Отговори
# 255
  • Мнения: 9 880
Слагате маркуча, натискате ръчката за пълнене, има едно зъбче на пистолета, бутате го към вас. Като се напълни, автоматично изключва.

# 256
  • Мнения: 2 972
"Професионалният" шофьор е с "любителска" книжка - B категория. Ако въобще има книжка, че и това не е сигурно.

# 257
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 616
Абе сигурно има книжка, ама...

# 258
  • Мнения: 167
Покрай тези писания за двустранен протокол се запитах след като стане леко ПТП и веднага трябва да се попълва от къде го взимате 🤔 търсих в интернет, има от къде да се изтегли, но ако си на пътя...

# 259
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 616
Ами ще си изтеглиш, принтираш и ще си го носиш в колата. Не е сложно.
Аз имам от години, с една полица ми го бяха пратили. В мотора нямах, но когато се наложи, отсрещната страна извади и го попълнихме. Което ме подсеща, че ще е добре да сложа и в мотора един протокол, все пак.

# 260
  • Мнения: 4 619
На мен всяка година при подновяване на гражданската ме питат имам ли си протокол и ако нямам ми дават. Държа го в жабката на колата.

# 261
  • Мнения: 2 972
Длъжни са да дават бланка с гражданската и вие сте длъжни да държите поне един брой в колата. Някой катаджия може да се заяде за това.
Хубаво е и да не е много стар екземпляр, че са с индиго, което старее бързо.

# 262
  • Мнения: 412
Извинявайте, че се намесвам, но къде точно в протокола пише, че виновният попълва вдясно, а пострадалия вляво или обратното? Нямаше ли в протокола поле № 14?

Това е най - спорния въпрос. Някъде отдолу има поле забележка и там единия трябва да напише, че е виновен. В моя случай полето и от двете страни е празно.


Мери Ан, да, избягах и се върнах. Пак повтарям - превърнах карането в професия. И като знам аз какви съм ги вършила навремето а сега срещу мен са същите като мен някога че и по - зле ...
Самоука за всичко. А и правилник се учи на хартия, реалността е съвсем друга.
Прост пример - бус, автобус, камион и лека кола. Едно от първите три  - малко по - дълги за изнасяне идва от булевард и според закона е с предимство. Малка кола чака да излезе на главния път, а до нея паркирани коли. Какво се случва в реалността? А закона? И колко хора знаят че големия чака малкия?



Професионален шофьор е разтегливо понятие. Тези с категория C -  камион, C + E -тир ,D - превоз на пътници са професионален шофьор и втора категория труд.
Може да караш кола, бус, камион до 3500 тона и това е B категория. Търговски представител, доставчик - по цял ден си на пътя, но не се брои.


Протокол ми дават от SDI за личната кола и от застрахователя на служебната АКО си поискам. Казвали са ми и от бакшиши да искам.


Стрейнджър, ако ти отговорят на последния въпрос ще стане Боят настана, тупат сърца ни ...
Малко дете без майка все някой ще го научи да не яде с ръце и да се облича. Но жена шофьор да се наеме да учи някой ще е като мъж да роди.




Днес ми се наложи да звънна на отговорния за тези неща. Каза че в протокола някъде отдолу трябва единия да напише Виновен. В случая полето е празно. Или няма да й признаят протокола - тя завежда щета или ще ме викат за документи.
За мен последствия няма да има. Пари, точки взимат само ако дойде КАТ.
Каското не покрива номер. На мен ми е одрано част от черното на буквите и е леко вдлъбнат. Знам от колеги че ако ти падне номера колата се спира за седмица и се чака нов от КАТ.

# 263
  • Fairbanks, Alaska
  • Мнения: 1 814
Защо тя трябва да завежда щета, при условие, че е виновна? Потърпевшият подава иск за щета. В случая ти си потърпевша. Или не иска да признае вината си?
Би трябвало малката кола да продължи да чака, докато може без проблеми да се включи в движението. Никой не е задължен да ѝ дава предимство, особено по-голямо превозно средство. Когато вече се е включила, този зад нея ако е необходимо намаля.
Когато се учех да карам ТИР ми казваха, че другите трябва да се съобразяват с мен, а не аз със тях. Ставаше въпрос за случаите, когато колите ще се включват от ускорителната лента в магистралата.

Последна редакция: ср, 20 мар 2024, 21:12 от Natael-1485

# 264
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 616
Като Зуки вижда, че не е виновна, а другата се дърпа да си признае вината, се вика полиция и толкова. Отделно, че една има леко сгънат номер, а другата одрано на бронята, даже и протокол не виждам за какво са писали, ама аз тук свикнах да виждам чисто нови коли очукани и поодрани, та вече не се впечатлявам. Аз карам със счупена броня и стъкло на единия фар вече 3 месеца( фарът не е основен, включва се на завои, да не скочи сега някой, а и си свети, счупен му е пластмасовия обков, трудно ми е да го обясня).

