СМГ "Паисий Хилендарски" - 16 тема

  • 18 686
  • 386
  •   7
Отговори
  • София
  • Мнения: 1 404
Сред бурна дискусия по нови правила, стигнахме и до новата тема в края на учебната година, успех на всички СМГ-ци: завършили, настоящи и бъдещи! На добър час на абитуриентите ни, напред и вече с дипломата и знанията, но и с духа, приятелствата и ценностите, придобити в СМГ, да сбъдват мечтите си и да влязат смело и щастливо в зрелостта!  
Да споделяме повече хубави новини, полезни съвети и информация, с  ведър тон, приятелски дух и усещане за общност, която да поддържаме добра и силна! Е, може и да поспорим, за да се роди истината, както правихме досега!

Архив:


СМГ учители ООД

Важни връзки за гимназията:
Официален сайт на СМГ
Семегеец на годината във Facebook
Вестник СеМеГе във Facebook

Интересни връзки, свързани с математиката:
Формули
Форумът в math10.com
Математика за всеки
Математически конкурсиМатематика, риболов, поезия
Блогът на Иван Миронов
Солема

Други полезни връзки:
Институт по математика и информатика БАН
Съюз на математиците в България

Полезни теми за математика от форума:
Прием в СМГ след 4 клас
Математици стоят готови за помощ по задачи нови
Математически турнири

И за всичко друго, което ни интересува:
Мястото, където най-изчерпателно са обобщени търсенията ни по всички въпроси

График на часовете и междучасията в СМГ:

1 блок  07:30 - 08:10        08:15 - 08:55

2 блок  09:10 - 09:50        09:55 - 10:35

3 блок  11:00 - 11:40        11:45 - 12:25

4 блок  12:40 - 13:20        13:25 - 14:05

5 блок  14:20 - 15:00        15:05 - 15:45

6 блок  16:10 - 16:50        16:55 - 17:35

7 блок  17:45 - 18:25        18:30 - 19:10
[/quote]

Последна редакция: чт, 29 май 2025, 14:52 от bora

# 1
  • Мнения: 146
Понеже остана в старата тема:

https://bg-mam.ma/p/1671702/49787810

# 2
  • Мнения: 834
Някой знае ли къде може да се види в годините назад колко ученици от СМГ 5-7 клас са продължавали и в 8ми ? И съответно колко от други училища са приемани в 8ми клас? Искам да видя на тази база колко се очаква да са "диксиминираните и "ощетените" математици извън СМГ до 7ми клас, ако приемат промените.

Голям отпор на тези промени и явно нищо няма да се приеме. Но да знам поне броя на потенциално "ощетените и дискриминираните", заради които ще отпаднат:)

Последна редакция: чт, 29 май 2025, 23:24 от teg

# 3
  • Мнения: 1 077
В 6 клас СМГ не са се преучили, поне по мои наблюдения, вероятно високите резултати на НВО идват от системната подготовка.

# 4
  • Мнения: 834
В 6 клас СМГ не са се преучили, поне по мои наблюдения, вероятно високите резултати на НВО идват от системната подготовка.

Съгласна съм напълно. Системната подготовка в добрите училища дава възможност без напън в 7ми клас да се изкара добър резултат. Но в случая, децата се стремят към 100 точки, не просто към добър резултат, защото има много малки разлики при първите 100, защото матурите в крайна сметка са лесни о не разслояват добре. И тогава освен добрата системна подготовка според мен се иска и друго.

Но така или иначе по важното е наистина колко деца от други училища са приемани в СМГ в 8ми през годините.

# 5
  • Мнения: 10 889
не може да се отговори на този въпрос. Защото ако сега са се отказвали 1/3 от децата поради различни фактори, сега - предвид че може да им отпадне изпитът, този процент може рязко да намалее

# 6
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 383
teg, толкова е грубо, около 1/3 отпадат след 7 клас всяка година.

# 7
  • Мнения: 88
Важен фактор за наплива към СМГ, но и към езиковите гимназии ще бъде студенстването в Щатите.
Както се очертава има неясно бъдеще за това в близките няколко години, така че желанието за АК рязко ще намалее и децата ще се пренасочат към другите добри училища.
Ако бъде направена промяна с допълнителен  сериозен изпит дори без автоматичното продължаване поне 130 от децата ще продължат.
Колко са отпадали досега  знаят само учителите и директора на СМГ..., и в МОН вероятно. Там има статистика , но със сигурност по-малко от 130.

