СМГ "Паисий Хилендарски" - 16 тема

  • 18 092
  • 376
  •   2
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 984
teg, за съжаление държавно/общинско училище не може да поставя критерии за годишен успех или да изключва заради нисък успех. Всъщност, и за друго не може да изключва. Наказанието "преместване в друго училище" се реализира само след като минеш през крив макарон и важи до края на учебната година. От следващата учебна година преместените се връщат обратно, готови за нови подвизи.
Частните училища залагат изисквания за успех и дисциплина в договорите си и могат да ги прилагат, за да изключват на база несправяне с материала или неприемливо поведение.

# 46
  • Мнения: 4 506
Галъб, първоначално директорите искаха не автоматично продължаване от седми в осми, а взимане на част от състезания като ПМС, и олимпиада към НВО като рейтинг, с цел отсяване на децата след 7 клас. Никога не са искали приравняване на статута на СМГ като на балетно училище, защото е смешно базова наука като математиката да бъде приравнена към спорта или изкуството.
За разказване се иска доста висока интелигентност, ако детето ти не може да разказва, а е интелигентно, да знаеш, просто го мързи или иска да си спести неприятните часове, прекарани пред белия лист или над задължителната литература
По мои лични наблюдения добрите математици  в СМГ, всичките, се справиха отлично с бел и с преразказа и си продължиха в училището.
И не виждам защо на СМГ да спестяват БЕЛ, а на ТУЕС или на строителния техникум не, къде е логиката?
Дай да ги освободим математиците от СМГ и от задължителното ДЗИ, нали ползват чат джипити, не им трябва поезия, литература, граматика, глупости само, да ги отклоняват от великите им дела в математиката

Ако продължим в същия дух, то за какво им е История, География? Да им покажат само на картата къде е Харвард и готово, стига им толкова.
По същата логика няма да има нужда и от математици Simple Smile Simple Smile . Със сигурност, за да разказва свободно, трябва да е чело доста книги (за което се иска и тренировка) , но след като чат джи пи ти ще ги знае, няма нужда нали?

# 47
  • Мнения: 87
Нямам представа откъде дойде идеята за автоматично продължаване , написах си мнението по-горе, че е редно да има достатъчно труден изпит за всички. Винаги е било такова и е.
Но след като се замислих, стигнах до извода, че не е толкова лоша идея , колкото се представя тук. Има минуси описани и обсъдени подробно, но и плюсове , които изглежда се игнорират защото децата от другите училища нямало да имат равен шанс...., а те са имали и са го пробвали в 4 ти клас ....  неуспешно. Хайде не всички а 95% от тях.

Относно разказвачите, съжалявам, че така е прозвучало. Имам огромно уважение към всички хора, които са добри в дадена област. Дали са математици, разказвачи, готвачи, футболисти или дори боксьори означава, че са положили много усилия и само по себе си това е достойно за уважение и никъде не става въпрос за интелигентността им.
Но различните неща нямат почти никакви допирни точки / математика и преразказ/ и е абсурдно да съдиш/оценяваш за способностите в едната област на базата на другата. Пояснявам защото не е станало ясно.
В моят случай никой от семейството не е особено интелигентен. Нито ние родителите и съответно децата  няма как да са.
Това обаче не е идеята на дискусията, а тя да напомня е да има справедлив доколкото е възможно прием след 7 клас.
Конкретното дете има бъг в главата от математическото мислене , както и аз / явно от мен е дошло / и се вманиачава по детайлите / тип Монк/ и губи цялата картина. В преразказа и оценяването му това се наказва. Сигурно може да се научи / споменах, че дори няма нужда и от уроци защото има кой да го направи в семейството/ , но усилията според мен са изгубено време и резултата ще бъде намразване на ученето по принцип , може би дори и математиката.... а сега гори по темата. Как мога да му причиня такова нещо ?!
Ок няма проблем както казах, възможно е НИЕ да сме проблема т.е. не пасваме на стандарта на СМГ  било с резултати по БЕЛ  или други нормални за другите деца начини  на разсъждение, отдаденост  на ученето или характер. Тогава ще си намерим друга къщичка , както стана ясно състезателната математика на други места се развива. Тъжно би било в този случай само това, че с децата от класа пък и много от випуска са в страхотни взаимоотношения , а и половината клас от кой ще преписва домашното после ?!
Относно грамотността , понеже интелекта ни е кът ще викаме неволята, а ако не дойде chat gpt е на няколко клика разстояние Simple Smile
За мързел не знам... аз имам много от него и ми е помагал в живота, той обаче изписва по повече от топ хартия на месец без тетрадките , но за важни неща като математика не за преразкази. Все пак явно не е наред това дете и ще трябва да поговоря по темата с него да се промени, че без мързел е труден успеха в живота Simple Smile


ПП Е Харвард приключи, само на картата ще го гледат вярно Simple Smile))) И да Историята във вида , който се преподава и оценява в момента / суха манипулативна фактология в краткосрочната памет изтрита на 90% след месец/  има много малка полза. И нагоре писах за нас важни са причинно-следствените връзки и поставянето в позицията на относително неутрален изнесен извън събитието наблюдател. По този начин се учи история вкъщи.... в училището не ни интересува каква оценка има върху зазубрянето на факти,
Географията.... ще попътува по света и ще я научи , колко пък да е трудно фаща самолета и готово
 лево, десно, нагоре надолу Simple Smile Така се приемат сега специалност География в СУ. Няма нужда от повече знания Simple Smile

