Отговори
  • Мнения: 35 968
първия пост от старата тема:

Искам да отворя дискусия.
Всяка година с нетърпение очакваме резултатите на НВО за 4, 7, 10 клас и ДЗИ в 12 клас. И всяка година сме разочаровани. Нормално ли е масовото ниво - на учениците с Добър (4) до Мн. добър (4,99), да не могат да покрият 65-70 точки на тестовете по БЕЛ и математика? Защо се получава така? Не трябва ли средното ниво ученици да се справя без проблем с първи модул и без школи и частни уроци?
Къде се къса нишката? Учебните програми? Времето за работа? По личните ми наблюдения на НВО БЕЛ в 10 клас 90 минути не са достатъчни за спокойна работа по всички задачи. Т.е или обемът трябва да се намали, или времето да се увеличи с още 30 минути.
НВО математика за 7 клас. Ако отличен ученик с много добра подготовка се справя със задачите от първи модул за 45 минути, то 60 минути достатъчни ли са за учениците от масовото ниво около 4,00 - 4,99?  
Имате ли поглед върху това, което учат децата ви?
Наистина ми е интересно какво мислят родителите на децата, които са някъде по средата като възможности и успеваемост. Знам, че повечето деца във форума са по-по-най, но все пак.

тема 1

# 1
  • Мнения: 390
Справочникът за София ще излезе началото на май. В момента може да се информирате от проекта на план- приема , публикуван на страницата на РУО София. За съжаление е доста непълен.

https://ruo-sofia-grad.com/wp-content/uploads/2024/03/Proekt_DPP … dnevna_dualna.pdf

# 2
  • Мнения: 29 390
Надали ще има големи разлики спрямо миналата година.

# 3
  • Мнения: 390
Надали ще има големи разлики спрямо миналата година.
Големи разлики няма , но някои паралелки от езикови са станали хуманитарни , природни и т.н.

# 4
  • Мнения: 8 823
Образованието се срива. Вече не може да кара със средновековните методи тип "лекция", не е интересно на учениците.

# 5
  • Мнения: 15 601
Помня, че новия министър каза, че ще правят промени в учебния материал, както и в начина на преподаване и на провеждане на НВО в 7-ми клас. Всичко ще се върти около PISA, за да могат децата занапред да учат и да бъдат оценявани по този метод. Но дали ще успее да го направи и от кога ще влезе в сила, обаче не е ясно. Но и аз мисля, че е назрял момента да се направят сериозни, цялостни промени в образованието.

# 6
  • Мнения: 207
Образованието се срива. Вече не може да кара със средновековните методи тип "лекция", не е интересно на учениците.


Какво е едновременно полезно и интересно като начин на усвояване на знания за учениците над четвърти клас?

Не зная дали е обявено официално или за поредна година от последните десет се говори, че НВО на 7 клас на настоящите петокласници ще бъде по всички предмети едновременно, не само по БЕЛ и по математика. Какво е мнението ви по въпроса, който не зависи от нас, родителите? PISA различна ли е от формата НВО по всичко?

Последна редакция: пт, 05 апр 2024, 13:13 от yersinia _pestis

# 7
  • Мнения: 914
Колко да е различна, набляга се на графики и таблици и примерите са от реалния живот.
Проблемът е, че каквито и да са изпитите, за тях ще трябва да можеш да четеш с разбиране, да осмислиш прочетеното, да го анализираш, да приложиш някакви умения и да обобщиш крайния резултат. При нас ученето спира на етап четене. При четене с разбиране вече се появява издишане при един немалък процент от децата в начален етап, като пропуските до 7. клас растат лавинообразно. Повечето деца четат букви, но не осмислят прочетеното. Забелязвам, че погълнати от новите технологии, децата масово възприемат каквато и да е информация само като я слушат, т.е. ако някой им прочете условията на задачите на НВО или на PISA резултатите ще са съвсем различни.

