Отговори
# 450
  • Мнения: 3 485
Мама Ру, та преди ерата на тестовете, решаване на задача си значеше разписване на задача. Учителката от твоите спомени може да се е борила с прекалени усърдници, пишещи наистина излишни неща или пишещи ала - бала, за да прикрият при геометричните задачи, че не стигат до края, ама да е очаквала само отговори не мога да повярвам.

Ограждат буквички до 4 клас и после изведнъж разписването на задачите става за тях едва ли не като допълнително умение за придобиване, задача в задачата и източник на още стрес.
На моето дете и на който помагам съм обяснявала, че разписване на задачата е да запишеш на листа разсъжденията, през които минаваш, така че недобър математик да разбере как си я решил.

# 451
  • Мнения: 17 153
Солничка, през 1986-1987 се развива действието, преподава ни само в осми клас. Естествено, че не е искала само отговор, но понякога цели редове ни караше да прескачаме, да съкращаваме каквото можем да сметнем на ум или, което е очевидно като това че 45 минути са 3/4 от часа.
При геометричните задачи, особено където се иска и доказателства на теореми, естествено че не.
Не твърдя, че децата не трябва да обяснят подробно решението щом им се иска като условие. Щом такава са правилата да го направят. Просто, когато аз учех в училище математика, сякаш нямахме такива ограничения. Поне аз нямам спомен. Например простото тройно правило го ползвам от трети клас и ми го показа майка ми, но в училище никога и за никого от учителите ми по математика (4 на брой) не е било проблем да го използвам при решаването на задачите, където е приложимо, естествено. Днес обаче, май ще санкционират детето, ако го използва, а не е изучавано в училище.
Взех си бележка и ще се постарая за в бъдеще, ако предлагам решение на задача да го разписвам по-подробно

# 452
  • Мнения: 3 485
Използването на невзет материал е малко по-различен въпрос вече.

Разгледай ключовете на публикуваните предишни НВО например, за да видиш какво се очаква. Идеята е да се види за текстовите задачи избрано неизвестно, изразяване математически на дадените в условието зависимости и  използването им за съставяне на уравнение, с което да се намери неизвестното.

Няма нужда се стягат децата, като мислят, че нещо точно конкретно се очаква да се види написано. Не е така. Трябва да се вижда кое от къде идва В ТЯХНОТО РЕШЕНИЕ и толкова.

# 453
  • Мнения: 17 153
Солничка , гледала съм ги, но честно, винаги съм се чудила, ако детето не е решило точно по показания начин, ако нещо е пропуснала да разпише, но пък решението е вярно, дали дават точки дори и непълните? За моето например всяка точка е от значение, въпреки че не години максимален резултат. А като й гледах решенията на пробните, дори в първата част често са много объркани, но някакси накрая стига до верен отговор. Ясно, че в първа част никой не ги гледа, гледа се само оградената буквичка да съвпада. Но във втората част, ако успее да реши нещо, макар и по свой си начин ще й зачетат ли някаква точки, защото от нейните обяснения и объркани мисли нищо няма да разберат?

# 454
  • София
  • Мнения: 19 977
Във втората част се дават отделни точки за всяка вярна и аргументирана стъпка, в някои от годините дори и само за правилен чертеж за геометричната. Simple Smile Голямата ми дъщеря беше решила тогавашната последна задача по начин, който не съвпадаше  с дадените две примерни решения в ключа, и си имаше пълните точки за нея. Една от малките ми дъщери, въпреки че знаеше идеално как трябва да се разписва, в решението на уравнението от по-висока степен си беше спестила предпоследния ред с разлагането по формулата за сбор по разлика, директно беше написала двата корена и веднага й бяха клъцнали 1 точка. Мисълта ми е, че  отнемат там, където трябва да се отнеме, а не  някъде, където е решавано вярно и аргументирано, но не според даденото в ключа. В годините съм останала с впечатлението, че такъв буквализъм има по-скоро по БЕЛ в частта с писането на тезата.

