Отговори
# 660
  • Мнения: 4 325
Добро утро!

Слънцето напече
НВО не е далече.
Нервите са на въжета
на родители и на хлапета.
Крило от дракон,
елфска мигла и сълза -
бъркат се отвари
да е леко, по вода.

second, естествено, че си права, ама човек като си измрънка в темата и му олеква. Стаите при нас са източни, ама разчитам, че до обяд слънцето е търпимо.
Mama Ru, децата остават с много неприятно усещане, като се получи така. Съжалявам, че и това трябва да нищите. Не може ли да говориш с учителката?
У нас вече е напрегнато, гледам да си мълча повече, когато няма крайна нужда да се изказвам, че имам чувството, че ще гръмне Везувий.

# 661
  • Мнения: 701
Mama Ru, аз от 1 до 7 клас съм го премествала- това ни е 4-то училище. Само от третото го преместих, защото имаше свободно място и кандидатства за пмг, та го приеха. Но другите- местих заради учител. Не допускам детето ни - при това момче- да бъде унижавано по какъвто и да е начин, да присъства в клас на психически тормоз от учител и да понася всичко, защото няма право да отговаря. Утре ще стане мъж и ще стои с наведена глава ли? Не го питам, премествам- за негово добро беше. Така свикна да не се привързва и бързо да се адаптира с нови деца. Ходеше и на курсове и цялата тази въртележка с групи деца не се отрази негативно. Естествено, през цялото време разговаряме с него. Когато попаднем на токсичен учител- сменяме училището. Не искам сега да се разстройвам и да пиша всичко, което е преживял. Нека минат матурите и може да разкажа.
Искаме да го научим, че не трябва да се примирява с безпричинно лошо отношение към него, нито да стои в токсична среда.

# 662
  • Мнения: 9 893
Zlatenceto, явно съм по рационална, и някакви такива неща въобще не си ги слагам. Изобщо не бих си и помислила И в това да търся проблем. То щото “истинските” проблеми са малко..
Моя вече го спрях от всякакви упражнения и преговаряния. Ходи си на училище, но след това цъка на игрички, разпуска. Стига толкова, това дето се налива с фуния вече църка през ушите 😂 тоест всичко е мега мазало и почва да бърка невъобразими неща. Затова по-добре да не прави нищо, та дано се наместят чакрите до другата седмица.

# 663
  • Мнения: 430
Мама Ру не си единствената която съжалява, че не я е преместила и аз съм в същото положение послушах , но какво било било да гледаме смело напред.

# 664
  • Мнения: 6 585
Nenova, със сигурност сте имали причини за местенето, но ако хипотетично и в 8-ми клас има проблем с учител -пак ли би го преместила? То не е въпросът да навежда глава и да търпи несправедливо отношение, но и местене при всеки подобен случай едва ли е решение...След време може би ще попадне на подобен ръководител, колега...Не знам, просто си разсъждавам, не съм във вашите обувки...
Нашите явно вече бая ги е напекло слънцето, вчера ходиха дружно да си купуват мини вентилаторчета за в стаята Laughing
 Сигурно ще питат дали и на матурата ще им ги позволят.

# 665
  • Мнения: 35 467
Също мисля, че не е удачно да се сменя постоянно училище/клас при проблем. Така детето ще научи да бяга от проблемите вместо да ги решава. Бих обяснила, че трябва да се изясни ситуацията, че учителят е този, който трябва да бъде слушан и, ако има аргументи за го убеди в правотата си, нека го направи. Ако няма, ще приеме, че животът не се върти около него и дори понякога е несправедлив, да не кажа доста често..... (освен ако не става въпрос за тормоз, разбира се) МОЕ мнение. Принципно всеки прави, каквото смята за правилно за детето си.

