СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 67 603
  • 761
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 912
Относно квотите за медицина не бих спорила. Откривам доводи ЗА и ПРОТИВ.
Пушек от коминчето, не казвам, че ситуацията в училищата от втори ешелон е приятна, а казвам, че тя е такава. И за какво са квоти, които решават проблема само за някои училища? Мярка, която не решава проблема, а го прехвърля от едни училища в други е неефективна. За капак на всичко дискриминира група ученици. По-добре да оставят нещата на естествения подбор.
Естествен подбор.... Интересна идея! Тогава предлагам да няма лекари и болници. Ще караме на естествен подбор, разбира се.
Закони по принцип също предлагам да няма, както и по принцип - да няма  полиция и съдилища. Ще действаме на принципа: Око - за две, зъб - за чене.

# 181
  • Мнения: 3 955
Скрит текст:
Не мога да повярвам, че едно дете в 7-ми клас знае какво е геодезия и какво работят геодезистите ... Ако е разстроена, причината е в това, че родителите са създали някаква отрицателна нагласа към тази специалност.
Според мен малко се надценява съобразяването с желанията на децата на тази възраст за избор на училище. Техните мотивите се свеждат най-много до това какво им се учи и какво не или пък до нещо, свързано с приятели и среда. Малко от тях имат представа какъв е социалният статус на различните професии,  каква професионална реализация дава съответното образование и т.н. Моят хубостник, ако го слушах какво му се учи, трябваше да го запиша в Морския техникум, защото искал да става капитан. С неговия бал щеше веднага да вкара Морския в топ 5 на училищата с най-висок максимален бал (сега са сигурно пак пети, ама отзад напред)... Не че съм му прекършила мечтите, обясних му подробно какъв капитан се става със средно образование и какъв - с висше, както и колко са важни езиците за капитаните и как дори след завършване на висшето си образование за всяка по-горна степен се явяват на изпити по английски. И "сам си реши" какво ще учи Smirk
Въобще не мога да си го представя това, аз да искам малкото ми дете да учи нещо и да не мога да му внуша колко това е готино и перспективно. Майка ми беше същата манипулаторка - след известно време на "обработка" бях единственото дете, което плачеше да го запишат на детска градина.

Та за геодезията какво хубаво можем да кажем - това са високоплатени услуги, строителният бранш е много активен и в него се изливат много пари. За разлика от "архитектите" със средно образование, геодезистите среднисти са търсени и назначавани в геодезическите фирми, защото има много работа, която може да им се възложи.
На Ваше място не бих се хвалила във форум как си манипулирам детето. Едно, че не е за хвалене. Второ - порастват, четат тук понякога от любопитство и ще Ви изиграе лоша шега.
Знаех си аз, че тук винаги може да се разчита на загрижени и съпричастни майки, които ще те вкарат в правия път!
Само че не намирам смисъл да се оправдавам пред буквалисти, буквоядци и хора, които не вникват в същността на казаното или в очевидната ирония. И да им се обяснявам, пак толкова ще ме разберат, така че ще си спестя усилието.

# 182
  • Мнения: 2 914
Не може за първо класиране да има квоти, а за второ да няма. Те са единни и прекласирането е гарантирано, ако дадено дете не мине напред. Не може да се променят местата в паралелките.

# 183
  • Мнения: 3
Здравейте,
Поздравявам всички, на които децата са приети в желаната паралелка и училище. При нас на трето класиране детето е прието в 28 СУ “Алеко Константинов”, но не намирам актуални мнения за него. Ще съм много благодарна, ако тук мога да получа отзиви как е като среда и преподаватели, тъй като принципно ни е далече. В дилема сме дали да се записва или да участва и на четвърто класиране.

# 184
  • Мнения: 3 058
Относно квотите за медицина не бих спорила. Откривам доводи ЗА и ПРОТИВ.
Пушек от коминчето, не казвам, че ситуацията в училищата от втори ешелон е приятна, а казвам, че тя е такава. И за какво са квоти, които решават проблема само за някои училища? Мярка, която не решава проблема, а го прехвърля от едни училища в други е неефективна. За капак на всичко дискриминира група ученици. По-добре да оставят нещата на естествения подбор.
Естествен подбор.... Интересна идея! Тогава предлагам да няма лекари и болници. Ще караме на естествен подбор, разбира се.
Закони по принцип също предлагам да няма, както и по принцип - да няма  полиция и съдилища. Ще действаме на принципа: Око - за две, зъб - за чене.
Де го чукаш, де се пука. Не прехвърляй разговора в други полета за да докажеш конкретна тема. Словосъчетанието използвах в тесен смисъл само за кандидатстването в 7-ми клас. Ако не си разбрала исках да кажа, да премахнем квотите и всичко да зависи от желанията на децата и техните оценки.

ПП В последните няколко коментара перефразирам едно и също. Спирам вече. Който разбрал, разбрал...

