Кандидатстване с рисуване след 7 клас - тема 10

  • 41 057
  • 756
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 15 890
момичета чиито деца са в някакво НУИ/НУИИ и са се занимавали с цветна линогравюра.
Детето ми има нужда от някакво уточнение , което не може да получи от преподавателя. Търсихме двамата инфо в нета, но все пак остават няколко въпроса.
Моля ако децата ви имат познания и могат да ни помогнат, пишете ми на лично.

# 661
  • Мнения: 755
мартеа, ще добавя и аз още малко мнения и впечатления относно изпита по рисуване към МОН. По-различен е от тези към МК, най-малкото защото се рисува цветно, за разлика от графиката към МК. Но като цяло е по-лек и не е сложен за децата, които се занимават с рисуване. Ако, условно, за подготовка към МК е нужна 1 година подготовка с равномерно неинтензивно натоварване, за МОН-ския е достатъчен, да кажем, 1 месец. Може да е скулптура, за което не съм запозната в детайли, а масовият случай е с рисуване. Като вариантите, както вече са казали по-горе, са 2 - фигурална и декоративна композиция - детето си избира кое, както си избира и едната от двете изтеглени теми. Имаше изискване фигуралната да включва поне 3 човешки фигури, като през годините се въртят 10-12 теми, някои от които са изброени. При декоративната има правила как да се разположи и разчертае мрежата и как да се прехвърлят мотивите в полетата. Още един вариант за декоративната е десен за шал. Задава се гама - топла или студена. Материалът за рисуване е по избор на детето - цветни моливи, водни или темперни бои и др. Лятото на 2022 г. сме ги коментирали доста - можеш да погледнеш назад в темите от дата 21.06.2022 г. нататък (тогава беше изпитът). Разпределението за явяване на този изпит (училище, зала) се вписва в бележката за матурите заедно с НВО по български и математика. Но за него трябва да съобщите в училището, където учи детето, че иска да се яви, и да подадете заявление, за да Ви предвидят и да добавят този предмет към списъка с матури за явяване.
_re_ge, надявам се някой от по-големите от твоето дете, или с повече опит, да помогне с информация. Моето е по-малко по възраст и опит и дотук с черно-бяла линогравюра са се занимавали, а за цветната не знаем. Стискам палци да намерите отговорите на въпросите си!

# 662
  • Мнения: 15 890
надявам се някой от по-големите от твоето дете, или с повече опит, да помогне с информация. Моето е по-малко по възраст и опит и дотук с черно-бяла линогравюра са се занимавали, а за цветната не знаем.

добре че е интернет и разни мили хора да правят видеа та видяхме какво може да се спести като  труд, защото размерът на заготовката  е 46 на 55, което е страшно  много труд за стъргане , ако трябва да се прави по едно цяло платнище със същия размер  за всеки цвят. Преподавателят хич не е cooperative в случая, но и синковецът трябва да се научи,  че понякога те пускат да се учиш да плуваш сам и надълбокото.

Последна редакция: чт, 18 яну 2024, 00:15 от _re_ge

# 663
  • София
  • Мнения: 6 584
О, Реге, много е красива! Варненската гара, нали?

# 664
  • Варна
  • Мнения: 2 459
Re_ge видях ви картината в страницата на НУИ, много ми хареса. Браво на твоето момче!
Имаше още една от гарата, но тази с часовника просто е страхотна!

# 665
  • Мнения: 1 382
Реге, любими са ми рисунките на твоя младеж🥰🥰🥰
Преди време една стара къща направо ми говореше, викаше ме🥰

# 666
  • Мнения: 15 890
Благодаря за милите думи! Значат много и мен и за "твореца". Той традиционно получи от "онзи преподавател" ниски оценки за пленера, на който е рисуван и този въглен. Това е  доста нелогично, понеже синковецът е един от осемте избрани от класа да бъдат изложени на изложбата, но това са неща които се надявам да сме надраснали, детето като творец и ние като родители. Както се казва нека имаме силата да приемем нещата които не можем да променим.

# 667
  • Мнения: 755
_re_ge, и аз успях да видя последната творба, но тогава нямах възможност да пиша веднага, затова само набързо я харесах. Веднага разпознах гарата във вашия град, макар че последните пъти съм се придвижвала до него "на гуми", а тази картина ме върна в годините на студентска романтика. Чудесна е! И старата къща си спомням, възхитена бях останала, тя сякаш те пренася на мястото, така добре предава атмосферата.
Ех, не го разбирам този преподавател, наистина не е логично неговото поведение, но, какво да прави човек - има и такива. И в училището на моето дете има. И понеже понякога ги карали сами да определят за колко се оценяват, един учител доста ги наплашил, защото им се карал, когато се оценят по-високо от неговата преценка. Аз имам и друго "любимо", за което говоря на детето и подготвям психически, за да минава по-леко през такива ситуации, ако може. Макар и в друга сфера, в университета често ни се случваше преподавател да нанесе корекции върху нечий проект, студентът да ги отрази, но следващия път - изненада! - преподавателят отново коригира, връщайки първия вариант. И така може да те разиграва половин семестър. Обаче един студент, без да жали труда си, отразил корекциите, но не коригирал досегашната си работа, а започнал нова, запазвайки и първия вариант с маркираното от преподавателя. Следващия път показал втория проект, а когато същият бил подложен на коментари и препоръки да го промени както е било първия път, нашият човек извадил предния вариант, сложил го до другия и попитал "И сега кое да оставя - това или това?". Понякога тази тактика може да сработи, но все пак трябва да се има предвид, че преподавателят няма да остане много доволен, че са го затапили. А пък изкуството е сфера, в която и субективизмът може да се прояви, и поводи да се намерят да те размотават. Дано това само да кали младите творци, и вдъхновението да побеждава.

