СЕДМИ КЛАС - в очакване на първо класиране - 10.07-17.07

  • 104 428
  • 1 024
  •   1
Отговори
# 945
  • Мнения: 3 178
Аз не исках да обидя нито плочкаджиите, нито фризьорите. Просто казах, че аз не бих искала тяхната работа пред интелектуалната. А че и сред тях има интелигентни хора не би трябвало да има съмнение. Предпочитам бенефитите на интелектуалния труд във всяко отношение, най-вече разширяването на кръгозора. Не че не е възможно и при плочкаджията, но е по-рядко срещано според мен. Плюс това чисто не е за мен физически - нито позата на плочкаджията по цял ден, нито на фризьорката права...

Последна редакция: нд, 16 юли 2023, 19:12 от alen mak

# 946
  • Мнения: 543
Светът е широк и място има за всеки. Много пъти съм го казвала- това е само един изпит в седми клас. Идеята, че той предопределя възможностите в живота е глупава.  Идеите, че ако не си отличник не можеш да постигнеш нищо смислено в живота, са глупави. Има хиляди различни пътища, по които можеш да постигнеш щастие, успех и удовлетворение от живота, дори да не си учил в топ 10.

# 947
  • Пловдив
  • Мнения: 1 623
Извън темата.
Малко писах тук, четях. Тона не ми допадна, отношението към въпроси под "нивото на някои потребители" биваха овиквани, грубо. Не визирам персонално, всеки е способен да се припознае.
...
На същото мнение съм.
Някак си много пО на мястото си се чувствам в наборната тема на баткото, отколкото тук. А и там минахме през НВО.
Категорични квалификации, крайни мнения, обобщения... И на мен ми се иска повече толерантност, съпричастност, опит за разбиране и...чувство за хумор да има тук.
Но ще ви чета де 😎 Че след 7 идва и 8,и 9 и т.н.клас.
Хубава вечер от мен!
Beers

# 948
  • София
  • Мнения: 19 903
Децата са си деца, успели и неуспели има отвсякъде...Дано вторите са все по-малко, независимо къде учат. Онова, което аз написах и вероятно ви се е сторило крайно, не е срещу децата.. Те са си нечии деца, също толкова обичани и обгрижвани от родителите си, но просто твърде ниският бал на места (30-40-50) неминуемо е спънка за един приличен учебен процес.

# 949
  • Мнения: 9 043
Извън темата.
Малко писах тук, четях. Тона не ми допадна, отношението към въпроси под "нивото на някои потребители" биваха овиквани, грубо. Не визирам персонално, всеки е способен да се припознае.
...
На същото мнение съм.
Някак си много пО на мястото си се чувствам в наборната тема на баткото, отколкото тук. А и там минахме през НВО.
Категорични квалификации, крайни мнения, обобщения... И на мен ми се иска повече толерантност, съпричастност, опит за разбиране и...чувство за хумор да има тук.
Но ще ви чета де 😎 Че след 7 идва и 8,и 9 и т.н.клас.
Хубава вечер от мен!
Beers
Аз пък се изненадвам от такива квалификации. Никой не е на сила в темата. Щом тази не ти допада, не я четеш и не участваш.
Хората се променят, поколенията също. Някой ти допада, друг не. Интелигентността не е в това какво знаеш а как се приспособяваш. Във форума е същото.
Малко като изпльоканото мнение на майка от 8-класната тема колко сме откачили по време на НВО-то. Пък аз ги следях миналата година и за повечето майки имам изградено мнение. Както и за преминаването им през НВОто

# 950
  • Пловдив
  • Мнения: 1 623
Нито janakrasi, нито аз сме майки от 8-класната тема....
Beers

# 951
  • Мнения: X
Нищо необичайно. По това време на годината страстите в темата, често се разгорещяват. После, след приключване на кампанията по кандидатстване, всичко се връща в нормалното си русло. Е, винаги се появява и някоя по-емоционална дискусия от време на време. И разбира се на следващата година идва - лелеее, чета ги в седмокласната, ние не бяхме толкова изтрещели. Joy

# 952
  • Мнения: 543
Децата са си деца, успели и неуспели има отвсякъде...Дано вторите са все по-малко, независимо къде учат. Онова, което аз написах и вероятно ви се е сторило крайно, не е срещу децата.. Те са си нечии деца, също толкова обичани и обгрижвани от родителите си, но просто твърде ниският бал на места (30-40-50) неминуемо е спънка за един приличен учебен процес.
Едно време, когато имаше две-три елитни училища в големите градове и всички останали учеха в обикновени гимназии, във всеки клас имаше по няколко отличника, голямо средно ниво и няколко, които едва завършваха. Сега, в осми клас, няколко гимназии обират всички отличници, в гимназиите от така наречения "втори ешелон" има от всички  групи и в най-нежеланите гимназии остават децата с най-ниски резултати. Това води до илюзията, че в топ гимназиите нивото на преподаване е нещо повече от другите гимназии. Просто е много по-лесно да преподаваш на деца, които са научени да учат. Най-естествената и близка до модела на обществото среда е в гимназиите от втори ешелон, където има всичко. Най- трудно им е на учителите в най-нежеланите гимназии. Трудно е да мотивираш някой, който до осми клас не е свикнал да полага усилия. Но не е невъзможно. И съм сигурна, че и в тези гимназии има деца, които могат да постигнат всичко.

