Политиката в България - нови избори, нов късмет

  • 432 601
  • 13 803
  •   1
Отговори
# 12 885
  • София
  • Мнения: 1 955
Не става дума за история. История е ценна и трябва да се помни.
Но е глупаво да се осланяме на стари лаври. Вижда се, че и Путин търси като основание за имперската си политика граници на Русия отпреид 8 века. Границите са такива каквито са, те не трябват да се променят повече.
Това че сме били велики разбира се е много хубаво, но за мен е важно настоящето ни и още повече - бъдещето ни, а не миналото ни.

Иска ми се да можеше да кажеш това на Васил Левски, когато се е занимавал да "възкресява миналото" като ни вади от Османската империя. И също така знам, че отговорът му нямаше да ти хареса - знам го, защото от това, което съм чел за неговите разбирания, излиза, че сме съмишленици, а знам аз какво бих ти отговорил.

Миналото е част от нас, Лорде, то ни е направило такива, каквито сме. Няма как да го изтриеш с лека ръка, нито да го промениш. Лошите неща остават лоши, добрите - добри, а на теб ти остава да се примириш и да приемеш всичко, защото и да не се примириш, няма да промениш случилото се. Стремежът към връщане на добрите неща от миналото е напълно нормален. Не мога да кажа същото за опитите на някой да се самоубеждава, че не е имало нищо добро в миналото му.
Сравняваш несравними неща и на всичко отгоре ги даваш за пример. Левски се е борил за свободата и териториалната независимост на родината си. Не за България на 3 морета, щото някога е било така.

Разбрал-неразбрал, включва се! Човекът е против опити за връщане на миналото, а Левски точно миналото е връщал /българската държава, която не е съществувала по онова време/.

Лунна, щяхме да си говорим приятелски, защото за твоя изненада те нямаше да харесат ЕС. Не им пасва на вижданията това България да бъде робиня, която изпълнява нечии заповеди и няма право на мнение. Това е съвременната версия на Османската империя, срещу която те са се борели. Не знам кой излъга феновете на ЕС, че имат нещо общо откъм виждания с Левски, Ботев и компания. Нямат и няма как да имат.

# 12 886
  • Мнения: 387
Дано да се вземат мерки да не стават повече такива инциденти, не съм военен експерт и не ги разбирам нещата, но си мисля, че в една адекватна армия има как да си подсигурен и обучен достатъчно, за да намалиш риска. Надявам се от черната кутия да излязат по-скоро данните.
Лорде, изключително нелеп си с твоите сравнения с ПТП. Ставали такива неща, ми иди ти да се разбиеш тогава, щото е нормално да има процент загинали. Питай децата или годеницата на един от двамата загинали да ли свиват рамене като теб и мислят за статистика или животът им е прекършен вече.

Точно...
Бяхме на шосето Карлово- Пловдив, близо до Граф Игнатиево, когато боен самолет мина над колата и едва не лизна върховете на по-високите дървета. Кацна ли, какво стана, не знам. Бяхме шокирани. Съпругът ми е бивш военен, но и той коментира височината, на която летят самолетите.

А, когато загина Терзиев, по време на учение на НАТО, беше един ад в Пловдив. Както си спиш и около 3 сутринта ескадрила профучава ниско над града. Цяла седмица бяхме в потрес.

Това сега е следващата голяма тренировка на военните летци след инцидента с Терзиев и отново има мъртви пилоти. Какво се случва и защо? Дори няма да разберем, заради дезинформацията, която наложиха.

