СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 137 526
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 1 425
  • Мнения: 9
#_hope_ Напълно съм съгласна с Вас. Проблемът на нашето общество е, че не изискваме хората, на които се заплаща с нашите данъци да си вършат работата качествено и да бъдат сменяни с други, които биха я свършили по-качествено, ако първите не се справят. Това важи за всякакви бюджетни длъжности. Редно е като общество да изискваме. Това, което изглежда безплатно, т.е като харизан кон, всъщност е платено от данъците ни. Смятам, че трябва да има периодични атестации на учителите - изпит на способностите, т.е дали те самите могат да решават задачи и наблюдение на урок от външно лице. Следдипломните квалификации за учители са друго слабо звено. Дава се правоспособност на хора, които не са на ти с математиката да я преподават след едногодишно обучение в различни университети. Всичко е за пари. Даже има програми за по два предмета едновременно, естествено за двойна такса. Нещата и там трябва да се затегнат. Кандидат, който не може да изкара изпит по математика с 6 не трябва да става учител. Неповтарянето в начален курс е друг проблем. Деца, които не знаят таблица за умножение стигат 5 клас и учителят се чуди какво да ги прави.

# 1 426
  • Мнения: 816
Трябва да се променят критериите за прием. В момента БЕЛ е решаващ за МГ, а МАТ за езиковите, което е лудост. Ощетено са децата. Cry
И мога да твърдя, че НВО в големите градове не показва реалните знания от училище.
Реално всичко, което е имало на изпитите по БЕЛ и мат. обхваща само и единствено материал, който е изучаван в училище и нищо, извън него.
Въпросът е как е бил преподаван този материал и доколко децата са го усвоили.
Не съм съгласна, че БЕЛ ще спъне много деца за математическите гимназии. Ако детето по математика има близък до максималния резултат - то според статистиките от предходни години за СМГ реално около 85 т. по БЕЛ ще са му достатъчни. Не мисля, че не непостижимо, при положение, че децата от мат. училища нямат  никаква нужда от допълнителна подготовка, за разлика от другите, които не са - и които ако не ходят на уроци, то поне трябва да решават много повече задачи самостоятелно вкъщи.

Последна редакция: сб, 17 юни 2023, 13:13 от Дамасцена

# 1 427
  • Sofia
  • Мнения: 212
....... Истината е, че трудният преразказ и задачите от 6 клас спънаха много от децата. При нас всичко от 7клас е перфектно, а въпросните грешни......

Вие сериозно ли!? Не се заяждам, но математиката е точна наука и всеки пропуск в нея оказва влияние върху по-нататъшните знания. Едва ли сте очаквали изпитният материал да е само от 7 клас...
Това е само мое мнение и не ангажирам никой с него. Имам пред вид, че задачи от мащаб, прости числа и частично работа не са тренирани в 7клас

# 1 428
  • Мнения: 461
Аз смятам, че 4 задачи с  уравнение, неравенство, задача от движение/работа и геометрична, с по няколко подточки с различно ниво на трудност и дадени за 4 часа, биха отсели много по-добре знаещите и можещите деца, от сегашния тест. Кое разменило отговорите, кое задраскало две кръгчета и сега няма да му признаят нито едно. Извинете, но това ли оценява ЗНАНИЯТА и УМЕНИЯТА на децата. Просто има деца, на които им трябва една идея повече време, за да осмислят условието и да намерят решението, но това в никакъв случай не прави знанията им по-малки, само защото са по-бавни или по-притеснителни. Сегашният формат ми прилича повече на психотест за бързи реакции, каквито дават на таксиметровите шофьори, отколкото на изпит, оценяващ знания

Последна редакция: сб, 17 юни 2023, 15:13 от vald

# 1 429
  • Мнения: 6 327
А кое гарантира, че на вашият 4-часов тест няма да има същите неточности? Или неразписване на задачите.
Вторият модул от час и половина в сегашния вариант е точно това, което вие искате. Има разлагане, неравенство и модулно уравнение. Има задача за работа и геометричния материал от 7 клас. Даденото време е поне с 30 мин. повече от необходимото за решаване на задачите.