# 668
  • Мнения: 4 683
И тук много да благодаря на всички, които ми писаха във връзка с въпроса ми за изпита за проверка на способностите към МОН! Горе-долу ми се изясниха нещата, но все пак си мисля, че е добре девойката да вземе няколко урока за декоративната композиция, която, след като обясних какви са вариантите, си избра. Питах учителката, при която ходи на уроци, но за съжаление тя подготвя само за училищата към МК. Писах и на учителката й по рисуване в училище, нямат група за подготовка за НВО, както разбрах, че имало в други училища. Зная, че се провеждат курсове в Николай Раянов за подготовка за НВО, ако някой има наблюдения, занимават ли се с декоративна композиция там? Да имате идея за учител/курс, където да вземе няколко урока за този изпит?

# 669
  • Мнения: 9 212
Наскоро ми попадна тази страница. Може да ви е полезна относно изпита за проверка на способностите.

# 670
  • Мнения: 4 683
Благодаря, следвам я и аз.

# 671
  • София
  • Мнения: 406
И тук много да благодаря на всички, които ми писаха във връзка с въпроса ми за изпита за проверка на способностите към МОН! Горе-долу ми се изясниха нещата, но все пак си мисля, че е добре девойката да вземе няколко урока за декоративната композиция, която, след като обясних какви са вариантите, си избра. Питах учителката, при която ходи на уроци, но за съжаление тя подготвя само за училищата към МК. Писах и на учителката й по рисуване в училище, нямат група за подготовка за НВО, както разбрах, че имало в други училища. Зная, че се провеждат курсове в Николай Раянов за подготовка за НВО, ако някой има наблюдения, занимават ли се с декоративна композиция там? Да имате идея за учител/курс, където да вземе няколко урока за този изпит?

Мартеа, на тези две места може да се провери дали биха помогнали с подготовката за изпита:


Първата опция е по препоръки от познати и нямам преки впечатления, а втория вариант сме го ползвали лично и сме много, много доволни, но подготовката беше само за изпитите на училищата към МК. Синът ми въобще не се е явявал на изпит за проверка на способностите. Дамата подготвя деца и за матурата по ИИ, но е доста натоварена и не знам дали ще може да вземе твоята девойка.

# 672
  • Мнения: 755
мартеа, от двете опции, които ти е дала Inanna, на първото място подготвят. В "Райнов" - също (то е едно от училищата, където се провежда такъв изпит, и съответно подготвят за него).

# 673
  • Мнения: 17
И тук много да благодаря на всички, които ми писаха във връзка с въпроса ми за изпита за проверка на способностите към МОН! Горе-долу ми се изясниха нещата, но все пак си мисля, че е добре девойката да вземе няколко урока за декоративната композиция, която, след като обясних какви са вариантите, си избра. Питах учителката, при която ходи на уроци, но за съжаление тя подготвя само за училищата към МК. Писах и на учителката й по рисуване в училище, нямат група за подготовка за НВО, както разбрах, че имало в други училища. Зная, че се провеждат курсове в Николай Раянов за подготовка за НВО, ако някой има наблюдения, занимават ли се с декоративна композиция там? Да имате идея за учител/курс, където да вземе няколко урока за този изпит?


https://www.pgii-nrainov.eu/bgr/nachalo


https://www.51su.info/reception-eight-grade

# 674
  • Мнения: 755
Сетих се за един по-стар зададен въпрос, защото ми попадна в полезрението информация по него, т.е. разбрах за дете, обучаващо се в самостоятелна форма на обучение.
Някой има ли опит - личен или от близки и/или познати със самостятелна форма на обучение (СФО) в училищата по изкуства? Как се случват нещата със специалните предмети, които често са ФУЧ - има ли изпит за оценка по тях? Мисля, че ФУЧ не фигурират с годишна оценка в свидтелества/дипломи. От друга страна са им важните предмети... Ще чета наредби тепърва в подробности, но много би ми било полезно, ако някой сподели нещо от опит.
Не знам нищо повече и не е личен опит, но все пак "има такова животно" като самостоятелна форма на обучение в училище по изкуства и ето какво пише на сайта на съответното училище:
https://stonemasonry.eu/home/obuchenie/independent-form/
Доколкото мернах, четейки по диагонал, едно от изискванията е ученикът да е навършил 16 години, но не знам дали е общовалидно изискване, или на конкретното училище. Т.е. горе-долу от 10-ти клас нататък ( +- някой срок в зависимост от месеца на раждане на детето).

Общи условия

Активация на акаунт