Отговори
# 1 455
  • Мнения: 4 687
Ами ... значи проблемът не е в лостовете. Simple Smile

# 1 456
  • Мнения: 51 964
Черна станция, в тази тема не обсъждаме децата, които са в топ 10%.
Смирението е да не се перчиш как твоето е от тях. Първо защото съдбата е гадна кучка и второ,защото не за това е темата.
Симпатична си ми, на едно мнение сме за много неща, но щастието обича мълчанието.

Някои хора възприемате много странно нещата... Какво перчене, като моето дете отдавна е забравило не само за НВО, ами за ученето изобщо?  Аз просто споделям своя опит, да не би някой да си помисли, че преподаваното в училище е достатъчно за добро представяне на НВО. Даже и за по-малко от топ 10% не е достатъчно. Но на някои им се привиждат призраци...

Вижте, както и да го въртим и сучем, фактор №1, от който зависи качеството на образователния процес,  е учителят. И това трябва да съзнават първо директорите на училища, защото те правят подбора на учителите.

Да де, ама първо няма толкова много добри учители, от кого да подбират? И второ, добрите учители отивт в училища, където ще преподават, а няма да го играят пъдари. Защото с немотивираните ученици само си късат нервите, понеже (както се каза) нямат лостове с които да се справят с тях.

Последна редакция: сб, 13 яну 2024, 00:31 от Черна станция

# 1 457
  • Мнения: 29 548
Всяка тема стига в даден момент до мерене. Ако децата ни не са в топ 10% по резултати... какво следва?! Казвайте да знам, че ей го юли месец. Въже ли да си купя да се беся или сепуко публично да правя?!
Я пак вижте в коя тема пишете!

# 1 458
  • Мнения: 17 342
Няма как дори половината от децата да са в топ 10%, те за това са 10%, защото само толкова имат възможност и мотивация да са там. Ако ще най-прочутият математик на София и държавата да преподава на моето дете, пък и не само на него, на още доста деца математиката трудно и до Добър ще я докара/ докарат, така че и учителят не е всичко, човек си има и природните ограничения/ дадености.

# 1 459
  • here and now
  • Мнения: 5 841
Учителят няма абсолютно никакви лостове, с които да противодейства срещу децата, които нарушават дисциплината в час, нито може да накара някого да учи, ако той сам не желае.
Не са нужни лостове. Има едни неща "софт скилс" им казват.
Един и същ клас, при някои учители дисциплината е на ниво, при други е потресаваща.
Тук, все пишем майки, които очевидно възпитават мотивация за учене у децата си. След като нещата не се получават, следващия отговорен по веригата е учителя.
Би било добре да им вдигнат още малко заплатите, но да има някакъв текущ контрол за компетентност, както и чести проверки. Предполагам е възможно заплащането им да се обвърже с качествата им.

# 1 460
  • European Union
  • Мнения: 1 977
Алис, за 20 години никой никога не ме е проверявал как уча учениците. Всички проверки са документални и формални. Съмнявам се нещо да се промени в близко бъдеще.
Мога да си правя каквото искам в час, ако документацията ми е наред. Големи проблеми стават за липсваща справка, а не за липсваща работа в час…тъжно.

# 1 461
  • Мнения: 17 342
Децата в първи клас постъпват в училище на районен принцип. Така в един клас попадат деца с различни възможности, мотивация, семейна среда, възпитание. Съвсем нормално на финала да с различни постижения. Следва пети клас и многото учители. Един учител влиза в 6-10 паралелки по 22-26 ученици в паралелка. Няма как да се нагажда към всеки ученик поотделно, ученикът се нагажда според учителя. Един и същ учител, един и същ урок, един и същ метод на преподаване в 5 различни паралелки ще протече по 5 различни начина и ще има различен резултат. Вече, ако и в петте класа резултатът е все лош, търсим вината в учителя, но това рядко се случва.
Ролята на родителя е да следи детето да няма пропуски, при затруднения да осигури подкрепа за преодоляването им, да партнира на учителите при нужда, пак в интерес на детето - да не нарушава дисциплината, да се осигури помощ за овладяване на материала при нужда, да изисква от детето да спазва правилата в училище, да възпитава отношение към училището и правилата, уважение към учителите... Имаме триъгълник - ученик-родител-учител.

