Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 2 771
Здравейте, отново ви моля за помощ - за ето тази задача, 7.клас

# 376
  • Мнения: 9 133
Здравейте, отново ви моля за помощ - за ето тази задача, 7.клас



# 377
  • София
  • Мнения: 298
Моля за помощ за следната задача:


Р фиг.=Р трапец + Р квадрат   -        първа фигура

Р фиг.=Р квадрат + Р триъгълник  - втора фигура

Р фиг.=Р триъгълник + Р квадрат  - трета фигура

не знаем как да определим дължината на третата страна на триъгълниците и на бедрата на трапеца, лицата ги намерихме по формулите

# 378
  • Мнения: 17 465
Ако 1 квадратче е 1 см, то по Питагоровата теорема
а^2 + b^2= c^2
4*4+3*3=c2
16+9= c^2
25= c^2
c= 5
На другия триъгълник хипотенузата е 10
Бедрата на трапеза като триъгълник с бедра 3 и 4 и съответно бедрото на трапеца е хипотенуза на триъгълника = 5 см

# 379
  • София
  • Мнения: 2 771
Dincho, благодаря Flowers Hibiscus

# 380
  • Мнения: 710
Моля за помощ за следната задача:


Р фиг.=Р трапец + Р квадрат   -        първа фигура

Р фиг.=Р квадрат + Р триъгълник  - втора фигура

Р фиг.=Р триъгълник + Р квадрат  - трета фигура

не знаем как да определим дължината на третата страна на триъгълниците и на бедрата на трапеца, лицата ги намерихме по формулите

Зависи за кой клас. MamaRu ви е дала вариант за 6-7клас. За по-малките класове триъгълникът се допълва до правоъгълник. Смятате лицето му и после делите на две, т.е. примерно фиг. 2 ще е: 7х7-((3х4)/2)= 49-6=44

# 381
  • София
  • Мнения: 298
Да, за пети клас е задачата и търсим обиколката, а не лицето на тези фигури

# 382
  • Мнения: 17 465
В края на пети клас не са ли учили вече Питагоровата теорема?
Има една зависимост, ако единият катет е 3, а другият 4, то хипотенузата е 5.
Същото важи и, ако катетите са 6 и 8, защото 6*6= 36, а 8*8= 64
36+64= 100= 10*10

# 383
  • Мнения: 710
Хммм, аз си мислех, че е в 6-ти.

# 384
  • Мнения: 3 179
На пробен изпит по математика за НВО е зададен въпрос. Искам Вашето мнение!
КОЛКО ОТ ПОСОЧЕНИТЕ 4 ТВЪРДЕНИЯ СА ВЕРНИ?
1. Успоредникът е с равни диагонали.
2. Правоъгълникът е с перпендикулярни диагонали.
3. Ромбът е с перпендикулярни диагонали.
4. Квадратът е ромб.

# 385
  • Мнения: 1 929
Би трябвало 2 твърдения да са верни - 3 и 4.

# 386
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 410
Според младежа вкъщи са верни 3 и 4 - т.е. има 2 верни твърдения.

# 387
  • у дома
  • Мнения: 8 025
Питагоровата теорема се учи след раздела степенуване в 6 клас.Иначе да питагоровите тройки числа
3 4,5
6,8,10/умн по 2 първоначалните/
9,12,15/умн по 3 първоначалните/
12,16 20/по4/
15,20,25/по5/и т.н.
Според мен трябва да се търси лицето само-в УТ ма Архимед на още една стр има такъв тип задачи,които няма как да се направят.

Последна редакция: чт, 06 юни 2024, 22:55 от svetlaem

# 388
  • Мнения: 6 390
Здравейте,

Може ли някой да помогне с тази задача?

# 389
  • Мнения: 17 465
Защо твърдение 4 да е вярно? Квадратът има четири прави ъгъла, а ромбът няма прав ъгъл, той е сплескан квадрат.

Общи условия

Активация на акаунт