Седмокласници 2023/2024 - тема 4

  • 39 144
  • 775
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 6 915
Приятелките имат ли влияние?? При моята всичко се обръща като палачинка от нова приятелка и нейните амбиции/проблеми. Чак се плаша... Почва да говори с чужда интонация, чужди думи Joy

# 631
  • Мнения: 629
Приятелките имат ли влияние?? При моята всичко се обръща като палачинка от нова приятелка и нейните амбиции/проблеми. Чак се плаша... Почва да говори с чужда интонация, чужди думи Joy

И моят много се влияе от приятели. В 4ти клас си спомням как преди лятаната ваканция му казах, че в неговото училище ще има специални паралелки в които се влиза с изпит - отказа. Цяло лято нищо не пипна. И Декември месец покрай приятели реши, че ще пробва. Тогава му казах, че не може да пробва или го прави както трябва - полага усилие и вижда дали мястото му е там или не. Та уикендите решаваше задачи и успя да влезе каквото иска. Сега пак покрай приятелите - всички са се засилили към ТУЕС, НПМГ, СМГ та и той покрай тях и учи. Незнам дали ще успее, но поне учи.
Точно за това си мисля, че говорим всички тук за средата - когато има кой да те дърпа - защото някои имат нужда да ги дърпат.

Моя се обади след олимпиадата по Физика днес. Доволен е. Дано и резултата е толкова добър колкото той си мисли.
Другите физици какво казват след олимпиадата?

# 632
  • Варна
  • Мнения: 2 454
Приятелите винаги имат влияние, каквото и си мислим. За щастие при нас бързо са усеща когато не е в негов интерес подобно влияние.
А иначе е безкрайно енергоспестяващ. Всичко се върши на екзистецминимума. Единственото място на което се раздава е тренировъчната зала. Но пък другите момчета от отбора са амбициозни в училище и той се увлича.

# 633
  • Мнения: 4 681
Всички близки приятелки, с изключение на най-близката от училище, са по-големи от нея - с една или две години. Две от въпросните приятелки са деца на семейни пирятели, познавам ги от бебета. Останалите са техни приятелки. В прилични училища са. "Забивката" й също е една година по-голям, от 91 НЕГ. Въпросът е, че на всички тях им е минало гайлето. Виждат се веднъж седмично, през уикенда, но нон стоп се чати, то групи, то лични чатове, то фоториплей. Ограничаваме интернета, но въпреки това ще брои мухите, но няма да седне да учи.

# 634
  • София
  • Мнения: 1 269
Една от най-близките приятелки на моята е супер умно и амбициозно момиче. В един момент моята каза, че ги дели цяла вселена и вече нямат много какво да си кажат. Предложих й да опита да се качи във вселената на другото момиче, но тя отказа, защото тя не била такава и нямало как да стане. Тъжно е, че под такава има предвид умна Sad  Другата й приятелка я навиваше за испанската, а тя каза, че там се влизало твърде трудно и не иска.

# 635
  • Мнения: 623
Приятелките имат ли влияние?? При моята всичко се обръща като палачинка от нова приятелка и нейните амбиции/проблеми. Чак се плаша... Почва да говори с чужда интонация, чужди думи Joy

И моят много се влияе от приятели. В 4ти клас си спомням как преди лятаната ваканция му казах, че в неговото училище ще има специални паралелки в които се влиза с изпит - отказа. Цяло лято нищо не пипна. И Декември месец покрай приятели реши, че ще пробва. Тогава му казах, че не може да пробва или го прави както трябва - полага усилие и вижда дали мястото му е там или не. Та уикендите решаваше задачи и успя да влезе каквото иска. Сега пак покрай приятелите - всички са се засилили към ТУЕС, НПМГ, СМГ та и той покрай тях и учи. Незнам дали ще успее, но поне учи.
Точно за това си мисля, че говорим всички тук за средата - когато има кой да те дърпа - защото някои имат нужда да ги дърпат.

Моя се обади след олимпиадата по Физика днес. Доволен е. Дано и резултата е толкова добър колкото той си мисли.
Другите физици какво казват след олимпиадата?
При нас олимпиадата по физика беше вчера. Три задачи са били. Първите две били лесни, третата била по-трудна.
По история има ли някъде предишни олимпиади от областен кръг или подходящи тестове за подготовка ? Нищо не намерих в Google.

