На 5 години в първи клас?

  • 24 987
  • 485
  •   1
Отговори
# 435
  • САЩ
  • Мнения: 180
Пак ви казвам , че и вие се повтаряте
Това, което в чужбина наричат училище ( при 5г) като условия и ниво може да отговаря на предучилищните групи в нашата детска градина. Айде айде петгодишните в чужбина с по-добро психофизиологично развитие .
Въпрос на терминология.
Утре ще пуснат една наредба, че предучилищните групи в детската градина са училище и хоп тръгваме на пет.( Но същността на обучението ще е същата) И сега има такива групи в училищата.
Ами и аз пак ще повторя, че децата ходят на УЧИЛИЩЕ (school), на 5г. са предучилищна (pre-school), на 6г. се водят ПЪРВИ КЛАС (1st grade)!
Предучилищната и тук може да се кара в детските градини. Но у-ще като ПЪРВИ КЛАС се започва на 6г.!
И пак ще се повторя, че някои деца към момента на започване на училище (тук е средата на месец август) за първи клас НЕ са навършили годините, т.е. получава се така, че някои деца са на 5 години в 1-ви клас, а навършват 6г. чак след месеци! Имено такъв е случаят със създателя на тази тема, но вие изобщо не искате да схванете смисълът.

Абе каква игра, масово са по таблети и телефони...
Изобщо не играят, както играехме едно време.
До 10г какво точно помнят от тоя игри?!
Много по-ценно им е времето след 15+, вместо на 5 🙄
И това спане в градината е ужасно, не знам до кога ще го има още като практика...
Сега децата масово израстват по-бързо, сравнено с преди 15-20-30г... Да не говорим с няколко поколения назад... Толкова е силен информационният поток сега, няма как да не попиват.

Най-трудното нещо за детето ми, започвайки училище, бе лишаването му от следобеден сън. Дори сега, когато ходи на училище, го слагам да спи следобяд в почивните дни. Следобедния сън е изключително здравословен и повишава имунната система на децата.
Колкото до телефоните и таблетите, те са забранени за носене в началното училище тук. Т.е. на децата до 10г. не им се разрешава да ходят на у-ще с телефони.

Multimedia, ми то никъде по света няма точно училища за напреднали. Ако има, то са единици, изключения. А теоретично и тук в България ученик може да вземе две години за една, скоро гледах репортаж за едно такова момче, мисля с химия се занимаваше и беше станал студент на 16 или 17. На който му се занимава, може да го направи.
Иначе по-надарените деца масовото училище не ги спира да се развиват с дейности извън него.
В днешно време школи, курсове и всякакви извънучилищни занимания да искаш.

Нека акцентираме на заглавието на темата и поводът, за който е пусната. А той е: защо децата в България започват Училище чак на 7г.? Авторът на темата има дете, което той иска да започне 1-ви клас на 6г., т.е. с една година по-рано. Обаче детето му е родено в края на годината, и се получава така, че към започване на 1-ви клас детето е все още на 5г. Оказва се, че това по принцип е възможно, но има тегава и затрудняваща административна процедура за осъществяването й! И аз питам ЗАЩО? Защото някой си в България е решил, че училището е за над 7г.
Аз, като родител, искам в училището да обучава детето ми, а не аз да го водя на школи и курсове, а после в клас да му е скучно и тегаво, защото е над нивото на другите.
И пак говоря за малки деца,за първолаците, то е ясно, че при поотрасналите младежи, в зависимост накъде ги тегли и в какво имат талант, може да се организира извънкласно обучение. 

То и тук има разминавания.
Моят син предпочитам да завърши на 19, защото ще е почти на 19, когато завърши.
Ако ще е година по-рано, ще е почти на 18, тоест 17.
А той на 15 е с късен пубертет и незрял акъл още Grinning.
Друго си е година по-късно- една година за съзряване при момчетата, физически и психически, не е за подценяване.

Аз завърших гимназия на 17г. и на 17г. бях студентка 1-ви курс. Сама в големия град. И това още по соца!
Не знам защо държите децата да са инфантилни до 20-та си годишнина?

Само едно не разбрах - защо е необходимо детето да тръгва рано на училище, на 5 вместо на 7 г.? Т.е. 5-годишно със 7-годишни? Иначе е ясно, че от 4 г. е задължително ПГ, което в чужбина се води училище. Как ще му се казва, не мисля, че е от голямо значение....
И какви са големите плюсове на това да завършиш на 17 г. вместо на 19 г.?

