СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 57 731
  • 761
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 545
peneva , това имах предвид , но не ме разбра правилно . Умно дете и научено да се труди, дори да учи селско училище трябва да има достъп до качествено образование и същите възможности като дете, което учи в  столично училище. Т.е. мястото на което си роден и какви са възможностите на родителите ти не бива да преопределя твоето бъдеще. А как да стане това, като задачите на НВО ги няма в учебниците, а кварталното (или селското училище)  учителите до вчера били банкери или инженери (реален случай -  хората се стараеха, не ме разбирайте погрешно, но…) Това за мен е порочното, липсва прилично образование за една огромна маса деца.
Не казвам, че всички трябва да са равни , просто защото хората, както и децата не са еднакви.

# 16
  • Мнения: 6 727
Без квотите какво правим с момчетата?

Не разбирам въпроса?
Кой за където има бал.
Момчетата не са умствено изостанали.

Не са, но по-малко се напъват да учат да учат на тая възраст, а не мисля че кокошкарски клас е ок.

Твърдо не съм съгласна с това.
И имам син, който от бебе е много буен, такъв се е родил.... няма на кого  да се метне 😛
С ученето обаче не е имал проблем. Не се е развивал по-бавно в това отношение.

# 17
  • София
  • Мнения: 2 660
И като психолог, и като родител (на момичета и момче) и като преподавател в университ ще си кажа мнението и то е, че квотите си имат своя смисъл. И той е да регулира.

# 18
  • Мнения: 912
Динчо, говорим по принцип. Много наизуст бих казала следното: от 100% момчета 20 нямат изоставено развитие всравнение с момичетата. Твоето е сред тях... Моето е сред останалите 80 %. Ко да правиш - живот. Сега седи пред мен и учи като змей по английски. И иска да ходи всеки ден на уроци. А, кажи ми този творчески ентусиазъм що не го беше обхванал миналата година... Учителката по английски ме пита дали не съм й пратила някой необявен близнак.
Виж сега, жена съм и съм твърдо за квотите. Абе човек, за самите жени не е полезно да учат и да се развиват в "девически" класове. Още повече, че точно сега, в пубертета аз ли да ти обяснявам как се открива света. Мъжете дават друга гледна точка за света. Имат друго мислене. Трябва да има баланс. Неслучайно Господ е създал мъж и жена.

# 19
  • Мнения: 462
peneva , това имах предвид , но не ме разбра правилно . Умно дете и научено да се труди, дори да учи селско училище трябва да има достъп до качествено образование и същите възможности като дете, което учи в  столично училище. Т.е. мястото на което си роден и какви са възможностите на родителите ти не бива да преопределя твоето бъдеще. А как да стане това, като задачите на НВО ги няма в учебниците, а кварталното (или селското училище)  учителите до вчера били банкери или инженери (реален случай -  хората се стараеха, не ме разбирайте погрешно, но…) Това за мен е порочното, липсва прилично образование за една огромна маса деца.
Не казвам, че всички трябва да са равни , просто защото хората, както и децата не са еднакви.

Кумът ми е завършил обикновено селско училище в Добричко и е приет в местната ПМГ с резултат от Олимпиада

# 20
  • София
  • Мнения: 243
Благодаря за темата Flowers Hibiscus
Успех на всички деца,които не се отказват и ще опитат и на 3-то ,4-то и 5-то класиране. Flowers Four Leaf Clover

# 21
  • София
  • Мнения: 18 058
Ясно, еманципацията е да се пребориш с момичетата.  Що ли си мислех, че са равни права?!
Учила съм в женски клас. Не бива да се случва на момичетата това, повярвайте ми. Знам го от личен опит. Момчетата се развиват по-бавно. Това е факт, определен от физиологията. Квотите всъщност им дават равнопоставеност.

ОК, за гимназията нека е условно така, ама  сагата продължава и след нея, разлика 7 единици в бала  за медицина между момчета и момичета в МУ София. Ми извинете...Тук пък идва оправданието, че ако няма квоти, лекарската професия ще е  женска.. Ми как другаде по света не е, а няма квоти? Просто момчетата лежат на тая кълка, че и с нисък бал са вътре. Не са  глупави, напротив, но не си дават зор. А някое момиче гори...

# 22
  • Мнения: 379
Както се предложи в съседната тема, квоти с голям компромис на първо класиране, а след това класиране само по БАЛ.