# 8
  • Мнения: 370
Темпото на работа с класовете се определя от нивото на най-слабите ученици. Едно е с подбрани деца да има пълноценен урок, друго е с едва избутващи ученици в клас, с които може да се предаде урок, където една част от класа няма и да го усвоят напълно и да се решат не повече от 3-4 задачи. Имам пример как в шести клас на по-слабо училище, им дават по две задачи от учебника за домашно... Е, така и учениците, които имат по-добро разбиране, трудно биха вдигнали нивото си.

В 6 клас СМГ не са се преучили, поне по мои наблюдения, вероятно високите резултати на НВО идват от системната подготовка.

Последна редакция: чт, 29 май 2025, 21:06 от lexche

# 9
  • Мнения: 834
teg, толкова е грубо, около 1/3 отпадат след 7 клас всяка година.

Значи 1/3 от други училища ... Ми ок, извинявам се ако е прозвучало грубо. Но изведнъж се нададе вой за справедливост за тази въпросна бройка. А толкова години в СМГ се влиза с БЕЛ и всичко е топ.

San4eto: Допълвам се за системната подговка с личен пример: дъщеря ми беше в добро училище и преди СМГ т.е. мога да кажа, че от ПУК е в училища, които залагат на последователна системна подготовка по БЕЛ и МАТ, не й се налага да запълва дупки. Знанията й по БЕЛ са от преподаване в часовете и писане само на задължителните домашни, някои в трамвая ги пише дори. С този багаж, на пробни изпити по БЕЛ досега макс 89 точки като тя самата каза на някои отговори налучквала или по метод на изключване. Т.е. дете като нея, което няма заложби по БЕЛ, не полага кой знае какви усилия по предмета и нищо допълнително като подговотка, благодарение на последователна и системна подготовка в училище е с този макс. Тези точки според мен са си супер, има базова грамостност по БЕЛ, доволна е, повече няма какво да се пъне. Обаче, за СМГ тези точки, ако изобщо ги изкара на самата матура, предвид налучкванията, не стигат. Заради куция начин, по който се кандидатства. Затова децата се психират и започват да мислят за школи и какво ли не... И това е проблема.

Дано наистина има повече училища с паралелки с математика на добро ниво (и природни науки всъщност). Ако имаше такова близко до нас, не бихме се и замислила за СМГ. Аз и сега за 7ми клас се надявам да не се пъне за СМГ с този нескопосан прием. Но виждам как вече е филма и е решена да ходи на уроци по БЕЛ.

Последна редакция: пт, 30 май 2025, 00:25 от teg

# 10
  • Мнения: 10 889
Воят е, че предложението не е справедливо и дообмислено като цяло. Мисля, че всички тук сме съгласни, че трябва да има промяна, но тя трябва да е справедлива и обмислена. Как във всички останали специални училища - рисуване, музика, има приемен изпит след 7ми клас?? Защо пък баш това специално училише да няма??  Мислите, че при музикалните и артистичните деца, които са влезли след 5ти клас, и тези които са влезли след 7ми клас - там разлика няма??

Има, много ясно, но това не значи, че се взема шанса от едните, за сметка на другите!

# 11
  • Мнения: 49 296
A не може ли да се направи нещо като с матурите някога, когато имаше освобождаване за висок успех?
Тоест да има комбиниран прием - "старите" СМГ-ейци, покрили някакъв праг (например класиране до Х място на олимпиада, или някое от големите състезания) да продължават без изпит, а за останалите места да се влиза с изпит, открит за всички седмокласници.

# 12
  • Мнения: 146
Все тая дали около 3-ма ученика ще минат по заслуги.
Комбинирането на няколко състезания в бала е достатъчно справедливо.

# 13
  • Мнения: 12 236
Тогава и външните покрили критерия би трябвало да са приети...

# 14
  • Мнения: 34 621
Нека пак да си има НВО, но и допълнителен изпит по математика, както има по рисуване, музика, география, химия, физика, биология, спорт за съответните паралелки.

Другият вариант е допълтелен модул или задача/и с по-висока трудност, за да няма 300 деца с 99+ по мат. и резултатите да се ранжират по-нормално.

Общи условия

Активация на акаунт