# 636
  • Мнения: 430
Като чета всички коментари и моята госпожица е същата ако не я мързи сяда научава и се справя перфектно каже ли няма да уча става страшно по математика ще имаме 3 за срока по БЕЛ ще се бори за 5.Бързо запомня но я мързи да учи! От класа с почти никой не общува , има приятелка от съседният 7 клас! До скоро беше решила да кандидатства в икономическа гимназия профил интернет приложения Балообразуването се вземат оценките по география и информационни технологии където е с отлични оценки.Но нейната приятелка искала ЕГ съответно и тя си смени мнението искали да са заедно!В четвъртък ще има родителска среща по повод НВО и дисциплината! Каза ми за дисциплината няма да ти се оплакват от мен най много госпожата по математика да ти каже , че и отговорих от всеки математик нестава. Избухлива е типично тинейджъри бунтар нищо че е момиче!От утре ще ходи на психолог дано има някакъв ефект. По повод поощряването от тази година съм и казала за всяка 6 по определена сума но и това не я амбицира. Другата седмица е класното по Бел ще бъде под формата на НВО!

Последна редакция: ср, 10 яну 2024, 17:18 от meksito

# 637
  • Мнения: 1 621
математика, програмиране и шах. ... и желаното училище е само едно.
Алисса, ТУЕС не е ли опция?

# 638
  • София
  • Мнения: 16 238
Ако реши да жертва математиката и евентуално следване на инженерни специалности в чужбина...

# 639
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 406
В неговите очи - не. Не познаваме деца, които учат там, но от това, което съм чела за училището - за мен си е доста добър вариант и изобщо не го отхвърлям. НПМГ - също. Отделно, при него има варианти и за ПЧМГ или да продължи в чужбина. Като мине цялата "патардия" и излезат баловете, ще го мислим. Засега само подпитвам отдалече и гледам да не го разфокусирам твърде.
При всички положения, дори избраното училище да не предлага пълно покриване на неговите интереси, винаги я има опцията за допълнителни школи. Той и сега ходи на състезателна математика и програмиране извън училище.
За мен, както и за него, е изключително важно да е в комфортна, а в същото време и стимулираща среда (в каквато той е в момента) - а както добре знаем - в това отношение нещата винаги са на късмет.

Последна редакция: ср, 10 яну 2024, 20:28 от Алисса

# 640
  • Мнения: 6 792
Като мине цялата "патардия" и излезат баловете, ще го мислим.
Вероятно имаш предвид резултатите, защото баловете излизат след класирането.

# 641
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 406
Като мине цялата "патардия" и излезат баловете, ще го мислим.
Вероятно имаш предвид резултатите, защото баловете излизат след класирането.

Тъй като обсъждаме варианти при един хипотетичен "провал", точно баловете имам предвид.
Аз сега казвам, че НПМГ ни е резервен вариант. А може да се окаже, че за там баловете ще са дори още по-високи. Гледам да не слагам каруцата пред магарето отсега. Нищо не се знае.

# 642
  • Мнения: 430
Добро утро момичета пратиха на дъщеря ми едно пробно НВО от училище може ли да кажете имате ли представа от кой сборник е
Скрит текст:
Класна работа №1 по БЕЛ-ООП за VII клас, ІІ група

Прочетете текста и разгледайте таблицата, за да изпълните задачите към тях.
         И макар името на човека обикновено да не е уникално, вярваме, че то в някаква степен е свързано с бъдещето на съответната личност. Името винаги е заемало специално място в предначертаването на съдбата на новороденото дете. То е пожелание, закрила, представя го в обществото и не на последно място притежава духовен заряд, с който човекът тръгва по тази земя.
        Още с раждането си човек получава име от своите родители, а изборът на името носи различна символика. Най-често се дават имена на християнски светци, за да закрилят детето и  то да придобие техните качества – смелостта на свети Георги, чудотворството на свети Никола. Съществуват и имена, чиято цел е да пазят хората от злите сили, да противостоят, затова са наричали някога децата Грозьо, Черньо, Калчо. Специална група са имената на цветята, чрез които се правят асоциации между нежността, изяществото и красотата на цветето и човека, носещ такова име. Съществуват и имена, свързани със светлината, която пък е знак за връзката с божественото – Светозар, Пламен, Светла, Огнян.
         Именият ден представлява личен празник, празнуван както от православните, така и от католическите християни. В миналото той не е бил познат по нашите земи, а вместо него се е празнувал обичаят Светец или Стопанин, едва по-късно се превръща в днешния имен ден. Именият ден е честван на календарния празник,  с който се свързва името на човек, като най-често празникът се посвещава на някой светец, а празнуващият се нарича именник.

