Отказ на издаване на фактура при медицински преглед

  • 1 489
  • 21
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 6
Здравейте. Днес попаднах в следната ситуация. Имах записан час при ендкринолог в Бургас. При посещение поисках да ми бъдат издадени амбулаторен лист, касов бон и фактура. Тези документи ми трябват за да мога да предявя претенция за възстановяване на разходи към застрахователно дружество. Лекарката ми издаде консултационен лист и касов бон, обаче чак след като изрично си ги поисках. Проблемът се оказа фактурата. Тя просто отказа да ми издаде фактура с доводът, че това е частен преглед и няма как да бъде издаден такъв документ. След като напуснах кабинета, звънах на застрахователната компания за да обясня ситуацията. От там ми казаха, че лекарите са длъжни да издават фактури при поискване и че това, което се случи е доста странно от страна на медицинското лице. Това, което ми направи впечатление, че лекарката практикува в кабинет на друго медицинско лице т.к. през седмицата работи в София и идва в Бургас само за съботи. На касовият бон пише, че той е издаден в съответна клиника, кабинет и час. Можете ли да ми посъветвате какво мога да направя в тази ситуация за да се сдобия с фактура за извършеният преглед? Да звъня на лекаря, чието име пише на кабинета, на самата клиника или направо да пускам някакъв сигнал до НАП?

# 1
  • Melmak
  • Мнения: 3 154
Аз бих звъннала на нап. То е ясно, че нямат право да откажат фактура. Да видим дали ще са толкова смели като данъчните чуят това.

Фондът няма какво да направи. Те работят с документи и фактурата е необходима. Искайте си я от медицинския център.

# 2
  • Мнения: 29 695
Директно от мед. център си поискай, но до 5 дни трябва да стане от издаването на касовия бон. След това могат да ти откажат съвсем законно.

# 3
  • Мнения: 6
Благодаря Ви за отговора. Не бях сигурна, че нямат право да отказват фактура, докато не се чух със застрахователите. Сега и след вашият коментар знам, че поне бях в правото за исканията си.

# 4
  • Мнения: 25 707
Българска асоциация за закрила на пациентите:
https://patient.bg/submit-complaint/
https://patient.bg/contacts/

# 5
  • Мнения: 6
Благодаря много за линковете. Вече описах ситуацията и там.

# 6
  • Мнения: 5 097
Друг път няма да можете да отидете при този лекар.

# 7
  • Мнения: 9 451
Може ли да ми кажете повече за застраховката Ви? Може и на лично съобщение.

# 8
  • Мнения: 6
Друг път няма да можете да отидете при този лекар.

Разбирам, но предвид създалата се ситуация, не изгарям от желение да ходя. Истината е, че специалиста е много добър, но дори това, не би следвало да извини неадекватността с издаване на толкова важни документи.

# 9
  • Мнения: 4 211
Щом платежният документ и парите са важният документ и приоритет пред здравето, разбира се!

# 10
  • София
  • Мнения: 1 486
Нееее, разбира се, че трябва да се подкрепя грубото неспазване на правила!

А този лекар едва ли е единственият избор. Бургас не е малък град, сигурна съм, че има и други специалисти, а  и София е на 3 часа път.

ZlatinaDo, напълно покрепям решението Ви да не премълчите!

# 11
  • Мнения: 4 211
На добър час в избора!

# 12
  • Мнения: 1
Щом платежният документ и парите са важният документ и приоритет пред здравето, разбира се!

Не трябва да се толерира и да се премълчава в подобна ситуация. Като човек от сферата, мога да Ви кажа, че отказ за издаване на документи след медицински преглед е абсолютно незаконен. Случката е чист пример за сива практика спит за пари под масата. Сами си правете изводи кой колко добър специалист и лекар щом не спазва законовите рамки и процедури.

# 13
  • Мнения: 4 211
Има издадена касова бележка.
Не знаех, че качеството на прегледа се определя от издадената фактура и тя е мерило за медицинската компетентност.

# 14
  • Мнения: 29 695
При поискване са длъжни да издават фактура. Когато прегледът се покрива от здравната застраховка, защо пациентът да не се възползва? Касовата бележка не се признава без фактура, която здравният център/лекарят са длъжни да издадат. Дори не виждам каква би могла да е причината за отказ, след като с тази кас.бележка така или иначе им е отчетен приход и ще платят данъци. Фактурата е просто още един документ.

