СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 137 590
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 9 115
Кога ще почнете да обсъждате квотите се чудя?
Иначе вече обсъдихте, че ако някой е добър по и обича литература и история, няма как да е добър и по математика.

# 586
  • Мнения: 7 330
Кога ще почнете да обсъждате квотите се чудя?
Иначе вече обсъдихте, че ако някой е добър по и обича литература и история, няма как да е добър и по математика.
те и в министерството мислят така.

# 587
  • Мнения: X
Невинаги всичко е толкова черно, колкото изглежда. Проверката е доста прецизна.

ПИС

# 588
  • Мнения: 56
Все си мисля, че взимаме нещата прекалено емоционално и навътре (и себе си слагам в това число). Факт е, че системата има спешна нужда от промяна. Но също така е факт, че нивото на образованието и общата култура при децата хич ги няма. Причини и следствия много. Аз бях на НВО след 7 клас (тогава това понятие НВО го нямаше) преди 22 години. Нямаше преразказ, а литературно-интерпретативно съчинение - сега това се пише чак от зрелостниците...

# 589
  • София
  • Мнения: 20 721
Ох, и това интерпретативно съчинение, което по мое време беше отговор на литературен въпрос - хич не беше цвете. Трябваше да има определена структура, наизустяваха се готови шаблонни фрази, трябваше и съответното политически коректно тълкуване.
Мерси, предпочитам днешния вариант. Когото го влече словото - да действа, за останалите не е толкова нужно.
Подозирам, че ИИ ще се справи също толкова добре.

# 590
  • Мнения: 56
Ох, и това интерпретативно съчинение, което по мое време беше отговор на литературен въпрос - хич не беше цвете. Трябваше да има определена структура, наизустяваха се готови шаблонни фрази.
Ако това е творческо писане - мерси, предпочитам днешния вариант

И на мен не ми беше любимо, но нямахме избор Expressionless  Аз си мисля че вариант с някакъв фундаментален, ако ще да е въпрос, даващ възможност за лично мнение и аргументация би бил доста добър вариант.

# 591
  • Мнения: 18
Кога ще почнете да обсъждате квотите се чудя?
Иначе вече обсъдихте, че ако някой е добър по и обича литература и история, няма как да е добър и по математика.
те и в министерството мислят така.
Да, затова сложиха националните кръгове по математика и по БЕЛ  в един уикенд, в различни градове. Много умно.

# 592
  • Мнения: 6 332
Аууу страшен вариант, няма що!

Нали виждаде в АК какво се случва на така нареченото им есе.
Тази година деца, оценени от трима учители, които се занимават именно с подготовка за писане на есе оценяват две деца многократно( толкова познавам отблизо, а иначе има и други примери) за минимум 10-12%, а на изпита анонимните оценители между 2-4%. Деца с ниски оценки при подготовката за есе, ниски оценки на преразкази и тези (т.е. все пак очевидно имат проблем в изказ и изразяване) имат по над 14%.
Дори не можеш да си видиш работата и да разбереш с какво толкова не си "фитнал" на оценителя. Получаваш стандартен отговор "Не е разбрана темата". А всъщност децата подробно разказват какво са писали и е очеизвадно, че темата прекрасно е разбрана.

# 593
  • Мнения: 7 330
Кога ще почнете да обсъждате квотите се чудя?
Иначе вече обсъдихте, че ако някой е добър по и обича литература и история, няма как да е добър и по математика.
те и в министерството мислят така.
Да, затова сложиха националните кръгове по математика и по БЕЛ  в един уикенд, в различни градове. Много умно.
Точно. Че дори при големите втория ден на математиката беше и в деня на олито по бел. Няма и това в онова, но и душата в рая.

# 594
  • Мнения: 5 453
Тъсих в МОН, но не открих актуален изпитен комплект по математика, ще помоля за помощ от приятел Simple Smile

# 595
  • Мнения: 587
Събрах смелост и питах моето дете каква е птицата..гарван била..що ли питам..

# 596
  • София
  • Мнения: 19 926
Не знам кога и дали се е писало ЛИС назад в годините в 7 клас.. По мое време поне, определено  не - пишеше се преразказ с елементи на разсъждение, което е съвсем друго. Преразказваш някоя глава на  "Една българка" примерно (изучаван в седми клас текст) и тук-таме анализираш смелостта, жертвоготовността на баба Илийца. В  ЛИС има увод, теза, аргументация, детайлен анализ на използвани изразни средства, заключение и не се преразказва нищо. Нека не изкарваме все пак 12-класниците някакви ограничени, които, видите ли, с този среден резултат от 3,93 по БЕЛ,  не могат да се справят на ниво с нещо, което някога седмокласниците са правили от воле. Wink Точно както някога, така и днес  (2-3-4 десетилетия по-късно) има  можещи и не чак толкова да напишат свързан текст, както в  седми ( без значение дали  става дума за преразказ, дали за такъв с елементи на разсъждение, дали за ЛИС, есе/съчинение), така и в последния гимназиален клас. Но години наред това не ставаше видно, понеже  след 7 клас кандидатстваха ограничен брой деца, а пък в края на гимназията за много от нас нямаше матури.

Последна редакция: ср, 14 юни 2023, 22:19 от пенсионирана русалка

# 597
  • София
  • Мнения: 20 721
Дъщеря ми през 2007 беше първи випуск с тестовете в сегашния вариант по БЕЛ и математика. Може и да има промени оттогава, не знам.
Преди това не знам как е било, не ме е вълнувало
Аз съм динозавър, като онзи от текста по БЕЛ, през 1984 г. след 7 клас съм писала отговор на лит. въпрос.
Още помня колко ме беше яд, че не мога да излизам да играя, докато не минат изпитите

# 598
  • Мнения: 1 271
Аз явно съм от динозаврите Simple Smile. На моя изпит по БЕЛ за прием в гимназията писах преразказ с елементи на разсъждение точно върху Една българка. Другата възможност беше върху "До Чикаго и назад" - частта с Ниагарския водопад. Но преди това още от 4 клас съм писала отговор на литературен въпрос. Още помня първия такъв, беше върху част от книгата на бащата на Митко Палаузов - нещо за смелостта и саможертвата. Учителят ни беше млад, току-що завършил българска филология, а преди това учил Богословие. Имахме невероятни часове, в които преподаваше неща като какво ти означава името и не очакваше да пишем каквото пише в "Творби и проблеми". За изказано собствено мнение имах 6+ (оценката беше 6-, обаче устно си защитавах мнението и той я поправи на 6+). Добре, че след това в гимназията освобождаваха от ДЗИ, ако имаш над определен успех, че иначе не знам как бих се справила с ОЛВ. Като гледам и сега се очаква да си изчел точно определена критика за творбите, за да може да го напишеш.

# 599
  • Мнения: 618
И аз съм от динозаврите. През 1990г също пишехме отговор на литературен въпрос без текста да е наличен за помощ. Тъй че, не че са глупави днешните деца, просто днешното образование е зле. Подготовката в училище е зле. Материалът и начина му на поднасяне са на светлинни години от днешните деца. Това е, просто не им е интересно.

Общи условия

Активация на акаунт