И 2те са основно транзитни пристанища, товарите не остават в дадената област, и оборотът се определя от съвсем други фактори.
Повечето кораби и шипинг компании имат маршрути именно до Варна. И така се получава затворен цикъл. Бургаското излиза неизгодно, заради слабите обороти. Цените са х2 на товари от другия край на света, при еднакъв маршрут.
То по тая логика да сравняваме обема на доставка и обработка на нефт. Сигурно Бургаското нефтопристанище бие.
Това изобщо не касае масовия човек, фирми, предлагащи работа и тн.
Бургаското летище дълго време беше с най-голяма писта, с възможности за кацане и на най-големите самолети.
Пътникопотокът е 1.6млн, 2ри след София.
Т.е. минават през него повечко пътници от варненското, което е с 1млн пътници.
Но отново не е критерий в кой град има повече работа и бизнес.