Неща които по света са нещо нормално, но в България са табу или почти ги няма

  • 16 889
  • 311
  •   1
Отговори
# 180
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 177
Титина, какво ще кажеш за велоалеята до завод Дружба и тази между НАП и стадион Черно море, във Варна? По Владислав също има недоразумения.

В Германия могат да те глобят, дори да ти вземат шоф. книжка (ако имаш такава), когато те хванат да караш велосипед след употреба на алкохол или друго нарушение.

При изпита, да който писа Мьос проверяват и изправността на велосипеда - спирачки, калници, светлоотразители... нещо като преглед на МПС. Децата се отнасяха много сериозно към него и не всички деца успяват да го вземат.

# 181
  • Мнения: 3 842
Това, че някой идиот е спрял там, не означава, че ги няма велоалеите.
Това, че всеки ден някой е спрял там и че полицията и общината ги игнорират означава точно, че ги няма велоалеите.
Колата на градска мобилност на заден фон сигурно си я пропуснала? Ако спреш нормално но се забавиш с СМСчето или не им работи нещо системата веднага глоба, ако спреш на велоалея - няма глоба.

# 182
  • Мнения: 4 145
Bboiko, този проблем не е табу. За него буквално се крещи ежедневно, не е някаква забрана камо ли да има забрана да се спомене проблемът. Това по-скоро се нарича - нечие лоби, което се грижи за нечий интерес. Но не е табу.

# 183
  • Мнения: 17 211
Титина, какво ще кажеш за велоалеята до завод Дружба и тази между НАП и стадион Черно море, във Варна? По Владислав също има недоразумения.
Става за каране, не е много широка, но става. Без да съм на 100% сигурна мисля, че има и от двете страни на улицата, но ние използваме тази, която минава край НАП.  На мен лично не ми е приятно, че е долу на пътя, имам лични притеснения, че малките ограждения няма да спрат някой заспал шофьор а бордютрът е доста висок , за да го мина с шосейка.


bboiko, не съм я пропуснала колата, но няма начин да накараш нито градска мобилност нито Полицията да работят. Имам поне 20-тина снимки как е спряна полицейска кола, как до нея стават нарушения, и те не реагират. За всяко нещо си подавам чинно сигнала....но това е нещото, което не съм виждала никъде по света. Напълно лиспващи органи за контрол. Спаси София, чийто снимки бяха качен, само драпаше да стигне до властта... сега казаха, ами оправяйте се сами. Ние сме съветници/кметове и не можем да се занимаваме повече с такива проблеми. (последното е цитирано дословно от една от фейсбук групите, само, че бързо го изтриха).

# 184
  • Мнения: 3 842
Bboiko, този проблем не е табу. За него буквално се крещи ежедневно, не е някаква забрана камо ли да има забрана да се спомене проблемът. Това по-скоро се нарича - нечие лоби, което се грижи за нечий интерес. Но не е табу.
Лоби е когато е някаква малка група. Когато са ти 80% от населението си е волята на обществото.

# 185
  • Мнения: 4 145
Малка група, но лоби Simple Smile
Лобито затова е лоби Simple Smile
малко на брой, но силно влияние
Пак ги омешваш нещата.
Народа масово говори за проблема, няма тук забрана или табу. Има дори организирани протести за щяло и нещяло. Народа си участва.

# 186
  • Мнения: 2 179
Това, че някой идиот е спрял там, не означава, че ги няма велоалеите.
Това, че всеки ден някой е спрял там и че полицията и общината ги игнорират означава точно, че ги няма велоалеите.
Колата на градска мобилност на заден фон сигурно си я пропуснала? Ако спреш нормално но се забавиш с СМСчето или не им работи нещо системата веднага глоба, ако спреш на велоалея - няма глоба.

Велоалеите в Германия са несравними с това, което е в България. Инфраструктурата е навсякъде т.е. безпроблемно и безопасно стигаш навсякъде. Някои от моите колеги целогодишно идват с колело на работа, други само лятото. Имам колега със супер кола, но на работа идва само с колело, други дори не искат да имат коли, с колелото е достатъчно. Имаме финансиране от работата, който иска колело може да купи или опция наем, плащайки ежемесечно. Сутрин докато пътувам за работа е пълно с колоездачи независимо от климатичните условия. В България все още има много какво да се направи, за да могат желащите спокойно и безопосно да са част от движението.

# 187
  • Мнения: 3 842
Като е малка група - посочи я. Коя е тая група?

Те протестите на много хора са им основните социални контакти и дори не могат да кажат за какво протестират. Може много да говорят, но двйстват на обратно.
Мнозинството хора в България искат забраните да важат за всички останали, но не и за тях. Съответно всички промени, които не оставят вратички са обречени на провал.

# 188
  • Мнения: 5 010
Нормалното шофиране със спазване на закона.
Шофирала съм в двуцифрен брой държави, но в България съм видяла най-много нарушения. Може би и Гърция може да се сложи в същата графа като България.

