Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 489
Повече спорт и други занимания по интереси трябват - да им отвежда енергията. Но ако родителите работят, няма баби и дядовци, а училището не предлага нищо, освен занималня,  нещата са на самотек.  Спортните площадки и физкултурните салони   - за учебни и извънучебни  занимания в  училищата явно не са ничий приоритет.

# 556
  • Мнения: 2 461
В момента прагът на търпимост към училищната агресия става все по-висок. За много родители ако децата им са булита е даже гордост, един вид браво, възпитали сме лидери. Помня един случай на детската площадка как един баща се похвали как неговото е лидерче, защото ударило друго дете с кофичка по главата в пясъчника. Освен чисто физическият тормоз има и вербален булинг, който е също в потрисащи размери и може да доведе до ужасни последствия, защото е постоянен, а децата го правят и по Вайбър.
 По-зле е от мое време, и тогава имаше насилие, но не се смяташе за полезно качество това да тормозиш другарчето си, а се смяташе за нещо срамно. Сега, в повечето случаи изкарват жертвата виновна, а насилникът излиза от случаите даже с поощрение да продължава в същия дух

# 557
  • Мнения: 4 482
Разликата между булинг поведението и насилието едно време е, че първото е системно, а не инцидентно. Въпросът е обаче, като има психолози вече във всяко училище, защо не се обясняват и изясняват тези неща.

# 558
  • Мнения: 4 316
Какво може да направи психологът, когато у дома се насърчава това поведение?! Имам познати, които определят децата си като "пробивни", а за мен са на ръба на агресията.

# 559
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 659
Детето ми отдавна не е в училищна възраст, но ако трябва да се доверя сляпо на това, което чета, то училищата са се превърнали в джунгли с агресивни и немислещи обитатели.

Да го караме полека. Около нас има множество реалности - в училище е същото. Отговорността да възпитаме у детето начин на мислене и ценности, които ще го отведат до желаната реалност, си остава наша.

# 560
  • Мнения: 4 261
По-зле е от мое време, и тогава имаше насилие, но не се смяташе за полезно качество това да тормозиш другарчето си, а се смяташе за нещо срамно. Сега, в повечето случаи изкарват жертвата виновна, а насилникът излиза от случаите даже с поощрение да продължава в същия дух
Мисля си, че това не е точно така. Насилие си имаше и едно време, и вербално, че и физическо. В моите училища съм срещала само вербално насилие, но мъжът ми разказва как до 8 клас момчетата са се били редовно /соц времена/ и са го считали за нещо съвсем нормално.

# 561
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 659
... но мъжът ми разказва как до 8 клас момчетата са се били редовно /соц времена/ и са го считали за нещо съвсем нормално.
Скрит текст:
По време на соц времената имаше авторитети и етика на боя. Тези неща се организираха в извънучебно време на определени места. По време на училище е имало спречквания и дразнене. Понасяха се наказания, мъмрения, конско вкъщи.

Днес всичко е демонстративно, заснема се и се пуска в социалните мрежи. На калпазаните не им пука, защото няма да има последствия - в училище ще им помрънка даскалицата, а в къщи минават оправдания. Сеирджиите, които не участват, но и не съдействат нещата да се оправят, не търсят помощ, са много по-опасни. Жестокостите от филмите са се просмукали в съзнанието им и то не обработва акта на насилие по най-адекватния начин.

# 562
  • Мнения: 50 953
Малко класика Simple Smile

Цитат

— Само да си прекрачил тази черта, такъв бой ще ти хвърля, че после няма да станеш! Който пресече тая черта, лошо му се пише!
Новото момче начаса я прекрачи и се изрепчи:
— Като много се фукаш, я да те видим сега!
— Не ме юркай, че ще си го изпросиш!
— Е, нали каза, че ще ме ступаш, какво чакаш?
— Брей, брей! За два цента ще те ступам като нищо!
Новото момче извади две големи медни монети от джоба си и му ги протегна присмехулно. Том блъсна ръката му и те паднаха на земята. И само след миг двете момчета се въргаляха из праха, вкопчени един в друг като котараци, и в продължение на една минута се скубаха за косите, дърпаха си дрехите, млатиха се, дращеха се по носовете и се покриваха с прах и слава. Най-сетне цялата тази неразбория доби по-ясни очертания и сред дима на битката изплува Том — бе яхнал чужденеца и го налагаше здравата с юмруци.
— Кажи, че ти стига! — изкомандва той.
Момчето се мъчеше да се освободи. То ревеше, най-вече от яд.
— Кажи, че ти стига! — и бъхтенето продължи.
Най-сетне чужденецът смотолеви „Стига!“. Том слезе от гърба му и рече:
— Това да ти е за урок. И следващия път внимавай с кого ще се заяждаш.
Чужденчето си тръгна, като си изтупваше дрешките от праха. То хлипаше, подсмърчаше, а сегиз-тогиз се обръщаше, поклащаше глава и се заканваше, че щял да даде на Том да разбере „като го спипа следващия път“. На което Том отговаряше с присмех, а после, наперен и доволен, тръгна да се прибира.