Понеже аз и за двете не намирам нищо, което е чак пък такова предимство....особено за ранното тръгване с по-големи.
За пример: дете, родено на 1-ви януари 2018г. и дете, родено на 31 декември 2018г. ще бъдат в един клас, а имат цяла една година разлика!
Реално при започване на училище тази година, 2025, едното дете ще бъде на 7г., а другото дете ще бъде на 6г.
Обаче ако родителят на дете, което е родено през декември 2019г. иска детето му да започне у-ще с една година по-рано,то детето му към септември 2025г.,когато се започва учебната година за първолаците, ще е все още на 5г. (6 ненавършени). С две думи, родителят не иска да изпреварва системата с две години, асамо с една. И е прав, ако преценява, че детето му има изпреварващо интелектуално и социялно развитие! 
Съгласявам се с ЧС, че определени знания в по-ранна възраст като четене, писане и смятане изобщо не са критерий за изпреварващо развитие и за суперинтелект. Казвам го от личен опит, защото моят син беше точно такъв. Голяма гордост, голямо възхищение от другите родители, от родата. На 5-6-годишна възраст, освен горните умения, чертаеше на другите деца на пясъка трапец, ромб, цилиндър и конус и едва ли не го мислеха за гений. А в действителност далеч не е такъв, това бяха просто някакви механични знания, някакви запаметени неща. В момента е в 7 клас и си е средняк отвсякъде. Справя се добре, слаб ученик никога няма да бъде, защото има основата и механизмите да може да се справя с учебния процес, но не е и нещо уау, има деца много по-напред от него и в класа, и в целия випуск, и то в едно най-обикновено квартално училище.
Има разлика между знания и интелект, едните са механични знания, другото е схватливост и способност за самообучение.
Наистина се радвам, че детето на автора се адаптира успешно и родителските експерименти не са се отразили на негов гръб, или поне не засега.
И аз като Динчо не съм против ранното започване на училище, а против това да се случва заедно с 2 години по-големи от него деца.

Това за ограбване на детството и тем подобни са глупости, има деца, за които ученето е забавление, понякога повече и от игрите. Аз съм била такова дете и чудесно го разбирам.

Виж не такова забавление обаче е мирното стоене на тясно чинче по 5 или повече астрономически часа на ден (да не говорим и ако се налага стоенето на занималня) за дете, което няма и 6 год. Каквото и да си говорим, нашата училищна система, за разлика от тази в други държави, където започват по-рано, не е адаптирана за толкова малки деца. Алтернатива са предучилищните групи, ако спането в градината е толкова омразно.

За мен темата беше повдигната от автора, за да изтъкне с колко изпреварващо развитие е детето, отказвайки изцяло да вникне в доводите против и обобщавайки ги назидателно в "бебешорене" и незрялост на децата и младежите в България. Всъщност вероятно и това донякъде е бил мотивът.

Трябва да се променят условията в училищата и училищната система, но възрастта за започване на 1-ви клас трябва да е на 6г. Защо ли?
1) Не всички деца могат да посещават детски градини (причините са различни, не ми се обяснява излишно)
2) Часовете за първолаците са 5 астронимически часа на ден, занималнята след това не е задължитена, ако детето ви обича да спи следобяд, можете да си го вземете, да обядва в къщи и да спи следобяд.
3) Създават се ранни дисциплинарни, социални и обучителни навици

Виждам, че като цяло привържениците за започване на 7г. училище са все родители, чиито деца ходят на детска градина, и родителите прехвърлят тежестта към ДГ, затова отхвърлят у-щето.
Но НЕ всички деца посещават детски градини, и затова тези деца е хубаво да имат възможността да почват с предучилищна на 5г. и да бъдат в 1-ви клас на 6г.

Именно така започна моето дете:
На 5г. предучилища, на 6г. в 1-ви клас.
Така съм била и аз!

# 436
  • Немция
  • Мнения: 7 724
"Не знам защо държите децата да са инфантилни до 20-та си годишнина?"

Multimedia, първо синът ще завърши почти на 19, не на 20.
И второ - искаш, не искаш, завършваш на тази възраст, така е измислено.
Нямаме проблем с това- нито аз, завършила на 18, нито мъжът ми, който е завършил на 19. За нас е добра и по-зряла възраст за един нов старт с нови предизвикателства.

