Отговори
# 645
  • Мнения: 928
Здравейте,

Може ли помощ за 3-та, 7-ма и 8-ма задача? За осми клас са, май нашият бъдещ деветокласник има бяло петно след ваканцията Close
Благодаря предварително!

# 646
  • Мнения: 9 488
Сигурно ли е, че са за 8ми клас? Трета се решава лесно с подобни триъгълници, каквито се учат в 9ти клас...
След малко ще огледам 7 и 8...

# 647
  • Мнения: 928
Сигурно ли е, че са за 8ми клас? Трета се решава лесно с подобни триъгълници, каквито се учат в 9ти клас...
След малко ще огледам 7 и 8...
Да, синът ми беше осми клас, учителят им ги дава за преговор преди учебната година. Сега ще е девети… Голямо блъскане и ядосване беше в нас, май никой и от съучениците му не е успял. Във вас винаги ми е последната надежда Hug Heart

# 648
  • Мнения: 9 488
Зад.7

Отбелязах на чертежа равните страни (от медиани в правоъгълен триъгълник, равни на половината на хипотенузата и от средна отсечка равна на половината от страната, на която е успоредна), равни ъгли (от успоредна средна отсечка α и β) и...
Получават се еднакви триъгълници (по две страни и ъгъл между тях, ъгъла е равен от 90+180-(α+β) от средните отсечки успоредни на съответните страни).

<PMQ=<PME+<EMF+<FMQ=α+β-90-x+180-(α+β)+x=90

Зад 8 се получава по същия начин, защото центровете на квадратите са върхове на равнобеднени правоъгълни триъгълници с хипотенуза страната, на която лежат квадратите...

Още ще я помисля зад.3 без подобности


Ето я и трета задача...


т.Е е среда на GC, ЕЕ1 е успоредна на GG1, следователно е средна отсечка и  ЕЕ1=1/2 GG1
триъгълник ЕЕ1C = триъгълник GM1M
oт EE1=GM1=x
GM=CE=1/3CM
и <ЕЕ1C=<GM1M=900
Следва, че ъгъл ЕCЕ1=<GMM190o-α=2α
α=30o

Последна редакция: вт, 03 сеп 2024, 13:57 от peneva_a

# 649
  • Мнения: 3 481
3. зад. става с лица. Ако си означим едното разстояние с х и другото с 2х ще използваме, че медицентърът G дели т триъгълника на три други ABG, BCG, ACG, които са по 1/3 S на АВС.
Като изразим лицата АBG=x. AB/2, a на  ВСG e 2x.BC/2,ще получим, че ВС=1/2АВ.т.е. правоъгълния триъгълник е с 30 градуса.

Задачите си ги бива.

# 650
  • Мнения: 928
Сърдечно ви благодаря, дами! Flowers Rose

# 651
  • Пловдив
  • Мнения: 1 631
Always_in_love,
а на втора 22 ли е отговора (пита дъщеря ми) ?

peneva,
в 7-ма се търси не  <PMQ, a  <MPQ ...ThinkingThinkingThinking

Последна редакция: вт, 03 сеп 2024, 16:35 от JiD

# 652
  • Мнения: 9 488
Always_in_love,
а на втора 22 ли е отговора (пита дъщеря ми) ?

Построяваме две помощни отсечки, едната е успоредна на бедрото DB (получава се успоредник), която песича MN в т. М1. М1N=DC=ВЕ=14
АЕ=30-14=16
Построяваме втора помощна средна отсечка в триъгълник АЕD - РР1. Тя е равна на половината на АЕ=8см
ММ1 от своя страа е средна отсечка в триъгълник PP1D
MM1=1/2 PP1=4cm

MN=MM1+M1N=4+14=18cm

ПП: за 7ма задача
Хм, в този тип винаги съм търсила ъгъла долу, заблудила съм се... сега ще се пробвам и за горния... За него пък никаква идея нямам Thinking

ПП2: Ами аз съм доказала, че PM=QM, ъгъла долу  при М е 90 градуса... следователно в този триъгълник при P и Q са по 45

