На 5 години в първи клас?

  • 25 082
  • 485
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 5 585
За мене няма смисъл детето да тръгва по-рано на училище, ако ще върви по конвенционалната система и ще ходи в редово училище. Има смисъл, ако детето има някакви определени заложби, дарби, умения и ако училището е по-специално и му дава възможност да ги развива, тоест предоставя му повече, отколкото ако е в обикновено училище. Всичко друго е излишно. При това говорим за една година. Голяма работа, че ще завърши една година по-рано - каква полза му носи това?!

И за протокола само - синът ми тръгна на училище в деня, след като навърши шест години поради факта, че сме в чужбина и тук се тръгва на училище в годината, в която детето навършва шест, без значение в коя част на годината е родено. В момента е на 12 години и определено виждам разлика между съучениците му, родени в началото на годината и тези в края на годината. Не говоря за оценки и справяне с материала. Едните вече са младежи, другите са все още деца, дори физически. Ще завърши училище преди да е навършил 18 години. И какво от това?!

Но най-важното тук е, че детето на автора се чувства щастливо, спокойно и на мястото си.

# 346
  • Мнения: 12 909
Абе хич не е дете ..
Завърши на 17, 18 навърши след това.
Това дали са деца физически и как се развиват е малко и ген...
В класа на дъщеря ми (на 13) има момичета като големи мадами с гърди, с женски форми и поведение... Има и момиченца, нежни и малки, деца - две от тях са най-големи склада по възраст.
Важи и за момчетата още повече... На 12-13 СА си деца.
Та това не е изобщо някакво правило кой кога е роден.

# 347
  • САЩ
  • Мнения: 180
Само да вметна, че по-ранното тръгване на училище не е свързано с толкова с физиката, колкото с интелекта!
Дори и на една възраст, децата имат различни физически дадености, вариращи! Има хора с едра визика, има с грацилна физика. Обаче интелектът трябва да се развива и за по-будните и талантливи деца по-рано е по-добре, иначе интелектът се задържа и затлачва.
Моцарт е свирил на пиано на 4 годишна възраст, а на 6 е композирал първите си мелодии. На 6г.!
За моето дете тръгването на училище (на 6г. и 1м.) бе мъка и трудно за него, защото много се уморява без следобеден сън. Но сега, в края на годината, когато посвикна, виждам, че училището му се отразява много добре интелектуално и социално!
Той брои и изписва числата до 100, знае азбуката, пише и дори чете!
А пък вие си следвайте системата, направена от чиновници, щом това ви удовлетворява, но не настоявайте всеки да е в коловоза и по калъп!

# 348
  • Мнения: 2 143
Аз не разбрах как точно сте избегнали коловоза и калъпа, като сте се хвърлили с пълна сила в тях по-рано. Това за мен е точно обратно на избягването им. Иначе съм абсолютно ЗА всеки да преценява според собствените си виждания и индивидуалните особености на детето си.

# 349
  • Мнения: 50 812
Само да вметна, че по-ранното тръгване на училище не е свързано с толкова с физиката, колкото с интелекта!
Дори и на една възраст, децата имат различни физически дадености, вариращи! Има хора с едра визика, има с грацилна физика. Обаче интелектът трябва да се развива и за по-будните и талантливи деца по-рано е по-добре, иначе интелектът се задържа и затлачва.
Моцарт е свирил на пиано на 4 годишна възраст, а на 6 е композирал първите си мелодии. На 6г.!
За моето дете тръгването на училище (на 6г. и 1м.) бе мъка и трудно за него, защото много се уморява без следобеден сън. Но сега, в края на годината, когато посвикна, виждам, че училището му се отразява много добре интелектуално и социално!
Той брои и изписва числата до 100, знае азбуката, пише и дори чете!
А пък вие си следвайте системата, направена от чиновници, щом това ви удовлетворява, но не настоявайте всеки да е в коловоза и по калъп!

Ох, тези коловози и калъпи...
Интелект може да се развива по много начини, не непременно в училище. Но физическото развитие и емоционалното съзряване си искат своето. Разбрахме, че едно момче не е било потискано заради физическото си изоставане, но за мен това съвсем няма да е масовият случай. Иначе е вярно, че всеки си решава, но тук си приказваме. Никой на никого не налага нищо, нали?

# 350
  • Мнения: 20 408
Въпреки че съм “за” тръгване на училище по-рано, ако детето е достигнало училищна готовност, в момента първи клас са към края на учебната година (грубо остават още 2 пълни месеца) и моженето да чете/пише/брои до 100 не е повод за гордост, а нещо съвсем нормално за всеки първокласник. Обратното би било притеснително.

# 351
  • САЩ
  • Мнения: 180
Пак да изясня, че децата в един клас не са на еднаква възраст, а на приблизително еднаква възраст!
Ако едно дете е родено 1 ден преди началото на определения с административни разпоредби период, а друго е родено 1 ден преди края на този период, реално едното дете ще е една цяла година по-голямо от другото дете!
И родител, който предпочита детето му да не изостава с цяла една година, трябва да излезе от коловоза и калъпа на административните разпоредби, ограничения и правила, за да запише детето си с друга възрастова група! Не на всеки родител му се занимава с това, не всеки го намира за важно, и не всяко дете е нужно да се премества от една възрастова група в друга.
Но администраторите, за да откажат родителя (защото администраторите не искат да допускат лесно изключения от правилото), ще изтъкват именно тези аргументи - за "емоционалното и физическо съзряване" на детето...
А някой да споменава интелекта и ранното интелектуално развитие?