# 23
  • Видин
  • Мнения: 4 921
Записвам се. В нашия град няма квоти. Елате да учите тук 😁 Племенницата ми преди 5 години беше единственото дете със 100 точки по бел, при това без капка урок, сега на матурата след 12 клас пак без урок изкара 85. Ами като за провинция съм доволна 😁

# 24
  • Мнения: 2 702
peneva , това имах предвид , но не ме разбра правилно . Умно дете и научено да се труди, дори да учи селско училище трябва да има достъп до качествено образование и същите възможности като дете, което учи в  столично училище. Т.е. мястото на което си роден и какви са възможностите на родителите ти не бива да преопределя твоето бъдеще. А как да стане това, като задачите на НВО ги няма в учебниците, а кварталното (или селското училище)  учителите до вчера били банкери или инженери (реален случай -  хората се стараеха, не ме разбирайте погрешно, но…) Това за мен е порочното, липсва прилично образование за една огромна маса деца.
Не казвам, че всички трябва да са равни , просто защото хората, както и децата не са еднакви.

Кумът ми е завършил обикновено селско училище в Добричко и е приет в местната ПМГ с резултат от Олимпиада
И аз имах такава съученичка в ПМГ. Учеше в някакво село и всяка година се класираше на окръжната олимпиада. Дори беше взела две години за една, защото там обединявали два випуска в една паралелка и беше с година по-малка от останалите.

# 25
  • Мнения: 6 727
Ако бяхме "нормална" държава досега все някой щеше да подаде жалба в КЗД  след това в съда за полова дискриминация. Във всички нормални държави изпитите са така направени, че да не са неоходими квоти и има добро съотношение между половете.
Подавана е такава жалба. Решението на съда е, че няма дискриминация.

А, защо няма?
Защото първоначално са били зададени.квоти ли?

# 26
  • София
  • Мнения: 12 050
Закон за защита от дискриминация
Чл. 7. (1) Не представлява дискриминация:
...
13. (предишна т. 12 - ДВ, бр. 69 от 2008 г.) мерките в областта на образованието и обучението за осигуряване на балансирано участие на жените и мъжете, доколкото и докато тези мерки са необходими;

Ето на това се основават мотивите.

Русалка, на училищата. Но няма значение предвид горния текст.

# 27
  • София
  • Мнения: 18 058
Закон за защита от дискриминация
Чл. 7. (1) Не представлява дискриминация:
...
13. (предишна т. 12 - ДВ, бр. 69 от 2008 г.) мерките в областта на образованието и обучението за осигуряване на балансирано участие на жените и мъжете, доколкото и докато тези мерки са необходими;

Ето на това се основават мотивите.

Русалка, на училищата. Но няма значение предвид горния текст.
Супер лаик съм със законите..Но как се доказва/аргументира тази необходимост? В едикоя  си ЕГ  в София  е необходима такава мярка, в ЕГ във Видин обаче не е. Да ме извинят видинчани, използвам града им за пример, понеже майка нагоре конкретно за там сподели, че квоти няма. А и после за университета как нещо се дефинира като необходима мярка, щом няма информация  на база опит как изглеждат нещата БЕЗ квоти? А не на форумски и други предположения, че тогава ще изчезнат мъжете от лекарската професия.. Другаде не изчезват, да отношението не е 1:1,  в полза на жените е. Но има предостатъчно мъже и  даже предимно те са на високите позиции в йерархията.

Последна редакция: пт, 28 юли 2023, 21:59 от пенсионирана русалка

# 28
  • Мнения: 2 075
Заповядайте във Варна, у наше село няма квоти, а има и море 😄.
Дъщеря ми има  в ЕГ трима съученика и 20 съученички, ами не е добре… синът ми ще е в МГ, там обикновено е обратното съотношение.

# 29
  • Мнения: 1 590
Квотите не са идеален вариант, но все пак работещ, когато създаващите изпитните формати са неспособни да ги променят, така че да се осигури някакъв баланс. Не е нужно да е точно 50:50, но ако изцяло единият пол има превес над другия, нещо не е наред и после няма да е добре и за колектива.
В някои паралелки пък би имало голям превес на момчета, ако погледнем първите 25 с най-високи оценки от олимпиадата и състезанието, затова пък оценката от нво бел в балообразуването балансира донякъде това неравновесие.
Така или иначе, правилата са такива към момента и се действа спрямо тях, ако някой има сили и желание да се бори - нека да води дела, да организира протести или каквото мисли, че ще е доведе до резултат.

Общи условия

Активация на акаунт