СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 67 637
  • 761
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 198
А какво предлага заешкото училище? Grinning Екскурзия?

(Каквото и да е, създава някакво усещане, че в това училище те чакат. Там, където е записан нашият - нищо. Попълнихме нещо за записване, казаха датата за родителска среща и Чао. Опитах се да попитам нещо поне за учебници, за класен - тц. На родителската ще кажат. Нито нещо на сайта, нито някаква активност да се търсят да се запознават децата. Нулево усещане за общност.)
Дам, точно това предлагат според мен тези училища с организирането на подобни екскурзии още преди 15-ти септември - усещане за общност, принадлежност, загриженост... Похвално е това отношение.

# 196
  • Мнения: 2 914
Не може за първо класиране да има квоти, а за второ да няма. Те са единни и прекласирането е гарантирано, ако дадено дете не мине напред. Не може да се променят местата в паралелките.

Не, не са единни. Всяко класиране си е само за себе си. Който не се класира на второ на общо основание, си остава там където са го приели на първо. Просто и елементарно. И не се променят никакви места.
Момче от паралелка с квоти, ако участва на второ класиране и не мине напред как ще се прекласира на същото място, ако то вече е освободено като бройка за момичета с по-висок бал? Все едно за дадена паралелка на второ класиране да обявим по-малко места отколкото за първо.
Чак на трето класиране могат да отпаднат квотите.

# 197
  • Мнения: 9 049
А какво предлага заешкото училище? Grinning Екскурзия?

(Каквото и да е, създава някакво усещане, че в това училище те чакат. Там, където е записан нашият - нищо. Попълнихме нещо за записване, казаха датата за родителска среща и Чао. Опитах се да попитам нещо поне за учебници, за класен - тц. На родителската ще кажат. Нито нещо на сайта, нито някаква активност да се търсят да се запознават децата. Нулево усещане за общност.)

Aз пък нямам никакво желание да ми създават общност във ваканционно време Simple Smile
Създаването на общност ми идва малко в повече още от малките класове, общи празнувания в почивните дни, какнене не целият клас на рожденият ден /даже да не харесваш някой няма как да го отбръстиш/, масовки за празниците в училище.

Мисля, че в 8 клас децата да достатъчно големи сами да създадат връзка между тях. Понякога се получава, друг път не, но уастие на общността ми идва в повече Simple Smile

Предполагам, че всички училища ще информират деца и родители след началото на септември, все пак август е почивен месец за училищата.

# 198
  • Мнения: 2 851
На мен досега предните училища на детето са ми създавали усещане за общност, без да се натрапват. Особено в чужбинското много добре им се получаваше - с по една дума, с по едно пожелание, написано, с едно листче кога, какво и как има да се случва. Аз също се дразня от масовки и приповдигната активност, и не биха ме грабнали с това. Говоря за елементарна заинтересованост, организация (ако по принцип имат такава култура в това училище, нито ще ги затрудни, нито ще им развали ваканцията). Сега имам чувството, че и да не се яви човекът на първия учебен ден, на никого няма да направи впечатление. Simple Smile

# 199
  • Мнения: 3 878
Ваканции има всяка година, но за първи път моето дете е избирало и се е борило за желано училище. Мисля, че това е по-силна тръпка от морето и свободното време с приятели, но при нас не стои на дневен ред, така че не сме го говорили.

# 200
  • Мнения: 5 593
Да коментираме ли промените,които ще бъдат наложени от началото на  новата учебна година?
Тази сутрин слушах зам.министърка. Разбрах само, че ще има "облекчаване" от терминология,но учебниците ще са същите.Ще има промяна в начина на оценяване,но не разбрах как точно. Няма да се дават  писмени домашни, а ще се дават по-дългосрочни проекти.  Стандартните писмени домашни драстично се ограничават.  "Под игото" слиза в 9, вместо в 10 клас,както и още 1-2 други произведения с цел да се облекчи програмата в 10 клас,за да имат време за подготовка за матурите.

# 201
  • София
  • Мнения: 16 309
Понеже 9-ти клас сега е малко натоварен за тези, които изучават език интензивно и които в 9-ти клас взимат материала по науките за 8-ми и 9-ти клас в едно, що пък да не ги затрупаме още, че да освободим време за напълно ненужното и безсмислено НВО 10-ти клас?

# 202
  • Мнения: 2 851
Сега ако официално приемат цветът на черната дъска да бъде тъмно лилав, това ще затвори кръга на тези толкова фундаментални, смислени и нужни промени, които ще поведат цялото образование в нова посока и ще решат една голяма част от проблемите със замах.