# 437
  • САЩ
  • Мнения: 180
Смятам, че задължителното образование трябва да бъде от 6 до 16г., а за 17-18г. да има обучение по интереси (техникуми и др.)
Факт е, че в последните класове на гимназиите на учениците изобщо не им се учи, а им се живее...Живей ми се...Цигари, алкохол, нощен живот, ранен секс...
Аз лично не си спомням на мен училището да е допринесло с нещо в последната година на гимназиалното образование. Почти всички се съсредоточавахме просто да се измъкнем с добра диплома и да запишем някое висше.
Какво се оказва? Че младите хора до към 25-та си година все "учат", а никой после не е пригоден да работи. И трудно се започва работния режим. А завършващите на 18-19 години изобщо не са пригодени за живота и нямат някакви по-специални умения, освен ако не са завършили специални училища.
За мен първите, началните години от образованието са изключително важни,защото имено там се учат класическите науки, а не разни "мениджмънт" или "демократично общество"! Мозъците на малките деца са отворени, свежи, и защо трябва да се забавя пълненето им със знания, става въпрос за 1 година по-рано, и започването от 6г. е въведено в много страни по света. Със забавяне от 1 година реално се стига по-бързо до онези години, на които на младежите училището им е за всичко друго, но не и за учене.
 

# 438
  • Мнения: 17 016
Задължителното обучение от поне 50 години е до 16 години. През 80-те години това значеше 9 клас, ако ученикът не повтаря, а сега има леко разминаване - до 16 години или 10 клас (първа гимназиална степен), но пък без нея няма университет. И какво ще го правиш 16-годишният дето го мързи да ходи на училище и за изкара една тройка? Няма да се хване и на работа. Освен, ако родителите нямат ферма, земя или фирма.

# 439
  • Мнения: 394
По стечение на обстоятелствата в университета, точно в нашата група се "струпаха" няколко млади студенти (от двата пола)  от градско елитно училище , по някаква съвременна изпреварваща програма (в периода от 5-11 клас са пропуснали общо два класа били са цял клас деца ). Наричахме ги "дечковци". Разликата от само две години ( те са били на 16 ние на 18 )  беше не очевидна, а направо очевадна. Не говоря интелектуално, а социално, емоционално, поведенчески. Накъм завършване , след пет години, се поизравнихме. Мисля, че във въпроснито училище не повториха експеримента с изпреварването. Вероятно има деца за които това е възможно, виждали сме "ранно съзрели", но от  гледна точка на психика, пък и към интелект (има си нивата на съзряване от гледна точка на психологията на детското развитие) , а във върастта 5-7 и моторика - понякога година две са от огромно значение. Не че няма да оцелеят едните и другите, но тези (дето заради възрастта изостават на фона на масата по някое направление )  могат да формират и очаквания към себе си като към несправящи се, а не като към недорасли.

Имам силни съмнения относно това, което пишеш. Във въпросната МГ паралелката изпреварващо обучение бяха 5 или 6 човека. Влизаха с олимпиада след 4-ти клас. "Няколко" е нямало как да се струпат във ВУЗ (и то в една специалност) при условие, че повечето отидоха в чужбина. За друго училище в БГ не знам да е провеждало подобен експеримент. Така, че изхождам от това, че тази сказка си си я изсмукала от пръстите.

А, че на 16г ще се държат социално и емоционално като на 16г - какъв е проблема? Ще си съзреят когато им е времето. А то за всеки е различно. Има и по на 25г, които разсъждават незряло (че и на повече години). Емоционална и академична интелигентност не е едно и също. Училището няма как да даде всичко. То дори и за академичната интелигентност няма как да даде всичко - затова има и университети. Да не говорим за емоционалната. Как ще научиш в училище как да се държиш в една връзка? Обясни ми, моля те, по кой предмет се преподава това?

Нелепо е да се очаква, че училището ще даде на едно дете всичко от което има нужда. Нито му е задача, нито има възможности за това. Идеята ми е образованието "по калъп" да се минимизира като време за да може детето / юношата да има време да наблегне на други неща - от които има нужда или се интересува. А тези неща за всяко дете / юноша са различни.

За мен образованието започва там където училището свършва.

Друга тема: маса участнички се изходиха по темата "гениалност" - считал съм детето за гений и пр. В българоезичен форум без злъч няма как да се мине та не съм изненадан. Това, че не считам детето за гений съм го писал още в началото на темата. Ама кой да чете. И, че се консултирахме с учителките му в ДГ преди да вземем решение - тоест не съм бил само аз на мнение, че академично е готов за първи клас.

