СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 137 746
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 690
  • Sofia
  • Мнения: 4 832
Въпросът е от групата "четене с разбиране". В таблицата няма бивни. Въпросът е за две характеристики, които да присъстват и в текста и в таблицата. Който е посочил бивните не чете с разбиране. Признаването на този отговор за верен, само защото грешката е масова не е честно спрямо децата, които са чели с разбиране.
Много ми е интересно как ще коментирате присъствието на картинка в таблицата (на която се виждат бивни обърнати на долу)?Не се заяждам, това е подвело моето дете(което не означава, че е чела  БЕЗ разбиране) и нямам претенции да й дадат точки.
Да, присъствието на картинката с бивните определено е подвеждащо. Но специално при моя син определено става дума за четене с НЕразбиране. Той просто е взел тази особеност от текста. РЕшил е, че едната трябва да е от текста , едната от таблицата.

# 691
  • Мнения: 827
Въпросът е от групата "четене с разбиране". В таблицата няма бивни. Въпросът е за две характеристики, които да присъстват и в текста и в таблицата. Който е посочил бивните не чете с разбиране. Признаването на този отговор за верен, само защото грешката е масова не е честно спрямо децата, които са чели с разбиране.
Много ми е интересно как ще коментирате присъствието на картинка в таблицата (на която се виждат бивни обърнати на долу)?Не се заяждам, това е подвело моето дете(което не означава, че е чела  БЕЗ разбиране) и нямам претенции да й дадат точки.
По принцип информацията, която отразяват таблиците са вид статистически данни, цифри и т.н.
В таблиците няма рисунки…

# 692
  • София
  • Мнения: 3 809
Ако кажете сега, че сте имали и по два изпита по математика - един за ЕГ/МГ и един за техникумите, значи със сигурност сме кандидатствали в една година.
Аз съм от тези, които избраха ЕГ пред МГ, хем 7. клас си го изкарах в МГ. Тогава в МГ имаше прием след 6. завършен клас и после в 7. пак кандидастваш. След години продължих с изпит по математика към университета. Сега и моята дъщеря ще е изправена пред същата дилема, ако всичко мине нормално с НВОтата.

За техникумите не бяха ли след 8 клас изпитите? Аз имах само 1 изпит по математика след 7 клас - 3 задачи с 4 подточки. Важеше за кандидатстване мисля и в ЕГ, и в МГ.
Също бях в МГ след 6 клас и там си и завърших. На БЕЛ се явих за чест и слава, но ако трябваше да се явявам сега, на този формат, абсурд да изкарам онзи резултат. Получавам нервна криза като ги видя тестовете от книжките за подготовка. Особено са ми любими въпросите от типа "Кое е най-малко грешно?" или "Кое е по-вярно?"

# 693
  • Пловдив
  • Мнения: 960
Не коментирам дали е правилно или не, но преди 3 години синът ми го оформиха  с 5 за годината и след това явно след като сравниха точките му от НВО, изтриха оценката му и я промениха на 6. Истината е, че  резултатите му от НВО му баха достатъчни да влезе където искаше дори и с 5 за годината, но явно съвестта на учителя проработи, защото там имаше лично отношение и съответно моето дете не беше от любимците. Фактите обаче са си факти и няма как да имаш 90 точки на НВО математика и да го отдадеш на късмет.
Разбира се има го и другият вариант,  че стресът може да попречи на много знещи деца да не се представят много добре и съответно там не е редно да им се намаля годишната оценка.
Просто споделям опит ...

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 11:10 от mrancho

# 694
  • Мнения: 937
Все повече се спекулира, че чакаме трудна математика утре. Вчера и учителката по математика на децата им го е казала.

Не може целият тест по МАТ да е труден, нали
И нали не се очаква всички да изкарат 100 точки?! Просто ще се влиза в паралелките с по-нисък бал, както 2018 г.,
а децата целящи СМГ да се концентрират и да не бъркат в бакалски сметки.

# 695
  • Мнения: 463
Скрит текст:
Въпросът е от групата "четене с разбиране". В таблицата няма бивни. Въпросът е за две характеристики, които да присъстват и в текста и в таблицата. Който е посочил бивните не чете с разбиране. Признаването на този отговор за верен, само защото грешката е масова не е честно спрямо децата, които са чели с разбиране.
Много ми е интересно как ще коментирате присъствието на картинка в таблицата (на която се виждат бивни обърнати на долу)?Не се заяждам, това е подвело моето дете(което не означава, че е чела  БЕЗ разбиране) и нямам претенции да й дадат точки.
По принцип информацията, която отразяват таблиците са вид статистически данни, цифри и т.н.
В таблиците няма рисунки…
По принцип да, но в тази конкретно има. И все пак не става въпрос за четене на статистически данни, а за съпоставка между текст и таблица.

