Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 33

  • 89 811
  • 858
  •   2
Отговори
# 705
  • Сливен
  • Мнения: 4 668
Момичета,дали имате информация  за "ReOxy Therapy – Активиране на Stem Cell ".Предлага се от център Феникс в Пловдив.От известно време ми излиза като реклама във фейсбук.

# 706
  • Мнения: 15 796
...дали имате информация  за "ReOxy Therapy – Активиране на Stem Cell "
До сега не съм чула за дете с РАС "излекувано" чрез терапия със стволови клетки. Даже и за подобрено състояние не съм чувала. Пари, кампании, дарения, които използват "лечението със стволови клетки" постоянно се въртят навсякъде, даже по кутии с дарения в магазините - "дарете за лечение на еди си кое детенце с аутизъм със стволови клетки, подобрява връзката между невроните" ... и колко да я подобрява, че детето да излезе от спектъра. Нали ако носеше истинско излекуване,   всички аутисти щяха да са станали здрави до сега. Никой родител не би пожалил тези средства.  Както каза една позната, това е поредната спекула с надеждата на майките.

Публикувам трета обучителна програма на важни умения при деца с РАС  от книгата ма Р. Шр@м "Мотивация и подкрепление" . Тя е свързана с възпитание на адекватна реакция  у детето (спиране и поглед към възрастния) ако възрастният/родителят  дават команда за спиране,  защото има нещо , което е небезопасно за детето.







Последна редакция: чт, 10 апр 2025, 00:01 от _re_ge

# 707
  • Някъде там
  • Мнения: 5 707
re_ge, поста няма да е съвсем празен Simple Smile

Елислава, тази седмица достигнахме доза от 1 мг.( даваме вечер).
Споделям всичко с психиатрите.Според тях състоянието се дължи на заболяването, а не на лекарствата, които приема.Дъщеря ми е с епилепсия, умерена към тежка форма на умствена изостаналост и симптоми от аутисичен спектър. Като добавим и навлизане в пубертета, явно е "избухнала бомба".

Беше разкошно дете. Усмихнато, с чувство за хумор, добра и много състрадателна, спокойна. Да, не знаеше азбуката, не можеше да извършва прости аритметични действия, но беше лъч светлина. Преди да изпадне в това състояние, в което е в момента - ме молеше да и помагам да учи, питаше ме какво не и е наред и защо не е като другите деца. Искаше да се научи да чете и ми беше обещала да ми прочете любимата си приказка, за съжаление - не стигнахме до там. Всичко ни връхлетя доста бързо и към днешна дата е с тотален(пълен) регрес.

# 708
  • Мнения: 4 062
Пак ще има добри времена, само се пазете здрави и силни. Пубертетът е голямо предизвикателство наистина, но когато детето се почувства добре, пак ще се държи добре. Както казваш, Искрица, сега е в регрес, положението е кризисно. Но няма да е все така. Много ми хареса как описваш детето какво е по природа и какви отношения сте имали. Това е ресурс, който остава, макар в момента/периода да не се реализира. Пак ще има развитие, само да си намерите баланса и да издържите.

Последна редакция: ср, 09 апр 2025, 10:00 от Mama xxl

# 709
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 417
Искрица, пожелавам ти много търпение.И това ще мине(много е трудно,но нищо не трае вечно).Все едно описа моя син.Както неведнъж съм писала-някой сякаш ми смени детето за една нощ.

# 710
  • Мнения: 1 525
Искрица, тъй като съм чела първият ти пост в темата, моето мнение е, че регресът при дъщеря ти е отключен от психологическа травма, която не е била разрешена. Затова и медикаментите не действат, те могат да регулират само някои химични процеси в тялото, но не могат да лекуват душата. Знам, че ти се иска да намериш вълшебното хапче и дъщеря ти стане отново онова лъчезарно дете, но пътят е по-труден и трънлив. На първо място детето ти се нуждае от безрезервната ти любов и приемане, а след това от психологична терапия и връщане в онзи момент, когато е била обвинена несправедливо пред всчки и отхвърлена. Знам, че това е трудно, когато детето не е в норма и много зависи дали ще се намери точния специалист, но моят съвет е да опитате. Бях попаднала преди време на страницата на една психоложка, която се занимава с невроразнообразие и травма. Не знам дали наистина е читава, но това, което пише, например това, ми се вижда много интересно и ако живеехме в София, със сигурност щяхме да я посетим: https://www.facebook.com/glimmers.bg/posts/pfbid0VqSSdKnDo2PdS4d … Q3sl?locale=bg_BG

Последна редакция: ср, 09 апр 2025, 10:35 от ice_sparky

# 711
  • Мнения: 15 796
Сперидан започна да приема в понеделник. Забелязвам, че около час след приема на Сперидан, тя се изнервя и изпада в истерии. Които са с продължителност около час, след това се успокоява.
Не съм специалист но си имам свое виждане по въпроса.
Скрит текст:
Честно казано от прочетеното смятам, че детето е от онези чувствителни натури, които реагират при дори лека промяна с  физиологичното ниво на функциониране на организма. Какво искам да кажа. Има хора които изключително силно "чувстват" организма си и това което се случва с него - като под "случва се" имам предвид промяна. Някои  силно реагират на промяната в нивото на захар в кръвта ( без да са диабетици) - стават нервни, сприхави , припадат ако не са яли и т.н. Други реагират силно на промяна на кръвното, има такива хора при които ако кръвното им стане дори само 130  почва да ги "носи", премрежва им се погледа, стават нервни, тресе ги, докато други хора  и на 150 не усещат нищо. Някои хора силно реагират дори на малко количество алкохол, той си кара да губят контрол и това ги изнервя.