Имал съм късмета да срещна академично и професионално много умни хора (вкл. нобелов лауреат), така, че имам представа как, горе-долу, би изглеждал човек възприеман за гений. Не съм убеден, че синът ми е такъв. До тук единственият талант който виждам е, че е много сръчен с ръцете. Много повече от мен. А също и с емоционалната си интелигентност - това най-вероятно генетично го е взел от майка си, на мен не ми е сила. Но до момента не виждам нещо, което да ми изглежда като гениалност в академичен или артистичен смисъл. Просто будно за годините си дете. Нищо повече. Такива има немалко - включително и сред съучениците му. Донякъде благородно завиждам на родителите на неговия най-добър приятел в класа, че са го научили да свири на инструмент. Че даже и ютюб канал води, който до момента е с близо половин милион гледания. Моят син определено не показва съпоставим талант или умения. Не правя драма от това, нито се опитвам моят син да го догонва. Децата са различни - с различни силни страни и слабости. Това, което е важно е да имат време да се развиват по своя си индивидуален начин. И за това е важно да се минимизира образованието "по калъп". За да имат време и възможност да се развиват по своя си начин. Моят начин да минимизирам това време бе като прескочи една от групите в ДГ. Ако има възможност ще прескочи и клас. Но това няма как да го планирам - бъдещето ще покаже.

Последна редакция: пн, 17 мар 2025, 08:17 от N_ik

# 440
  • Немция
  • Мнения: 7 724
"Смятам, че задължителното образование трябва да бъде от 6 до 16г., а за 17-18г. да има обучение по интереси (техникуми и др.)"
В немската образователна система(мисля, че и в австрийската, швейцарската) е така- който не прави матура, започва след около 16 професионално обучение в определена сфера(възможностите са многобройни), трае 3 години, като има междинен и краен изпит. 2 дни училище, 3 дни във фирмата, към която се водиш на обучение.
Ако искаш все пак да следваш след това, има възможност за надграждане.
Около 50% от завършилите младежи на 19 минават по този път, на 19 вече си с професия.
(Някои и след завършване на гимназията с матура, пак решават да учат за професия, после и да следват, различни пътища, но това вече е друг пример)

Животът не се върти само около академично образование.

Последна редакция: пн, 17 мар 2025, 09:55 от Бибит

# 441
  • Мнения: 2 749
Виждам, че като цяло привържениците за започване на 7г. училище са все родители, чиито деца ходят на детска градина, и родителите прехвърлят тежестта към ДГ, затова отхвърлят у-щето.
Но НЕ всички деца посещават детски градини, и затова тези деца е хубаво да имат възможността да почват с предучилищна на 5г. и да бъдат в 1-ви клас на 6г.

Именно така започна моето дете:
На 5г. предучилища, на 6г. в 1-ви клас.
Така съм била и аз!
Съгласна.
От лично преживяното, в 3-та градинска група се случва абсолютно същото, каквото и в 4-та група. Децата тъпчат на едно място, и няма никакво развитие. Грам не се набляга на фината моторика, което е адски важно за 1-ви клас, нито над умението да преразказват. Вместо това, учат до замайване стихчета наизуст, което е най-тъпото нещо на света.
Ясно ми е, че на родителите им е много практична детската градина, заради удобството, че си оставят детето в 8 и го вземат в 18 и после нито домашни, нито нищо, но лично за мен, тази обстановка е крачка назад в когнитивното, социалното и емоционалното развитие на едно 6-годишно.

# 442
  • Мнения: 35 408
Ученето на стихчета и после цели стихотворения е важно за развитие на мозъка и начините за запаметяване.
На 5-6 години децата имат различна степен на готовност за училище. И не е свързано с това дали знае буквите или да смята до 100.

# 443
  • Мнения: 2 142
Multimedia, темата не е "Защо в България се тръгва на училище на 7-годишна възраст", а "На 5 години в първи клас". Вярно, че излязохме малко от конкретния случай и започнахме да коментираме по-общи и принципни неща, нормално е в един момент да се случи това.

По въпроса за задължителното образование - и в момента в България задължителното е до 16 години, т.е. до 10 клас.

Не разбирам аргумента "на някой си в България му хрумнало да тръгват на 7". По същата логика на някой си в Германия му е хрумнало да е на 6, на някой си в Англия на 5. Защо единият да е по-прав и по-убав, дет се вика, от другия? Освен това това не е български патент, в някои съседни страни също е така, в Русия мисля също и в доста други държави също.

