Отговори
# 1 515
  • Мнения: 1 299
Ако 1994 е бил един изпит и с него се е кандидатствало навсякъде в областта, какво се е променило с НВО? Интересно ми, защото не схващам разликата. Аз харесвам тази възможност да можеш да кандидатстваш ако не във всички, то поне в повечето училища.
1992, когато аз кандидатствах, в Плевен имаше два изпита, БЕЛ и математика, но трите гимназии, които имаха прием след 7клас, си имаха отделни класирания на база бал формиран от тези изпити.
В ЕГ за формиране на бала взимаха и двата изпита, за МГ - само математика, за т.нар. ИНТЕЛЕКТ не си спомням, защото не ми е бил в полезрението. Ако бях кандидатствала и в ЕГ, и в МГ, щяха да ме приемат и на двете места, защото класирането не беше централизирано като сега.
Хм, същата година в област Пазарджик имаше изпит БЕЛ и математика, които важаха за ЕГ и МГ и трябваше да избера ЕГ или МГ да пиша на първо място (в 7. клас бях учила в МГ, тогава приемаха по документи след 6. клас). Интересно дали за всяка област е било различно. Имаше и втори изпит по математика, но той беше за Икономическия техникум  след 7 клас и не знам дали е важал за някой друг техникум с прием след 7. клас (в областта имаше още Механотехникум, Строителен техникум, за които знам със сигурност, че приемаха след 7. клас и след 8.),  беше съвсем различен и по-лесен от този за ЕГ/МГ. Изпитът по математика за ЕГ/МГ беше от 3 задачи с по 2 или 3 подусловия, но всичките бяха с пълно разписване. Никакъв шанс да налучкаш отговор.

# 1 516
  • Мнения: 35 818
Когато аз съм кандидаствала след 7 клас бяха 4 задачи с по две подусловия. Кандидатстваше се за всички училища с прием с изпит, като се редяха желания. Ако някой искаше ЕГ, държеше изпит и по БЕЛ, но можеше да подрежда не само ЕГ, а всякакви училища в областта. Примерно си държал двата изпита и подреждаш - 1. ЕГ, 2. МГ, 3. Техникум. Класират те според бала и желанието, както е и сега.

# 1 517
  • Мнения: 17 337
И тогава с двойка не можеше да се кандидатства след 7 клас. А сега приемаме цели класове с по 20 точки от НВО и после ги показваме по телевизията, че не могат да вземат дипломи.
Точно. Не знам колко деца са имали двойка тогава, тъй като изпитът беше по желание. Да, може и с четворка да не те приемат, дори с петица. 80-те години в Русе за АЕГ приемаха с отличен на изпита и отлични оценки от седми клас, нямам спомен дали само по БЕЛ и математика са гледали или общия успех.
Според колеги, не само според мен, системата, когато след седми клас с изпит се кандидатстваше за ЕГ и МГ, а след осми клас по документи в останалите училища беше по-добра и за децата беше по-спокойно.

# 1 518
  • Мнения: 35 818
Не мисля, че беше толкова добра, понеже не се вземаха реалните знания на децата, а оценките от дипломата (след 8 клас). Не винаги шестица в бележника е с еднакво значение от различните училища. Изпит от рода на НВО трябва да има, просто да се предвиди допълнителен модул, една идея по-сложен за по-коректно балообразуване.

# 1 519
  • Мнения: 3 050
Не мисля, че беше толкова добра, понеже не се вземаха реалните знания на децата, а оценките от дипломата (след 8 клас). Не винаги шестица в бележника е с еднакво значение от различните училища. Изпит от рода на НВО трябва да има, просто да се предвиди допълнителен модул, една идея по-сложен за по-коректно балообразуване.
По мое време за отлична диплома се местеха да учат в селата. Имах няколко познати деца по този начин влязоха в много добри паралелки.

# 1 520
  • Мнения: 17 337
Всъщност за след осми клас нямаше чак такова значение. Борбата за определените училища си беше с изпит, не по документи, за останалите рядко някой е останал неприет където иска.

# 1 521
  • Мнения: 9 123

Според колеги, не само според мен, системата, когато след седми клас с изпит се кандидатстваше за ЕГ и МГ, а след осми клас по документи в останалите училища беше по-добра и за децата беше по-спокойно.

Как точно беше по-добра тази система и в какво се изразяваше това "за децата беше по-спокойно"?

# 1 522
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 669
Спокойно, защото никой, освен кандидатите за елитните училища, не се е напъвал. Знаеш си, че балът ще ти стигне за иконома или механото - отиваш там, ако не - в автото или дървото. Ако не се виждаш в производството - обикновена гимназия с профилирано.

# 1 523
  • Мнения: 9 123
А сега какво е по-различно?

# 1 524
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 669
Всеки има право да "се пробва" Grinning където иска. За елитните не искат специална подготовка, а това, което искат за всички - решени задачи, качествен преразказ, четене с разбиране, познаване на езикови правила и литературни произведения. Сега не толкова индивидуалното представяне е на почит, колкото степента на подготвеност на седмокласника. Преди се смяташе, че научили базовото, трябва да даде нещо над обикновеното ниво, за да е при елита. Сега класирането става с резултат от редови изпит, без да се изисква нищо извънредно.

# 1 525
  • Мнения: 9 123
Хората са пак недоволни обаче....

# 1 526
  • Мнения: 35 818
Е, то никога и по никакъв въпрос няма угодия на всеки, така че.....нагаждаме се към момента и това е.

# 1 527
  • Мнения: 51 932
Хората са пак недоволни обаче....

Ами недоволни са, разбира се. Ако някой даде на теб и на мъжа ти едни семейни обувки 42 номер ще бъдете ли доволни и двамата? На него ще са му два номера малки, на теб три номера големи и ще рискуваш да ги изхубиш като ходиш. Ми и с НВО е същото. Родителите на децата от горния ешелон са недоволни, защото имаме над 100 максимални оценки по математика??? А родителите на децата от втория и третия ешелон са недоволни, защото слабите оценки на децата им свалят самочувствието на тези същите родители. А е толкова по-удобно двамата с мъжа ти да си имате отделни обувки по мярка...

# 1 528
  • Мнения: 9 123
И как да стане това, Черна станция?

# 1 529
  • Мнения: 35 818
И как да стане това, Черна станция?

Не съм Черна станция, но да отговоря - както много пъти се написа, един допълнителен модул или дори задача с по-висока трудност и по двата предмета, се разслои децата много по-добре.

Общи условия

Активация на акаунт