# 563
  • Немция
  • Мнения: 7 724
Въпросът е обаче, като има психолози вече във всяко училище, защо не се обясняват и изясняват тези неща.
При моите деца в училището им(Германия) се организират дни на мобинга. В определени класове са- примерно 7 клас.
Проектът тече целия учебен ден, канят се специално обучени по темата кадри, обсъждат проблематиката, играят се специфични игри, в която един е примерна жертва, друг е агресорът..имат и други занимания.

В по-големите класове(8-9 клас) има превенция за дрогите(наркотици, алкохол, тютюнопушенето) и пак е проект в рамките на цял учебен ден.

Последна редакция: чт, 27 мар 2025, 09:17 от Бибит

# 564
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 659
Малко класика Simple Smile

Цитат

— Само да си прекрачил тази черта, такъв бой ще ти хвърля, че после няма да станеш! Който пресече тая черта, лошо му се пише!
Новото момче начаса я прекрачи и се изрепчи:
— Като много се фукаш, я да те видим сега!
— Не ме юркай, че ще си го изпросиш!
— Е, нали каза, че ще ме ступаш, какво чакаш?
— Брей, брей! За два цента ще те ступам като нищо!
Новото момче извади две големи медни монети от джоба си и му ги протегна присмехулно. Том блъсна ръката му и те паднаха на земята. И само след миг двете момчета се въргаляха из праха, вкопчени един в друг като котараци, и в продължение на една минута се скубаха за косите, дърпаха си дрехите, млатиха се, дращеха се по носовете и се покриваха с прах и слава. Най-сетне цялата тази неразбория доби по-ясни очертания и сред дима на битката изплува Том — бе яхнал чужденеца и го налагаше здравата с юмруци.
— Кажи, че ти стига! — изкомандва той.
Момчето се мъчеше да се освободи. То ревеше, най-вече от яд.
— Кажи, че ти стига! — и бъхтенето продължи.
Най-сетне чужденецът смотолеви „Стига!“. Том слезе от гърба му и рече:
— Това да ти е за урок. И следващия път внимавай с кого ще се заяждаш.
Чужденчето си тръгна, като си изтупваше дрешките от праха. То хлипаше, подсмърчаше, а сегиз-тогиз се обръщаше, поклащаше глава и се заканваше, че щял да даде на Том да разбере „като го спипа следващия път“. На което Том отговаряше с присмех, а после, наперен и доволен, тръгна да се прибира.
Да, не е невъзможно - художествената литература претворява действителността. Но ние, които четяхме тези книги, знаехме много добре какво е художествена условност и как работи въображението. Сега си пуска филма, зяпа и въобще не му трябва да си тренира нито паметта, нито въображението. Приема и пуканките, и филмовите сюжети за даденост. И сакън някой да не му наруши илюзиите за дядо Коледа.

# 565
  • European Union
  • Мнения: 1 941
Ако чете някой незапознат, ще си помисли, че в училището е истинска джунгла. Ако наистина децата ви се сблъскват с толкова много насилие, агресия, булинг и т.н, сменете училището.
Моите деца учат в същото основно училище като мен. Като ученичка съм виждала много повече агресия от тях. И нямахме педагогически съветник и психолог, а да се оплачеш на класния/родител беше върхът на падението.

# 566
# 567
  • Мнения: 15 804
Категорично съм против, но не чудя, че има и поддръжници. След като понастоящем в бг може да се каже , че съвременните родителите  напълно са абдикирали в родителството си и очакват че в образователните институциите ще научат детето му на всичко (умения, поведение), то е логично добродетелите да бъдат внушавани не у дома, а в училище. В този смисъл, да вземат да  почнат този предмет направо от яслата и ДГ и  докато учат децата как да не са на памперс, да ги възпитават и на добродетелите, дето традиционни се възпитават у дома от мама и татко.

# 568
  • Мнения: 4 482
Добродетели се научават и възпитават, и чрез приказките, митологията, и чрез изучаваните произведения по БЕЛ.
А бащата на  теорията за добродетелите все пак е Аристотел - 4-ти век пр. Христа.

# 569
  • Мнения: 9 115
Аз не разбирам защо е това противопоставяне. От какво точно ви е страх? Познавате ли лично в живота поне един реален свещеник? Да не говорим, че ако се въведе такъв предмет, ще бъде преподаван от жени най-вероятно.

Общи условия

Активация на акаунт