Последна редакция: пт, 30 май 2025, 16:42 от Galub

# 48
  • Мнения: 1 878
Аз съм за автоматично продължаване, но нека не се лъжем, че няма как това да са всички деца, изкарали математика за всеки и влезли в СМГ. Математика за всеки изкараха и моите деца,  не са се съдрали от учене по математика, както се съдраха от учене по бел. Малката ревеше и пишеше тези, сълзи капеха върху листа, зубреше какъв цвят е брадата на Македонски. И няма бъг за преразказ. Не знам как точно се определя кой има бъг и кой няма по бел. Но лесно може да се разбере кои са добрите състезатели по математика, броят се на пръстите на едната ръка. Никой нищо няма против да си останат без изпит. Но СМГ приема много повече деца в пети клас от тези, които наистина са математически таланти.
Не е редно да има привилегировани в едно държавно училище. Редно е да има привилегировани само по заслуги, но това са много малко бройки

# 49
  • Мнения: 34 615
Леле, все бях виждала майки с подобни писания, ама щом вече и бащите се амбицираха.....

# 50
  • Мнения: 87
Леле, все бях виждала майки с подобни писания, ама щом вече и бащите се амбицираха.....

А представяте ли си майката какво чудо е.....?!
Беше ми забавно, но наистина стига толкова. Най-добре е да се приеме, че имаме различни разбирания по много въпроси и никой няма да промени своето.

Това, което ме провокира е единствено желанието за честност и справедливост в нещо толкова лесно измеримо като прием в математическа гимнация. 

Моя грешка , хванах се. Въптос на интелект или липсата му..... Но край.... по-добре късно.....
А МОН ще направи каквото си иска и няма да пита никой от форума.
Успех на всички.

# 51
  • Мнения: 10 886
Айде стига вади от 10 кладенеца вода, и се кри зад Учителите това, или учителите онова.
Твоето дете ще е в групата на облагодетелстваните, затова и призмата ти е изкривена.

# 52
  • Мнения: 1 878
Ами не се знае дали ще мине завареното положение, не ми се вярва, но човекът се надява да го огрее, бая пари и нерви ще си спести, които другите простосмъртни, без бъг по бел, потрошават по школи и уроци в седми клас

# 53
  • Мнения: 49 275
Прави ми впечатление, че като става дума за математически дарби непрекъснато се прави разделянето на състезатели и другите. Обаче това не е съвсем точно. Добрите състезатели принципно са си добри математици, но за несъстезателите не важи, че непременно са по-слаби математици. Може даже и по-добри да са, но да нямат спортната злоба на състезател и/или някои специфични качества, нужни за състезателната математика - здрава психика, умение да дават 100% под стрес, способност да мислят и решават бързо...
А и състезателната кариера е мимолетна и отминава без следи. Може да украси CV-то при кандидатстване в университет, но до там. После вече в живота важни стават други неща и може несъстезатели да се представят по-добре на житейското състезание.

# 54
  • Мнения: 34 615
Подкрепям горното мнение.

# 55
  • Мнения: 1 878
Така е, съгласна съм. Състезанието иска също толкова психика, колкото и умения. И изобщо това мерене на кой е по, по най в пети, даже в седми клас ми идва на мен лично в повече. Но такива са времената сега.
Трябва училищата да поддържат добро средно ниво, а не да има десет прилични училища, за които да се избиват хората, а останалите да са гробници

# 56
  • Мнения: 34 615
Всъщност " меренето" идва от родителите.  Прочети надъханите постове и става ясно.

# 57
  • Мнения: 7 502
Леле, доживях...да го прочета баш тук🤣

# 58
  • Мнения: 34 615
Точно пък аз никога не съм "мерила" деца. Винаги съм твърдяла, че всяко дете в СМГ си е заслужило мястото,  изкарвайки резултат, с който да влезе. И, че няма значение дали е първият или 156ят, всеки се е преборил, за да учи там.

# 59
  • Мнения: 834
Айде стига вади от 10 кладенеца вода, и се кри зад Учителите това, или учителите онова.
Твоето дете ще е в групата на облагодетелстваните, затова и призмата ти е изкривена.

МОН нищо няма да приемат така, че не се притеснявай, че нечие дете ще го огрее нещо, а твоето не. Всъщност липсата на промени ще огрее за пореден път всички, които искат да са в СМГ от 7ми клас понеже е престижно именно затова са оставили да кандидатстват именно в 7ми клас, а не в 4ти. И понеже някой говореше за умения за разказване, интелигенсност и какво ли не, то да децата в СМГ са вероятно супер добре и в тези отношение. Имат невероятна учителка по БЕЛ, г-жа Владева и нивото е наистина топ. Но всичко това няма нищо общо със заветните 100 точки на матурата по БЕЛ, които преследват. Т.е. детето може да е много интелигентно, да чете много, да се изразява много по-добре от всички тук и пак да не изкара на матурата за БЕЛ достатъчно за СМГ. Просто форматът на матурата  е такъв.   

И пак да кажа, със или без промените, все ще има единични случаи, които са ощетени. Ако остане досегашното положение ще са ощетени деца, които не влизат, защото не са били на шест в деня на матурите и са допуснали грешки, въпреки, че училището е подходящо за тях. Ако приемат промените пък, ще има деца, за които училището е подходящо, но по някаква причина не са кандидатствали в 4ти клас, а са разчитали на 7ми. Но това са все частни случаи. Изненадана съм, че след толкова години, когато все пак се направи опит да се предприеме нещо в тази посока, дори родители от СМГ са против. Какво остава за всички решени да натикат децата си там с матури в 7ми клас.

Общи условия

Активация на акаунт