Отказ на издаване на фактура при медицински преглед

  • 1 428
  • 21
  •   1
Отговори
  • Мнения: 6
Здравейте. Днес попаднах в следната ситуация. Имах записан час при ендкринолог в Бургас. При посещение поисках да ми бъдат издадени амбулаторен лист, касов бон и фактура. Тези документи ми трябват за да мога да предявя претенция за възстановяване на разходи към застрахователно дружество. Лекарката ми издаде консултационен лист и касов бон, обаче чак след като изрично си ги поисках. Проблемът се оказа фактурата. Тя просто отказа да ми издаде фактура с доводът, че това е частен преглед и няма как да бъде издаден такъв документ. След като напуснах кабинета, звънах на застрахователната компания за да обясня ситуацията. От там ми казаха, че лекарите са длъжни да издават фактури при поискване и че това, което се случи е доста странно от страна на медицинското лице. Това, което ми направи впечатление, че лекарката практикува в кабинет на друго медицинско лице т.к. през седмицата работи в София и идва в Бургас само за съботи. На касовият бон пише, че той е издаден в съответна клиника, кабинет и час. Можете ли да ми посъветвате какво мога да направя в тази ситуация за да се сдобия с фактура за извършеният преглед? Да звъня на лекаря, чието име пише на кабинета, на самата клиника или направо да пускам някакъв сигнал до НАП?

# 1
  • Melmak
  • Мнения: 3 012
Аз бих звъннала на нап. То е ясно, че нямат право да откажат фактура. Да видим дали ще са толкова смели като данъчните чуят това.

Фондът няма какво да направи. Те работят с документи и фактурата е необходима. Искайте си я от медицинския център.

# 2
  • Мнения: 29 377
Директно от мед. център си поискай, но до 5 дни трябва да стане от издаването на касовия бон. След това могат да ти откажат съвсем законно.

# 3
  • Мнения: 6
Благодаря Ви за отговора. Не бях сигурна, че нямат право да отказват фактура, докато не се чух със застрахователите. Сега и след вашият коментар знам, че поне бях в правото за исканията си.

# 4
  • Мнения: 25 620
Българска асоциация за закрила на пациентите:
https://patient.bg/submit-complaint/
https://patient.bg/contacts/

# 5
  • Мнения: 6
Благодаря много за линковете. Вече описах ситуацията и там.

# 6
  • Мнения: 5 010
Друг път няма да можете да отидете при този лекар.

# 7
  • Мнения: 9 441
Може ли да ми кажете повече за застраховката Ви? Може и на лично съобщение.

# 8
  • Мнения: 6
Друг път няма да можете да отидете при този лекар.

Разбирам, но предвид създалата се ситуация, не изгарям от желение да ходя. Истината е, че специалиста е много добър, но дори това, не би следвало да извини неадекватността с издаване на толкова важни документи.

# 9
  • Мнения: 4 204
Щом платежният документ и парите са важният документ и приоритет пред здравето, разбира се!

# 10
  • София
  • Мнения: 1 483
Нееее, разбира се, че трябва да се подкрепя грубото неспазване на правила!

А този лекар едва ли е единственият избор. Бургас не е малък град, сигурна съм, че има и други специалисти, а  и София е на 3 часа път.

ZlatinaDo, напълно покрепям решението Ви да не премълчите!

# 11
  • Мнения: 4 204
На добър час в избора!

# 12
  • Мнения: 1
Щом платежният документ и парите са важният документ и приоритет пред здравето, разбира се!

Не трябва да се толерира и да се премълчава в подобна ситуация. Като човек от сферата, мога да Ви кажа, че отказ за издаване на документи след медицински преглед е абсолютно незаконен. Случката е чист пример за сива практика спит за пари под масата. Сами си правете изводи кой колко добър специалист и лекар щом не спазва законовите рамки и процедури.

# 13
  • Мнения: 4 204
Има издадена касова бележка.
Не знаех, че качеството на прегледа се определя от издадената фактура и тя е мерило за медицинската компетентност.

# 14
  • Мнения: 29 377
При поискване са длъжни да издават фактура. Когато прегледът се покрива от здравната застраховка, защо пациентът да не се възползва? Касовата бележка не се признава без фактура, която здравният център/лекарят са длъжни да издадат. Дори не виждам каква би могла да е причината за отказ, след като с тази кас.бележка така или иначе им е отчетен приход и ще платят данъци. Фактурата е просто още един документ.

Цялото здравеопазване е превърнато в грозен бизнес на гърба на хората. И става все по зле...

Общи условия

Активация на акаунт