# 1 462
  • Мнения: 13 339
За дисциплината съм писала нееднократно, вярно пример, който не обобщава. Но точно в 7 клас, род среща(извинявам се на които вече са го чели) едната учителка :"Лоша дисциплина не внимават, говорят т, шумят..." Влиза учителката по БЕЛ, "За НВО трябва това и това, НИЕ наблягаме  на това и това, важно е това и това, Въпроси имате ли?" И един баща много обрано пита"Ами, аз... да питам.. за дисциплината", ама някак виновно пита. Госпожата :" Нямам никакви проблеми с дисциплината!"
Ами наистина, малко от мслко и учителите да си влязат в ролята. Очевидно е при едни се получава, при други не. Все децата ли са виновни.

# 1 463
  • Мнения: 17 342
Учителите имат различен стил на преподаване и учениците понеже са различни реагират различно на всеки един учител. Клас А може да харесва много учителят Х, а клас Б редовно да саботират часовете му. В същото време учителят Н може да няма никакви проблеми в същия този Б клас, но да не влиза например в А клас. Дори в един и същи клас отзивите на децата за конкретен учител могат да са различни.
Когато бях в пети клас по история ни преподаваше директорът на училището. Беше строг, изискваше да се знае целия урок, да имаме атласи, учебници, тетрадки... Успяваше да изпита по 2-3 в час, ние бяхме 33-34 ученици, успяваше да преподаде и дори да ни прочете или разкаже нещо допълнително любопитно. Историята ми беше любим предмет, учехме древните цивилизации. В шести клас ни пое учителката по история. Част от съучениците ми с по-нисък успех много се радваха, защото учеха само първата точка и получаваха тройката, докато при директора не се знаеше на коя част от урока ще ги изпитат и трябваше да научат целия. Лично аз учителката не я харесвах. Часовете протичаха скучно, отделяше много време на изпитването, не успяваше да преподаде до край, да запишем хубав план, защото можеше да държи на дъската ученик, който не знае дълго време и да пита:
- Ти учи ли?
- Учих.
- Ами хайде да те чуем ...
- Ъъъъ....

# 1 464
  • Мнения: 35 822
Учителят не е пъдар, не е възпитател или другарче на децата. Особено след 4 клас всяко дете трябва да има елементарни умения за учене, внимаване в часовете и писане на домашни. Ако нямат възпитанието да не пречат в час, за какво говорим?!? Учителят трябало да ги дисциплинира? Че защо, родителите им не са ги възпитали как да се държат в училище ли? Лошото е, че както каза някой по-назад, свободата се превърна в свободия.

# 1 465
  • here and now
  • Мнения: 5 841
Не говорим за пъдар, а за човек с умения да предизвика интерес към предмета и уважение към него, като учител.
Някои успяват, а други дори и не се опитват.
Както на някои деца не им се учи, ама няма къде да ходят така очевадно и на някои учители не им се работи, но трябва да ходят накъде на работа.
Няма как да не уважаваш професията си и да очакваш другите да го правят.
Миналия ден по история са имали заместващ учител. Детето беше много впечатлено. Казано и е да предаде някакъв урок, но се оказало, че вече са го взели. Започнала да преподава следващия, без да погледне никъде. "Мамо толкова увелкателно разказваше, направо да я заобичаш тая История. И всичко запомних, от това което разказа."
И аз съм била ученичка, и при нас беше така. Имаше учители, при които дори не си правехме труда да влизаме. Нито тях ги интересуваше, нито нас. Имаше и такива, при които едва чакаш да имаш час.

# 1 466
  • Мнения: 35 822
Е, хубаво, и?
Учителите не са по избор. Ученикът се съобразява и нагажда. Точка.

# 1 467
  • here and now
  • Мнения: 5 841
Те и учениците не са по избор.
Нагаждането и съобразяването трябва да е и от двете страни.

# 1 468
  • Мнения: 35 822
Всъщност не. Учениците са тези, които трябва да се нагодят. Ако не, то си е за тяхна сметка.

# 1 469
  • here and now
  • Мнения: 5 841
Да, за тяхна сметка е. Те са тези, които плащат за кофти възпитание у дома и кофти образование в училище.
Не мисля, че е редно при наличие на възрастен, да се държат децата отговорни, но всеки има право на мнение.
Те са деца, ние сега ги учим и възпитаваме. Възрастните би следвало вече да са се научили, но уви.

Общи условия

Активация на акаунт