Проблемът не е в съдържанието или структурирането на НВО, като форма. Проблемът е в ниското ниво на преподаване в голяма част от училищата. Концентрирайте недоволството си в тази посока.

# 1 430
  • Мнения: 461
А кое гарантира, че на вашият 4-часов тест няма да има същите неточности? Или неразписване на задачите.
Вторият модул от час и половина в сегашния вариант е точно това, което вие искате. Има разлагане, неравенство и модулно уравнение. Има задача за работа и геометричния материал от 7 клас. Даденото време е поне с 30 мин. повече от необходимото за решаване на задачите.

Проблемът не е в съдържанието или структурирането на НВО, като форма. Проблемът е в ниското ниво на преподаване в голяма част от училищата. Концентрирайте недоволството си в тази посока.
Ами, не. Препускането по 20 задачи за един час, прави точно по 3 минути на задача, но ако се оставят и 10 минути за проверка, съвсем се сгъстява времето. Поглеждането на часовника не е от полза на показване на знания. Вторият модул е достатъчен, ако включва подточки с различни нива на трудност да отсее знанията на учениците. И го казвам като човек, завършил МГ, с претенции да е изрешавал доста задачи

# 1 431
  • Мнения: 672
#_hope_ Напълно съм съгласна с Вас. Проблемът на нашето общество е, че не изискваме хората, на които се заплаща с нашите данъци да си вършат работата качествено и да бъдат сменяни с други, които биха я свършили по-качествено, ако първите не се справят. Това важи за всякакви бюджетни длъжности. Редно е като общество да изискваме. Това, което изглежда безплатно, т.е като харизан кон, всъщност е платено от данъците ни. Смятам, че трябва да има периодични атестации на учителите - изпит на способностите, т.е дали те самите могат да решават задачи и наблюдение на урок от външно лице. Следдипломните квалификации за учители са друго слабо звено. Дава се правоспособност на хора, които не са на ти с математиката да я преподават след едногодишно обучение в различни университети. Всичко е за пари. Даже има програми за по два предмета едновременно, естествено за двойна такса. Нещата и там трябва да се затегнат. Кандидат, който не може да изкара изпит по математика с 6 не трябва да става учител. Неповтарянето в начален курс е друг проблем. Деца, които не знаят таблица за умножение стигат 5 клас и учителят се чуди какво да ги прави.
Права сте, НО идва големия проблем с липсата на желаещи да станат учители и съответно претенциите и критериите към кандидатстващите за учители падат и няма как да ги вдигнете, ей така само със силно желание, защото както казахте "всичко е за пари". И така изцяло за бюджетните длъжности...там с пълна сила важи правилото 90/10 - 10 % си вършат работата съвестно, защото си я харесват и 90 % не си я вършат и са само за пълнеж и на практика обезсмислят труда на останалите 10...Всичко опира до умни, не тарикати, съвестни държавници ...ама станах на 100 години и вродения ми оптимизъм тотално закърня.....Cry

Последна редакция: сб, 17 юни 2023, 16:08 от ЗориБ

# 1 432
  • Мнения: 6 327
А кое гарантира, че на вашият 4-часов тест няма да има същите неточности? Или неразписване на задачите.
Вторият модул от час и половина в сегашния вариант е точно това, което вие искате. Има разлагане, неравенство и модулно уравнение. Има задача за работа и геометричния материал от 7 клас. Даденото време е поне с 30 мин. повече от необходимото за решаване на задачите.

