Нашите second hand находки- тема 49

  • 83 255
  • 739
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 6 157
Момичета, не знам дали сте запознати, но по закон, когато върнем всички артикули от една пратка търговецът заплаща обратната доставка.
Ремикс ги връщат. Само трябва изрично да им пишете.
Това е хубава информация. А закона кой е?
Трябва да седна на лаптопа и да потърся първите си имейли към Ремикс, в които им описвам подробно съгласно кой чл. не трябва да ми задържат обратната доставка и ще пиша.
Последно време им пиша само, че "съгласно закона" ..... и те се съобразяват.
Да кажа само, че не навсякъде ми удовлетворяват молбата, случвало ми се е от разни измислени фейсбук магазини да откажат.

# 211
  • София
  • Мнения: 8 507
Намери, моля, ще е полезно.
Аз не съм срещал досега такива законови разпоредби и ще се учудя, дори, ако съществуват.

# 212
  • София
  • Мнения: 1 864
Да, моля! И също къде трябва да се опише!

# 213
  • Мнения: 6 519
Аз им пиша имейл, в случай, че са ми доставили дефектен продукт /а той е обявен като редовен/ и не желая да му плащам доставката.

# 214
  • Мнения: 1 988
Аз първо пиша мейл и уточнявам нещата, после пускам нещата по куриер

# 215
  • Мнения: X
Не плащат ли автоматично доставката, ако във формуляра за връщане е отбелязано "има неописан дефект"?

# 216
  • Мнения: 6 519
За по-сигурно предпочитам да ги уведомя предварително, че не се знае....

# 217
  • Мнения: 393
ЗАКОНОДАТЕЛНА УРЕДБА НА ПРАКТИКАТА ЗА ОНЛАЙН ПАЗАРУВАНЕ
https://petkovalegal.com/ онлайн-пазаруване-права/
Законовият еквивалент на разговорното словосъчетание „онлайн пазаруване“ е „договор от разстояние“. Той е уреден в Закона за защита на потребителите. Според него, договор от разстояние е този договор, който е сключен между търговец и потребител без тяхното едновременно физическо присъствие и чрез използване на средства за комуникация от разстояние.
Казано по – просто, когато натиснем бутона „купи“, „добави в количката“ или друг подобен бутон в сайта на търговец, ние сключваме с него договор от разстояние.
Отчитайки техническите и комуникационни възможности за въвеждане на потребителя в заблуждение относно вида на стоката, законът ни дава възможност да се откажем от така сключения договор при определени условия.
ОТКАЗ ОТ ДОГОВОР ОТ РАЗСТОЯНИЕ
И така, стоката, която сме си поръчали пристига по куриер. Отваряме опаковката, но виждаме, че реално тя няма нищо общо със снимките. Или пък се оказва, че размерът ѝ не е подходящ. Можем и да сме я поръчали за подарък и да не е паснала на човека, за когото е била предназначена. Как можем да върнем стоката, която сме закупили чрез онлайн пазаруване?
Законът за защита на потребителите повелява, че потребителят има право да се откаже от договора от разстояние. Това той може да направи това без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи с изключение на разходите, посочени по – долу. Срокът за упражняване на правото на отказ е 14-дневен, считано от датата, на която потребителят е приел стоката.
Законът предвижда, че потребителят ще трябва да заплати определени категории разходи:
На първо място, потребителят заплаща разходите за доставка, когато е избрал начин на доставяне, различен от най – евтиния, предлаган от търговеца.
На второ място, в тежест на потребителя остават и преките разходи за връщане на стоката. Това задължение ще отпадне, ако търговецът не го е уведомил, че връщането е за негова сметка.

ВАЖНО!!! Ако към стоката няма приложен касов бон, то потребителят не следва да я приема при доставката, посочвайки именно това основание. В случай че я приеме, счита се, че всичко с придружаващата документация е наред и последващото упражняване на правата, свързани с онлайн пазаруване, може да се окаже невъзможно.
Търговецът има задължение възстанови всички суми получени от потребителя по повод извършената покупко – продажба на стока. Това задължение трябва да се изпълни без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни.

Преки разходи за връщане на стоката вероятно са допълнителните суми на куриерските фирми.
 
Цитат от сайта на Ремикс
В случай, че Потребителят упражни правото си на отказ от договора, Дружеството му възстановява заплатената стойност на върнатия продукт и цената на най-евтиния вид стандартна доставка


При мен Ремикс винаги начислява експресна доставка. При положение, че беше събота или неделя, при една от поръчките ми тези хитреци, ме набутаха с пари за експресна доставка. По-назад в темата някой правилно се възмущаваше от високите им такси за доставка

Последна редакция: пн, 08 яну 2024, 10:30 от lana26

# 218
  • Мнения: 1 430

..........
Цитат от сайта на Ремикс
В случай, че Потребителят упражни правото си на отказ от договора, Дружеството му възстановява заплатената стойност на върнатия продукт и цената на най-евтиния вид стандартна доставка

........
И какво излиза - че Ремикс, разчитайки на нашето незнание и нечетенето на условията им( което си е моя грешка, признавам), се възползват и тихомълком са ни взимали парите за върнати( цели) поръчки, без да имат право на това...
Е, голямо " браво" на тях, за кой ли път.

Но благодаря на Мира и на Iana26 за споделеното, за да знаем вече, че съвсем спокойно можем да връщаме за сметка на Ремикс, без това да зависи от благоволението им.

# 219
  • Мнения: 393
Аз благодаря на Мира, че повдигна въпроса.
Признавам си, че не чета „договорите от разстояние“.
В бъдеще ще проверявам условията за връщане на всеки един сайт, от който пазарувам.
Защото някои сайтчета си позволяват да напишат в общите условия и конкретно за връщане на стока
 "Транспортните разходи са за сметка на клиента и не се възстановяват."  
Например:
https://milanocosmetic.bg/ pages/връщане-на-стока
Ще имам едно наум. Relieved

# 220
  • Враца
  • Мнения: 5 650
В Ремикс разгледах годината си ремиксирана и получих два ваучера - за 10 и за 24% без ограничение на сумата.

# 221
  • Бургас
  • Мнения: 8 429
Върнах всичко от последната си поръчка от Ремикс, сега погледнах, че са удържали таксата за връщане Sad След дъжд качулка едва ли мога да им пиша.
Няма да се ядосвам, днес доволно компенсирах в Хумана на по 6 лв/бр. Част от нещата:

# 222
  • Мнения: 462

Ей сега си ги взех от Спиди,поръчани на 01.01.Хванах ги с код на 33лв. естествена кожа са ,прекрасни.На тая цена скъпата доставка не ме издразни.Но,иначе съм съгласна с вас,че прекалиха със скъпата доставка от Ремикс....

# 223
  • Sofia
  • Мнения: 29 260
Ботите са супер 😍👍🏻
При такъв “удар” и аз не обръщам внимание на доставката 🤑

# 224
  • Мнения: 6 157
Ремикс винаги калкулират и цената на обратната доставка, ако мине, мине..
Аз съм им писала и следварително - цитирам номера на поръчката и обяснявам, че съм я върнала цялата съответно не е редно да ме таксуват с обратната доставка и те ми връщат сумата, обикновено я зареждат във виртуалния портфейл.

Общи условия

Активация на акаунт