Съгласна съм в частта за ваденето от комфорта, по скоро въпросът ми беше защо точно НВО да е, което да ги вади от зоната на комфорта. А не някое интересно съзтезание, където да седнат да решават да мислят, да си блъскат главите. В тази връзка цитирам учител от СМГ: Другата година ще отпуснем нещата по математика, за да могат да седнат по БЕЛ за матурите...
Хатред, забравих да коментирам по горе, тримата или четирима, които споменаваш след 7ми клас в СМГ не са правило, защото веднага ти вадя 3 примера за деца след седми клас, на мои познати, без много идея за матенатика, но пък със 100 и 98 точки на матура и съответно в СМГ. По-важен е общия случай, а за мен той е, че децата след 5ти клас е на деца с наклоности по математика, способни да полагат училия и да учат. А в 7ми клас е много по вероятно да влезе в СМГ за престиж просто с този прием.
Каквото и да е, все ще е несправедливо за някои и добре за други. Според мен директорите на МГ са гледали общия случай на база информацията, която имат години назад. И това е най важното.