Проблемът не е в съдържанието или структурирането на НВО, като форма. Проблемът е в ниското ниво на преподаване в голяма част от училищата. Концентрирайте недоволството си в тази посока.
Ами, не. Препускането по 20 задачи за един час, прави точно по 3 минути на задача, но ако се оставят и 10 минути за проверка, съвсем се сгъстява времето. Поглеждането на часовника не е от полза на показване на знания. Вторият модул е достатъчен, ако включва подточки с различни нива на трудност да отсее знанията на учениците. И го казвам като човек, завършил МГ, с претенции да е изрешавал доста задачи

Модул едно се решава за не повече от 45 минути. Остават 15 за проверка. Но си трябва учене и решаване на задачи. Само с гледане не става. Както казах - питайте учителите защо децата не са подготвени. И това ми изказване не цели да изтъкна нещо друго, освен казаното. Просто наистина проблема не е в структурата на НВО.

# 1 433
  • Мнения: 7
Имам запитване относно 23 б подточка. Детето е записало три доказателства: перпендикулярни диагонали, диагонали, които са ъглополовящи и равни срещуположни ъгли, но не е посочило че страните са равни. Колко точки биха взели според вас?

# 1 434
  • Мнения: 461
А кое гарантира, че на вашият 4-часов тест няма да има същите неточности? Или неразписване на задачите.
Вторият модул от час и половина в сегашния вариант е точно това, което вие искате. Има разлагане, неравенство и модулно уравнение. Има задача за работа и геометричния материал от 7 клас. Даденото време е поне с 30 мин. повече от необходимото за решаване на задачите.

Проблемът не е в съдържанието или структурирането на НВО, като форма. Проблемът е в ниското ниво на преподаване в голяма част от училищата. Концентрирайте недоволството си в тази посока.
Ами, не. Препускането по 20 задачи за един час, прави точно по 3 минути на задача, но ако се оставят и 10 минути за проверка, съвсем се сгъстява времето. Поглеждането на часовника не е от полза на показване на знания. Вторият модул е достатъчен, ако включва подточки с различни нива на трудност да отсее знанията на учениците. И го казвам като човек, завършил МГ, с претенции да е изрешавал доста задачи

Модул едно се решава за не повече от 45 минути. Остават 15 за проверка. Но си трябва учене и решаване на задачи. Само с гледане не става. Както казах - питайте учителите защо децата не са подготвени. И това ми изказване не цели да изтъкна нещо друго, освен казаното. Просто наистина проблема не е в структурата на НВО.

Не ми се водят безсмислени спорове с Вас. Казах си мнението и приключвам. Един може да го решава за 45 минути, друг за 2 часа. Това не прави вторият по-малко знаещ от първия и точка. Математиката не е тест за скорост, освен ако не отсяваме математици за състезателен отбор, което очевидно не е целта на НВО

# 1 435
  • Мнения: 129
Както си и знаех, 2 часа след "всичко съм решила", нещата не изглеждаха вече така розови. Задачата за мащаба е грешна, на 22 е объркала сметките в последната част на б), по някаква безумна за мен причина не е могла да сметне градусите на 23 а), но пък е доказала б) и в). Каквото такова, мисля че стреса си е казал думата вчера.
По въпроса за НВО 4клас - тази година бе истинско бедствие. От момента, в който децата останаха вкъщи, ученето приключи - имаха 2 часа по 20 мин и това беше. Моето имаше късмет, че работя от вкъщи и успях да видя това и да и помогна до колкото мога. И въпреки това 5 клас в ПМГ беше мнооооого труден и чак тази година успя да навакса изоставането. Положи нечовешки усилия детето и каквото и да изкара на тези НВО-та ще е успех.
Четейки тук, потвърждам убеждението си, че има много калпави даскали. Нашата по БЕЛ /тя ни е класна/ не спря да ги обижда и да им казва колко са зле, глупави и не ги харесва. Отказа да се снима с децата за албумчето, даа ги заведе да се почерпят преди края на годината. През 3те години си имаше любимци, на които се пишеха 6-ци на кило, а за останалите беше брадвата. Ако някой дръзнеше да я помоли за помощ, отговора беше "бе кво ме питаш, ако беше слушал в час, щеше да го знаеш". Има и още, но не ми се пише, че ще вземе някой да и го покаже и ще стане война отново. И това се случва елитно ПМГ..
Моето мнение е, че както децата се оценяват през 3-4 години чрез НВО, такава система трябва да има и за учителите.
Да кажа и нещо положително за учителката по МАТ - всяка събота жената работеше с децата допълнително, без заплащане, в нейното свободно време.