# 696
  • Мнения: 600
Не коментирам дали е правилно или не, но преди 3 години синът ми го оформиха  с 5 за годината и след това явно след като сравниха точките му от НВО, изтриха оценката му и я промениха на 6. Истината е, че  резултатите му от НВО му баха достатъчни да влезе където искаше дори и с 5 за годината, но явно съвестта на учителя проработи, защото там имаше лично отношение и съответно моето дете не беше от любимците. Фактите обаче са си факти и няма как да имаш 90 точки на НВО математика и да го отдадеш на късмет.
Разбира се има го и другият вариант,  че стресът може да попречи на много знещи деца да не се представят много добре и съответно там не е редно да им се намаля годишната оценка.
Просто споделям опит ...
не мисля, че е проработила съвест, а страх, че учителят е бил неадекватен..на НВО да изкараш висок резултат, а в училище 5. Смешни стават. Моето дете е между 5 и 6 по български. Ми не е за 6 и не мисля, че ще има 6. Въпросът е наистина всеки да си получи адекватната оценка.

# 697
  • Мнения: 827
Скрит текст:
Въпросът е от групата "четене с разбиране". В таблицата няма бивни. Въпросът е за две характеристики, които да присъстват и в текста и в таблицата. Който е посочил бивните не чете с разбиране. Признаването на този отговор за верен, само защото грешката е масова не е честно спрямо децата, които са чели с разбиране.
Много ми е интересно как ще коментирате присъствието на картинка в таблицата (на която се виждат бивни обърнати на долу)?Не се заяждам, това е подвело моето дете(което не означава, че е чела  БЕЗ разбиране) и нямам претенции да й дадат точки.
По принцип информацията, която отразяват таблиците са вид статистически данни, цифри и т.н.
В таблиците няма рисунки…
По принцип да, но в тази конкретно има. И все пак не става въпрос за четене на статистически данни, а за съпоставка между текст и таблица.
Само изглежда, че има.
Таблицата представляват няколкото реда и колони над самата рисунка с подадени данни за тегло, ръст, разред, клас и т.н

# 698
  • Мнения: 2 844
По повод бивните, теглото и таблицата, мисля че въпросът е зададен съвсем коректно - ясно се вижда, кое е таблица и кое не е таблица, а картинка извън нея. Не би следвало да се ощетяват децата, които са го разбрали и са писали ръст и тегло, без бивни. Казвам го като родител на дете, което също е с по-малък брой точки от недоглеждане, бързане и недоразбиране. Въпросът е много ясно формулиран и идеята би трябвало да е точки да получат тези, които са разбрали въпроса ясно и са отговорили прецизно. Иначе ако започнат да дават точки едно към гьотере, защото някой някъде частично е разбрал нещо, тестът просто няма да е коректен към всички.

# 699
  • Мнения: 28
Снимката и таблицата са в обща рамка, но снимката не е част от таблицата според мен.

# 700
  • София
  • Мнения: 399
Въпросът е от групата "четене с разбиране". В таблицата няма бивни. Въпросът е за две характеристики, които да присъстват и в текста и в таблицата. Който е посочил бивните не чете с разбиране. Признаването на този отговор за верен, само защото грешката е масова не е честно спрямо децата, които са чели с разбиране.
Много ми е интересно как ще коментирате присъствието на картинка в таблицата (на която се виждат бивни обърнати на долу)?Не се заяждам, това е подвело моето дете(което не означава, че е чела  БЕЗ разбиране) и нямам претенции да й дадат точки.
Картинката е илюстративна. Не бих нарекла картинка "данни". Данните са дадени с букви и цифри. Освен това в условието думата ДВЕ е с главни букви. Разбирам, че децата са се объркали, но е грешка. Не е честно да имат еднакви точки с тези, които не са се подвели.

# 701
  • Мнения: 463
Както казах нямам претенции да й дадат точки за този въпрос. Явно, че не го е разбрала коректно. Факт е, че доста деца са объркали точно него и това ме навежда на мисълта, че или умишлено картинката е сложена там, или някой не го е домислил.

# 702
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 379
Все повече се спекулира, че чакаме трудна математика утре. Вчера и учителката по математика на децата им го е казала.

Не може целият тест по МАТ да е труден, нали
И нали не се очаква всички да изкарат 100 точки?! Просто ще се влиза в паралелките с по-нисък бал, както 2018 г.,
а децата целящи СМГ да се концентрират и да не бъркат в бакалски сметки.

Достатъчно е да има няколко задачки от Б група в сборника или с елементи на състезателна математика. Simple Smile Мен лично горното не ме притеснява. И не, не целим СМГ.

# 703
  • Мнения: 9 501
Оф, защо тази година решиха така да има два дни между дветв важни НВО, та се занимаваме още с дъвкане на първото Thinking Хайде утре да минава и да ги проверяват...

# 704
  • Мнения: 6 348
Ама защо не приемете, че това е задача за четене с разбиране. Задачата е много ясно зададена, без грам подвеждане:
1. ДВЕ особености;
2. според ТЕКСТА го отличават от слона;
3. за които  В ТАБЛИЦАТА ИМА ДАННИ.
Двете особености трябва да отговарят на точка 2 и точка 3 ЕДНОВРЕМЕННО.
Аз лично настоявах дъщеря ми всеки път да си подчертава ключовите думи в заданието, за да и стане ясно какво искат от нея.



Достатъчно е да има няколко задачки от Б група в сборника или с елементи на състезателна математика. Simple Smile Мен лично горното не ме притеснява. И не, не целим СМГ.

От къде на къде в НВО, което цели оценка на общообразователен етап, да има състезателни задачи? Задачите трябва да са на ниво, което е покрито в училище. Иначе отново ще си мерим частните учители и МГ-тата. Хайде няма нужда!

Общи условия

Активация на акаунт