Имен ден   Отбелязване   Именици   Общи сведения
Тодоровден
   Първата събота от Великия пост   Тодор (от гр. Божи дар), Теодора, Теодор, Божидар, Божидара, Дарина, Дара, Дора, Доротея   Според народните представи на този ден св.Тодор обхожда на своя кон пролетното поле и проверява растежа на посевите. Сетне забива копието си в земята, връзва за него коня си, съблича девет кожуха и отива при Бога, за да моли за лято.
Цветница
   В неделя, седмицата преди Възкресение   Елица, Жасмина, Здравка, Росица, Калина, Маргарита, Теменужка   Свързва се с възраждащата се за нов живот след зимата природа, чийто символ са цветята. На Цветница девойките си правят венци от върбови клонки и се събират на реката.
Спасовден
   На четиридесетия ден след Възкресение   Спас, Спаска, Спасимира, Сотир, Спасен   Вечерта срещу Спасовден на земята слизат русалките, смятани за сестри на самодивите, които понякога вършат пакости, но за сметка на това ръсят с жива вода за плодородие на нивите.
1.   В кой ред е посочена връзката между двата източника на информация – текста и
таблицата?
А) Текстът разяснява особеностите при избора на имена от съвременна гледна точка, а таблицата запознава с три имени дни и със задължителните за тях ритуали.
Б) Текстът проследява историята на появата на четири имени дни от миналото до наши дни, а таблицата дава нагледна информация за най-често срещаните имена и обреди.
В) Текстът информира за съвременните тенденции при избора на име и празнуването на имен ден, а таблицата представя най-популярните имена и традиции.
Г) Текстът дава сведения за някои традиции при избора на име на новородено и празничната обредност около името, а таблицата конкретизира тази информация.

2.   Кое е вярното твърдение, като се има предвид информацията от текста?
А) Бъдещето на новороденото дете няма връзка с избора на име
Б) Изборът на името на новороденото дете няма случаен характер.
В) Обмисленият избор на име на новороденото е божествен знак.
Г) Имената на някои новородени деца са лишени от символика.

3.   Като имате предвид информацията от таблицата, запишете срещу съответната буква в
бланката  дали то е вярно, или невярно.
       А) Разбирането на хората за настъпващата пролет се свързва с два имени дни.     
       Б) И трите празника имат отношение към различни народни вярвания, свързани с природата.     
       В) Имената на хората, празнуващи на тези имени дни, винаги имат пряка връзка с природата.
       Г) Два от празниците се честват след Великден, защото са свързани с плодородието.

4.   Как е осъществена смисловата връзка между последните две изречения от втория абзац на текста?
       А) чрез лексикално повторение                                 Б) чрез контекстов синоним                         
       В) чрез лексикален синоним                                      Г) чрез изпускане на подлог

5.   С коя дума НЕ може да се замени думата изящество, употребена в текста?
       А) великолепие                        Б) превзетост                          В) грациозност                      Г) изтънченост

6.   С кой глагол НЕ може да се замени глаголът обхожда, употребен в таблицата?
А) обикаля                             Б) наминава                             В) преброжда                             Г) наглежда

7.   Кой имен ден, посочен в таблицата, НЕ отразява прехода от един към друг сезон?
А) Спасовден                         Б) Цветница                             В) Тодоровден                      Г) нито един от трите

8.   В кой ред е посочено твърдение, което присъства и в таблицата, и в текста?     
А) Сред носещите имената на християнски светци са и всички хора, които са наречени на св.Тодор.
Б) Както православните, така и католическите християни почитат личния празник, наречен имен ден.
В) Човек може да носи и име на някое цвете, защото в тези имена е отразена символиката на цветята.
Г) След като е станало популярно отбелязването на имен ден, по нашите земи се е празнувал празникът Светец.

