Отговори
# 1 440
  • Мнения: 51 980
Полезно би било да се потърсят причините защо в обл. Смолян манталитетът по отношение на образованието на децата се различава от този в останалата част на страната.

Полезно е да се замислим, че в обл. Смолян системата е същата като навсякъде в страната, и учителите не са вносни от чужбина, а разлика има. Което подкрепя моята теза, че въпреки треските за дялане главната вина не е в системата и в учителите, а в настройката на децата, която се "настройва" в семейството. Ако има позитивно отношение към образованието резултатите не закъсняват.

# 1 441
  • Мнения: 4 690
Цитат
"На първо място успехите се дължат на учителите - тяхната мотивация и квалификация. На следващо място са учениците, за които е важно да бъдат в час през учебната година. Не на последно място е много важна работата на родителите, които изискват техните деца да бъдат в училище", коментира директорът на Регионалното управление на образованието – Смолян Никола Запрянов пред "България сутрин".
https://www.bgonair.bg/a/36-sutreshen-blok/312831-kak-uchenitsit … ltati-ot-maturite
Цитат
И понеже става дума за Смолянската езикова гимназия, нека припомним още няколко факта. В нея учат 450 ученици и техните постижения нареждат училището от години сред топ 100 на училищата в България. Задължително имат и ученик с Национална диплома.

Кой стои зад постиженията не само на това, а на всички училища в област Смолян – семейството, общността, и най-вече учителят. Той е навсякъде – в класната стая, в училищните коридори и дворове. Що за учител е това? Ако трябва да бъде описан с една дума – работещ. Или както споделя Атанас Милев – директор на СУ „Св. св. Кирил и Методий“ в с. Върбина: „Отговорите е най-добре сами да намираме, работейки“. И това си личи по резултатите на децата от с. Върбина – училището е известно не само с певческите умения на поколения ученици в областта на родопските народни песни, но и с постоянно високи резултати в НВО, олимпиади и състезания.
https://web.mon.bg/bg/news/2215

# 1 442
  • Мнения: 51 980
За здрависване са нужни две ръце. Ако е подадена само една, и златна да е, ефект няма да има.

# 1 443
  • Мнения: 1 299
Учителите са същите като в големите градове, някои от тях даже са дошли от големия град в малкия, но в Смолян цялото общество работи за децата на всички нива - от полиция, пожарна, през библиотеки и музеи до училището, от баба и дядо, през родителите до околните възрастни.  Представих си как правя забележка на някой тийнейджър на спирката в големия град и какво се случва и същата случка в Неделино.
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/6626996

# 1 444
  • European Union
  • Мнения: 1 978
А дали ако прегледаме записите от НВО всичко в Смолянска област ще е наред? И какъв е процентът на роми в областта?

Аз отказвам да вярвам на подобни измислени статистики. Децата в България са еднакви, няма "по-умна" област, "по-мотивирана" и т.н. Има умни деца, мотивирани, възпитани и т.н. и те са равномерно разпределени в цялата страна. Също така има концентрация на малцинствени групи в някои области, които силно изкривяват резултатите, както и концентрация на т.нар. "средна класа" в столицата, което също води до по-високи резултати на децата.

# 1 445
  • Мнения: 17 364
В Смолян и областта са сякаш повече българомохамеданите / помаците. Техният бит и начин на живот е различен от този на българите и ромите в големия град. Там са по-скромни, по-уважителни към учител, към възрастни... и явно образованието все още се възприема като ценност, вероятно и делът на висшистите е по-малък, т.е няма я девалвацията на образованието. Не можем да отречем, че децата в големия град имат повече възможности в това число и за развлечения, в по-малка степен са ангажирани с трудовите дейности на семейството, семействата са по-богати...

Последна редакция: пт, 12 яну 2024, 12:16 от Mama Ru

# 1 446
  • Мнения: 3 886
Цитат
"На първо място успехите се дължат на учителите - тяхната мотивация и квалификация. На следващо място са учениците, за които е важно да бъдат в час през учебната година. Не на последно място е много важна работата на родителите, които изискват техните деца да бъдат в училище", коментира директорът на Регионалното управление на образованието – Смолян Никола Запрянов пред "България сутрин".
Абсолютно съм съгласна. И реално, не познавам родител, който не поема отговорността детето му да присъства в училище. Оттам нататък е като да го заведа на лекар, влиза в кабинета и не се меся в лечението му. След посещението следя приема на предписаните лекарства/писането на домашни и това е максимума.