# 189
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 177
Титина, какво ще кажеш за велоалеята до завод Дружба и тази между НАП и стадион Черно море, във Варна? По Владислав също има недоразумения.
Става за каране, не е много широка, но става. Без да съм на 100% сигурна мисля, че има и от двете страни на улицата, но ние използваме тази, която минава край НАП.  На мен лично не ми е приятно, че е долу на пътя, имам лични притеснения, че малките ограждения няма да спрат някой заспал шофьор а бордютрът е доста висок , за да го мина с шосейка.

Явно идея си нямаш от мястото и велоалеите из Варна. Точно там е от вътрешната страна на тротоара, до зелените площи, тясна е две педи и криволичи около дървета, зад спирки и тротоара е станал толкова тесен, че не може да се мине възрастен човек, а какво остава за майка с детска количка.

# 190
  • Мнения: 17 211
Титина, какво ще кажеш за велоалеята до завод Дружба и тази между НАП и стадион Черно море, във Варна? По Владислав също има недоразумения.
Става за каране, не е много широка, но става. Без да съм на 100% сигурна мисля, че има и от двете страни на улицата, но ние използваме тази, която минава край НАП.  На мен лично не ми е приятно, че е долу на пътя, имам лични притеснения, че малките ограждения няма да спрат някой заспал шофьор а бордютрът е доста висок , за да го мина с шосейка.

Явно идея си нямаш от мястото и велоалеите из Варна. Точно там е от вътрешната страна на тротоара, до зелените площи, тясна е две педи и криволичи около дървета, зад спирки и тротоара е станал толкова тесен, че не може да се мине възрастен човек, а какво остава за майка с детска количка.
Обещавам след 20 дни да ти го снимам

# 191
  • при палмите и алигаторите,FL
  • Мнения: 1 004
#Little Evil няма да повярваш ако ти кажа, че 70 процента от крадците в магазина, в който работя, са дечица- да ги видиш как тъпчат по раниците. Сега дебна едно, до тук стока за поне 100лв е изнесло в рамките на три сутрини( поне толкова виждам на камерите). Предните, които хванахме бяха откраднали поне 70 лв в шоколадово мляко,другите неща не ги споменавам. Което им остаанело, после продавали Grinning Цяла ОПГ. Та има защо младежите да ги преджобват.
 

В чужбината, дето аз живея, конкретно един магазин/близо до средно училище/ има правило не повече от трима ученика в мгазина, раниците до врата. Явно има защо.

В нашият град има Фейсбук групи по квартали за подаряване на ненужни неща. Подарява се всичко, от лични вещи, през елетоуреди, мебели, детски дрехи,  цветя и т.н , понякога и останал храна след партитата си намира нови консуматори.

# 192
  • Мнения: 4
В България планинското и пещерното спасяване са на 99.9% доброволци. Заплати получават само дежурния на телефона и дежурния лекар ако има такъв, че май само на Алеко има. Останалите получават някаква мизерна сума за оборудване веднъж в годината дето стига горе-долу за едни обувки...
Това са пълни глупости! Планинските спасители се водят на работа в ПСС, получават доволно тлъсти заплати и им тече осигурителен стаж като на всички останали работници. Ето страницата с условия за набиране на служители.

Да не говорим, че планински спасител можеш да станеш по-трудно и от полицай или пожарникар - само ако баща ти е бил такъв и имаш съответните връзки. Обърни внимание на болд-натия текст в страницата, където се изброяват документите, изисквани от кандидата: лична молба, кратка автобиография, медицинско свидетелство - образец за постъпване на работа, писмена препоръка от двама планински спасители - членове на ПСС... Т.е., ако баща ти и вуйчо ти не ти напишат препоръка в качеството си на членове на ПСС - вот тебе морковка, заяц!

Защото това са хора, които в 99.9% от работното си време НИЩО ПОЛЕЗНО не правят! Само на хижа "Безбог" са трима човека на щат. Осигурява им се безплатно целогодишно мебелирано жилище, отопление, храна, чисто спално бельо, интернет, заплатата си тече... Имат и служебно куче на щат, на което също се осигурява порцион. А те по цял ден киснат в кафенето на хижата, където се наливат с кафе и евтино бренди и смучат цигара от цигара. 3-4 пъти в годината, през лятото, минават по маршрутите и възстановяват маркировката и това е. Евентуално ако някой се изгуби или пострада, отиват да го търсят, но това се случва от дъжд на вятър...

# 193
  • Мнения: 7 232
Показаното женско паркомясто е доста по-тясно от това зад него. Сега се чудя дали защото жените масово са с по-малки колички или са ги признали за по-добри шофьори? Joy
Вероятно задното място е за инвалиди, затова е по-широко.

# 194
  • Мнения: 3 842
Леле леле, каква завист, какво нещо! Тлъсти заплати и наследствени позиции! Dizzy Face
Направо нямам думи за този коментар, много жалка работа! Надявай се да не ти се наложи на теб да помогат някога!

Общи условия

Активация на акаунт