СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 67 730
  • 761
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 9 539
За философията не съм сигурна в кои класове се изучава. Моят син завърши десети сега. Не говорех за 8 конкретно, защото промените, които искат да въведат, касаят всички класове.

# 211
  • Мнения: 956
Здравейте,
В 1 АЕГ трябва ли и детето да присъства при записването?

Не, мъжът ми сам го записа.
Благодаря!

# 212
  • Мнения: 470
Хубаво е да пишем становища, но ако познаваме отвътре ситуацията и можем обосновано да предположим как ще се отразят промените с плюсове и минуси. Аз нямам самочувствието да знам повече от работещите в системата, и всичките ми допускания, наблюдения и идеи са повърхностни, странични. Затова ако някой държи да се чуе мнението му, добре ще е да се представи като какъв експерт го изказва.

# 213
  • София
  • Мнения: 9 539
Мнения могат да се изпращат от всички заинтересовани.
Аз съм си написала в становището, което изпратих, че съм родител.

# 214
  • Мнения: 2 169
Тези допълнителни ограничения ще откажат успешните и съвестни учители от професията. Целта на новите кретени в МОН май е равно качество на образованието чрез отнемане на възможността за развитие на по-умните и ученолюбивите. Без стабилна самоподготовка няма успех - именното броят самостоятелно изпълнени задачи с различна сложност отделя децата с високи постижения от тези с посредствени. Явно целта е всички да бъдат най-много посредствени, да няма възможност за напредък и да се смажат всякакви опити да имаме елитни държавни училища с високи изисквания към ученижите си. Който иска да учи, ще плаща за частни училища.
Благодарение на един страхотен учител по математика, който даваше не само големи домашни, но и лятна работа от сборника за ваканцията, на всичкото отгоре ги и проверяваше тези домашни, синът ми (без никакви допълнителни уроци и школи по мат) и всичките му съученици имат невероятен успех на НВО по математика и ги приеха в топ гимназиите още на първо класиране. Е, явно следващите ще трябва да плащат на частни учители, за да им се дават домашни. Допускам обаче, че масата родители ще е доволна, защото отглеждат едни мързеливи, разглезени и недоволни деца, които гледат на учителите си като на обслужващ персонал и се опитват именно така да се държат с тях - оплаквания до директора, разправии за оценки, обаждания по личния телефон, направо не знам кой ще иска да продължава да го работи това.

# 215
  • София
  • Мнения: 16 312
И аз писах, не само за Наредба № 11, но и за учебните програми и за малоумната идея за връщане на два модула на НВО.

# 216
  • София
  • Мнения: 9 539
Това ограничение според мен не идва от новите хора в МОН, а под натиск от родители, доколкото чета в една група във Фейсбук "За качествена и иновативна образователна система" покрай самоубийството на ученик в Пловдив. Те са внесли петиция и са водили разговори с МОН да се ограничи натоварването.
Но според мен това не е решение, отделно е направено стихийно и недомислено, а засяга стотици хиляди ученици.

# 217
  • Мнения: 2 169
А за училищния тормоз между децата, който по-вероятно е причина за самоубийство, дали са мислили?

# 218
  • Sofia
  • Мнения: 4 835
И според мен нищо не се прави , защото е сериозно замислено, а за да удовлетвори по-устати родители. Нямало да има домашни, щяло да е опростено, две дати. А ако някой седне да чете родителските мнения, ще види, че има 100 варианта на всяко предложение и няма как те да е отправна точка за сериозни промени. Даже ми се струват стихийно предложените идеи на МОН по-опасни от липсата на промени и ослушване. Кой знае какво още ще видим и чуем. Напъни за спешни революционни промени направо ме ужасяват.

# 219
  • Мнения: 912
А за училищния тормоз между децата, който по-вероятно е причина за самоубийство, дали са мислили?
Този въпрос доста се неглижира. Започвам да мисля, че съвсем тенденциозно. От личен опит говоря.

# 220
  • Мнения: 3 883
И двете причини могат да доведат до самоубийство. И двете доста се неглижират, цари някакво масово мислене, че децата са хитри и мързеливи и виновни до доказване на противното. А те са само деца и са доста чупливи.

# 221
  • Мнения: 2 914
Не може за първо класиране да има квоти, а за второ да няма. Те са единни и прекласирането е гарантирано, ако дадено дете не мине напред. Не може да се променят местата в паралелките.

Не, не са единни. Всяко класиране си е само за себе си. Който не се класира на второ на общо основание, си остава там където са го приели на първо. Просто и елементарно. И не се променят никакви места.
Момче от паралелка с квоти, ако участва на второ класиране и не мине напред как ще се прекласира на същото място, ако то вече е освободено като бройка за момичета с по-висок бал? Все едно за дадена паралелка на второ класиране да обявим по-малко места отколкото за първо.
Чак на трето класиране могат да отпаднат квотите.

