Американски колеж - двадесет и девета тема

  • 62 238
  • 668
  •   1
Отговори
# 420
  • София
  • Мнения: 19 926
Отговарям за себе си, Сойка.  Изразих само несъгласието си с тезата, че видиш ли, ако имали в Колежа  още часове мат, кой знае какви висини щели да стигнат, щом  с малкото часове до 10 клас са директно след МГ. Дадох пример, че в една от годините  НЕГ на същото  това НВО по мат имаше среден резултат някъде окол 91 точки при  180+ души и също беше директно след МГ. И?  Никога, дори и да имат повече мат, няма да стигнат добрите МГ. И не защото децата в АК, НЕГ или другаде са по-глупави. НВО е на  базово, да не кажа елементарно ниво, и няма как да покаже много съществената разлика в знанията. Доста хляб трябва да се изяде, за да може учениците  в едно НЕматематическо училище да имат  в своята цялост високо ниво по предмета (изключваме единични случаи на хора с постижения,  класирания и т.н, но те си работят  под  една или друга форма и допълнително).  То и целта им в общия случай не е да имат същото ниво, ако беше - в 7 клас щяха да са направили друг избор, нали Simple Smile Просто казвам, че е доста несъстоятелна тезата, още повече пък базирана на НВО 10 клас  : " Още малко часове да имахме по мат и догонвахме МГ ".  Ами не Simple Smile Във вторите са концентрирани ( с редки изключения) деца със засилен интерес към математиката, много често със стабилна база още от 5 клас и  те и да имаха само редовните часове по мат като другаде, пак щяха да  са най-горе в класацията.

Последна редакция: пт, 08 мар 2024, 09:58 от пенсионирана русалка

# 421
  • Мнения: 50 782
Отговарям за себе си, Сойка.  Изразих само несъгласието си с тезата, че видиш ли, ако имали в Колежа  още часове мат, кой знае какви висини щели да стигнат, щом  с малкото часове до 10 клас са директно след МГ.

Нещата стоят по друг начин. Нека си представим, че имаме някакво училищно покриване на нормативи на висок скок, като отличен се пише за 160 см. Респективно един състезател ги скача и получава отличен, а един несъстезател скача 155 см и получава оценка 5,50. Това, разбира се, е много добро постижение, но все пак може ли да се каже, че несъстезателят е само с 5 см по-слаб скачач? Едва ли, защото на истинско състезание другият скача по 200 см. Сравняването на оценките на училищни изпити е съвсем същото. Аз съм завършила НЕГ, имах само шестици по математика, завършила съм и МЕИ, и там имам отлични оценки, но от задачите на дъщеря ми в СМГ не винаги разбирах какво точно се иска, да не говорим да имам идея как може да се решат.

С това само искам да кажа, че опита за сравнение е неуместен, но от друга страна подобни висини в математиката са ненужни на повечето ученици и училищата нямат за цел да преподават на това ниво. Вместо това се гони високо ниво по друг предмет.  Аналогично колкото и високи оценки да имат в СМГ на матурата по английски, едва ли някой си представя, че могат да се мерят с децата от АК, само защото имат близки резултати на тази матура.

Последна редакция: пт, 08 мар 2024, 10:11 от Черна станция

# 422
  • софия
  • Мнения: 5 147
Винаги ми е била интересна динамиката на тази тема. Сега я позагледах малко по-внимателно за последните няколко страници, като участници и установих следното:

1 (един) конкретно споделя интерес (добре, размисли) към училището.
3 (трима) заявяват, че ще е полезно и искат да научат повече (вероятно вече са подали документи за кандидатстване)
21 (двадесет и един) потребители им отговарят, от които :
14 (четиринадесет) като ползватели на колежа
8 (осем) като чужди на колежа.
От тези 14, няколко се включват с по едно мнение, а тези 8 са с по-повече от едно мнение. Ще рече човек, че знаят повече за самият колеж отвътре При това едните обясняват на другите, че "субекта" не е единствен и нямало значение, защото можело да се получи същото на друго място. Аз бих казала, че едва ли точно същото (просто отчитам специфики със стила, кампуса и философията), но също толкова добри резултати могат да се получат на друго място. Изобщо не се съмнявам, това е така. 

