91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - Тема 11

  • 91 961
  • 600
  •   4
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 3 670
Бих казала, че точно в посока мислене, а не зазубряне, практическо приложение, не само теория,  а и материалът е различен. За някои предмети е плюс, за други минус.Както и общуването с повече носители на езика, което също може да е минус в един момент, зависи от носителя Stuck Out Tongue Winking Eye

# 571
  • Мнения: 1 759
На мен пък ми стана интересно какво толкова грешно са преподавали учителите, чиито грешки са били установени на място.

# 572
  • Мнения: 138
На мен пък ми стана интересно какво толкова грешно са преподавали учителите, чиито грешки са били установени на място.
Нямах предвид преподавали грешно нещо от учебника, а ползвали грешно по време на часовете. Основно за лексикални грешки става въпрос. Единственото което още помня (след 20г), защото ме беше впечатлило, е че dasselbe и das gleiche са различни неща. Със сигурност в 8ми клас сме го учили, но учителката ми в 10-12 клас ги бъркаше и чак в Германия се научих да ги ползвам правилно.

# 573
  • Мнения: 1 759
Благодаря за отговора! Никога няма да забравя на нас как ни го обясняваха - с четка за зъби. Много интересен и запомнящ се пример Joy

# 574
  • Мнения: 25
Бих казала, че точно в посока мислене, а не зазубряне, практическо приложение, не само теория,  а и материалът е различен. За някои предмети е плюс, за други минус.Както и общуването с повече носители на езика, което също може да е минус в един момент, зависи от носителя Stuck Out Tongue Winking Eye

При положение, че им преподават същите учители, не виждам как в Лайстунг паралелките е нещо различно Simple Smile Единствено учителят по немски е немец.

# 575
  • София
  • Мнения: 1 174
Може вие да не виждате, но е различно...  Simple Smile По немски, математика, история, биология, химия преподавателите са немци. И както liani е написала - системата, подходът, учебниците (не, че много ги ползват...) и материалът са различни. Като включим и всички устни и писмени немски матури... Simple Smile

# 576
  • Мнения: 2 622
Проблемът на Лайстунг паралелките е, че са само профил химия и биология. Едно дете с други интереси не виждам защо би го записало, вторият гимназиален етап ще му е мъка

Последна редакция: ср, 05 ное 2025, 10:47 от Априлски душ

# 577
  • София
  • Мнения: 3 670
Проблемът на Лайстунг паралелките е, че са само профил химия и биология. Едно дете с други интереси не виждам защо би го записало, вторият гимназиален етап ще му е мъка

Зависи,  на малкият ми син не му бяха приоритет биология и химия, не смяташе че ще продължи с тях след училище, но държеше да е в лайстунг. Съответно се възползва от другите особености на тези паралелки и хич не мога да кажа, че му е било мъка. Напротив, чувстваше се чудесно там. Естествено, за това спомогна и прекрасната атмосфера и взаимоотношения в класа като цяло, което не е за пренебрегване.

# 578
  • Мнения: 2 622
Чудесно, радвам се за вас.
Но моето дете не желаеше да изучава по пет часа химия и биология на немски и да държи матури после, защото това я отклоняваше от професионалната посока, която беше избрала, и в която искаше да насочи всичките си сили. Въпрос на приоритети. Поради тази причина изборът Лайстунг или ДСД се прави рационално. Едно дете се чувства чудесно там, където може да развива интересите си.

# 579
  • София
  • Мнения: 3 670
Именно, точно това казвам, че има много аспекти, които детето да вземе под внимание  и да направи своя избор, а не са само химията и биологията.

# 580
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 822
Проблемът на Лайстунг паралелките е, че са само профил химия и биология. Едно дете с други интереси не виждам защо би го записало, вторият гимназиален етап ще му е мъка

Проблем е, за който реши, че му е проблем. Мога да дам пример с още едно дете без никакъв интерес към химията и лек интерес към биологията. Идеално й беше в лайстунг, различно, разчупено, взе си хубавите оценки, класът й беше чудесен, архитектура учи.
Не е нужно да ни се радвате, а вашето дете да седне и само да избере накъде според приоритетите и степента на отклонение от професионалната посока. Успокоение е, че не ги тикат в лайстунг насила Satisfied

# 581
  • Мнения: 2 622
Естествено, че ще избере, не разбрах сарказма
 Мисля знаете, че колкото хора, толкова и пътища.
Посочих една логична причина да не се избере лайстунг, не задължавам никого. Всеки има право, по различни причини,  да реши да учи профил, който няма да следва после.
В ДСД , както и в Лайстунг, също е разчупено, децата също са чудесни, езикът се научава, и оценките са хубави за който си ги изкара.
НЕГ е страхотно училище за деца с най-различни интереси, имам едно дете минало през него и още едно вътре.

Последна редакция: ср, 05 ное 2025, 15:55 от Априлски душ

# 582
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 822

 Мисля знаете, че колкото хора, толкова и пътища.


Точно поради тази причина са и всички коментари, за да може тези, на които им предстои изборът, да вземат най-доброто решение въз основа на личната си стратегия.

Ако беше спестено "Чудесно, радвам се за вас", може би нямаше да се включа. Все пак не е нужно да ни убеждавате в правотата на Вашия избор, той е Ваш, единствен и неповторим. Както и този на нашите деца.

# 583
  • Мнения: 2 622
Не беше казано саркастично, а съвсем с добри чувства. Аз лично доста се радвам на деца, които обичат да полагат повече труд, отколкото се изисква от тях за постигане на определена цел. Трябва повече да има такива хора.
За съжаление, или може би за радост, казвам го за мое успокоение,  с времето ще разбера, моите не са от тях.

Последна редакция: ср, 05 ное 2025, 17:15 от Априлски душ

# 584
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 822
Усилията за постигане на определа цел не са нито повече, нито по-малко, a точно толкова, колкото е необходимо в конкретния случай и за конкретния човек.

Общи условия

Активация на акаунт