Сега прегледах новините по телефона си и открих това:
https://www.facebook.com/rumen.stojanov/posts/8731332283577578?ref=embed_post
Ето какво написа о.з. полк. инж. Румен Стоянов във Фейсбук, обръщайки се към президента Румен Радев в качеството му на бивш пилот на изтребител от ВВС на България:
Колега Радев,
.
- И като замълчахме за убийството на м-р Терзиев от американския ЗРК Патриот, Какво научи обществеността...? До кога да мълчим...???
.
Приятели,
.
Прегледах многократно записа и за съжаление видях поредица от организационни и пилотски грешки...
1. Пилотите подхождат косо към полосата с малък ъгъл на снижение, което ги затруднява да пилотират по оста на полосата и да наберат необходимата скорост за изпълнение на вертикален комплекс от фигури...
(ГРЕШКА в организацията...:
- Задачата се прекратява.)
2. На вертикалата пилотите осъзнават, че не могат да наберат необходимата височина за последващ низходящ маньовър и намаляват претоварването...
(Грешка водеща до малка скорост, под еволютивната...
- Изпълнява се "имелман под хоризонта". Задачата се прекратява )
3. В горна точка на маньовъра самолета е със скорост под еволютивната и пилотите "губят посоката" за пилотиране...
(Класическа грешка. Управлението се "центрира", лоста леко се притегля за малко положително претоварване и при набиране на еволютивна скорост се преминава в хоризонтален полет:
- Задачата се прекратява...)
4. След преминаване на "горна точка" пилотите продължават лупинга, изпадат в аварийна ситуация, късно осъзнават, че височината и скоростта са недостатъчни. Почти на "вертикалата" опитват с половин тоно да преминат в пикиране, но  не виждам ускорение на самолета от максимална тяга на двигателя... Височината е недостатъчна за извеждане от пикиране, а  достигат минимална височина за катапултиране...
(Грешка в техниката на пилотиране, неизползване на двигателя за ускорение, изпадане в аварийна ситуация...:
-  Задачата се прекратява с... КАТАПУЛТИРАНЕ на височина над минималната за това...!!!
.
След 20 години в НАТО пилотите ни са с НУЛЕВА подготовка и натренираност...
"Атлантици" обещаваха по натовски стандарт 200 часа за пилот..., а летят по 5 - 10... и то не всички...
.
Самолетите/вертолетите в света са два вида...:
- Изправни и неизправни...!!!
Но...
През 1998/9 г. при предполетната ми  проверка на с-т Л-39 на л-ще Каменец установих, че катапултите му нямат... пиропатрони...!!! При общата проверка се откриха други три..., а при катастрофа на същото летище малко преди това пилотите не бяха се катапултирали...!?!?
- Защо ли...???
Питам, за последния случай...:
1. Катапултите имали ли са пиропатрони...???
2. Какъв е нальота на пилотите общо и през последните 12 месеца...?
4. Каква е подготовката и нальота на загиналите на Пределно малка височина...???
5. Защо ръководителя на полети не се е намесил...?
- И това далеч не са всичките ми въпроси...
.
о.з. полк. Р. Стоянов
 (Допускал пилоти и инструктори до полети във всички условия и височини, над суша и море, участник в поредица от  въздушни демонстраций)
.
Виновни са всички, от пилотите до депутатите...!!!
.
Останалото е мълчание...
.

Последна редакция: ср, 18 сеп 2024, 06:37 от Milika_D

# 12 887
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 458
Милика, летец Терзиев загива при учение край Шабла. Доста далече от Пловдив е, за да е било ад при вас в Пловдив. Служил е в Граф Игнатиево, но учението не е било при вас.
Искаш да кажеш, че с американски Патриот са стреляли по Терзиев? Отделно и други неща в текста на този о.з. полвковник не звучат правдоподобно.


Какви внушение се опитваш да правиш?

# 12 888
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 28 121
Колко нальот, та колко нальот! Защо не вземат да млъкнат тези "разбирачи", защото едва ли нальотът включва само излитане, летене хоризонтално, снижаване и кацане. С много приказки нальот не се прави. Прави се с пари, пари, пари... още пари и самолети, които да бъдат пилотирани от пилоти + още пари.

# 12 889
  • Мнения: 52 501
Прегледах многократно записа и за съжаление видях поредица от организационни и пилотски грешки...
1. Пилотите подхождат косо към полосата с малък ъгъл на снижение, което ги затруднява да пилотират по оста на полосата и да наберат необходимата скорост за изпълнение на вертикален комплекс от фигури...
(ГРЕШКА в организацията...:
- Задачата се прекратява.)
2. На вертикалата пилотите осъзнават, че не могат да наберат необходимата височина за последващ низходящ маньовър и намаляват претоварването...
(Грешка водеща до малка скорост, под еволютивната...
- Изпълнява се "имелман под хоризонта". Задачата се прекратява )
3. В горна точка на маньовъра самолета е със скорост под еволютивната и пилотите "губят посоката" за пилотиране...
(Класическа грешка. Управлението се "центрира", лоста леко се притегля за малко положително претоварване и при набиране на еволютивна скорост се преминава в хоризонтален полет:
- Задачата се прекратява...)
4. След преминаване на "горна точка" пилотите продължават лупинга, изпадат в аварийна ситуация, късно осъзнават, че височината и скоростта са недостатъчни. Почти на "вертикалата" опитват с половин тоно да преминат в пикиране, но  не виждам ускорение на самолета от максимална тяга на двигателя... Височината е недостатъчна за извеждане от пикиране, а  достигат минимална височина за катапултиране...
(Грешка в техниката на пилотиране, неизползване на двигателя за ускорение, изпадане в аварийна ситуация...:


За нальота няма как да не е вярно - не може да не тренираш, а да правиш шоу.
Дали е имало пиропатрони да каже следствието, ако е нямало някой е за затвор, не за уволнение.
Но останалото си е баш каквото и аз казвах по-горе, с разликата, че полковникът казва и евентуалните причини, а аз само фактите, които се видяха на записа. То просто няма какво друго да бъде, лупингът зависи от скорост и радиус на траекторията, а скоростта от двигатели или от пикиране от дадена височина.