# 265
  • Мнения: 41 959
А и правилник се учи на хартия, реалността е съвсем друга.
Прост пример - бус, автобус, камион и лека кола. Едно от първите три  - малко по - дълги за изнасяне идва от булевард и според закона е с предимство. Малка кола чака да излезе на главния път, а до нея паркирани коли. Какво се случва в реалността? А закона? И колко хора знаят че големия чака малкия?

Това не е въпрос на правилник, а на здрав разум и преценка на ситуацията.  Ясно е, че като не може да мине, големият трябва да пусне малкия, а не да го блъсне. Особено ако малкият си е на стоп линията и в своята лента (те стоп линиите затова са изнесени назад в такива случаи). Същото е и при една кратка отсечка в стрелбище - по неясни причини е двупосочна (е, ясни са, де), но в едната лента масово се паркира и остава само една. Респективно този със заетата лента е без предимство и пуска другите, но после като навлезе и той е нормално когато друг с предимство поиска да влезе (става само със завой от пряка) да изчака, защото няма как да мине. Но се случват тъпанари, които нямат малко здрав разум и усет за ситуацията.

# 266
  • Мнения: 2 972
За въпросната потребителка закона е само обща препоръка, която се спазва единствено по желание и според настроението, та няма какво да се хабите да обяснявате.

Размера на превозното средство влияе на предимството само в един много специфичен случай при разминаване през стеснен участък с голям надлъжен наклон, налагащо връщане назад. Всичко друго са фантасмагории.

Последна редакция: ср, 20 мар 2024, 23:58 от bboiko

# 267
  • София
  • Мнения: 361
Извинявайте, че се намесвам, но къде точно в протокола пише, че виновният попълва вдясно, а пострадалия вляво или обратното? Нямаше ли в протокола поле № 14?
Това е най - спорния въпрос. Някъде отдолу има поле забележка и там единия трябва да напише, че е виновен.
Е напиши една забележка на другия водач тогава, какъв е проблема.
И колко хора знаят че големия чака малкия?
Аз знам черен джип не чака никой, иначе ще имаш забележка в протокола.
Професионален шофьор е разтегливо понятие.
Разтегливо е само, ако си шофьор на разтегателен Икарус, Иначе си или голям шофьор /на голямо МПС/ или малък шофьор /на малко МПС/.
 Казвали са ми и от бакшиши да искам.
А така, бакшишите не ги пропускай!
Знам от колеги че ако ти падне номера колата се спира за седмица и се чака нов от КАТ.
Една тайна- закови го с пирон, няма да мръдне и няма да чакаш!

# 268
  • Мнения: 4 969
Това:

"Но жена шофьор да се наеме да учи някой ще е като мъж да роди."

И това за предимството според размера - моля ви, спрете веднага да шофирате! Запишете се на курс, учете се наистина с инструктор и чак тогава се качвайте. Как взехте книжка? Листовки?

# 269
  • Мнения: 9 880
А и правилник се учи на хартия, реалността е съвсем друга.
Прост пример - бус, автобус, камион и лека кола. Едно от първите три  - малко по - дълги за изнасяне идва от булевард и според закона е с предимство. Малка кола чака да излезе на главния път, а до нея паркирани коли. Какво се случва в реалността? А закона? И колко хора знаят че големия чака малкия?

Това не е въпрос на правилник, а на здрав разум и преценка на ситуацията.  Ясно е, че като не може да мине, големият трябва да пусне малкия, а не да го блъсне. Особено ако малкият си е на стоп линията и в своята лента (те стоп линиите затова са изнесени назад в такива случаи). Същото е и при една кратка отсечка в стрелбище - по неясни причини е двупосочна (е, ясни са, де), но в едната лента масово се паркира и остава само една. Респективно този със заетата лента е без предимство и пуска другите, но после като навлезе и той е нормално когато друг с предимство поиска да влезе (става само със завой от пряка) да изчака, защото няма как да мине. Но се случват тъпанари, които нямат малко здрав разум и усет за ситуацията.
В правилника по спомен си пише, навлязал ли е в тясното, този с предимството чака.

Относно протокола, винаги е добре да се подпише протокол, там има поле и за липса на щети. В протокола се подписват, че са съгласни с обстоятелствата. В противен случай, едната страна може да звънне на 112 и да каже, че другата е избягала от местопроизшествието.
Ако не подписвате - 112, поне да се протоколита, за да не ви натопят...

п.п. Чета с убеждението, че някой се гъбарка тип черен жип е с предимство Simple Smile)

Общи условия

Активация на акаунт