Отговори
# 1 425
  • Мнения: 29 556
Училище с подбор не е панацея. Всяко дете е пари, а в частните е още повече пари т.е още по- толерантни са към всяко невъзпитано златно яйце

# 1 426
  • Мнения: 51 989
Училище с подбор не е панацея. Всяко дете е пари, а в частните е още повече пари т.е още по- толерантни са към всяко невъзпитано златно яйце

Предполагам, че зависи от училището, защото ги има всякакви. Има и такива с предостатъчно кандидати, които няма да търпят подобни тормозители.
А иначе училището с подбор определено е много добра идея, даже няма по-добра. Говоря от опит.  В такива училища ( в моя опит СМГ) изобщо няма деца като описаните от StIvanova, нито пък подобна действителност.

# 1 427
  • Мнения: 29 556
Това е някакъв идеален вариант, а на практика нещата са пак по нашенски. И аз имам опит с училище/ училища с подбор Wink

# 1 428
  • Мнения: 35 822
И в тези училища (частни или с подбор) има различни ситуации, но определено не в такива размери и с такава наглост. Иначе - деца са си, при това тийнейджъри.....

Но, да, ако родителят иска спокойна атмосфера и прилично ниво на всички деца, определено си трябва избор за след 4 клас. В кварталните училища е една малка лудница.
Не си спомням по мое време да е имало такива неща. Вярно, че бяха едни различни времена.....

# 1 429
  • Мнения: 17 369
Училище с подбор в нашия град има точно 2 - МГ и НУИ. В МГ не знам колко са паралелките, в НУИ продължават 90% децата, които са там от първи клас.

# 1 430
  • Мнения: 360
Мисля, че намерихме отговора на въпроса от темата: резултатите на НВО в национален мащаб са толкова плачевни, защото 98% от децата, които са участвали, не са учили в училища с подбор.

Може би за справяне на проблема МОН трябва да работи в насока откриване на повече на брой училища с подбор. Както е на практика в Германия.

# 1 431
  • Мнения: 9 125
Темата не е за елитните училища и изявените деца. Темата е как да се вдигне поне с малко нивото на простолюдието и дали е възможно това.

# 1 432
  • Мнения: 35 822
Ако в тези училища могат да влизат деца, както в момента в квартално такова, т.е. има много и приемът става символичен, то се обезмисля целия процес на кандидастване и класиране.

Темата не е за елитните училища и изявените деца. Темата е как да се вдигне поне с малко нивото на простолюдието и дали е възможно това.

Промяна в манталитета, очакванията и изискванията на родителите. Почти невъзможно..... А, да, и да спрат да се месят на учителите как да си вършат работата.

# 1 433
  • Мнения: 9 125
И за мен в основата са родителите и семейството, но сега ще се явят защитниците на тезата, че учителите са най най виновни Sunglasses

# 1 434
  • Мнения: 35 822
И за мен в основата са родителите и семейството, но сега ще се явят защитниците на тезата, че учителите са най най виновни Sunglasses

Е, то, как се раздвижи темата, така се появяват две-три съфорумки с една и съща мантра. Все тая, де....нека си пишат.

# 1 435
  • Мнения: 51 989
Мисля, че намерихме отговора на въпроса от темата: резултатите на НВО в национален мащаб са толкова плачевни, защото 98% от децата, които са участвали, не са учили в училища с подбор.

Може би за справяне на проблема МОН трябва да работи в насока откриване на повече на брой училища с подбор. Както е на практика в Германия.

Няма да се получи, защото и сегашните училища с подбор подбират елита. Новите пак ще вземат каквото остане. Все пак децата с желание и способности за учене с високо темпо са около 10%. Хайде 20%.

За останалите според мен няма много шансове преди да се смени манталитетът в семействата.

# 1 436
  • София
  • Мнения: 3 374
Имаше статии преди време за област Смолян - сравнително високи резултати /спрямо средното на другите области/ на НВО и ДЗИ и анализи, че се дължи на това, че учителите/ училището били уважавани. Ще опитам да потърся статиите.

# 1 437
  • Мнения: 360
Имаше статии преди време за област Смолян - сравнително високи резултати /спрямо средното на другите области/ на НВО и ДЗИ и анализи, че се дължи на това, че учителите/ училището били уважавани. Ще опитам да потърся статиите.

Това кореспондира с посочената от мен по-напред причина - девалвацията на образованието като ценност, поради което да си образован вече "не е модерно".

# 1 438
  • Мнения: 29 556
Имаше статии преди време за област Смолян - сравнително високи резултати /спрямо средното на другите области/ на НВО и ДЗИ и анализи, че се дължи на това, че учителите/ училището били уважавани. Ще опитам да потърся статиите.
Да, така е. Чела съм такива статии. Смолян от години държи много добро ниво. Спомням си, че учителите бяха казали, че има много добра комуникация учител - родител. Абсолютно съм сигурна, че ако тези две страни гледат в една посока и работят заедно в интерес на детето, то ще дръпне напред. Но всичко започва в семейството, каквото и да си говорим

# 1 439
  • Мнения: 360
Полезно би било да се потърсят причините защо в обл. Смолян манталитетът по отношение на образованието на децата се различава от този в останалата част на страната.

Общи условия

Активация на акаунт