Други неща, които казваш, съм ги казала и аз, съгласна съм с тях, като това, че ранни умения не винаги е равносилно на изпреварващо интелектуално развитие, но това беше в отговор на твърдение, че е.

1. Това, че не всички деца можели да посещават детска градина... Предучилищната е задължителна, искат-не искат, трябва да се посещава. По същата логика може да се твърди, че не всички имат възможност да посещават училище. Какво значение има училище ли го наричаме или детска градина, щом е задължително.

2. Ако имаш възможност да си взимаш детето следобед, и в детската градина може да се прави. но колко души могат да си позволят, повечето хора работят.

3. За навиците съм съгласна, но те няма да избягат, година по-късно пак ще ги придобият.

Иначе аз съм абсолютно ок с решението и на автора, и на другите потребителки, които са пуснали децата си по-рано, решението им ми изглежда абсолютно аргументирано, информирано, осъзнато и с положителен развой. Моята теза е, че една година разлика не е нещо драматично, да не кажа, че е абсолютно без значение. Разликите между образователните системи е в начина на преподаване и най-вече в целите, които си поставят.

# 444
  • Бургас
  • Мнения: 3 922
От лично преживяното, в 3-та градинска група се случва абсолютно същото, каквото и в 4-та група. Децата тъпчат на едно място, и няма никакво развитие. Грам не се набляга на фината моторика, което е адски важно за 1-ви клас, нито над умението да преразказват. Вместо това, учат до замайване стихчета наизуст, което е най-тъпото нещо на света.
Това не е вярно. Може да отворите, които и да са разпределения за трета и четвърта група в ДГ, за да се убедите.  Не е вярно, че не се набляга на фината моторика - по Конструиране и технологии, само това се прави, отделно всички конструктори и пъзели, които са в изобилие в градините. Децата  масово имат проблеми с фината моторика  и речта, но това основно е по вина на устройствата и многото екранно време, за сметка на игрите на открито. Стихчетата има своята цел, те също развиват речта, освен това са превантивно упражнение срещу дислексия /повечето деца, които не могат да запомнят и възпроизведат стихотворение, са рискови за дислексия на развитието/.
В детската градина е по-тихо, спокойно, уютно, обгрижването също е друго. Като човек, работил и в детска градина и в училище, никога няма да пусна детето си по-рано. Колкото и подготвено да е детето, дори само психо-моторното претоварване от многото шум, забързаното темпо, по-дългите часове, му оказват влияние.

# 445
  • Мнения: 2 142
Rosi, абсолютно. Всяка година в детската градина надгражда предишната. Набляга се и на фина моторика, и на знания, и на игри... Ученето на стихчета също е полезно. Абе от всичко си има нужда. Човешкият интелект е и памет, и логика, и аналитична мисъл, и абстрактна мисъл, и сръчност, и емоционалност - много, много компоненти са, не може да се отхвърля нещо, което персонално не се харесва на някого, защото му е скучно примерно. Нека има от всичко, пък кой каквото усвои, не е нужно да е на 100%.

# 446
  • Мнения: 1 433
Е кои са тези деца в България над 4 годишна възраст, които не ходят на детска градина, защото няма места? Нали детската градина над тази възраст е задължителна, държавата осигурява места. Вече ако родителите изберат домашно обучение или предучилищна в училище(макар, че там не знам дали вземат 4 годишни) е отделен въпрос. В детската градина на дъщеря ми ги готвеха много добре за училище, не са тъпкали на едно място в трета и четвърта група. Отделно, че имаше родители, които си вземаха децата на обяд, понеже не обичаха следобедния сън. Аз не съм я вземала на обяд нито веднъж, тя обичаше следобедите повече - заради заниманията по интереси и игрите.

# 447
  • Мнения: 2 749
От лично преживяното, в 3-та градинска група се случва абсолютно същото, каквото и в 4-та група. Децата тъпчат на едно място, и няма никакво развитие. Грам не се набляга на фината моторика, което е адски важно за 1-ви клас, нито над умението да преразказват. Вместо това, учат до замайване стихчета наизуст, което е най-тъпото нещо на света.
Това не е вярно. Може да отворите, които и да са разпределения за трета и четвърта група в ДГ, за да се убедите.  Не е вярно, че не се набляга на фината моторика - по Конструиране и технологии, само това се прави, отделно всички конструктори и пъзели, които са в изобилие в градините. Децата  масово имат проблеми с фината моторика  и речта, но това основно е по вина на устройствата и многото екранно време, за сметка на игрите на открито. Стихчетата има своята цел, те също развиват речта, освен това са превантивно упражнение срещу дислексия /повечето деца, които не могат да запомнят и възпроизведат стихотворение, са рискови за дислексия на развитието/.
В детската градина е по-тихо, спокойно, уютно, обгрижването също е друго. Като човек, работил и в детска градина и в училище, никога няма да пусна детето си по-рано. Колкото и подготвено да е детето, дори само психо-моторното претоварване от многото шум, забързаното темпо, по-дългите часове, му оказват влияние.
Да отварям разпределенията, за да се убедя, това шега ли е? Grinning
Знам добре какво се случва точно в тези две групи. Не просто защото майка ми е детски учител и зам. директор и съм обсъждала с нея подробно тези програми, но и защото съм преминала през това с децата си, които като бонус са изключително различни като личности.
В детската градина НЕ Е по-тихо, що за твърдение. Освен това, половината деца ненавиждат следобедното спане, но никой не прави нищо по въпроса и лежат като препарирани 2 часа, което е пълна идиотия.
И смело твърдя, че фината моторика не се развива достатъчно в детската градина, защото съм основател на учебен център по лего роботика и имам сериозни наблюдения над 5 и 6-годишните. Като се има предвид, че работех с деца, които все пак вече идваха с интерес към занимания, развиващи моториката и логическото мислене..

# 448
  • Мнения: 394
"Смятам, че задължителното образование трябва да бъде от 6 до 16г., а за 17-18г. да има обучение по интереси (техникуми и др.)"
В немската образователна система(мисля, че и в австрийската, швейцарската) е така- който не прави матура, започва след около 16 професионално обучение в определена сфера(възможностите са многобройни), трае 3 години, като има междинен и краен изпит. 2 дни училище, 3 дни във фирмата, към която се водиш на обучение.
Ако искаш все пак да следваш след това, има възможност за надграждане.
Около 50% от завършилите младежи на 19 минават по този път, на 19 вече си с професия.
(Някои и след завършване на гимназията с матура, пак решават да учат за професия, после и да следват, различни пътища, но това вече е друг пример)

Животът не се върти само около академично образование.

Именно.

Изкарал съм по-голяма част от съзнателния си живот извън БГ което включваше престои в САЩ, ЮК и Австрия.

В САЩ е нормално децата/юношите на 16г да управляват МПС и да си изкарват някакви доходи. Обратното е изключение. В ЮК масово децата приключват средното образование на 16г. Тези, които искат да следват учат допълнителни 2г. А в Австрия е най-близко до това, което намирам за разумно - там голяма част от учениците още на 14г започват дуално обучение - 15 часа седмично работят срещу заплащане, останалото време учат (с фокус в/у професионалното обучение). Ако тръгнат с дуално обучение това не им пречи да по-късно следват. Мой бивш колега-австриец е отгледан от самотна майка в някакво селце. Жената го записала в професионално училище за готвач. Тя самата е била с незавършено средно. Но колегата е бил умно дете и после завършва висше и дори докторантура. После беше известно време в Бъркли (един от най-престижните американски университети). Друг бивш колега на 14г е учил в професионално училище в Германия за бояджия. Сега е професор в немски университет и едно от светилата в областта на статистиката в Европа. На Запад не се гледа на професионалното обучение като "крайна гара". Така би следвало да е и у нас.

За сина ми - бих искал да влезе след 4-ти клас в МГ не за друго, а заради средата. От там нататък бих искал да отделя колкото се може по-малко време на училището. Да може в свободното си време да се занимава с нещо приложно, което явно е най-близко до интересите и заложбите му. Примерно, електроника. Или роботика.

Ясно е, че идеално училище няма и няма и да има. Идеята като родители е да се опитаме колкото се може повече да накараме "калъпа" да се напасне към нашето дете. Или ако не можем да го напаснем поне да го ограничим като време и усилие.

# 449
  • Бургас
  • Мнения: 3 922
В детската градина НЕ Е по-тихо, що за твърдение.
Заповядате в училище да видите какво значи шум...Това, какво се е случвало във вашата детска градина и как се работи там, е отделен въпрос. Да, там където аз съм работила, беше по-тихо, децата са по-обгрижвани и почти всички спяха на обяд. Имам наблюдения върху най-голяма детска градина в областта и стотици деца в този възрастов диапазон. А, фината моторика не може да се развива само в градината и не е отговорност на педагозите само.

Общи условия

Активация на акаунт