И все пак.
Извинете, темата е за колежа.

Аз като цяло не разбирам каква е целта на 8-те? Да не допуснат някой да попадне в заблуда и да се излъже да учи в  колежа ли?

# 423
  • Мнения: 9 488
Амели, мен в кои ме брои Smirk
Аз съм бивш ползвател... Първия ми син учи в АК, неговото място отвсякъде, без коментар и разсъждения.
Втори с неуспешен опит за кандидатстване (не приеха ни една резерва тогава, беше близо), но той не искаше да учи там и затова се издъни... а и не би било неговото място по никой параграф. Третото ми дете миналата година с неуспешен опит за кандидатстване, но и не особено настроена за прием (баааавна е, есето го е завършила на средата на изречението)... и добре, че! Тая такса нямаше как да я плащам, а вече съм с едно дете, нали другите са студенти. Та ако бяха я приели, нямаше да я запиша, въпреки че според мен би ѝ паснало идеално с нейните Science&Art интереси Simple Smile

# 424
  • София
  • Мнения: 16 199
И аз не знам Амели къде ме брои. Вероятно сред 8-те, въпреки че аз не съм обяснявала нищо от посоченото. Или пък никъде не ме брои, защото моите включвания не са в пряка връзка с Колежа, а с постовете на Мецан. Joy

# 425
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 174
Ех, то ако всички пишехме само за училищата, на които сме ползватели....Темата тръгна от ежегодното залагане и неминуемите предположения защо са по-малко записаните. Няма лошо да се обсъждат позитиви и негативи, все пак някои сме потенциални ползватели .

# 426
  • Мнения: 658
Пускат допълнителни дни за Online регистрация за изпита от Колежа. От днес до 11 Март.
Чакаме новата бройка след тези дни😄

# 427
  • София
  • Мнения: 2 925
Честит празник на всички!

В интерес на истината, преди да дам бройка за залаганията, попитах детето си според него колко ще са кандидатстващите тази година. Казах миналогодишните бройки, брой деца на набор и т.н. и той сметна по някакъв математически път максимум около 600 ( макар че се потресе с какви неща се занимавали майките Joy). Аз естествено се възмутих, тъй като ми се стори малко, но все пак сложих нещо средно между моите и неговите предположения Joy
Иначе и мен ме заболя сърцето като повишиха таксата миналата година, няма да крия. За мен броят желаещи не е съвсем показателен, защото из между моите познати миналата година имаше много такива, които си казаха, че изобщо няма да кандидатстват, заради таксата и въпреки моите убеждавания, че с едно кандидатстване нищо не се губи. Просто за всеки случай. Пък като не стане -чудо голямо. Има си и доста шанс в това.
Не виждам смисъл и в това да се търси кое училище е по-по-най. За мен всички от по-желаните училища си имат своите предимства и са хубави. Това показват и въпросите из форума "кое да избера СМГ или НПМГ, АЕГ или ФЕГ, Испанската или НЕГ и т.н.". Ако беше категорично ясно по независими критерии нямаше да има такива въпроси. Трудното е да се избере точното място за конкретното дете. Където да се чувства то добре. Постигнем ли го, значи сме направили правилният избор. Пожелавам на всички бъдещи и настоящи седмокласници да намерят своето място Simple Smile

# 428
  • София
  • Мнения: 16 510
Да, хората се кълнем, че правим рационални избори, но реалността доказва обратното (правим емоционални избори, които ретроспективно рационализираме).

А от един коментар на малкия, преди години, установих, че и децата четат темата ни и (О, ужас!) дори я обсъждат.

# 429
  • софия
  • Мнения: 30 256
Продължават да я четат и обсъждат и в момента.
В моменти на крайно възмущение от наши изтрещявания се и включват.

# 430
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 174
Хахахах, ох, представям си как тийновете четат постовете на майките си във  форума и коментарите им 😂  Не само за тази тема, разбира се. Ми такива сме майките, всичко трябва да проучим, обсъдим, премислим, от пюретата и памперсите до университета.