# 1 447
  • Мнения: 9 125
Има и друг вариант. Ходиш да питаш учителя защо детето ти няма шест. Заплашваш, че ще го уволниш, сърдиш се за многото домашни и още безкрай претенции.

# 1 448
  • Мнения: 35 822
Има и друг вариант. Ходиш да питаш учителя защо детето ти няма шест. Заплашваш, че ще го уволниш, сърдиш се за многото домашни и още безкрай претенции.

Писала съм и по-назад (от класа на моя до 4 кл) .....освен гореизброеното се хвалиш на другите родители как си поставила "оная" на мястото ѝ! Как така ще прави забележка/ще пише ниска оценка/нещо друго.... на златото, аааа?!?! Тя това дете да не го е намерила на улицата, че неква ще ѝ го тормози! При това казано с такъв патос....все едно....не знам даже какво. Още повече от родители, които дори не могат да се сравняват с учителката нито по знания, нито по образование, нито по култура.
А, да, и ме обвини, че не мисля за "бъдещето на детето си" и "каква майка си ти", когато отказах да пускам колективна жалба до директора. А, дори нямаше причина, някакви си нейни измишльотини и пречупване на истината.

# 1 449
  • Мнения: 51 980
Оттам нататък е като да го заведа на лекар, влиза в кабинета и не се меся в лечението му. След посещението следя приема на предписаните лекарства/писането на домашни и това е максимума.

Да, ама образователната програма не е насочена към максимум, а към някаква средна стойност. И ако действаш така можеш да очакваш някакви средни резултати. Ако си ОК с това няма проблем, но ако искаш върхови постижения не става така.

# 1 450
  • Мнения: 9 125
Soyl Free, свободата стана свободия - рисковете на демокрацията.
Черна станция, върхови постижения звучи прекалено префърцунено, извинявай. Всеки човек има капацитет, който не може да надскочи, ако и да му се иска на него или на родителите му. Малко смирение не е излишно.

# 1 451
  • Мнения: 51 980
Нямам предвид златни медали от ИМО, а постижения, поставящи детето в топ 10%, за да влезе в най-желаното училище, нали за НВО говорим?  
И да, не всеки се цели в това и затова казах, че ако няма такива амбиции нещата са ОК. А дали детето има или няма капацитет е работа на родителя да прецени, от там и поставянето на целите. За какво смирение става въпрос?

# 1 452
  • Мнения: 9 125
Черна станция, в тази тема не обсъждаме децата, които са в топ 10%.
Смирението е да не се перчиш как твоето е от тях. Първо защото съдбата е гадна кучка и второ,защото не за това е темата.
Симпатична си ми, на едно мнение сме за много неща, но щастието обича мълчанието.

# 1 453
  • Мнения: 4 690
Вижте, както и да го въртим и сучем, фактор №1, от който зависи качеството на образователния процес,  е учителят. И това трябва да съзнават първо директорите на училища, защото те правят подбора на учителите. Е, масово не го правят принципно - в зависимост от "квалификацията и мотивацията им". От там нататък учителят е господар на учебния час и ако не може да се справи първо с дисциплината в часа, после да поддържа интереса на учениците си, накрая да излязат от часа с основни понятия, значи ... не се справя, не е за там. По въпроса за оценяването има простичко правило, което ако се спазва без изключения, никой не може да каже копче на учителя. А то е предварително запознаване с критериите за оценяване - кои въпроси и какви отговори са съответно за 3, 4, 5, 6. И оценката се обосновава и устната, и писмената. От споделеното тук аз оставам с впечатление, че ученикът и родителят си имат собствена представа за оценки. Ми... това показва, че или не са запознати, или има волунтаристично оценяване, което води до агресия. Да не говорим, че се среща и наказателно оценяване, щото и учителите са хора, и те имат нерви. Smirk
А елитните училища, за които тук се говори много, се отличават първо с качествения си подбор на учители.

# 1 454
  • Мнения: 8 973
Учителят няма абсолютно никакви лостове, с които да противодейства срещу децата, които нарушават дисциплината в час, нито може да накара някого да учи, ако той сам не желае.

Общи условия

Активация на акаунт