# 1 436
  • София
  • Мнения: 5 611
Моят човек категорично отказа да гледаме и да смятаме, ще чакаме. Разбрахме се ако има твърде ниски резултати, ще ходим да гледаме работите. И сега просто ще чакаме.

# 1 437
  • Мнения: 6 327


Не ми се водят безсмислени спорове с Вас. Казах си мнението и приключвам. Един може да го решава за 45 минути, друг за 2 часа. Това не прави вторият по-малко знаещ от първия и точка. Математиката не е тест за скорост, освен ако не отсяваме математици за състезателен отбор, което очевидно не е целта на НВО

Аз не споря, а казвам, че времето за първи модул е напълно достатъчно, защото задачите са елементарни. Технически грешки има и се дължат на малко решавани задачи, стрес и т.н. Все неща, които могат да се отработят в клас с адекватен учител. Грешки от незнание също има, и там причините също следва да се търсят в преподаването.
На олимпиада имате 4 часа с далеч по-сериозни задачи. Нашето НВО се доближава до друг тип изпити, които целят да обхванат по ниско ниво на знания с повече, като обем задачи. Никой не е казал, че трябва да се решат всички. Но това за 100 т. е истерията в София и се дължи на малко на брой добри гимназии на фона на броя ученици.
Повече добри учители с повече добри училища и няма да я има тази истерия в 7 клас.

# 1 438
  • Мнения: 399
Първи модул е изцяло на ниво учебник или А група от сборниците. Реално, повечето деца около мен са се справили, но част от тях са се хванали в капаните, както на теста по БЕЛ. Времето е предостатъчно и добре съобразено със задачите. За съжаление, тези изпити се превръщат не в мерило за знания, а в оценка на добър тренинг за решаване на такива тестове. И по двата предмета.
По математика има деца, които са решили втори модул за 30-40 мин., но недостатъчно място на беловата, сбутано описание накрая и куп технически дреболии ще ги отдалечат от максималните точки. Също така за мен е необясним фактът да си в състояние да представиш поне 3 решения на задачата и да си сбутваш описанието и да се чудиш дали ще ти признаят и едно.

# 1 439
  • Мнения: 461


Не ми се водят безсмислени спорове с Вас. Казах си мнението и приключвам. Един може да го решава за 45 минути, друг за 2 часа. Това не прави вторият по-малко знаещ от първия и точка. Математиката не е тест за скорост, освен ако не отсяваме математици за състезателен отбор, което очевидно не е целта на НВО

Аз не споря, а казвам, че времето за първи модул е напълно достатъчно, защото задачите са елементарни. Технически грешки има и се дължат на малко решавани задачи, стрес и т.н. Все неща, които могат да се отработят в клас с адекватен учител. Грешки от незнание също има, и там причините също следва да се търсят в преподаването.
На олимпиада имате 4 часа с далеч по-сериозни задачи. Нашето НВО се доближава до друг тип изпити, които целят да обхванат по ниско ниво на знания с повече, като обем задачи. Никой не е казал, че трябва да се решат всички. Но това за 100 т. е истерията в София и се дължи на малко на брой добри гимназии на фона на броя ученици.
Повече добри учители с повече добри училища и няма да я има тази истерия в 7 клас.

С последните два реда съм напълно съгласна, с останалото - не. Убедена съм, че има талантливи математици, които не могат да работят бързо под стрес. И точно този формат изключително много ги ощетява, за сметка на, да кажем деца с по-средни умения, но умеещи да контролират стреса. Колкото и да си подготвен, понякога може да блокираш под стреса от кратко време и това да даде предимство на деца, на които единственото им предимство пред теб не са знанията им, а това, че са по-спокойни, например. Затова за мен тази форма изобщо не е обективна за ниво на подготовка

Общи условия

Активация на акаунт