# 653
  • Мнения: 9 488
Always_in_love,
а на втора 22 ли е отговора (пита дъщеря ми) ?

Скрит текст:
Построяваме две помощни отсечки, едната е успоредна на бедрото DB (получава се успоредник), която песича MN в т. М1. М1N=DC=ВЕ=14
АЕ=30-14=16
Построяваме втора помощна средна отсечка в триъгълник АЕD - РР1. Тя е равна на половината на АЕ=8см
ММ1 от своя страа е средна отсечка в триъгълник PP1D
MM1=1/2 PP1=4cm

MN=MM1+M1N=4+14=18cm

ПП: за 7ма задача
Хм, в този тип винаги съм търсила ъгъла долу, заблудила съм се... сега ще се пробвам и за горния... За него пък никаква идея нямам Thinking

ПП2: Ами аз съм доказала, че PM=QM, ъгъла долу  при М е 90 градуса... следователно в този триъгълник при P и Q са по 45
Вчера дадох задачите на госпожицата вкъщи... на 7ма заби, само каза "То ясно, че долу е 90, а при P и Q са по 45, но не мога да го избутам до там..."
Тази с трапеца (втора), каза че са учили средна основа в трапец дикертно формулата и допълнителното построение ѝ беше по-простичко - една средна основа в големия трапец и средна основа в получения по-малък Hands V


На трета също беше влязла в задънена улица с по-голям ъгъл при А и невъзможено решение... Казах ѝ триъгълника да "полегне" в другата посока и решението го видя...
Скрит текст:

# 654
  • Пловдив
  • Мнения: 1 631
Peneva,
а аз само препредавах задачи и решения със скрийншотове, защото след  като и двамата ми преминаха
7 клас спрях да се занимавам със задачите им (то и с материала по другите предмети, де).
Просто видях, че задачите са за 8 срещу 9 клас и, понеже моята има един поменник със задачи за лятото (които била почнала.... не съм я видяла кога) и исках с тези скрийншотове да я накарам да се активизира малко, че.... часовникът тиктака.
Сега ще й изпратя и новия ти пост.
Благодаря! Kissing Heart

# 655
  • Мнения: 6 909
Група, дали някой от вас се интересува да му подаря стари сборници със задачи, гимназиално ниво, издавани между 50-те и 80-те години, на български и руски са. Ако има интерес, ще направя снимки и ще видите тематиката и доколко са запазени.

# 656
  • Мнения: 3 179
Моля някой да ни обясни защо уравнението  ( 3 x - 1 )^2  + ( x - 4 )^2 = 0 e eквивалентно на уравнението
 ( x + 12 )^2 + 4 = 0  !

# 657
  • София
  • Мнения: 19 926
Моля някой да ни обясни защо уравнението  ( 3 x - 1 )^2  + ( x - 4 )^2 = 0 e eквивалентно на уравнението
 ( x + 12 )^2 + 4 = 0  !

Защото и двете нямат реални корени.
При първото иам на теория два варианта за сбор 0.
Първият е двете  събираеми да са противоположни  числа, тоест едното да е положително, другото отрицателно. А в частта с отрицателното число  за едното събираемо това  е невъзможно при тези втори степени.
Вторият е и двете събираеми да са 0, което би означавало обаче х да е  едновременно 1/3 и 4. А това също е  невъзможно.
Тоест уравнението няма реални корени. Това е на ниво разсъждения за 6-7 клас, нагоре  има и д руги начини да се докаже, примерно с отрицателна дискриминанта.

При второто прехвърляме четворката вдясно със знак -. Няма как нещо на  квадрат да прави   - 4. Тоест и това уравнение няма реални корени. И тук може с дикриминанта, но ако правилно помня, сега трябва да "сте" 7 клас, та тя отпада.
=> двете са еквивалентни

# 658
  • Мнения: 17 027
Моля някой да провери решението ми дали е вярно - 1 задача, 8  клас (преговор от седми клас)

# 659
  • Мнения: 35 416
В първата подточка имаш грешка при преписване на условието.

Втората е ок, но защо не ползваш формула за съкратено умножение (а-в)3  ?

Общи условия

Активация на акаунт