# 8
  • Мнения: 390
Интересно ми е как ще се случват нещата. Говори се за така нар. интегрирани матури за 7 ми клас . Относно PISA съм доста неосведомена.

Последна редакция: пт, 05 апр 2024, 13:21 от Костадинова31

# 9
  • Мнения: 29 390
Дайте линк към този изпит PISA.....само за 7 клас ли е?

Иначе сегашните петокласници ще се явяват на изпит по всичко, като разказвателните няма да са супер застъпени, т.е. няма да е цял изпит като БЕЛ и мат, а просто отделни въпроси.
По този начин ще се разслоят по-добре резултатите, но ще цъфне и незнанието у децата. Голям проблем е, че не учат по еднакви учебници и някои неща в едни ги има, в други - не.

# 10
  • Мнения: 15 601
Не зная дали е обявено официално или за поредна година от последните десет се говори, че НВО на 7 клас на настоящите петокласници ще бъде по всички предмети едновременно, не само по БЕЛ и по математика. Какво е мнението ви по въпроса, който не зависи от нас, родителите? PISA различна ли е от формата НВО по всичко?

По спомен (може и да бъркам) сегашните 7-мокласници трябваше да са първия випуск, който да се явява на комбинираните матури. Но те така и не бяха приети, и изобщо не е ясно кога и дали изобщо ще има такива матури.

PISA и на мен ми е пълна мъгла. Някаква съвсем повърхностна информация имам, че начина на преподаване и самия материал, по който се учи са много по-различни от тези, които са в момента, но какво точно е и как би се провеждало НВО в 7-ми клас изобщо нямам представа. Ще се радвам да се включат родители, които са запознати с този метод, за да ни дадат повече светлина по въпроса.

# 11
  • Мнения: 35 968
Забелязвам, че погълнати от новите технологии, децата масово възприемат каквато и да е информация само като я слушат, т.е. ако някой им прочете условията на задачите на НВО или на PISA резултатите ще са съвсем различни.
според мен е не е само заради новите технологии, но и от възрастта
голямото ми дете беше 7 клас преди 10 години и също решаваше задачите си по-лесно, ако й прочета условията на глас или я накарам сама да ги прочете на глас - на ум нямат търпение да дочетат изреченията

PISA до колкото знам включва повече въпроси с разсъждения и не се набляга толкова много на огромно количество знания, а също и се очаква съчетаване на знания по различни предмети

# 12
  • Мнения: 3 727
PISA се провежда сред 9токласници, оценката е не толкова за научаването на материала в гимназията, колкото за подбора и приоритизирането на самият материал. Затова се казва, че тестът не оценява отделните ученици и проценти, а цялостната образователна система.

Последна редакция: пт, 05 апр 2024, 17:08 от лейди Рамкин

# 13
  • Мнения: 914
Така изглеждат тестовете PISA
https://www.oecd.org/pisa/test/
Повече практически казуси, които за да разрешиш, ти трябва да четеш с разбиране и да мислиш, анализираш. Ще се повторя, но нашите ученици и в 9. клас не четат с разбиране, затова се казва, че нямат функционална грамотност (четат букви, но не разбират смисъла на това, което четат).

# 14
  • Мнения: 40 950
Но и аз мисля, че е назрял момента да се направят сериозни, цялостни промени в образованието.

До тук за това в цитата със сигурност имаме консенсус. Дето се вика, добро начало. Да, ама после силно се съмнявам, че ще имаме консенсус какво точно и как да се промени Wink

ПИСА наистина търси боравенето с информация, но все пак стъпва на база знания. Помня как преди година имаше въпрос как да се купи билет от автомат в метрото. Ми едно е да питаш германче, което от люлката гледа как мама купува билетите и го вози, друго е да питаш наше дете от провинцията, което не знае този автомат как изглежда. И ако добавим и лош превод от чужд език, нещата стават съвсем различни за нашите и за техните деца.

Последна редакция: пт, 05 апр 2024, 16:44 от Черна станция

Общи условия

Активация на акаунт