СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 67 562
  • 761
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 20 036
Хаха, ми  в почти цяла България няма квоти по училищата.. Не е трябвало тогава да чакат там години наред изравняване на възрастта за пенсия, Чочко, трябвало е отдавна да действат еднакво с мъжете и жените..Не мога да повярвам, че се слага знак зa еквивалентност между квоти  в училище и възраст за пенсия. Знаех си, че като моите до едно са били  в училище с квоти, съм прецакана. Laughing Ето ти, Динчо, повод за смях, трябва да се пенсионираш по заслуги по-рано, защото момъкът е бил в паралелка без квоти, завидях, при това неблагородно..Oтделно стана ясно на аудиторията защо не искаш квоти.

Последна редакция: пн, 31 юли 2023, 21:43 от пенсионирана русалка

# 166
  • Мнения: 505
Изказаха се мнения, че квотите били дискриминационни, привилегировали момчетата и ощетявали момичетата. Какво ще правим, обаче,  ако мъжете започнат да претендират, че е дискриминационна по-високата им възраст за пенсиониране?!
Ооо, те след набор 1972год.хората ще се пенсионират на 65г. независимо от пола.
Тогава би могло да отпаднат и квотите. А що се касае до биологичната функция на жените, точно заради нея ни се признава за трудов стаж цялото майчинство без да работим. С това бих казала, че се изравняваме с мъжете, но въпреки това се пенсионираме по-рано.Да не говорим, че статистически жените живеем по-дълго. От друга страна,  има и бащи, които са гледали деца, не ми е известно това да облекчава възрастта им за пенсиониране.
Ааааа, от родилния дом ли ги гледат, кърмят и. т. н много ми е чудно!!!
Хайде да не преекспонираме, мъжете подпомагат гледането.
В много, много редки случаи отглеждат сами децата.

# 167
  • Мнения: 9 126
Русалка, къде ти да се пенсионирам? НЕма такъв филм.
Ако трябва да говоря сериозно наистина не разбирам как жени могат да защитават квотите...

# 168
  • Мнения: 1 463
Да попитам всяко едно РУО ли е длъжно да публикува статистики? Не виждам за РУО Враца.

# 169
  • Мнения: 9 514
Динчо, ще ти кажа как Wink
Скрит текст:
От 70% женски клас отидох е МГ-то в клас с квоти. Приеха ме някъде на опашката за момичета в последния "изтърсаци" клас (високобаловите бяха а и б, а аз бях в) някъде 10 от 13 момичета... Едно плоскогърдо, плоскг*зо, кльощаво, заекващо селянче... Тотално комплексирана, че съм грозна, а големи уши... тъпичка и пак... заекваща (повтаряше ми се често от услужливи съученички). Бях на 12. Имаше само две девойки, пробващи нещо да не тормозят, но момчетата ме взеха някак под крило (да защитим беззащитната душичка). Година по-късно вече бях в отбора на училището за състезания, сприятелихме се и с момичетата и в класа и в другите два класа, младежите вече бяха с респект, но пак така обгрижващи... Имам близки приятели момчета от това време. Общуването с другия пол във формална и неформална обстановка точно в гимназиална възраст (при мен 12-16)  според мен е изключително важно, не с цел брак.
В 11 клас вече можех да говоря пред аудитория, без осезаеми и чуваеми притеснение Hands V
Специалността ми в университета също бешв с квоти...
Социалните умения се придобиват в голяма степен в пубертета Hands V
Нужна е и конкуренцията по женски, но не само, друго си е пред мъж да се докажеш особено да му натриеш носа Wink Две-три момичета в мъжки клас ще оцелеят, при две-три момчета, момичетата трудно оцеляват Hands V

