначение лов и спорт, да вземеш разрешително за самоотбрана без връзки в България е почти невъзможно. И подобни изисквания за съхранение има и за фойерверки, експлозиви, опасни химикали и т.н. неща, които не са с предназначение да убиват, но са потенциално опасни.
И да, колите не са по-малко опасни от оръжията. Доказва го статистиката в България и в цяла Европа, доказаха го и атентатите на Ислямска държава.
Няма такова нещо като предназначено да убива или не, инициативата и отговорността е на човека, не на предмета.

Последна редакция: нд, 21 май 2023, 15:08 от bboiko

# 43
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 123
Тогава си противоречиш. Проблемът е в човека, да, а не в предмета или средството. Убийства има и с нож. Под какъв режим да ги поставят? Потенциално, а и реално са опасни.

По отношение на статистиката, коментирам официалните данни на НСИ. Иначе да, гледам телевизия, но лично аз не мога, а и нямам желание да водя лична статистика за всяко едно ПТП в България и съответните реални, а не измислени от КАТ причини.

# 44
  • Мнения: X
но вече да не се водят млади шофьори.
Има. Докато не натрупа 20к километра примерно, кара с тахограф. Всеки месец отчита изминатите км и скорост, ако е извън правилата, наказание. Ако в този  период го хванат без тахограф - пак. Като навърти километрите задължението пада.

Ама и ревът ще е до бога....

Общи условия

Активация на акаунт