# 352
  • Мнения: 5 585
А пък вие си следвайте системата, направена от чиновници, щом това ви удовлетворява, но не настоявайте всеки да е в коловоза и по калъп!

Вие някаква друга система ли следвате? Детето ви учи в масово училище по същата система, по която щеше да учи една година по-късно.

# 353
  • София
  • Мнения: 19 926
Никой на никого не налага нищо, нали?
Е, не е баш така...  Родители на деца ( и сега, и преди време както в  тази тема, така и в подобни на нея), тръгнали на 6 на училище, споделят от личен опит как е било при тях в частност и не налагат на никого това като  универсална формула.  Сработило е при тях и толкова. Не могат да  наставляват, нямат и право да го правят, понеже всяко дете си е различно - със своя си интелект, физически данни, емоционална зрялост към даден момент, индивидуални особености на характера, дадености/ респективно слабости.. Но доста често от обратната страна  се  говори от последна инстанция за ограбено детство,  за трайно загубен интерес/зародила се апатия в хода на  обучението към учебния процес заради ранното влизане  на детето в системата, даже чак и за опропастено бъдеще в  по-далечен план заради недалновидните родителски решения..  Wink Ама  всички тези заключения и обобщения  са малко или много условни, докато родителите на тръгнали на 6 деца  си имат  все пак директни наблюдения и опит.

Последна редакция: сб, 15 мар 2025, 19:29 от Просто русалка

# 354
  • САЩ
  • Мнения: 180
Въпреки че съм “за” тръгване на училище по-рано, ако детето е достигнало училищна готовност, в момента първи клас са към края на учебната година (грубо остават още 2 пълни месеца) и моженето да чете/пише/брои до 100 не е повод за гордост, а нещо съвсем нормално за всеки първокласник. Обратното би било притеснително.

Детето ми е така нар.предучилищна по БГ стандартите, а в чужбина е 1-ви клас.
В България децата почват 1-ви клас на 7г., а тук на 6г.
Мнението ми е, че 7г. е забавяне за започнане на училище и не знам защо това е стандарта в Б-я. Сега били въвели задължителна предучилищна, която можело да се кара и в Детските Градини! Но училището създава съвсем друга "учебна" атмосфера, за разлика от детските градини, където децата са в среда с малчугани.
С две думи, аз считам, че може да си на ненавършени 6г. и да започнеш първи клас, каквато е ТЕМАТА, и защитавам тезата си с аргументи.

# 355
  • Мнения: 20 408
Предучилищното образование е  задължително от години, а не са го въвели сега. Сега (2023/2024) стана задължително и за 4-годишните. Също от години има възможност да се кара в училище, а не в ДГ.

За мен възможността да тръгват децата на училище на 6 г. по преценка на родителите или масово на 7г. е голямо предимство в България. Ако голямата ми дъщеря беше тръгнала на 6г. на училище, щяхме всички да се измъчим. Но предучилищна в училище, а не в омразната ДГ, ѝ беше точното за нея място. Малката ми дъщеря пък на 6г. беше абсолютно готова за ученичка и ако трябваше да чака до 7г., щеше да е загуба на време за нея.

# 356
  • САЩ
  • Мнения: 180
Защитавам тезата за задължително училище от 6г., а не задължителни предучилищни, я в ДГ, я в у-ще, ни рак, ни щука, и после децата вървят с неравномерно развитие в първи клас, и вие си мислите, че е от възрастта.
Също тези 6г. при някои може да са ненавършени към септември месец, защото някои деца са родени в края на годината, както в случая с автора на тази тема. Опцията да е само за пропускане на 1-ви клас, но не и за ранно натискане в 1-ви клас!

# 357
  • София
  • Мнения: 19 926
Точно  това имах предвид, wild poppy, крайно време е  в подобни на тази тема да  се преустановят изказванията  с огромна убеденост кое  е "вярното" решение за чуждите деца.  Съвет да даде човек,  опит да сподели , позивен или не толкова - ОК. Но дотам. Универсално правилно решение няма.  Много пъти съм казвала, голямата ми дъщеря тръгна на  навършени по-малко от месец преди старта на учебната година 6,  близначките - на 7 и месец.. В нито един момент нито ние като родители, нито те като деца (до едно пораснали вече и хванали успешно пътя си) сме/са съжалили за направените избори и случилото се след тях. Даже едната близначка, на майтап, беше казала преди време, че е трябвало може би и те на 6 да тръгнат, че да вземе  да "спечели" тя конкретно една година бонус с избраната след 12  клас медицина, хаха.  Понеже това са си 6 години следване, още  3-4 специализация и  хоп - трийсетте ще почукат на вратата..Laughing

Последна редакция: сб, 15 мар 2025, 20:12 от Просто русалка

# 358
  • Мнения: 12 909
Едно време масово се тръгваше на 6. И аз съм тръгнала на 6. Бях винаги пълна отличничка. Нито съм била дребна или незряла ..
Имала съм и по-малки с няколко месеца съученици, съвсем си бяха нормални.

# 359
  • Немция
  • Мнения: 7 724
Нали става дума за тръгване на 5 години на фона на деца на 7, някои от тях дори на повече от 7 и половина?
Аз съм тръгнала на 6 и 1/2- и аз съм била отлична ученичка, но според мен шестгодишните изоставахме, материалът беше направен за по-големи деца.
Паралелките със седемгодишни в нашето училище средно бяха с по-висок успех.
Случайно или не, класът ни беше слаб в сравнение с останалите.
Има значение как е направена програмата.
В Германия тръгват на 6, но програмата им е олекотена.

Общи условия

Активация на акаунт