# 170
  • Мнения: 912
Динчо, сОпри се бе, жена. Мирясай, бре. Кой и къде е казвал това за брака, че се уреждал чрез социалните контакти в училище, че нещо ми се губи? Така да се каже уби мЪ. Както и
ние говорим по принцип за квотите, защо реши, че никой нищо не казва за квоти в СМГ и НПМГ или пък ТУЕС, и следователно не иска квоти в тях?
Не е хубаво да реагираш като бик на червено, пази стая нервна система. Внуци ще гледаш. Hug
Иначе съм абсолютно съгласна,че е справедливо, соломоновско решение за квоти на първо, пряко сили на второ класиране. Има резон в това предложение. Наистина е много кофти да се разпориш от учене и да те мине някой .... Онова, което беше написал някой онзи ден как прието момче с нисък бал във ФЕГ се подигравал на момиче, с по-висок бал, прието в по-обикновена гимназия. Ми не е ОК. Грозно е.

# 171
  • Мнения: 6 378
Няма никакъв смисъл за отпадане на квотите след второ класиране. След него остават пренебрежима бройка места и изобщо не променят статистиката. Реално огромните разлики в баловете между момчета и момичета се виждат на второ. Т.е. минава първо с квоти, който се записал, записал...и на второ отпада. Така повече момчета ще се замислят дали да остават за второ класиране и да се конкурират на общо основание с момичета с бал 20 точки над техния.

# 172
  • София
  • Мнения: 9 539
Не мога да повярвам, че едно дете в 7-ми клас знае какво е геодезия и какво работят геодезистите ... Ако е разстроена, причината е в това, че родителите са създали някаква отрицателна нагласа към тази специалност.
Според мен малко се надценява съобразяването с желанията на децата на тази възраст за избор на училище. Техните мотивите се свеждат най-много до това какво им се учи и какво не или пък до нещо, свързано с приятели и среда. Малко от тях имат представа какъв е социалният статус на различните професии,  каква професионална реализация дава съответното образование и т.н. Моят хубостник, ако го слушах какво му се учи, трябваше да го запиша в Морския техникум, защото искал да става капитан. С неговия бал щеше веднага да вкара Морския в топ 5 на училищата с най-висок максимален бал (сега са сигурно пак пети, ама отзад напред)... Не че съм му прекършила мечтите, обясних му подробно какъв капитан се става със средно образование и какъв - с висше, както и колко са важни езиците за капитаните и как дори след завършване на висшето си образование за всяка по-горна степен се явяват на изпити по английски. И "сам си реши" какво ще учи Smirk
Въобще не мога да си го представя това, аз да искам малкото ми дете да учи нещо и да не мога да му внуша колко това е готино и перспективно. Майка ми беше същата манипулаторка - след известно време на "обработка" бях единственото дете, което плачеше да го запишат на детска градина.

Та за геодезията какво хубаво можем да кажем - това са високоплатени услуги, строителният бранш е много активен и в него се изливат много пари. За разлика от "архитектите" със средно образование, геодезистите среднисти са търсени и назначавани в геодезическите фирми, защото има много работа, която може да им се възложи.
На Ваше място не бих се хвалила във форум как си манипулирам детето. Едно, че не е за хвалене. Второ - порастват, четат тук понякога от любопитство и ще Ви изиграе лоша шега.

# 173
  • Мнения: 3 058
Защитниците на квотите какво ще кажете за училища като 18-то, 22-ро, 31-во, паралелките без квоти в 32-ро и 35-то, 1-во и други, в които момчетата са не малко, а много малко. Квотите не могат да решат проблема, а го прехвърлят от една група училища в друга. От друга страна създават неравенство. Мисията ви не е изпълнена. Не се хвалете с нея.
Какво предлагате да се направи в професионални паралелки за фризьорки, козметички, шивачки, модни дизайнерки и други подобни? И там ли да направим квоти за момчета за да растат момичетата в смесена среда, а не в кокошарници? Страхувам се, че ако накарат момчета да се записват там, ще ревнат патрЕотите за семейните ценности и т.н.

# 174
  • Мнения: 9 514
Квотите не са подходящи за професионалните училища... Фризьорския е за квоти колкото подемна строителна техника за момиче... Може, ако детето много го влече, ама...

Говорехме все пак за профилиране, което води евентуално по последващо образование по профил...