Последна редакция: вт, 01 авг 2023, 08:26 от Monza

# 185
  • Мнения: 9 048
Здравейте,
Поздравявам всички, на които децата са приети в желаната паралелка и училище. При нас на трето класиране детето е прието в 28 СУ “Алеко Константинов”, но не намирам актуални мнения за него. Ще съм много благодарна, ако тук мога да получа отзиви как е като среда и преподаватели, тъй като принципно ни е далече. В дилема сме дали да се записва или да участва и на четвърто класиране.
Отворих справката за минималните балове. От училище с минимален бал 90 точки, аз лично не бих очаквала нищо.
Бих заложила на близко училище. Пътуване през цяла София би имало смисъл ако училището е в пъти по-добро от кварталното.

# 186
  • Мнения: 9 514
Дилемата "дали да записваме" ми е странна, щом училището е включено в списъка на желани, то то е допустим вариант, а би трябвало и желан да е...
А на 4то класиране дали ще има места в по-близки до вас училища или ще е друго, пак далече?
Ако искате пак да пишете това конкретно място, не записвайте, пишете пак и него, но ще трябва и абсолютно всички що годе приемливи варианти, то места не остават вече Hands V

# 187
  • Мнения: 3
Hope for Two, споделям мнението ви, но балът не стигна за близкото желано училище. Затова търся мнения за това отдалечено училище.

# 188
  • София
  • Мнения: 2 016
Ако наистина е толкова необходимо момчета и момичета да учат заедно,че и да са равен брой защо на запад масово все още има девически и младежки гимназии, които са изцяло с момчета или момичета? Айде моля вис е стига с тия тъпотии как мъжете били малоумни на 14, не мързеливи са и това с квотите само им подхранва мързела. казвам го като майка на син ,който кандидатства тази година.
Ок нека има квоти, но защо има за ЕГ, а за СМГ и ТУЕС да няма? Това изцяло подпомага мъжете Като има квоти нека са за всички водещи училища в София и страната,а не за подчертано момичешките специалности, в които зорлем набутват момчета,а в подчертано момичешките елитни гимназии не може да се промъкнат и момичета с една идея по-нисък бал,защото там квоти НЯМА защо????

# 189
  • София
  • Мнения: 198
Hope for Two, споделям мнението ви, но балът не стигна за близкото желано училище. Затова търся мнения за това отдалечено училище.
Като дете това ми беше кварталното училище, макар и лично аз да прекарах по-голямата част от основното си образование в другия край на София - любимото ми 129-то. Сега когато имам път натам и минавам покрай училището не мога да го позная. Направен му е много сериозен ремонт, изглежда изключително модерно, специалностите също ми се струват интересни. Та ниският приемен бал най-вероятно идва от локацията и от средата, което не пречи вътре да работи добър екип с визия и да дърпа училището напред. 🤞🏻

# 190
  • София
  • Мнения: 12 900
Аз лично съм за квотите. Замислих се от написаното по-горе обаче, че щях да съм още повече за тях, ако във всички езикови гимназии примерно имаше квоти. Но тогава има риск или в гимназиите с по-нисък бал изобщо да няма момчета, ако просто няма желаещи или  трябва да се измисли вариант, след първо класиране, вече да влиза който иска, за да не остават едни 13 места почти свободни от квотата на момчетата.
Прави сте и за изместването на струпването на момичета в гимназиите с по-нисък бал и без квоти. Реално ако нямаше квоти, Елена щеше да е във ФЕГ почти само с момичета, вместо да е в гимназия много по-надолу по бал в паралелка само с момичета Simple Smile
Благодаря на всички, които писаха за да успокоят такива като мен, шашнали се след изписаните неща последните страници за изцяло женски колективи. Все пак аз изчаквам да видя свободните места за четвърто и отново да поговоря с Ели, ако има нещо било сред желанията и все пак.

Последна редакция: вт, 01 авг 2023, 10:04 от Aila

# 191
  • София
  • Мнения: 198
Засегнахте темата за контактите между бъдещите осмокласници и техните впечатления. Онзи ден минах покрай Френската и видях залепена оферта за зелено, което те са нарекли "заешко училище" и понеже мернах подобна информация и за други училища (ТУЕС, Елисавета Вазова), тази практика ми се стори много добра. Споделих ентусиазма си с момичетата вкъщи, но тях пък идеята ги ужаси и два часа разиграваха кошмарни сюжети от предполагаемата екскурзия Laughing

# 192
  • Мнения: 2 851
А какво предлага заешкото училище? Grinning Екскурзия?

(Каквото и да е, създава някакво усещане, че в това училище те чакат. Там, където е записан нашият - нищо. Попълнихме нещо за записване, казаха датата за родителска среща и Чао. Опитах се да попитам нещо поне за учебници, за класен - тц. На родителската ще кажат. Нито нещо на сайта, нито някаква активност да се търсят да се запознават децата. Нулево усещане за общност.)

# 193
  • Мнения: 6 379
Не може за първо класиране да има квоти, а за второ да няма. Те са единни и прекласирането е гарантирано, ако дадено дете не мине напред. Не може да се променят местата в паралелките.

Не, не са единни. Всяко класиране си е само за себе си. Който не се класира на второ на общо основание, си остава там където са го приели на първо. Просто и елементарно. И не се променят никакви места.

# 194
  • Мнения: 3 878
При нас още няма дата за родителска среща. При записването попитахме и за класен, не са определени още. Изобщо усещането е, че още нямаме училище, дори сайта не е обновяван от преди първо класиране.

Общи условия

Активация на акаунт