Цялото здравеопазване е превърнато в грозен бизнес на гърба на хората. И става все по зле...

# 15
  • София
  • Мнения: 1 486
Има издадена касова бележка.
Не знаех, че качеството на прегледа се определя от издадената фактура и тя е мерило за медицинската компетентност.

А Вие бихте ли обяснили защо така защитавате неспазването на законите?  Защо издаването на фактура Ви безпокои толкова? Наистина съм любопитна каква може да  е причината.

Преди 14 години водихме няколко пъти на прегледи сина ми, тогава малко бебе, при светило. На всеки 15 минути влизаше следващо бебе, 75 лева беше прегледът. Без касова бележка, без фактура. 300 лева на час. Ей така, безотчетно. Тогава не бях в състояние да подам сигнал, после съжалявах много. Откъде накъде аз ще си плащам данъците, застраховките, осиуровките, а отстрещната страна няма, при това 2 пъти на мой гръб?!

# 16
  • Мнения: 4 211
Става и ще става. Това е сигурно.
До момента, в който никой никого няма да преглежда, с или без пари.
Крайно време е в МУ да започне да се преподава счетоводство и финансова документация, абсолютно необходими в ежедневната амбулаторна практика.
За равновесие икономическите университети могат да пробват вътрешни болести и още каквито болести искат.

# 17
  • Мнения: 29 695
Говориш несвързано. Да се издаде фактура не е нужно магистратура по финанси.

# 18
  • Мнения: 68 961
Айде бе...счетоводство в МУ. Че защо?
Фактурите ги издава служгител на лекаря/медицинския център.
Причината тук да откаже според мен е че женицата не е знаела как се пише фактура, нямала е кочан или софтуер за това.

Фактура ми е издавана от стоматологичната клиника, в която ходя в София - пише я не стоматолога лично, за това нужда от счетоводство в МУ няма нужда, а я принтва старшата сестра, от компютър, и ми я дава. Прегледите са винаги частни, не работят със здравна каса. И пак издават фактура.

# 19
  • Мнения: 2 441
В Бургас между другото има голям недостиг на лекари специалисти и много малко, които са добри в дадена област. Никак не е лесно да се запише час или да се намери време за преглед.
Пътуването до София е проблем, защото е свързано с време, отсъствия от работа, защото не всички работят уикенда, а и още пари за транспорт, за хотел...
Не казвам, че е правилно, а казвам, каква е ситуацията реално. Аз ако бях и си намерех добър лекар,  нямаше да си разваля отношенията с него заради цената на един преглед. Не казвам, че е правилно, но реално няма голям избор човек.

# 20
  • София
  • Мнения: 606
Аз в такъв случай винаги питам търговеца да прецени кое е по-добре за него, да ми издаде фактура или данъчните да дойдат да решат проблема, разбира се знаете какъв е отговорът, само че.....всичко зависи от търсене и предлагане, ако примерно това е рядък специалист по нещо, може и да му простя случката. Примерно, когато майстора на колата отказа да ми издаде фактура-го попитах дали иска НАП да дойде да констатира, дали цената с касова бележка и без касова бележка може да е различна, но примерно за майстора, който ми прави ремонти, преглътнах, че  съм му дал 10 000 лева общо за двата ремонта и като поискам фактура, започва-Ами аз сега съм паузирал фирмата, ама то това е без ДДС, ама то ще видя в началото на другата година. Това ме дразни, защото аз като изкарам 10 000 лева имам 1000 лева плосък данък и 500 лева данък дивидент, които отиват за държавата-тоест за пенсиите не само на моите родители , а и на неговите. Обаче просто да търся друг читав майстор, да проверявам, да треперя да не направи поразии или да не изпълни договор,ще ми струва много повече от времето и много повече да се занимавам, така че, там си замълчах.
 Но като цяло като изряден данъкоплатец, не допускам някой търговец да ме прецака.

# 21
  • Мнения: 4 211
Преглеждайте се при зарзаватчията. Търговец човек.
За последната година от близкото ми обкръжение- отказват платени прегледи. Никой не иска да преглежда никого, с пари или без, така че остава зарзаватчията. Той поне може би иска.

Общи условия

Активация на акаунт