# 431
  • София
  • Мнения: 2 925
И да изтрещим Joy JoyJoy от време на време Joy
Ха, че те да прочетат и темата на бабите, ще разберат, че не се приключва и с университета Joy

# 432
  • софия
  • Мнения: 5 147
Ех, то ако всички пишехме само за училищата, на които сме ползватели....Темата тръгна от ежегодното залагане и неминуемите предположения защо са по-малко записаните. Няма лошо да се обсъждат позитиви и негативи, все пак някои сме потенциални ползватели .

Ама как се обсъждат позитиви и негативи, като постовете ви са в посока как всичко тук, го има и на други места? Нали в предното си мнение изброяваш как на еди колко си места имало каквото има тук. Това не са негативи и позитиви. Това е - "ми и аз го имам, какво от това" И тука потребителите трябва да влязат в оправдателен режим да обяснят  защо са го избрали и защо ще похарчат собствените си лични средства за него?

Все нещо са намерили като причина, нали така? Няма нужда да му се отсъждат решенията.

Ако имате въпроси - като онези 3+1 , питайте. Ако имате отговори - потвърдени, сигурни, не преразказани -  давайте ги!
Но осбено когато вече сте решили, че не си заслужава и детето ви " даже няма да кандидатства, защото не виждам никакво предимство в момента защо да избираме АК, дори да беше безплатно." няма как да не ми направи впечатление и да не си задам въпроса каква е целта на участието в темата. Да се чете - супер. Да се задават въпроси -  супер. Да се отговаря по същество - супер. Да се обяснява на едни ползватели как няма смисъл, пък те на всичкото отгоре продължават възпитано да ви обясняват, защо какво и как им харесва- далеч от супер.

Аз пак да кажа - в тази тема винаги са се развивали хубави дискусии, но когато дойдете да ни обясните, как всичко това го имало на друго място, какъв бил смисъла, е меко казано абсурдно.

Пенева, ми ползвател си бре какво да си.

ПС - все оше не знаем броя на записалите се, но въпреки това, вече няколко пъти се стига до точката "пари". Ей на, Пенева го каза в прав текст.

# 433
  • София
  • Мнения: 762
И аз не разбирам защо е изтрито това мнение: факт е, че тонът не е съвсем ОК, но темата е виждала и повече.
Не се възприемам като "селско уонаби" и хич не ми харесва, че се налага да плащаме И за средно образование, но така се стекоха нещата, че от детската градина инвестираме в паралелната на държавната образователна система.
Сега конкретно за АК пак ще изразя несъгласие и намирам слуховете за срив силно преувеличени. Безспорно има неуспешни преподаватели (има ги навсякъде за съжаление), но за мен най-същественото е, че училището все още дава добра среда, ресурси и подкрепа децата да си подготвят следващите стъпки сами. Но е важно те да са водещата страна, не родителите. Не ми се навлиза в детайли, но виждам от първа ръка, че това работи отлично и колежът съдейства по разнообразни начини. Чудесно би било ако е така навсякъде (дори не само в "първите 10"), но не съм чак такъв оптимист.

# 434
  • софия
  • Мнения: 30 256
Г-жа Рамацоти - 576
Джанка - 623
Shantal - 629
sadlady-648
bunova - 658
Sanaka - 687
mila07 - 693
Татко Мецан-700
StefiZ - 707
Milenita - 713
prizma - 718
galadmer - 723
molive - 726
kassii - 728
SvetlaC-743
aunt Ogg - 753
silan-758
Gorg0nzola - 765
zvanche - 779
Сойка Присмехулка - 787
Фран: 788
Marmosets- 803
DIV73 - 807
Mamax2 - 826
Aмели - 847
Sharky* - 863
Tzvety26-901
rihan - 1001
641 кандидати за Американския колеж в София (2024)
Момичетата са 347, а момчетата - 294
От Донибон

За малко да стигнат 2019 г.

Късмет на всеки, който е избрал и иска да учи в АК!

Какво е това триене в темата?
Премахването на мнения, независимо положителни или негативни, създава изкривена представа.

Общи условия

Активация на акаунт