Отговори
# 585
  • Мнения: 9 115
Здравейте, може ли да помогнете за тези задачи за 11. клас?

1. Намерете лицето на четириъгълник, единият диагонал на който е 30 см, а отсечките, съединяващи средите на двойките срещуположни страни, са 26 см и 28 см.
2. Трапец има основи АВ=15, СD=5, бедро АD=9 и диагонал ВD=12. Намерете периметъра му.

За втора задача първо косинусова теорема за триъгълник ABD. Намирате косинус на ъгъл ABD, който е равен на BDC. Косинусова теорема за триъгълник BDC и намирате BC.

# 586
  • Мнения: 3 483
За първа - намираме втория диагонал като използваме, че средите на страните образуват успоредник.
За него знаем страна = 1/2 от 30 и двата диагонала. С формулата намираме липсващата страна. В този успоредник можем да намерим ъгъла между страните и той е ъгъла между диагоналите. Вече знаем двата диагонала и ъгъл между тях. Смятаме лицето по формулата.

# 587
# 588
  • Мнения: 161
Скрит текст:
Моля за решенията на тези задачи за 7.клас:
1. AB и DC са диаметри.Открийте и докажете еднакви триъгълници
2.Ъгъл AOB,
OL е ъглополовяща,
OA=OB.Докажете,че триъгълник AOL е еднакъв на триъгълник BOL
Първа задача е непълна, втора е с директно прилагане на първи признак за еднаквост на триъгълници (две равни страни и ъгъл, заключен между тях) Hands V
Тя и втората е непълна. Къде се намират точки A,B, L ? Предполага се, че О е център на окръжност, а другите 3 точки лежат на окръжността, но...
Да кажем, че е връх на ъгъл... и на раменете му са точките А и В... и ОL е ъглополовящата...
Да. Който не чете внимателно...
А относно 1 задача. Еднакви са и АDВ и АDС, СВD и САD, ADB и АСВ
Благодаря!

# 589
  • София
  • Мнения: 502
Благодаря, русалке. Защо обаче косинус алфа е 3/5?

# 590
  • Мнения: 6 910
Тригонометрия на правоъгълен триъгълник
косинус = прилежащ катет / хипотенуза

В случая AD/AB.

# 591
  • София
  • Мнения: 502
Тригонометрия на правоъгълен триъгълник
косинус = прилежащ катет / хипотенуза

В случая AD/AB.
Благодаря Ви. Много съм я позабравила тази геометрия. Не съобразих, че алфа е ъгъл и в ABD, не само в AMD. И се зачудих защо AMD да е правоъгълен...

# 592
  • Мнения: 80
Emma, реших да не се предавам. Simple Smile
Видях си грешката на втората. Смятам ъгъла между VD и (В, средата на CD). T.e. решавам друга задача. Триъгълникът, в който прилагам косинусова Т е същия, но друг ъгъл ни трябва. Та той е със страни 5, 2. корен от 5 и корен от 17.
11/5. корен от 17 (нещо пак не ми харесват числата, ама това излиза)
Абсолютно си права! Благодаря ти отново за помощта!

# 593
  • София
  • Мнения: 502
Привет, пак съм аз. Подготвя се утре за контролно по математика и се появиха няколко трудни задачи. Бихте ли помогнали?

1) В четириъгълник ABCD AB=14, BC=48, CD=40 и AD=30. Намерете диагонала АС и лицето на четириъгълника, ако АС разделя лицето му в отношение 14:25.

В тази задача сметките са доста сложни, чудим се дали има по-лесен начин, за който не се сещаме. Използваме Хероновата формула.

2) Върху страните на четириъгълник ABCD са взети точки M,N,P,Q така че AM:МВ = BN:NC=CP:PD=DQ:QA=1:2. Намерете отношението на лицата на четириъгълниците MNPQ и ABCD.

3) Ъгълът между височините на успоредник ABCD, построени от върха D, е 60 градуса, а дължините му са корен от 5 см и 5 см. Пресметнете лицето на успоредника.

4) Лицето на правилен шестоъгълник е 32 корен от 3. Във вписаната в него окръжност е вписан квадрат. Намерете лицето на квадрата.

5) Правилен шестоъгълник е описан около окръжност с радиус 2. Намерете страната на квадрат, описан около тази окръжност.

На тази задача, според него страната на квадрата е два пъти радиуса (тоест 2.2=4), но се чуди как да я опише.

ПП: Извинявам се, че притеснявам темата с толкова задачи, но изглежда, че наистина го затрудняват.

# 594
  • Мнения: 9 115
3. С това става ли ясно.

# 595
  • София
  • Мнения: 502
3. С това става ли ясно.

3а^2 не трябва ли да е 5?

# 596
  • Мнения: 9 115
3. С това става ли ясно.

3а^2 не трябва ли да е 5?

5 трябва да е, но съм влюбена Blush да не кажа загубена

# 597
  • София
  • Мнения: 502
3. С това става ли ясно.

3а^2 не трябва ли да е 5?

5 трябва да е, но съм влюбена Blush да не кажа загубена
Благодаря Ви много Hug, и за лицето получаваме 10 корен от 15 върху 3.

# 598
  • Мнения: 9 115
И аз толкова получих, но не смея да твърдя със сигурност.

# 599
  • София
  • Мнения: 502
Привет, пак съм аз. Подготвя се утре за контролно по математика и се появиха няколко трудни задачи. Бихте ли помогнали?

1) В четириъгълник ABCD AB=14, BC=48, CD=40 и AD=30. Намерете диагонала АС и лицето на четириъгълника, ако АС разделя лицето му в отношение 14:25.

В тази задача сметките са доста сложни, чудим се дали има по-лесен начин, за който не се сещаме. Използваме Хероновата формула.

2) Върху страните на четириъгълник ABCD са взети точки M,N,P,Q така че AM:МВ = BN:NC=CP:PD=DQ:QA=1:2. Намерете отношението на лицата на четириъгълниците MNPQ и ABCD.

3) Ъгълът между височините на успоредник ABCD, построени от върха D, е 60 градуса, а дължините му са корен от 5 см и 5 см. Пресметнете лицето на успоредника.

4) Лицето на правилен шестоъгълник е 32 корен от 3. Във вписаната в него окръжност е вписан квадрат. Намерете лицето на квадрата.

5) Правилен шестоъгълник е описан около окръжност с радиус 2. Намерете страната на квадрат, описан около тази окръжност.

На тази задача, според него страната на квадрата е два пъти радиуса (тоест 2.2=4), но се чуди как да я опише.

ПП: Извинявам се, че притеснявам темата с толкова задачи, но изглежда, че наистина го затрудняват.

Решихме ги всичките. Благодаря още веднъж на Динчо за втора задача.

Последна редакция: пт, 16 фев 2024, 09:38 от Sladkish4e 87

Общи условия

Активация на акаунт