Смятам, че Сперидана, защото манипулира серотонина, който е невротрансмитер , пренася сигнали между невроните, сваля скоростта на функциониране на детето. Вероятно детето усеща този спад  и това продуцира у нея реакция , защото осъзнава, че не е в състояние да ги контролира, това я кара да се чувства безпомощна и  резултатът е  съответното поведение. Химията е това , което тя усеща и на което така остро реагира.


Публикувам четвъртата обучителна програма на важни умения при деца с РАС  от книгата ма Р. Шр@м "Мотивация и подкрепление" .
Това е програма за избор на подкрепление/стимул/поощрение.
Какво се има предвид. Много често децата с развитийни проблеми НЕ избират. КАкто и възрастните са свикнали не им дават тази възможност, а когато им я дадат ги дразни че децата се бавят и не могат да решат или им е все едно. Самите деца много  често  приемат избора като ограничение. Или предпочитат да не избират въобще. Те не разбират че е добре да избереш и да получиш, отколкото да не получиш нищо или да получиш нещо,  което е по-лошо от това, което ти е било предоставено като избор.







Последна редакция: нд, 13 апр 2025, 11:03 от _re_ge

# 712
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 417
Момичета,а забелязали ли сте дали децата ви реагират по някакъв начин на магнитните бури? Напоследък улавям,че моят младеж е доста по-неспокоен, когато има силни такива.

# 713
  • Сливен
  • Мнения: 4 668
И моя син напоследък е доста неспокоен,не се бях замислила че може да е от магнитните бури.Със сигурност му влияе пълнолунието,спи по-неспокойно тогава.

# 714
  • Мнения: 15 796
Публикувам пета обучителна програма на важни умения при деца с РАС  
от книгата на Р. Шр@м "Мотив@ция и подкрепление" .

Това е програма при отказ от страна на възрастен да предостави на детето нещо, за което то е помолило, плюс обучение за приемане на алтернативен вариант с по-ниска ценност или на липса на алтернатива в по-нататъшно бъдеще.  

 При много родители на малки деца или по-големи със силно контролиращо поведение. очевидно е, това е ежедневие. Да го кажем направо - това се случва, защото родителите преди всичко нямат над децата си ръководещ контрол. Тръшкането в този случай е признак че детето контролира или се опитва да контролира ситуацията. Което е напълно неприемливо. Подчертавам че няма как родителя да няма авторитет и програмата да сработи. Няма как детето да е в среда пълна с потенциални подкрепители  (интересни предмети, обекти, занимания) и приемането на отказа да се случи по възпитателния за детето начин и то отведнъж. Възможно е ако няма алтернатива или алтернативата не се харесва на детето и да  има поведенчески взрив(блъскане, тръшкане, истерии, агресия) , който вие трябва да спокойно да възприемете и изтърпите, защото ако се поддадете, това поведение ще се зачести и се утежни  в проявите си. Изкореняването му ще стане все по-сложно. Или ако няма взрив - то това  ще е защото детето ще замести нещото за което моли с друго, свободно достъпно  от средата, която го заобикаля. И в двата случая , когато детето не приема "НЕ+Алтернатива с по-ниска ценност" - има решение. В крайна сметка детето трябва да осъзнае, че ако проява изблици просто нищо няма да получи. Най-добре да се съгласи на по-малко привлекателна алтернатива, защото иначе въобще не получава нещо - в момента или в проекция ако разбира какво  е отложено възнаграждение.





Последна редакция: нд, 13 апр 2025, 20:00 от _re_ge

# 715
  • Мнения: 2 894
Някой има ли отзиви за клиниката?

# 716
  • Мнения: 15 796
Знам, че сме го дъвкали, ама да го подъвчем отново. Защото често има разни притеснени майки с чаршафи описания и накрая въпрос - с аутизъм ли е детето ми. Ние тук не можем да кажем, но ето какво на първо четене трябва да се отчете дали присъства в средата, в която расте детето ви и в каква степен.