# 455
  • Мнения: 17 153
Понеже до голяма степен детето ми учи от мен, а аз както се вижда, не винаги мога да спазят условията, а се и съобразявам с това, как на нея й е по-лесно да разбере нещо се замислих дали няма да се случи да реши вярно, но по мой начин задачата и да не получи никакви точки. Тя пълно решение във втората част няма силите да направи, но за частично, ако успее и й признаят част от точките все е нещо и за бала, и за самочувствието.

# 456
  • Мнения: 3 485
Мама Ру, те си пишат даже, че всяко друго вярно решение получава максималните точки.
Това, което ти се струва объркано записване изглежда такова заради липсващ ред, който да ти покаже от къде идва нещото..

# 457
  • Мнения: 17 153
Солничка, обещавам, ако намеря нейни записки по първи модул или по втори да снимам и да ти пратя на лично. На втори модул до сега е все с 0 точки, защото няма вярно решение, не че не опитва. Тя е с дислексия и дискалкулия и колкото и да опитва, кашата в главата й е пълна, от там и записките й. Най-добрият й резултат до сега на пробните на СМБ е 25т.

# 458
  • София
  • Мнения: 3 368
Моля за помощ за тази задача за 6 клас
Скрит текст:

# 459
  • Мнения: 9 117
Моля за помощ за тази задача за 6 клас
Скрит текст:


Скорост на течението V
Скорост в спокойни води 7V
Време по течението t.
Срещу течението t+2.
(7V + V)t = (7V-V)(t+2)
t=6, t+2=8

# 460
  • Мнения: 17 153
Разписвам:
Дадено е, че скоростта на парахода в спокойна вода (езеро) е 7 пъти по-голяма от тази на течението. Тъй като не знаем скоростта на течението, ще я отбележим с Х, а скоростта на парахода ще е 7*х
течение: х
скоростта на парахода: 7х
По течението скоростта на парахода ще стане 7х+х= 8х, а срещу течението 7х-х= 6х
Времето също е неизвестно, но знаем, че срещу течението е с два часа повече. t= x t= x+2
Съставяме уравнение
8x*t= 6x*(t+2)
8xt= 6xt + 12x
8xt-6xt= 12x
2xt= 12x
t= 12x:2x= 6
Получихме, че времето по течението е 6 часа, а срещу течението - 8 часа

# 461
  • София
  • Мнения: 3 368
 Благодаря

# 462
  • Мнения: 17 153
Геометрията винаги ми е била по-слабата част от математиката, така че моля за насока поне. Тест върху ъгли от учебника на Архимед за 7 клас, 8 задача подточка Б, откъде да намерим ъгъл АОС? Подточка а) е решена.
х= 5, ъгъл САВ = 50°, ъгъл АВС= 55°, ъгъл ВАС= 75°, ъглополовящата разделя ъгъл А на 2*25° и съм до тук.

# 463
  • Варна
  • Мнения: 490
Геометрията винаги ми е била по-слабата част от математиката, така че моля за насока поне. Тест върху ъгли от учебника на Архимед за 7 клас, 8 задача подточка Б, откъде да намерим ъгъл АОС? Подточка а) е решена.
х= 5, ъгъл САВ = 50°, ъгъл АВС= 55°, ъгъл ВАС= 75°, ъглополовящата разделя ъгъл А на 2*25° и съм до тук.
Ъгъл AHC=90градуса
Ъгъл АОС е външен за триъгълника АHO и е 90+25=115 градуса

9зад. 3х+4х+131=180
7х=49
х=7
Ъгъл АСВ=49
Ъгъл ВАС=180-(21+90) от триъгълника АDC

10зад. Ъгъл АОВ=90+1/2*ъгъл АСВ/това е основна задача/
От тук ъгъл АСВ=80градуса
Ъгъл АНВ=180-ъгълАСВ/и това е основна задача/

Последна редакция: пн, 05 фев 2024, 21:48 от tonika2006

# 464
  • Мнения: 283
Здравейте, бих искала да попитам за две задачи. Номерата им са 6 и 9

Общи условия

Активация на акаунт