# 953
  • София
  • Мнения: 19 903
peve, дали същото не казах...Естествено, че ще има успели и оттам, но ще им е просто много по-трудно да издрапат нагоре, понеже болшинството деца около тях, дори и до едно да са много добрички и свестни  хлапета, няма да са с нужната мотивация да учат. А и учителят се напасва според нивото/готовността за  поемане на масата, не според единиците, което още повече ще затрудни  заинтересованите.  И затова дори и тези дами, които тук силно недоволстват от  "разделение" на деца и деца, ако детето им много иска да е в паралелката за локомотивна и вагонна техника с бал 48, а иначе има  доста по-висок, изведнъж удобно ще го пренасочат другаде и ще забравят приказките за осмисления избор. По-силно от тях ще е. Но, да, на думи всичко е различно....

Последна редакция: нд, 16 юли 2023, 19:59 от пенсионирана русалка

# 954
  • Сф
  • Мнения: 11 832
Когато излязат на 25,7 свободните места за трето класиране, излизат ли и бройки? Например за конкретна паралелка -дали е едно свободно място или са 5. И ако в периода 25-27 юли има деца, които са си изтеглили документите и кандидатстват на трето, увеличават ли се свободните места на видно място в системата с тези бройки? По-скоро няма да рискуват, но все пак ако някой има тази информация може да е полезна.
Да, излизат така свободните места. Примерно училище Х , три паралелки ,общо 2 места едно в едната паралелка, другото във В клас примерно. Но колко точно са незаписани( особено отписани) не мисля, че се отбелязва някъде. По- скоро условно се знае " около" . Не знам какво ще ви топли, ако свободните места в 50 те най - желани училища са общо 80 , а участват 600 деца или 700 като не знаете бала им. Местата не са много на 3 то. Ей така примерно ще ги видите и за трето. Но , който се отписва на 3 то, местото му се обявява на четвърто ако това питате Simple Smile https://danybon.com/obrazovanie/svobodni-mesta-4-klasirane-sf-2022/

# 955
  • Мнения: 461
Едно време, когато имаше две-три елитни училища в големите градове и всички останали учеха в обикновени гимназии, във всеки клас имаше по няколко отличника, голямо средно ниво и няколко, които едва завършваха. Сега, в осми клас, няколко гимназии обират всички отличници, в гимназиите от така наречения "втори ешелон" има от всички  групи и в най-нежеланите гимназии остават децата с най-ниски резултати. Това води до илюзията, че в топ гимназиите нивото на преподаване е нещо повече от другите гимназии. Просто е много по-лесно да преподаваш на деца, които са научени да учат. Най-естествената и близка до модела на обществото среда е в гимназиите от втори ешелон, където има всичко. Най- трудно им е на учителите в най-нежеланите гимназии. Трудно е да мотивираш някой, който до осми клас не е свикнал да полага усилия. Но не е невъзможно. И съм сигурна, че и в тези гимназии има деца, които могат да постигнат всичко.
И в една друга тема коментирах къде е границата между елитните и второешелонните училища, но в последните години и т.нар. втори ешелон в София доста вдигна мизата. Не мисля, че там са всякакви ученици. 32-ро, 35-то, 133-то, 22-ро и още няколко училища приемат с бал над 400, а с такъв са около 25% от децата в София. Така че масата не е и в тях. Масата са по-скоро в кварталните училища, които обаче не биха могли да се сравняват с гореизброените. Сигурна съм, че някой с резултат 415 няма да избере новата паралелка Испански ИИЧЕ в  96-то в Люлин пред подобната в 22-ро.

# 956
  • Мнения: 2 838
25% от децата в София са с бал над 400?

# 957
  • София
  • Мнения: 19 903
25% от децата в София са с бал над 400?

С бал не, него не можем да го сметнем, понеже годишните им оценки не ги знаем, а и балообразуването е различно, но да, точно около 1/4 от децата в София са със сбор от двата предмета >=150 точки...

# 958
  • Мнения: 461
25% от децата в София са с бал над 400?

Общо казано, но тъй като 400 т. бал си е висок бал и можем обосновано да предположим, че взетите предмети от дипломата са 6-ци, то махайки 100 т., както и Русалката е изчислила, сборът на точките се явява 150. Вижте статистиката за София, с над 150 точки са малко повече от 2900 деца от общо над 12 200, което си е 1/4

# 959
  • Мнения: 1 537
Нашата сага ще приключи утре, когато запишем детето в гимназията за приложни изкуства. Голяма радост е вкъщи, въпреки че изглеждаше направо невъзможно, все пак постигна заветното първо желание.
Съответно изобщо няма да подавам заявление за второ класиране.

И докато приготвям документите за записване, ме осени следният въпрос.
Дипломата за основно образование се оставя в гимназията при записване. Голямата ми дъщеря завърши гимназия тази година. Нямам спомен нейното свидетелство да са ни го връщали някога, а и не го откривам вкъщи сред документите. Със сигурност сега при завършването не са й го дали. Тези свидетелства би трябвало да се връщат на децата, нали?

Общи условия

Активация на акаунт