Детето ми е двойкаджия. Как да го мотивирам?

  • 4 101
  • 20
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 859
Не учи, защото има по-интересно занимание - телефон и таблет например.

# 16
  • Мнения: 16 980
Или не учи, защото не разбира това, което се обяснява или, което сам чете? Дислексия не означава глупаво дете, а дете, което има трудности с разбирането на речта и изразяването на мислите си. То може да схваща/ вижда цялото, но да се губи в детайлите. Или просто "чува" само началото/ края. Така информацията достига до мозъка откъслечно и то се мъчи да сглоби картинка, от която липсват съществени части. На такова дете се обяснява с прости изречения, с минимум думи. Използва се зрителното възприятие. Информацията от учебника или условието на задача/ упражнение трябва да се смели на разбираем език, да се преведе достъпно на детето. Помните ли "Радини вълнения' от "Под игото"? Как въпросът,  зададен от Кириак Стефчов обърква децата, те не го разбират и не могат да отговорят, а същият въпрос зададен простичко и достъпно от Бойчо Огнянов получава отговор.

Последна редакция: нд, 26 май 2024, 07:40 от Mama Ru

# 17
  • София
  • Мнения: 8 324
Че електронните устройства не са полезни, спор няма. Все пак трябва да се изключат обучителните затруднения, за да се види дали няма друго обяснение за ниския успех. Както Мама Ру писа, може да не разбира инструкциите, да има обективни проблеми с пресмятането, наизустяването на стихотвлрения, четенето и пр.
Авторката може да започне оттам, че да провери дали детето чете относително гладко. Ако не може, да направи консултация с логопед. И да не разчита само на това, че ей сега ще му даде 3 книги да прочете и ще чете като картечница.
Понякога причината не е в липсата на мотивация, мързел, глупост и т.н. и това задължително трябва да се провери.

# 18
  • Мнения: 20 371
Детето е двойкаджия, не защото не учи, а защото не знае как да учи. И ако няма ангажиран родител, който да му виси на главата - да помогне с пропуснатия материал и систематично да му помага да усвои новия, няма и да се научи.

Ако не искате детето след 2 години да бъде наистина двойкаджия, го подхващай от сега. Ежедневни усилия трябват. Тук много родители сме учили с децата години наред, защото не са ни са се паднали от самостоятелните, усвояващи всичко деца. И като не искаш двойкаджия, слагаш хикса на всички задължения и кефове след работа и сядаш с детето да преподаваш наново материала и да обясняваш домашните. Ден след ден, понякога година след година, докато детето не започне да се справя само̀.

# 19
  • Между гори и планини
  • Мнения: 11 728
Моя син беше много подготвен за първи клас, беше се научил и да чете и смята, пишеше... И му беше много скучно, ама много! Всеки ден имаше оплаквания от учителката как нищо не прави в час и просто си блее през прозореца. Заради това започнах работа на половин ден и всеки следобед с него правехме освен домашните и това което не е направил в час. Втори клас напуснах работа и вече бях създала стриктен режим. Да, не е труден материала в 1-4 клас, но е много важен и базов. Освен, че се гради основа и навик за учене. Понякога в клас е шумно, не винаги можеш да чуеш , по - плахите деца ги е страх да попитат, да кажат че не са разбрали.... Заедно учехме до 7 кл включително. Да му обясня ако не е разбрал нещо от урока, да проверя домашни, задачите по математика... След това постепенно започна да се справя сам, докато в един момент, вече и не знам какво учи. Скоро ще завърши гимназия. Помня, че в края на 3 клас, учителката го поздрави - най-разсеяният ѝ ученик - с най- добър успех!
И до днес е разсеян за нещата които не са му интересни, изключително тясно специализиран е от малък, но пък в сферата която му е интересна, няма конкуренция.

# 20
  • Мнения: 33
И аз не учех, кото дете. Просто си ме мързеше. Но мама редовно се занимаваше с мен. Стигаше и до някой крайности.

Общи условия

Активация на акаунт