СЕДМИ КЛАС - голямото чакане - 19-26 юни

  • 84 249
  • 862
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 141
Аз имам въпрос за НПМГ - дъщеря ми се яви на изпита само по биология, без химия. В кои паралелки може да кандидатсва?

# 136
  • Мнения: 6 381
Според мен пък, в общия случай, резултатите в 10 клас са доста показателни именно защото са постигнати такива каквито са без допълнителни напъни, частни уроци и школи.

А другата версия, е че на никой не му пука какво ще направи и изкара на изпитите в 10 клас и не се напъват изобщо. Затова и не са показателни за нищо.

Bory Ana, ама мерете си частните уроци. Ако до сега не сте схванали, че не е едно и също да надграждаш с уроци над добре структуриран, преподаден и изучен материал в училище, и над кратерите на Етна и Везувий... аз няма как да ви го обясня.

НВО в 10 клас е подобно на НВО в 4 клас.

П.С. Отделно, че ги погледнах тези страшни резултати на 73-то  в 10 -ти клас от миналата година. Ама те никак не са лоши всъщност. 6-ти по БЕЛ в страната и 23-ти по МАТ (като преди него са безброй МГ-та)

Последна редакция: пн, 19 юни 2023, 14:20 от Fancy

# 137
  • Мнения: 29 112
Здравейте, ще ми побелеят косите до 26-28ми от стрес. И аз да се запиша към разочарованите от НВО по математика, при всичките високи очаквания си сметна 50т, което вади мечтания Джон Атанасов от сметките. Евентуално ще се търси хардуерен профил в не толкова специализирана гимназия, разглеждахме 105то днес, но няма много инфо.
 Късмет на всички за желаните училища!🍀
105-то е добро училище от години-завършила съм го, макар и преди близо 30г..На моя приятелка детето е там и казва, че се учи доста, базата е страхотна, учителите изискват.Има проблеми  с дисциплина в класа,  някои деца, но това е навсякъде явно и няма гаранция.

# 138
  • София
  • Мнения: 20 036
не е едно и също да надграждаш с уроци над добре структуриран, преподаден и изучен материал в училище, и над кратерите на Етна и Везувий..

Това е много вярно, понеже на уроци/курсове ходят деца отвсякъде. Особено пък последните две години точно (не че и преди беше много по-различно) - понеже хем с ДЗИ се кандидатства в наши университети, хем е балообразуващ ДЗИ по БЕЛ за медицина при съвсем други изпити иначе, хем в чужбина се искат матурите, понякога и с много голяма тежест в бала за прием/ с изисквания и за  пълна шестица/шестици даже....

# 139
  • София
  • Мнения: 766
Здравейте,
имам въпрос относно попълването на заявлението за кандидатстване. Видях, че за всички 7 паралелки в 91 НЕГ кодът е един и същ, т.е разбирам, че еднократно се попълва този код и се участва за класиране във всичките 7 паралелки /дано ме разбрахте какво питам, нещо като че не го написах много добре/.
В другите езикови всяка паралелка си е с отделен код /това е сигурно заради втория език/?

# 140
  • София
  • Мнения: 1 768
Здравейте,
имам въпрос относно попълването на заявлението за кандидатстване. Видях, че за всички 7 паралелки в 91 НЕГ кодът е един и същ, т.е разбирам, че еднократно се попълва този код и се участва за класиране във всичките 7 паралелки /дано ме разбрахте какво питам, нещо като че не го написах много добре/. ДА
В другите езикови всяка паралелка си е с отделен код /това е сигурно заради втория език/? Заради разлики, език, квоти, балообразуване...

# 141
  • Мнения: 37
Аз имам въпрос за НПМГ - дъщеря ми се яви на изпита само по биология, без химия. В кои паралелки може да кандидатсва?

В НПМГ може само в паралелката с биология. И ние сме така, но като гледам резултатите тази година почти нямаме шанс. Доста деца са изкарали високи точки.

# 142
  • Мнения: 157
Имам преки наблюдения за 73 СУ и бих казала , учениците след седми клас нямат нищо общо с тези до седми.
До седми клас ( критерии местожителство) немски не могат да научат, един елементарен разговор да проведат, въпреки че започват от първи клас. Парадоксално, но са по- добри по втори чужд език руски , но това се дължи изцяло на преподавателката по руски  Светлана Станчева .
Начален етап е ОК, прогимназията е отчайваща, дисциплината е под всякаква критика, трудно може са се проведе нормален час.
Гимназията е чудесна - много добро впечатление ми правят децата като поведение и възпитание.