# 12 890
  • Мнения: 14 471
И до днес няма достъп до документите/архивите. Никъде не са публикувани например документи за баланса на някое соц.предприятие/завод. Загуба – еди-колко-си/Печалба – еди-колко-си.
Но ни отвличаха вниманието с досиетата. Забележете,с досието на доносниците. Тоест,на жертвите принудени да доносничат,а не на палачите...

# 12 891
  • Мнения: 3 023
Не знам кой излъга феновете на ЕС, че имат нещо общо откъм виждания с Левски, Ботев и компания. Нямат и няма как да имат.
Хаха, представих си Левски, застъпник за лгбт++ общностите.

# 12 892
  • Мнения: 1 630
Значи хората които са "фенове" на ЕС не са истински Българи? Щото явно не се вместват в идеала на светците Възрожденци.

Народите които гледат любовно на своето минало биват изпреварвани от другите. А, чакайте малко, България е на опашката в ЕС и няма никакви възгледи да се подобрят нещата.

# 12 893
  • Мнения: 22 280
Явно ще заорем в историята.По принцип такива сравнения са нерелевантни, защото Левски,Ботев и т.н. са били борци за национална свобода от чужди окупатори, а  сега говорим за икономически и дипломатически съюз с цел развитие на държавата.
Но  точно Левски е имал много общо с днешните европейски лидери- той е проповядвал хуманизъм, че няма да се колят кадъни и старци, а само хората пречещи ни да си създадем държава. Левски не е бил против другите етноси и религии - за разлика от други воеводи и комити. В това да проповядваш че и другите етноси и религии имат права има отглас от днешните либерали.
Освен това той не е допускал класово разделение, опитал се еда присъедини поповете и чорбаджиите към идеята
Левски е говорил за република по време в което е имало три републики - в САЩ, във Франция и в Швейцария.
Декларирал е, че не му е важно да е цар, а народа му да е добре. В много отношения той се надминал най-добрите съвременни политици и затова толкова го уважаваме.

# 12 894
  • Мнения: 1 630
Или просто идеалист. Умрял е твърде млад за да се види дали наистина е умел политик.

# 12 895
  • Мнения: 22 280
Естествено че е бил идеалист, но е имало и държавническо миселе. Добре че е умрял преди 1878, инак щеше да отиде да вдига революции в Русия или да речем в Македония и щяха да го пъхнат в затвора, а България да го оплюе. Знаем как Петко воевода попада в затвора., знаем за цензурата срещу Иван Касабов.

Странна птица, може ли да не си измисляш, че Левски е щял да възстановява българската държава от миналото?
Левски е щял да възстановява държавността, а не държавата от миналото т.е. монархията на Шишмановци
Държавността е щяла да се състои в една държава на бъдещето (изразът е мой) - в една
Цитат
"чиста и свята република",
в която съществува хуманизмът и всички етноси имат еднакви права
Левски много прилича на Исус, той проповядва един нов морал и една идеална държава.

# 12 896
  • София
  • Мнения: 2 793
Четохте ли за протеста на фармацевтите?
За мен са смислени промените, приети са на първо четене:
https://bntnews.bg/news/farmacevti-gotvyat-protesti-sreshtu-vend … -1293632news.html

Последна редакция: ср, 18 сеп 2024, 19:10 от Не се сърди, човече

# 12 897
  • Мнения: 3 023
Държавата, като пумпал се върти за всяко нещо.
Първо ти вкарват електронни рецепти, после и вендинг машини.
Пълна шизофрения.

# 12 898
  • Мнения: 14 471
Доколкото разбрах фармацевтите искали вединг машините за лекарства да бъдат само пред аптеките. Защо? Каква е разликата ако са някъде другаде?

# 12 899
  • Мнения: 22 280
Това за   фармацевтите е недомислица на последните правителства. Избързаха с електронните рецепти, а сега не знаят как да се върнат назад

Последна редакция: ср, 18 сеп 2024, 19:11 от Не се сърди, човече

Общи условия

Активация на акаунт