# 203
  • Мнения: 956
Здравейте,
В 1 АЕГ трябва ли и детето да присъства при записването?

# 204
  • Мнения: 1 086
А какво предлага заешкото училище? Grinning Екскурзия?

(Каквото и да е, създава някакво усещане, че в това училище те чакат. Там, където е записан нашият - нищо. Попълнихме нещо за записване, казаха датата за родителска среща и Чао. Опитах се да попитам нещо поне за учебници, за класен - тц. На родителската ще кажат. Нито нещо на сайта, нито някаква активност да се търсят да се запознават децата. Нулево усещане за общност.)

Ще имат 5 години да си създадат общност. Нашата още си движи със сегашните приятели, вкл. от стария клас. За новите съученици, каквото узна от Инстаграм. Казва, че за повече има време след 15 септември.

# 205
  • Sofia
  • Мнения: 4 835
Здравейте,
В 1 АЕГ трябва ли и детето да присъства при записването?

Не, мъжът ми сам го записа.

# 206
  • София
  • Мнения: 9 620
И аз гледах зам. министърката, която за 10-15 Мин успя да каже едно голямо Нищо. Разбрах само, че не опростявали, а облекчавали…
Когато водещият я попита за намаляването на домашните, госпожата леко се обърка как точно да отговори и накрая каза, че така щели да освободят свободно време за проекти, експерименти и подобни . 🤬
Нещо смотолеви, че това с домашните щяло да се отнася само за тези, на които се поставя оценка…
Въобще останах с усещането, че промените се правят без ясна идея защо, а просто за да има някаква промяна. Цялостна стратегия ще е готова в края на тази година.

# 207
  • Мнения: 6 382
Не може за първо класиране да има квоти, а за второ да няма. Те са единни и прекласирането е гарантирано, ако дадено дете не мине напред. Не може да се променят местата в паралелките.

Не, не са единни. Всяко класиране си е само за себе си. Който не се класира на второ на общо основание, си остава там където са го приели на първо. Просто и елементарно. И не се променят никакви места.
Момче от паралелка с квоти, ако участва на второ класиране и не мине напред как ще се прекласира на същото място, ако то вече е освободено като бройка за момичета с по-висок бал? Все едно за дадена паралелка на второ класиране да обявим по-малко места отколкото за първо.
Чак на трето класиране могат да отпаднат квотите.

Ами то се освобождава под условие, само ако на второ мине напред. Не е ли ясно. Мога и схема на решенията да начертая, ако не разбирате. Квотите могат да отпаднат още след първо класиране.

# 208
  • София
  • Мнения: 9 539
Добре е да погледнете предложените промени и да напишете по някое становище, ако прецените, че имате позиция.
За мен промените, които се опитват да вкарат, са меко казано малоумни.
Има още 20-тина дни, в които може да се напише становище.
Ако въведат въпросната промяна, с която по предмет може до два пъти седмично да се задава домашна работа, не знам какво ще правят в 8 клас с интензивното и разширеното изучаване на език децата. Интензивното имат 18 часа седмично - всеки ден. Т.е. учителят ще има право да им дава писмено домашно само в 2 от тези дни - до 3 задачи във всеки от тези дни. Проблем за мен има и при математиката, която и сега няма достатъчно часове за упражнения и усвоявена на материала. Като се ограничат задачите до 3 броя два пъти в седмицата, резултатите от НВО 7 и 10 клас съвсем ще клонят  към нула средните. Материалът не седнеш ли вкъщи сам да си го прекараш през главата, не си представям как се усвоява. Вкарва се ограничение за общ брой по всички предмети седмично поставяне на задачи за домашно - до 5 броя. Сега си представете 5 разказвателни, два чужди езика, математика, български, философия, информационни и др. и сумарно по тези предмети може да се поставят в една седмица до 5 пъти домашно. Как ще се разбират помежду си кой задава задачи за домашна работа - на седмична база ли, на годишна ли - не е ясно. Да се спасяват учителите.
Ето тук:
https://web.mon.bg/bg/100164
скролвате надолу и търсите: Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 11 от 1.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците има публикувани предложените промени - 2 страници - не е кой знае колко времеемко да се изчетат и Мотиви към тях.
Отдолу пише и къде могат да се изпращат становища по предложените промени:
Бележки, становища и предложения по проекта на наредба могат да бъдат изпращани към дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ на e-mail: r.rangelova@mon.bg  до 28.08.2023 включително.
Не ангажирам никого с моята позиция, но е добре да се чуят повече гледни точки.

# 209
  • Мнения: 1 086
Не знаех, че изучават философия в 8 клас. Подкрепям, добро решение.

Общи условия

Активация на акаунт