Ако детето е аутист, екранното време просто ще влоши лошата база. Ако детето не е аутист - Екранното време ще продуцира силно притеснителните подобни симптоми. Под екранно време да не се "чете" само телевизия. Телефонът си, който давате на детето да си поиграе за да не ви пречи, прави същата лошотия.


https://www.facebook.com/umbalsvetigeorgi/posts/pfbid02fo4AbbiAk … mSjeNHJcU1T5vPtMl

Проф. д-р Иван Иванов, педиатър и детски невролог в УМБАЛ „Свети Георги“ – Пловдив, предупреждава, че все повече деца развиват т. нар. виртуален аутизъм в резултат от продължително стоене пред екрани още от ранна възраст - в рамките на Седмата мултифасетна конференция за детското развитие, организирана от МУ – Пловдив.
📉 „Виртуалният аутизъм се проявява с типични симптоми на аутистично поведение, но при прекратяване на екранното време и засилване на общуването с родителите, симптомите могат да изчезнат за 2–3 месеца“, допълва още специалистът.
🧠 „Екранното време влияе върху когнитивните процеси на децата и може да създаде зависимост. Ако не бъдат ограничавани, особено в най-ранна възраст, ще забавят придобиването на толкова нужните социални умения“, обяснява проф. Иванов.
🚫 Най-честите проблеми от прекомерна дигитална употреба:
▶ забавено езиково развитие
▶ поведенчески и емоционални нарушения
▶ главоболие и напрежение
▶ липса на комуникационни и социални умения
🔑 Препоръки за родителите:
📵 Без екрани за деца под 2 години
🧩 До 1 час екранно време за деца между 2–5 г. – само с подходящо съдържание
👫 Повече реални игри, общуване, четене и време сред природата
🛑 Изключете телевизора и телефона, когато сте с децата
📍 Проф. Иванов е дългогодишен специалист в Клиниката по педиатрия в УМБАЛ „Свети Георги“.  Неговият опит и наблюдения върху детското развитие са безценни в борбата срещу съвременните дигитални рискове.
Цялото интервю на Вестник Марица - Пловдив с проф. Иванов вижте в коментар:
#ВиртуаленАутизъм #ЕкранноВреме #ДетскоРазвитие #ПрофИванИванов



Статия във вестни МАрица
https://www.marica.bg/samo-v-marica/intervyuta/prof-ivan-ivanov- … II3zF-yHPQDai2TSQ

Последна редакция: ср, 16 апр 2025, 20:33 от _re_ge

# 717
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 417
Никога не съм ограничавала екраните,но и двете ми деца не им обръщат много внимание.Аутистът има телефон,лаптоп и таблет -сборно трите се ползват не повече от 60-90 минути дневно (телевизия още по-малко). Екранното време на малкия е 30-40 минути,но не всеки ден.Не съм забелязала да им влияят отрицателно,но не им пускам неща на чужд език,а само и единствено на български (и въпреки това малкият на 2 години ми пееше няколко детски песнички на английски,научени в яслата-там нямаха тв,но им пускаха много музика да слушат,в градината има тв,но рядко го пускат).

# 718
  • Мнения: 282
При детето ми [на 2г и 1м] от около две седмици се появи неволево движение,изразяващо се в движение на главата като след удар от шамар,като рязко отмятане на една страна. Това се случва при определени ситуации и то непостоянно - при чакане на асансьора, при пускане на каната за вода, при пускане на казанчето в тоалетната. Единственото,което обединява тези неща е може би издаването на някакъв вид шум, но той на силни шумове (от косачка,бормашини,силна музика) не реагира специфично.Скоро тръгна на ясла, там се адаптира много добре,играе с децата,храни се сам. Възможно ли е да е от стрес,защото като тръгна на ясла се разболя и за първи път беше с толкова висока температура и повръщаше в момента,в който отидох да го взема оттам? За мен проблемът е неврологичен, но по вашите наблюдения при децата от спектъра кога могат да се появят такива неволеви движения?

# 719
  • Мнения: 15 796
При детето ми [на 2г и 1м] от около две седмици се появи неволево движение,изразяващо се в движение на главата като след удар от шамар,като рязко отмятане на една страна.
Скрит текст:
Това се случва при определени ситуации и то непостоянно - при чакане на асансьора, при пускане на каната за вода, при пускане на казанчето в тоалетната. Единственото,което обединява тези неща е може би издаването на някакъв вид шум, но той на силни шумове (от косачка,бормашини,силна музика) не реагира специфично.Скоро тръгна на ясла, там се адаптира много добре,играе с децата,храни се сам. Възможно ли е да е от стрес,защото като тръгна на ясла се разболя и за първи път беше с толкова висока температура и повръщаше в момента,в който отидох да го взема оттам? За мен проблемът е неврологичен, но по вашите наблюдения при децата от спектъра кога могат да се появят такива неволеви движения?
Честно казано въобще не разбирам смисъла на запитването и защо точно е темата за Разстройство от Аутистичния Спектър.

Поредната специфична програма , която публикувам,  от книгата Мотив@ция и Подкрепленie на Р.Шр@м, е свързана С бягането/бягството или самоволното напускане.

Родителите често ми се оплакват че ако не следят детето постоянно, то гледа как да изчезне и то на най-неочаквани и дори понякога опасни места. Това е част от състоянието. Моето дете също го правело когато беше по-малко. На около 3 г. това беше ежедневие ако го изпусна от поглед. Аз го отдавах на липсата на страх, но очевидно е резултат от ниското разбиране и избягването от ръководещия контрол чрез противодействие .  Та и за това си има програма.





Последна редакция: сб, 26 апр 2025, 00:37 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт