СЕДМИ КЛАС - седмицата на резултатите - 26.06 - 02.07

  • 171 441
  • 1 838
  •   1
Отговори
# 1 755
  • Мнения: 1 108
Подаваш електронно заявление за участие във второ класиране и имаш право да избереш само една област, в която да участваш за второ класиране. Или подаваш документи по електронен път за записване. Това е, останалото е работа на програмистите. Какво е това ходене на крака, къде сме, моля.

Хората измислиха самообучаващ се алгоритъм, ние ходим на крака за записване в училище, не е сериозно.

# 1 756
  • Мнения: 12 907
То ако нямаше спортисти, нямаше да има и 2ро класиране.

# 1 757
  • Мнения: X
Подаваш електронно заявление за участие във второ класиране и имаш право да избереш само една област, в която да участваш за второ класиране.
Само че няма такова ограничение. В момента вариантът си е екстра. Ограниченията за последващите класирания са си ОК. Записването е друга бира.
То ако нямаше спортисти, нямаше да има и 2ро класиране.
Е, щеше. Поне в София и още няколко градове. Частни училища, училища по културата и изкуствата, духовни училища са със самостоятелен прием,  някой  решил да замине зад граница... Оттам също се освобождават места за второ класиране.

# 1 758
  • Мнения: 9 486
Ако детето ти ще ходи 5 години всеки ден, няма да ти се счупят краката да отидеш веднъж. Ей така, да потвърдиш "Ако не мине детето напред, записвам го тук!".

Достатъчно много деца има, учещи в съседни области (Пазарджик-Пловдив, Перник-София... 30тина км), без децата да се местят на квартира/общежитие. Да, разкарване е, но е ангажимент, който елиминира "заигравки" по темата.

# 1 759
  • Мнения: 12 907
Само от Асеновград пътуваха до Пловдив (има влак на всеки час и се стига за 20тина мин до Централна гара, оттам още 20тина мин с автобус). Карлово, Панагюрище, Пазарджик - бяха на общежитие. Далече са, особено 1ва смяна от 7:30...
А защо кандидатстват, като ще хе ходят в чужбина? Пак са спортисти... Все тая в друг град или друга държава.

# 1 760
  • Мнения: X
Ми, може и там да чакат класиране или одобрение. И сроковете да съвпадат. Имат право, правят го. Просто е.

# 1 761
  • Мнения: 912
Всъщност  Мимимост е права. Ясно е, че към момента такива ограничения преди второ класиране не са предвидени. Но нищо не пречи да се предвидят и заложат в системата. Въпрос на алгоритъм. Сега се замислих, че преди няколко години (2019) КФН така направиха системата за застрахователните посредници - веднага хващаше, ако решиш да си агент например на две застрахователни компании в общото застраховане напр. Не допуска регистрация за втората компания. Това да не е ракетно инженерство?!?!

# 1 762
  • София
  • Мнения: 16 184
Подаваш електронно заявление за участие във второ класиране и имаш право да избереш само една област, в която да участваш за второ класиране. Или подаваш документи по електронен път за записване. Това е, останалото е работа на програмистите. Какво е това ходене на крака, къде сме, моля.

Хората измислиха самообучаващ се алгоритъм, ние ходим на крака за записване в училище, не е сериозно.
Може и на първо класиране да им забраним да участват в друга област, само че крепостните времена отдавна са отминали.
За записването - не знам, в Италия също искат да отидеш на крака да се запишеш в университет.

# 1 763
  • Мнения: X
А защо да има подобни ограничения за второ класиране? Ученик си избира качествена МГ. Пише София, Варна, Бургас и Пловдив примерно. Приемат го в четвъртата по предпочитание. Защо да не може да продължи да играе за останалите три на второ класиране? Проблемът може да се реши с национално класиране. Подреждаш всичките си желания във всички области в едно заявление. Само че някой ще трябва да свърши доста работа, а май това не е приоритет.

# 1 764
  • Мнения: 951
Въведени ли са оценки от у-ще на някой в infopriem?
Питах по-горе, но никой не отговори, само нашите ли не са въведени?

# 1 765
  • Мнения: 6 327
Фенси, а ако посочиш "тегло, ръст, бивни и по-големи крака", колко точки получаваш? Благодаря.

Предполагам вече знаеш колко точки получаваш в тази конфигурация. Дискусията за тази задача отдавна стана излишна. Очевидно е кое е правилно и кое грешно.

За намиране на грешки нямам идея защо не отнемат точки. За мен лично е правилно да се отнемат. Задачата тества грамотност. Дори и да са открити всички грешки, ако при преписа е сгрешена друга дума, по мое мнение трябва да се отнема точка.
Ами не отнемат точки за неправилна поправка в задачата за редактиране, защото нали точки само се дават и в тази задача изведнъж това не е така.
12 клас се мъчат да се борят с роботското оценяване на ДЗИ,  а тук се приветства.
За мен е силен аргументът, че ръст и тегло могат да се приемат като една характеристика, също и незнайно защо ограденото с таблица изображение. Спорно е и за всяко дете е различен отговорът дали децата са написали само ръст и тегло понеже  са прочели с разбиране, че се искат две характеристики, или просто са нямали наблюдателността на тези загледали изображението и цялостно обработили информацията.

Ръст и тегло са ЕДНА характеристика? Наистина ли? Изображението не е оградено с таблица. Това на всички е ясно, както и да се опитвате да докажете обратното.
И хайде да не изкарваме криви децата, които всъщност вярно са се справили със задачата и са осъзнали какво се иска от тях. Точно те цялостно са обработили информацията, отсяли са какво точно ги питат и са схванали, че бивните не са верен отговор. А не тези с допълнителния грешен отговор.

В случая оценяването не роботско, а точно обратното. Ако беше роботско, щяха да приемат и грешния отговор, без да бъде санкциониран.

Аз не знам кой и къде е твърдял, че на НВО не отнемат точки, а само дават. И смятам това за грешно. Както се вижда не отговаря на истината. Остава да коригират оценяването и на задачата за редакция на текст.

Последна редакция: пн, 03 юли 2023, 00:37 от Fancy

# 1 766
  • Мнения: 912
Красивост, и нашите не са.
Дидева, това не е лошо като идея. Но наистина трябва да се направи, не е невъзможно....
Аз пак да си кажа, че "едно време" си беше най-добре. Изобщо нямаше такива главоболия.
Да се допълня: Фенси, жената имаше предвид, че детето така ги е възприело. То е много ясно, че не са една характеристика. Детето се е объркало от съюза "и". Сега, не всеки в такъв момент може да мисли трезво.

    # 1 767
    • Мнения: 15
    Относно бивните,  мислещите не се толерират,  и не, моето не е посочило бивни.

    # 1 768
    • Мнения: 3 480
    Фенси, а ако посочиш "тегло, ръст, бивни и по-големи крака", колко точки получаваш? Благодаря.

    Предполагам вече знаеш колко точки получаваш в тази конфигурация. Дискусията за тази задача отдавна стана излишна. Очевидно е кое е правилно и кое грешно.

    За намиране на грешки нямам идея защо не отнемат точки. За мен лично е правилно да се отнемат. Задачата тества грамотност. Дори и да са открити всички грешки, ако при преписа е сгрешена друга дума, по мое мнение трябва да се отнема точка.
    Ами не отнемат точки за неправилна поправка в задачата за редактиране, защото нали точки само се дават и в тази задача изведнъж това не е така.
    12 клас се мъчат да се борят с роботското оценяване на ДЗИ,  а тук се приветства.
    За мен е силен аргументът, че ръст и тегло могат да се приемат като една характеристика, също и незнайно защо ограденото с таблица изображение. Спорно е и за всяко дете е различен отговорът дали децата са написали само ръст и тегло понеже  са прочели с разбиране, че се искат две характеристики, или просто са нямали наблюдателността на тези загледали изображението и цялостно обработили информацията.

    Ръст и тегло са ЕДНА характеристика? Наистина ли? Изображението не е оградено с таблица. Това на всички е ясно, както и да се опитвате да докажете обратното.
    И хайде да не изкарваме криви децата, които всъщност вярно са се справили със задачата и са осъзнали какво се иска от тях. Точно те цялостно са обработили информацията, отсяли са какво точно ги питат и са схванали, че бивните не са верен отговор. А не тези с допълнителния грешен отговор.

    В случая оценяването не роботско, а точно обратното. Ако беше роботско, щяха да приемат и грешния отговор, без да бъде санкциониран.

    Аз не знам кой и къде е твърдял, че на НВО не отнемат точки, а само дават. И смятам това за грешно. Както се вижда не отговаря на истината. Остава да коригита оценяването и на задачата за редакция на текст.
    Кой пък изкарва децата криви? Никое дете не се накривява от отговора си на въпрос от НВО.
    Ръст и тегло са физическите данни и могат да се възприемат като една характеристика, което явно са направили не едно и две деца. Рамката  около таблицата и изображението също се изкоментира.
    Това което казах е, че ако след изпита се вземеха 10 деца отговорили само ръст и тегло и 10 включили и бивните, сред първите ще има такива, които просто не са забелязали бивните, без да са били задължително пунктуални в разбирането на условието, а във вторите ще има такива, които ще си аргументират добре включването на бивните.

    # 1 769
    • Мнения: 1 011
    На приятелка детето ще кандидатства в Добрич и Варна. Иска да е във Варна, но поне за първо класиране, ако няма драстични разлики с миналата година, няма да му стигне бала за паралелка с немски в първа или пета ЕГ. В Добрич ще го приемат още на първо, ще го запишат и ще подадат заявление за второ класиране във Варна. Ако там се развият благоприятно нещата ще се отпишат от Добрич и запишат във Варна.
    И не, не го правят заради спорта или да се фукат на колко места са приети, правят го, защото детето така или иначе ще е на квартира или ще пътува, където и да го приемат, а предпочитаният вариант е езикова гимназия във Варна.
    И благодаря за дускусията, защото снощи ми писа за съвет, но аз не бях много сигурна, че системата позволява да се запишеш в една област и да продължиш с класиранията в друга. Мислех да питам в темата, като излезе първо класиране.

    П.П. Не мога да повярвам, че пак сме на бивните?!

    Общи условия

    Активация на акаунт