# 666
  • Мнения: 701
Надявам се, колкото повече пораства, сам да се справя със ситуациите - където може с разговор, където може с изчакване, където не-с напускане и преместване. Но на 7,8,9 години преместването беше най-доброто, което можехме да предприемем. Не мисля, че трябва да търпим, защото лошите хора с мълчанието ни набират енергия и стават по-лоши. Не съм била никога на принципа “преклонена главица сабя не я сече”. Старая се да науча на това и децата си, защото първо съм ги научила да бъдат уважителни към всички.

# 667
  • Мнения: 406
Дъщеря ми е 7 клас и съм я местила в 5 различни училища до сега. Причините са местене в различни държави, английско училище в България (тъй като не знаеше български), след това записване в обикновено държавно училище. Въобще не съжалявам, ама грам! Супер адаптивна е! Не се притеснява от нови хора и конфигурации в класовете, социална е, справя се с предизвикателството да е трудно приемана, справя се с нови подходи в обучението. В някои образователни системи ги местят в различни класове на всеки 2 години. Местенето има своите придимства!
Аз пак да попитам: сплави падали ли са се под някаква форма в първи или втори модул (за втори съм почти сигурна, че не)?

# 668
  • Мнения: 4 918
Не знам дали са се падали смеси и сплави, но това са любимите задачи на моето дете.
За местенето, не съм местила, сериозно съм го обмисляла 2-3 пъти. Не заради учител. Харесва ми идеята да се пресформират класове в началото на учебна година. Нашият клас е повече от ужасен. Дисциплина под всякаква критика. Нормално този клас трябваше да бъде разформирован.

# 669
  • Мнения: 4 325
Калиси, сплави видях само в един пробен (или смес май беше, но в тази категория). Май в предишните години не съм попадала на задача. Изненадах се, че на курса са отделили цял урок за преговор на сплави/ смеси (е и задачи за работа, де). Може би учителката също очаква да се включат тази година.

Последна редакция: чт, 13 юни 2024, 09:40 от zlatenceto

# 670
  • Мнения: 808
Добро утро,

Попаднах на един сайт. Явно имат амбицията да съберат инфо за училищата.
https://linktr.ee/kude_da_ucha
Май не е попълнено доста, но за някои училища има инфо.
Събират и отзиви в анкетна форма.
В тик ток има интервюта с ученици от 4 училища.
Може на някой да е полезно.

Искам да попитам освен сайта на МОН и на Дидева от къде вземате данни за статистиките от НВО, приети?
Имам разни ексели, но не мисля, че съдържат всички нужни данни.

Не съм пробвалa в
https://data.egov.bg/ още.

# 671
  • Мнения: 931
Аз пак да попитам: сплави падали ли са се под някаква форма в първи или втори модул (за втори съм почти сигурна, че не)?
Мен явно много ме е напекло,защото сплави като сливи го прочетох, и то два пъти, и се чудя какви са тези сливи, какво съм пропуснала , то сплави било
За преместването- в детската градина имахме такъв учител, не ми се навлиза в подробности, но до ден днешен съжалявам , че не го преместих . Много му се отрази на самочувтвието, много . Добре ,че случихме на прекрасни учители в начален етап

# 672
  • Мнения: 4 325
Всеки си има своите причини и сам преценява дали да премести дете от учебна институция или не, според обстоятелствата. За мен не всяка "битка" изисква челен сблъсък. Както и Калиси описа, местеното дава други ценни умения, като адаптивност.

# 673
  • Мнения: 35 467
Зависи от причината за местенето. Ако е в случая Калиси - местене от държава, ЧУ или нещо, свързано с по-добро училище, разбирам, но не и при всякакви проблеми. Учител бил несправедлив....първо да се помисли в какво е несправедлив? Ако е за оценка, забележка или подобно.....ами, не мисля, че е основание за смяна на училище или клас.

# 674
  • Мнения: 4 325
Ами по-горе не е споделена конкретика, че така на едро да кажа кое е правилно и кое не. Децата са и различни хора.

Общи условия

Активация на акаунт