За университетите: квоти слагат на някои профили за да се избегне феминизиране на професии. Медиците са най-яркия пример за разминаване в приемния бал, заради квоти, но... Колко девойки искат после да профилират "реанимация и анестезиология", "ортопедия" и други такива (физически) по-тежки специалности?

# 175
  • Мнения: 912
Защитниците на квотите какво ще кажете за училища като 18-то, 22-ро, 31-во, паралелките без квоти в 32-ро и 35-то, 1-во и други, в които момчетата са не малко, а много малко. Квотите не могат да решат проблема, а го прехвърлят от една група училища в друга. От друга страна създават неравенство. Мисията ви не е изпълнена. Не се хвалете с нея.
Какво предлагате да се направи в професионални паралелки за фризьорки, козметички, шивачки, модни дизайнерки и други подобни? И там ли да направим квоти за момчета за да растат момичетата в смесена среда, а не в кокошарници? Страхувам се, че ако накарат момчета да се записват там, ще ревнат патрЕотите за семейните ценности и т.н.
Може ли по-кротко, плийййсссс... И не разбрах, в 18-ти, 32-ро, 1-во, много ли е хубаво?!?!

# 176
  • София
  • Мнения: 20 036
Peneva,
Скрит текст:
това го коментирахме в темата за 12 клас.. Самите преподаватели в МУ у нас създават такива нагласи у студентите - "За ортопедията си трябват яки момчета". Там дадох пример на Скиорче с швейцарска клиника, в която работят 23 жени - ортопеди, по логиката на горното изречение са някакви сумистки.  В страната има и женски ортопедичен съюз, имащ за цел да популяризира специалността и сред женския пол. Да , не са колкото мъжете, но не е и съвсем да ги няма като тук.

Последна редакция: вт, 01 авг 2023, 00:23 от пенсионирана русалка

# 177
  • Мнения: 3 058
Съгласна съм с логиката за квотите за ВУЗ. Въпреки това познавам няколко млади момчета, които в момента учат медицина и не съм възхитена от интелекта им. Дано станат добри лекари. Имам няколко съученици, които са лекари и разликата между тях и младежите е много голяма.
При квотите в ЕГ ситуацията е много различна. В днешно време владеенето на език най-често не е професия, а и ЕГ не е единствения вариант за учене на език.

# 178
  • София
  • Мнения: 20 036
Тъкмо логиката  за квоти във ВУЗ най-много куца... Това са осъзнати млади хора, в случая момичета,  знаещи какво искат, съдрали се да учат  и останали извън приетите с бал с 6-7 единици по-висок от този на някой младеж, който знаейки, че ще влезе  с доста по-нисък резултат и по био, и по химия, и на ДЗИ БЕЛ, много-много не си дава зор.  Да, утре може да е страхотен лекар, ама как знаем каква докторка би била и прецаканата от квотите девойка..Как пък извън БГ няма квоти, но има достатъчно лекари мъже?

А ЕГ не се избира само с цел научаване на език... Тази заблуда битува от години. За един все още неориентиран пубер ЕГ е добра опция, до десети клас ще научи прилично нов език и ще има време да прецени какво му харесва и какво не, с какво иска да се занимава след 12 клас, какво ще му е нужно за кандидатстването и на тази база да избере с мисъл профили за 11 и 12 клас.

Последна редакция: вт, 01 авг 2023, 00:33 от пенсионирана русалка

# 179
  • Мнения: 3 058
Относно квотите за медицина не бих спорила. Откривам доводи ЗА и ПРОТИВ.
Пушек от коминчето, не казвам, че ситуацията в училищата от втори ешелон е приятна, а описвам, каква е. И за какво са квоти, които решават проблема само за някои училища? Мярка, която не решава проблема, а го прехвърля от едни училища в други е неефективна. За капак на всичко дискриминира група ученици. По-добре да оставят нещата на естествения подбор.

Последна редакция: вт, 01 авг 2023, 08:28 от Monza

Общи условия

Активация на акаунт