# 143
  • Мнения: 1 754
Здравейте, ще ми побелеят косите до 26-28ми от стрес. И аз да се запиша към разочарованите от НВО по математика
И аз съм така. Най-голямото ми разочарование е, че може, но пак не е успял. И това време.... Десет часа да е изпита, пак ще има десетина минути да не му стигнат... Решил е задача, която честно не очаквах да успее, но не е пренесъл на беловата, само донякъде, докъде точно, не може да каже, не и достатъчно. Мъчно ми е за всичките му усилия.

# 144
  • София
  • Мнения: 3 812
А другата версия, е че на никой не му пука какво ще направи и изкара на изпитите в 10 клас и не се напъват изобщо. Затова и не са показателни за нищо.

Именно - знания и умения придобити само в училище, без паралалена образователна система. Големият ми син е 10 клас и смятам, че ще мога обективно да сравня резултатите му, вкл. факторът стрес, който в 10 клас не съществуваше за него, защото нито в 7, нито сега е ползвал паралелната образователна система. Каквото е изкарал го дължи на учителите си и себе си.

# 145
  • Мнения: 6 381
А другата версия, е че на никой не му пука какво ще направи и изкара на изпитите в 10 клас и не се напъват изобщо. Затова и не са показателни за нищо.

Именно - знания и умения придобити само в училище, без паралалена образователна система. Големият ми син е 10 клас и смятам, че ще мога обективно да сравня резултатите му, вкл. факторът стрес, който в 10 клас не съществуваше за него, защото нито в 7, нито сега е ползвал паралелната образователна система. Каквото е изкарал го дължи на учителите си и себе си.

Около себе си има доста деца, които се явяват на тази матура съвсем формално и не се напъват изобщо. Т.е. не показват и 60% от знания и потенциал. Със или без паралелно обучение, когато едно "състезание или оценяване" няма никакво значение като краен резултат за почти всички участници, то това не е никакво оценяване.

Паралелната образователна система съществува, но тя само надгражда над основната. Та когато едно състезание е от съществено значение за всички участници, се вижда къде е разликата, ако всички ходят на уроци и курсове. И разликата е именно в качеството на обучение в училище. Курсовете и уроците само надграждат над него.
НВО в 10 клас точно толкова нищо не показва, колкото нищо не показва и НВО в 4 клас. Между другото някои училища вече толкова се напъват, че от напъни децата им в 4 клас ходят на уроци за подготовка за НВО 4 клас.

# 146
  • Мнения: 2 851
Русалка, върна ме в годините, когато трябваше да решаваме, дали да се борим за Лайстунг. Тогава реших, че не ми е нужно, а дипломата за ниво си я взех след години от Гьоте. Важното е езикът да се научи, а тапии децата могат да вземат и после.

Заради очакваните резултати от НВО оглеждаме гимназиите с бал около 360-370 от миналата година. Все още се опитвам да си обясня системата за класиране и се чудя, има ли смисъл да напишем в първите три желания гимназии с такъв бал (защото са първо желание на нашия човек), а след това да слагаме Испанска, Френска. Струва ми се напълно безмислено да ги редя тези с високия бал на по-задните места.

# 147
  • Мнения: 9 514
Безмислено е, ако са с еднакво балообразуване (2хБЕЛ+2хМат) ... но пък заради мерака на детето, бих написала и някоя и друга такава Simple Smile

# 148
  • Мнения: 2 851
Благодаря, peneva Simple Smile Да, за цвят ще ги напишем, въпросът е да не се надявам да изскочи заек от там.

# 149
  • Мнения: 34
Спомням си, че една-две майки тук писаха, че ще бъдат проверяващи ли, арбитъри ли на НВО-то....В тази връзка да попитам тях - има ли вече по-голяма яснота за грешките как се санкционират, за допълнително написан отговор /в това число 14-те грешки още ли не взимат точки, ако посочиш 16 например/, а по математика - коя подробност ако липсва колко точки се намаляват? /например ДС ако не са определени/.

....ех, това голямо чакане....а още е само първия ден след матурите Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт