Време е за ИКЕА - тема 42

  • 43 206
  • 759
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 8 029
И аз за точки от тук разбрах. На касата умишлено питах и ми казаха, че нищо не знаят...

Има предвид, че са хакнати, т.е. външна злонамерена намеса има, а не че е срив, което предполага технически проблем.

# 616
  • Мнения: 183
За три седмици дори цялата им система да е унищожена при неограничен ресурс трябваше да е възтановена.

# 617
  • Мнения: 5 363
В София или Варна се развива това? Имайте предвид, че съм работила за Икеа (Пловдив и Варна) и оплакванията ни отиват в коша. Буквално се получават, съобщават се на управителя и повечето пъти само се споменават и се приспиват на “истеричните” клиенти и да какво са мрънкали този път. Бяхме задължени да си носим баджовете обърнати, за да не се оплакват от нас по имена и просто да е някой служител, който беше пред напускане и се махаше по-лесно. Мога да кажа още неща, но ще стане грозно. Та фенка съм на Икеа и втори апартамент си обзавеждаме почти изцяло, просто стила на дома ни пасва на “традиционните” серии от там.
Проблема ще се оправи след НГ по думи на близка от Варна.

А, хубаво, някой най-сетне го каза.
Че тука витае як наивитет - големия бранд, как верига като Икеа.... Гърците са доста отличителен с мързела си народ дори на фона на нас. Същият този мързел им пречи да държат нещата съотвтстващо на Икеа като цяло. Обслужването е мизерно като заплатите, които дават на служителите си извън мениджмънта. И става като онази приказка "Те ни лъжат, че ни плащат. Ние ги лъжем, че работим". И съответно много неща заминават в кошчето.
Инак и аз съм фен на Икеа.

ste1, разбира се сривът е измислица за пред клиентите.

# 618
  • Мнения: 600
Икеа са хакнати, базите данни са им изтрити, почти всички икеа фемили са заличени, продуктова информация и прочие. Складовата наличност също(централен склад също е хакнат). Не се плаща с карта, защото сметките доколкото ми казаха са разбити и блокирани и се мъчат да сложат нови, без да ги сполети същото. Всичко като наличност в склад магазин и информация с дати за доставки е заличено. Имаше още неща, но работи екип по възстановяване, който не се справя и търсиха международно нов. В магазините от мои познати, се говори, че Икеа е бясна на гърците и ще си искат обезщетение, защото ай ти екипа им е бил доста слаб(винаги като съм работила, проблеми е имало с компютри и те са били безпомощни и сме звъняли на външен човек). Защитите на сайта и системата също са били “бюджетни” и някой се е възползвал. Пропускам нещо със сигурност, но не е срив. И заради това няма да има увеличение на заплати, гърците имали много разходи..
За първа година от както аз помня, Икеа се опита да направи нещо като намаление по стаи и да пусне безплатна доставка и я сринаха..😂

# 619
  • Мнения: 5 363
Екип по възстановяване, който не се справя.
И като се замислиш това се случва в държава където (в столицата поне) програмистите скоро сигурно ще станат повече от учителите.

# 620
  • Мнения: 10 044
Еми то всичко с пари става, не с трици

# 621
  • Мнения: 600
Екип по възстановяване, който не се справя.
И като се замислиш това се случва в държава където (в столицата поне) програмистите скоро сигурно ще станат повече от учителите.
Интерспорт също е засегнат, те са под една шапка. И там положението би трябвало да е само плащане в брой (не съм ходила)
 В гръцки медии има повече информация. Служителите също са наясно какво е, но им е казано да си мълчат и да казват срив за пред нас. На гръцко ниво нямало уж изтичане на лични данни, но според мен ако признаят и това се закопават още. Все пак икеа фемили си е достъп до имена, телефон, имейл.. и според мен има, но ще се чуе.
Та Икеа евентуално с новата година и нова система за сигурност..
Редактирам, че FootLocker също е на “ Fourlis” и магазин тук е отворил на 03.12, когато “падна” всичко. Не знам дали има общо, но видях, че имам грък в приятели, който е присъствал и ми се стори странно.

# 622
  • Мнения: 183
Казвам че е до некадърност за три седмици да не може да се възтанови системата дори да е изтрита цялата. Не казвам че е измислен проблема за пред клиентите.

# 623
  • Мнения: 541
Вече два пъти пазарувам от софийската икеа ( след така наречения "срив" ) и двата пъти плащам с карта.

Само че сега искам да върна нещо и явно няма да ме огрее.. Laughing

# 624
  • Мнения: 600
Те дори нямат платена антивирусна..
Но пък гардеробите Пакс са ми любими😄

# 625
  • Сред мелниците
  • Мнения: 1 439
И аз вече смятам, че надскочиха всички допустими срокове за възстановяване.
Не разбирам от търговия, складове и т.н. Сигурно си има някаква специфика, но преди няколко години,  като създател на съдържание само, участвах в създаването и актуализирането на сайт. Бяхме хостнати при един от известните доставчици. Дори аз, с цялата ми неграмотност , знаех как да сваля бекъп ! толкоз пък да нямат копие преди срива!
Малко ме притесни твърдението за загубените точки, сигурна ли е тази информация?

# 626
  • Мнения: 10 044
Аз си отварям профила, всичко ми се вижда и е вярно.
Сега къде другаде се пази това инфо, не знам . Не знам и дали после ще има “сблъсък” на информации..

# 627
  • Мнения: 183
Най малкото можеха да напишат до кога няма да работят , няма начин след три седмици да не са наясно какво и кога  се случва.

# 628
  • Мнения: 76 088
Мда..понамирисва работата..

# 629
  • Мнения: 7 727
Някой писа по-нагоре "FootLocker също е на “ Fourlis” и магазин тук е отворил на 03.12, когато “падна” всичко", всъщност проблемът се появи на 26-27 ноември.
Не знам кога не се е плащало с карта, на 30.11 или 01.12 плащахме е Пловдив с карта, на 06.12 пазарувахме в София и пак платихме с карта.

Общи условия

Активация на акаунт