Ами то се освобождава под условие, само ако на второ мине напред. Не е ли ясно. Мога и схема на решенията да начертая, ако не разбирате. Квотите могат да отпаднат още след първо класиране.
Всяко място, което не е записано на първо класиране технически е свободно за заемане на второ класиране. Поради алгоритъма на класиране и че не се променя реда на желанията и че не се включват нови участници на второ класиране, дете което не е записано на първо може да се премести напред или в най лошия случай да се прекласира на същото място. Няма как места за момчета да ги пуснат на второ класиране и за момичета, защото все едно се включват нови участници за мястото и ще изместят момчето и то няма да може да се прекласира. Самият термин, който съм подчертала показва, че мястото не е заето(запазено) и за него се извършва класация. Ако момчето отиде на друго желание на мястото ще се класира друг.

# 222
  • Мнения: 1 299
Това ограничение според мен не идва от новите хора в МОН, а под натиск от родители, доколкото чета в една група във Фейсбук "За качествена и иновативна образователна система" покрай самоубийството на ученик в Пловдив. Те са внесли петиция и са водили разговори с МОН да се ограничи натоварването.
Но според мен това не е решение, отделно е направено стихийно и недомислено, а засяга стотици хиляди ученици.
Точно под натиск на родители идва. Същите, които сега роптаят срещу домашните, а след това ще изсипят чувал с пари за частни уроци/школи, където сигурно детето им няма да пише домашни и с фуния ще му наливат знанията. Онези, които на детската площадка са с цигарите, семките и бирата, очаквайки някой друг да почисти след тях, защото те плащали данъци и това било работата на "тази от чистотата". Онези, които разхождат кучетата си в училищния двор, че нали там има едни, на които им се плаща да чистят. Онези, които не искат да признаят, че детето им има проблем, но очакват другите да го разрешат този проблем с магическа пръчка. И важно е да си винаги на въпреки на всичко и достатъчно креслив.
Ще ги приемат всички тези предложения, защото трябва да се отчете дейност, никой не го интересува, че това, което се променя не е достатъчно обмислено и може вместо да "изпише вежди, да извади очите". А иначе около мен доста родители писаха писма до МОН, но като гледам се чува мнението само на точно определени.

# 223
  • Мнения: 8
Тези допълнителни ограничения ще откажат успешните и съвестни учители от професията. Целта на новите кретени в МОН май е равно качество на образованието чрез отнемане на възможността за развитие на по-умните и ученолюбивите. Без стабилна самоподготовка няма успех - именното броят самостоятелно изпълнени задачи с различна сложност отделя децата с високи постижения от тези с посредствени. Явно целта е всички да бъдат най-много посредствени, да няма възможност за напредък и да се смажат всякакви опити да имаме елитни държавни училища с високи изисквания към ученижите си. Който иска да учи, ще плаща за частни училища.
Благодарение на един страхотен учител по математика, който даваше не само големи домашни, но и лятна работа от сборника за ваканцията, на всичкото отгоре ги и проверяваше тези домашни, синът ми (без никакви допълнителни уроци и школи по мат) и всичките му съученици имат невероятен успех на НВО по математика и ги приеха в топ гимназиите още на първо класиране. Е, явно следващите ще трябва да плащат на частни учители, за да им се дават домашни. Допускам обаче, че масата родители ще е доволна, защото отглеждат едни мързеливи, разглезени и недоволни деца, които гледат на учителите си като на обслужващ персонал и се опитват именно така да се държат с тях - оплаквания до директора, разправии за оценки, обаждания по личния телефон, направо не знам кой ще иска да продължава да го работи това.

Много точно казано!
Проблем в българското образование е много сериозен и плодовете от това ще берем много скоро има няма 10-15 години. Дъщеря ми беше седми клас и съответно като заинтересувани родители за бъдещето й я записахме на уроци по математика и БЕЛ, много труд и нерви изразходи, както тя така и ние покрай нея, но за щастие виждаме резултатите и всичко си заслужаваше.
Проблема за мен е в родителите и деца от една страна, както и МОН и по кокретно на учителите, които нямат нникакви средства за повлият на деца, а масата от тях са умни, просто няма кой да ги вкара в правия път. Последната година в училището на дъщеря беше нетъппима (говоря за квартално софийско училище), все ден се прибираше с главоболи и то не толкова от претоварване а от крясъщи, надвикване и шум във всички часове, и как искаме децата да получат знание, като няма нормални условия за провеждането, като половината от часа минава в укротяване на 5-10 деца и от това страдат всички. И стига сме търсили вината в МОН (не че те нямат такава, но всички промени са предизвикато от родители, които нямат друга работа и постоянно пишат до инспектората), нека веднъж да погледнем и в себе си и да възпитаваме децата си, като за мен голяма проблем са и социалните мрежи.

# 224
  • София
  • Мнения: 2 301
Това ограничение според мен не идва от новите хора в МОН, а под натиск от родители, доколкото чета в една група във Фейсбук "За качествена и иновативна образователна система" покрай самоубийството на ученик в Пловдив. Те са внесли петиция и са водили разговори с МОН да се ограничи натоварването.
Но според мен това не е решение, отделно е направено стихийно и недомислено, а засяга стотици хиляди ученици.
Миналата седмица попитах създателката на въпросната група какви точно ползи се очакват от намаляването на домашните и как се очаква децата да усвоят качествено материала без домашни и при настоящия хорариум. Познайте дали получих отговор.

Общи условия

Активация на акаунт