9.   В какво време е глаголната форма е заемало?
А) минало предварително       Б) минало неопределено      В) минало несвършено    Г) минало свършено

10.   Извадете от таблицата едно сложно съчинено изречение и го запишете.

11.   Прочетете подчертаното изречение в текста и изпълнете задачите към него (от 12. до 16.)

12.   Каква грешка е допусната в изречението?
А) правописна                       Б) граматична                         В) лексикална                           Г) пунктуационна

13.   Извадете местоименията от изречението и определете вида им.

14.   Запишете причастията, употребени в изречението, и определете вида им.

15.   Запишете за какво служи последната запетая в изречението.

16.   Запишете колко предлога има в изречението.

17.   Препишете откъса от ученически текст, като отстраните допуснатите грешки.
       Гиганската секвоя е вид иглолисно разтение. Короната на секвоята в млада възраст има почти идеялна коносовидна форма, а по късно става не правилна. Стъблото е покрито с дебел слой червенокафява кора. Иглите са шиловидни и сръвнително дребни  но дълги. Височината му достига до 100 метра. Това е най- едрия дървесен вид на планетата земя.



18.   Врагът в Стани, стани, юнак балкански е представен чрез символния образ на:               
А) халата             Б) змията               В) бурята                Г) дявола

19.   На кой ред правилно е посочен основният мотив в творбата?
А) „Стани, стани, юнак балкански“ – мотивът за робския страх и мълчанието на народа
Б) „Радини вълнения“ – мотивът за непреходната стойност на изкуството
В) „Вятър ечи, Балкан стене“ – мотивът за гордата личност, призвана да поведе народа си
Г) „Представлението“ – мотивът за познанието като празник на духа

20.   С кои от образите, които традиционно се свързват със силата на българския дух и с
борбата за свобода, в стихотворението „На прощаване в 1868г.“ е обвързан мотивът за приемствеността в борбата?
 
А) сабята и знамето
Б) пушката и сабята
В) лъвът и знамето
Г) знамето и сабята
 

21.   От коя композиционна част на  стихотворението  „На прощаване в 1868 г.” от Христо Ботев са стиховете?
„... ти, майко, ела при мене,/ ела ме, майко, прегърни/ и в красно чело целуни-...“
А) въображаемата гибел на героя
Б) заключителното обръщение на героя
В) началното обръщение към майката
Г) картината на въображаемото победно завръщане

22.   Посочете НЕВЕРНИЯ отговор.
                                               Изгнаническата участ обрича хъшовете на:
А) носталгия по близките и родния край                           Б) безизходица, принудително бездействие
В) унижения и непреодолимо отчуждение между тях      Г) глад, мизерия, скиталчество

23.   Посочете   НЕВЯРНОТО твърдение.
А) Героите в повестта „Немили-недраги“ имат свои прототипове.
Б) Съдбата на Ботевия герой  от  стихотворението „На  прощаване“ е съдба  на цяло едно поколение  прогресивни  българи.
В) Проследеният житейски път  на  Бръчков  изцяло  съвпада  със  случилото се  в  младостта на самия  автор.
Г) Македонски е и авантюрист, и безумно смел, и жертвоготовен в името на България.

24.   Запишете срещу всяка цифра на бланката името на героя, за когото се отнася всеки от цитатите.
1. най-снажен, дълголик, сух, жълт, с гъста черна брада
2 .висок мъж с дребно и надупчено от шарката лице...
3. Той имаше лице сухо, длъгнесто, жълтеникаво,
4. Мечтател, идеалист, ветреник

25.   Запишете с 3-4 изречения какви са внушенията на цитата "Един нов и гладен
пролетариат, съставен от подвизи, дрипи и слава" от творбата „Немили-недраги“
(ИМАХТЕ ТОЗИ ЦИТАТ ЗА ДОМАШНА РАБОТА).
Опитах се да направя скрит текст но незнам дали съм успяла

# 643
  • Мнения: 9 928
Какво значение има за вас кое от къде е? Всеки път питате?

# 644
  • Мнения: 430
Какво значение има за вас кое от къде е? Всеки път питате?
Нали групата е за питане и искам да я проверя като го направи!

Общи условия

Активация на акаунт